AD slacht Pastoor: 'Wat Mandela is voor Gullit, is Pastoor voor Pastoor'

AD slacht Pastoor: 'Wat Mandela is voor Gullit, is Pastoor voor Pastoor'

woensdag 18 oktober 2017 om 12:24

Het Algemeen Dagblad opent de aanval op Alex Pastoor. De trainer van Sparta wordt woensdag keihard aangepakt in het medium. Men zou zich op Het Kasteel al maandenlang ergeren aan Pastoor, die 'consequent inconsequent' is. 

'Een nederlaag tegen Excelsior, zaterdagavond, betekent vrijwel zeker zijn einde', valt er te lezen in een opiniestuk van het AD. 'Dat is het gevolg van maandenlange ergernis. Bijvoorbeeld omdat hij Sparta heeft opgezadeld met vele nieuwelingen die, een enkeling daargelaten, allen teleurstellen. Dat, gekoppeld aan zijn attitude, gaat hem waarschijnlijk de kop kosten.'

Het gaat ook over het 'eendimensionale wereldbeeld' van de coach. 'Wat Nelson Mandela is voor Ruud Gullit, is Alex Pastoor voor Alex Pastoor: een man van mythische proporties. Als Pastoor vindt dat een blauwe tafel rood is, moet iedereen dat vinden. Confronteer de coach met zijn vele wisselingen en hij stelt smalend dat dit 'logisch is voor een team in de voorbereiding'.'

'Typisch Pastoor, consequent inconsequent', gaat de krant verder. 'Pastoor verlangt van iedereen dat hij zijn afspraken nakomt, maar komt zelf doodleuk een uur te laat op een perspraatje. Binnen staf of selectie is er geen Lex Immers of Tom Beugelsdijk, die hem dan zegt dat dit best gek is voor iemand die altijd zo goed weet hoe anderen zich moeten gedragen. Domweg omdat hij bij Sparta geselecteerd heeft op nederige karakters.'

Lees ook: 'Bizar plan Pastoor: trainer wil pers neutraliseren met pr-kanaal Sparta'

Poll

Haalt Pastoor de kerst?

(795 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 12:32
Hoop het wel voor hem anders heeft hij niet lang meer.
Vind ik leuk
Spartan +2738
woensdag 18 oktober 2017 om 13:52
Is een persoonlijke aanval van AD-verslaggever Dennis van Bergen tov Pastoor.

Pastoor staat - terecht - onder vuur, maar Dennis van Bergen ruikt nu bloed en is nu een spelletje aan het spelen.

Zaterdag Exc-Sparta. Bij verlies is Pastoor exit. Bij een overwinning zal die weer wat meer krediet hebben.

Zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:58
Laat de zoektocht naar een opvolger dan maar beginnen. ;)
Vind ik leuk
Spartan +2738
woensdag 18 oktober 2017 om 14:15
Zaterdag weten we meer ;-)

Pastoor is een slechte TD! Maar het bestuur heeft hem ook opgezadeld met een lege portemonnee, terwijl er ruim 4 miljoen aan transfergelden is ontvangen. Dus hand in eigen boezem steken zou het Sparta-bestuur wel sieren!
Vind ik leuk
Woudo +7528
woensdag 18 oktober 2017 om 12:33
Pastoor van de hand doen en Aadje de Mos halen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:35
Aad kijkt wel uit. Schitterend hoe Excelsior nog handhaafde en Sparta eruit vloog!
Vind ik leuk
Woudo +7528
woensdag 18 oktober 2017 om 13:38
Haha het was ook sarcastisch bedoeld van mijn kant ;)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:42
Haha had al zo’n vermoeden. Maar denk dat de meesten het niet eens (meer) weten. Spoiler alert mensen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:35
En halverwege het vorige seizoen was hij nog de succescoach die het nederlands voetbal weer op de kaart zou zetten. De media is ook consequent inconsequent
Vind ik leuk
Objectief +2622
woensdag 18 oktober 2017 om 12:37
Zielig stukje journalistiek. Lijkt wel een journalist die op deze manier 'iemand' wil terugpakken.
Zonder Pastoor zou Sparta ook rond plek 16-18 staan.
Vind ik leuk
2cents +35111
woensdag 18 oktober 2017 om 12:43
Zorgvuldig geplande karaktermoord.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:58
Sparta hoeft echt niet op de degradatieplekken te komen. Plaats 12 tot en met 15 is met deze selectie gewoon haalbaar.
Vind ik leuk
Objectief +2622
woensdag 18 oktober 2017 om 13:18
Die mening deel ik dus niet. Wanneer je de selectie vergelijkt met vorig jaar, zijn ze er op achteruit gegaan.
Vorig seizoen op een knappe plek 15 geëindigd; dat zie ik ze dit jaar met deze selectie niet halen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 13:19]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:27
Enige kwaliteit die ze kwijt zijn geraakt zijn Dumfries en Van Drongelen. Er is meer talent bijgekomen en in de vorm van Fischer ook ervaring achterin, op middenveld is het nagenoeg hetzelfde gebleven met af en toe een wisseling zoals Dobson en Duarte. Voorin met Brogno, Muhren, Ache, Goodwin, Volas,Verhaar en Proswitchz vind ik niet dat je zwakker bent geworden.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:46
Welk talent is gehaald? Ik vind er momenteel geen een echt meerwaarde hebben uit het rijtje Dobson,Craninx,Bambock,
Chabot of die 2 deense backs. Ook de hele rits spitsen die Pastoor haalt maar van wie ze allemaal niks toevoegen blijft groeien. Pusic, El Azzouzi, Volas, Proschwitz, Pogba. Dan hebben El Azzouzi en Pogba nog waarde gehad maar die positie blijft kommer en kwel. Muhren was oorspronkelijk als 10 geposteerd maar moet noodgedwongen de spits in nu. En als je dan zag hoe Pastoor omsprong met Stokkers die veel liet zien in het kampioensjaar... gaat supporters allemaal irriteren. Enige talent dat sparta heeft in de selectie komt uit de eigen jeugd opleiding met Floranus, Ache en Duarte, niet de reeds spelers die Pastoor heeft aangetrokken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:22
De nieuwe jongens hebben tijd nodig maar potentie is er zeker. Alleen Bambock is tot nu toe een miskoop. Voor de rest prima spelers voor Sparta. De spitspositie is inderdaad altijd al een probleem geweest. Ik hoop dat Proswitzc het waar gaat maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
Objectief +2622
woensdag 18 oktober 2017 om 13:52
Je bent met Dumfries en Van Drongelen toch echt twee sterkhouders kwijtgeraakt. De jongens die hun nu moeten vervangen halen dat niveau bij lange na (nog) niet.
Voor de rest zie ik weinig positiefs.
Vind ik leuk
Rodajc +1871
woensdag 18 oktober 2017 om 17:36
Dat is voor elke club haalbaar, ook voor mijn eigen club, Willem II, NAC en ga zo maar door. De onderste 6 ontlopen elkaar niet veel, maar er zullen toch echt 3 clubs op 16-18 terecht komen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:59
Alles voor de clicks. Zielig staaltje journalistiek.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:41
Probleem is dat Pastoor zelf zijn selectie samenstelt dus is het hem aan al helemaal aan te rekenen als ze rond deze plek staan. Het blijft natuurlijk journalistiek en de krant moet vol maar bij verlies zaterdag van notabene excelsior waar ze op Spangen met minachting naar kijken is het klaar met Pastoor volgens de supporters die ik ken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:38
Heeft de directie al gezegd; Alle vertrouwen te hebben in Alex?

