Onbegrip over KNVB-beslissing: 'Toch niet omdat Kuipers koopzondag heeft?'

Onbegrip over KNVB-beslissing: 'Toch niet omdat Kuipers koopzondag heeft?'

woensdag 18 oktober 2017 om 07:17

Voormalig topscheidsrechter Mario van der Ende begrijpt niet waarom Danny Makkelie is aangewezen als scheidsrechter bij Feyenoord-Ajax. Volgens de 61-jarige Hagenaar is niet Makkelie, maar Björn Kuipers de aangewezen man om de Klassieker in goede banen te leiden.

"In mijn ogen moeten de topwedstrijden worden gefloten door de beste scheidsrechter. En dat is Björn Kuipers. Simpel", laat Van der Ende weten aan De Telegraaf. "Hij fluit doordeweeks nog een wedstrijd in de Champions League (CSKA Moskou-FC Basel vanavond, red.), maar dat moet toch niet uitmaken. Kuipers is komend weekeinde zelfs helemaal niet ingedeeld. En dat zal toch niet zo zijn omdat het koopzondag in zijn supermarkt is…"

Makkelie fluit zondag zijn eerste Klassieker en kan volgens Van der Ende zijn borst natmaken. "In Nederland is dit de moeilijkste wedstrijd om te fluiten. Sterker nog, in heel Europa is dit een van de pittigste duels. Dan doel ik op de 'agressieve' manier van beleving, van supporters en spelers. De druk staat er vol op. Bij de Johan Cruijff Schaal had Makkelie al zo'n gekke situatie, met dat afgekeurde buitenspeldoelpunt van Feyenoord en de penalty voor Vitesse via de videoscheidsrechter. In vergelijking met die wedstrijd is de Klassieker nog een groot aantal procent moeilijker."

Poll

Kan Makkelie de Klassieker aan?

(2159 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 07:23
Thuisfluiter.

Kan wel beterr bedenken
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:23
nee hij moet zeker voor Feyenoord fluiten flapdrol
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 07:42
Na het optreden van afgelopen weekend had ik verwacht dat ze deze man in bescherming zouden nemen i.p.v. de "grootste" wedstrijd van het seizoen te laten fluiten! Ikke niet snappen
Vind ik leuk
Morris +14399
woensdag 18 oktober 2017 om 07:55
Makkelie vind ik vaak wat anti ajax fluiten..

zondag spelen we dus tegen 13 man.. ga er maar aan staan.
Vind ik leuk
Hammers96 +1006
woensdag 18 oktober 2017 om 08:01
Zeker als joel veltman 1 van jou 11 is.
Bedankt voor het invullen van mn unibet!
Vind ik leuk
Morris +14399
woensdag 18 oktober 2017 om 08:11
graag gedaan.. hoop oprecht dat je wat wint hoor.
Vind ik leuk
Itsese +1754
woensdag 18 oktober 2017 om 08:07
Wat een bende daar in Zeist, letterlijk en figuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 08:41
Ag ik denk dat her allemaal dusdanig aan je zelf ligt hoe de wedstrijd gaat. Maak je geen overtredingen, dan hoeft makkelie ook niet te fluiten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 08:43
De overschatte Kuipers zou de klassieker helemaal hebben dood gefloten. Daarnaast heeft hij tijdens Psv-Feyenoord bewezen gewoon erg slecht te zijn, al vind Kuipers dat zelf niet
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 08:51
Wat een onzin met moeilijkste wedstrijd in Europa. Kuipers vind ik juist slecht fluiten, waarom deze man nog steeds de beste word gevonden in mij een raadsel. Nijhuis is de beste naar mijn mening voor deze wedstrijd.
Vind ik leuk
goekie4 +1203
woensdag 18 oktober 2017 om 08:57
Kuipers zou inderdaad moeten fluiten, maar om Makkelie nu af te serveren op de bekerfinale gaat me te ver. Er werd weliswaar laat, naar mijn inzien te laat gefloten, maar het was wel een terechte beslissing. Wie weet fluit hij zondag wel een prima wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:06
Kuipers is helemaal niet de beste in de eredivisie. Hij maakt er ontzettend vaak een potje van.
Hij lijkt het vaak af te willen doen met zijn smalende lachje, vooral als hij ernaast zit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 09:30]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:52
Een kakkerlak die Ajax - Feyenoord fluit. Je bedenkt het niet.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:54
De smoesjes komen al op gang bij ajax hoor ik wel weer.
Vind ik leuk
Santi +17336
woensdag 18 oktober 2017 om 20:15
Ik hoorde veel feyenoorders al vooraf klagen over kuipers dus iets minder mag wel weer
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:57
Maar zijn baas is toch ook `n oud politieman.
Het is daar `n compleet wespennest,als je goed kunt slijmen.
Als ik die zielstra hoor zeggen,dat Kuipers zwaar overschat
wordt,vraag ik mij af ,of deze man verstand heeft van voetbal.
Lijkt mij beter dat hij niet meer op VP verschijnt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:38
Kuipers is zeker niet de beste ,en als we PSV Feyenoord zagen floot hij opmerkelijk tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:21
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:48
Nederland heeft zo en zo geen goeie scheidsrechters en van der Ende heeft het over Kuipers , dat is verreweg de slechtste scheidsrechter die er ooit op een voetbalveld heeft rondgelopen.De corruptie druipt er vanaf.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:10
Makkelie voelt de wedstrijd zelden tot nooit aan, zoals Johan Derksen iedere keer ook al zegt fluit hij volgens het boekje!
Daarbij komt kijken dat Makkelie meer voor de thuisspelende club fluit dan voor de uitspelende, het legioen is voor Feyenoord de 12e man dus speelt Ajax zondag tegen 13 man ;-)
Of terwijl het is zeker dat we verliezen?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:51
Komen de smoesjes nu al op gang ? (Makkelie thuisfluiter etc )
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 22:35
Nee hoor, ik noem gewoon iets wat je vaak terugziet bij Makkelie.
Of ben je die penalty die Ajax thuis tegen Utrecht kreeg soms alweer vergeten, half Nederland viel over dat moment.
Dat is nou typisch Makkelie, voelt wedstrijden zelden tot nooit goed aan en fluit meer in het voordeel voor de thuisclub dan voor de club die uit speelt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:09
Heb Kuipers afgelopen weekend live gezien bij Groningen - AZ en was zeer matig, hij is gewoon de beste van Nederland omdat de rest zoals Makkelie en Gozoboeyooek allemaal er geen ene reet van kunnen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:50
Kuipers ? Nee aub niet... Ik heb dan liever nijhuis
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onbegrip over KNVB-beslissing: 'Toch niet omdat Kuipers koopzondag heeft?'