Vertrokken Ajax-talent haalt herinneringen op: Zingen na de wedstrijd, drankjes

Vertrokken Ajax-talent haalt herinneringen op: "Zingen na de wedstrijd, drankjes"

dinsdag 17 oktober 2017 om 21:44

Ezra Walian (links op de foto) gold jarenlang als groot talent in de jeugopleiding van Ajax. De negentienjarige international van Indonesië vertrok afgelopen zomer naar Almere City en speelde maandagavond met zijn nieuwe club tegen Jong Ajax.

"Ajax zit in mijn hart. Ik heb hele mooie jaren gehad hier. In Jong Ajax spelen heel veel jongens die ik nog ken", laat de aanvaller weten aan Ajax TV. "Ik was topscorer in de B1, daar denk ik nog vaak aan terug. Ik heb veel geleerd en genoten in de afgelopen vijf jaar hier. Het was een mooie ervaring."

Walian is vooral goede vrienden geworden met Leon Bergsma, tegenwoordig aanvoerder van Jong Ajax. "Vanaf het moment dat ik hier binnenkwam, heeft hij mij goed opgevangen", aldus Walian. "We waren meteen maatjes en spraken vaak doordeweeks af. Ook met Gino Dekker erbij waren we echt een drietal en deden we leuke dingen."

De twee hebben veel herinneringen samen: niet alleen het incident met de Zuid-Afrikaanse stagiair Dean Solomons, maar ook de drie kampioenschappen in de Ajax-jeugd. "In de A1 hebben we ooit een beslissingswedstrijd tegen PSV. Die ontlading was geweldig. Zingen na de wedstrijd, een klein drankje in het hotel… Mag natuurlijk als je kampioen bent", aldus Walian en Dekker.

Plaats een reactie

RDB2402 +2881
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:57
Waar is VP mee bezig, wat een non-nieuws weer van een of andere Pipo van Almere City ..
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:03
Kost minder moeite dan het melden van een Feyenoord Goal
Vind ik leuk
JustH +438
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:48
Die Pipo heeft het beter gedaan dan jij
Vind ik leuk
R2 +2859
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:00
Nieuwsartikelen over hem komen hier dan ook niet voorbij. ;-)
Vind ik leuk
mba4u2c +712
woensdag 18 oktober 2017 om 00:35
Je hoeft dit artikel toch niet te lezen? Lees gewoon de artikelen die je bevallen en sla de rest over. Simpel toch?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:57
Het Nederlandse voetbal is zo slecht geworden dat je van treurigheid eigenlijk geen woord meer kunt uitbrengen.

Maar dan is daar gelukkig VP nog, dat altijd paraat staat met een verhaal over de raadselachtige blessure van een in 2011 aan Ajax gelinkte Soedanese linksback, of over de hobby van de kapper van Lasse Schöne, of natuurlijk over Ezra Walian!

En dan ga je los dat het toch niet gekker moet worden met die Ajaxnontopics, en dan komen je mensen uitleggen dat er wel een miljoen miljard Ajax-fans OP DIT MOMENT online zijn op VP en dat die allemaal over Ezra Walian willen lezen.

En dan wordt het toch nog een mooie avond!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:19
Kom maar door Pieter Baan
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:32
Ajaxdegrootstetrotsvanmokum vraagt zelfs al.om tbs! Maar zo erg is het niet, Ajaxdegrootstetrotsvanmokum! Af en toe komt VP echt wel met zinnige topics over Ajax. En soms ook over andere clubs.

Gewoon geduld hebben en vooral jezelf niet ontoerekenbaar laten verklaren want dan mag je niet meer stemmen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vertrokken Ajax-talent haalt herinneringen op: "Zingen na de wedstrijd, drankjes"