Zo ja dan is de kans groot dat ook hij de kerst niet gaat halen.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
woensdag 18 oktober 2017 om 13:52
Alex is zelf deel van die directie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:38
Goede analyse. Dit is precies wat ik ook al maanden zeg. We hadden vorig jaar mazzel met de 15e plek maar Pastoor zou toen eigenlijk al weg hebben gemoeten. Gebeurd natuurlijk niet omdat je erin blijft maar toen was dit al aan de gang. Spelers boeken geen progressie, standaardsituaties zijn een ramp, er is geen tactiek aanwezig. Iedereen doet maar wat. Terwijl je met dit materiaal echt in de Eredivisie kan blijven, er moet een frisse wind komen door de club. Ik hoop heel erg dat Sparta eindelijk zaterdag wint maar zie het somber in. De angst om te verliezen is groter dan de honger om te winnen. Zegt al genoeg. De tijd van dom gelul is voorbij Pastoor, punten willen we!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 12:41]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:38
Vroeg of laat, altijd gezeik met die man. Zonder zijn maniertjes en de grote meester te willen zijn. Was het voor elke club een interessante trainer geweest. Wordt nu een Robert Maaskantje ben ik bang
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:54
Is de emmer stront nog niet leeg?
Lach me kapot als ie nu 2 wedstrijden wint.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:55
Toch vond Dumfries eerder deze week dat dit totaal niet aan de orde was. Misschien een persoonlijke missie van de AD journalist?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:59
Lekker makkelijk praten van Dumfries, want die heeft zijn transfer wel voor elkaar gekregen.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
woensdag 18 oktober 2017 om 13:09
Laat dat maar aan het Belgische sufferdje over om mensen die al op de grond liggen, nog een paar doodschoppen te verkopen.
Vind ik leuk
Och jeh +1085
woensdag 18 oktober 2017 om 13:21
Dat een krant de moeite neemt om een trainer zo te fileren, is er geen belangrijker nieuws op de wereld dan Alex Pastoor?
Vind ik leuk
Markus80 +1138
woensdag 18 oktober 2017 om 13:29
Heeft hij iemands vrouw genaaid bij het AD? Dit lijkt toch wel een soort haatbericht.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:36
Zo is de media.
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 18 oktober 2017 om 13:56
Precies man. Hij zit bij een club met weinig geld en roeit met riempjes wat golfjes. Tip voor journalisten;
Pak politici op die manier een keer aan! Niet de pastoor.
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 18 oktober 2017 om 13:54
Je kunt dat AD stuk ook schrijven en ipv de naam Pastoor -- Van Gaal schrijven... die tick van volgzame spelers hebben ze allemaal NU.
Noem mij 1 karakterspeler.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:57
dag Pastoor.....het ga je goed in een andere functie
Vind ik leuk
Mari +1776
woensdag 18 oktober 2017 om 14:39
Het bestuur is pas stoer als Sparta zaterdag wint en ze Pa stoor toch ontslaan
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:42
Misschien gaat sparta wel aan de haal met verbeek al denk ik eerlijk gezegt dattie al by twente heb getekend
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:55
Alex Pastoor is een Tom Cruise 2.0
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:13
Pastoor moet elk jaar opnieuw een team bouwen. Pastoor doet t al jaren redelijk, met de Sparta middelen. 10 clubs staan op 4 punten van elkaar.
Hij heeft bij Sparta geselecteerd op nederige karakters. Haha. Wat een onzin weer. Hoe doe je dat? En als ze allemaal een grote bek hebben, is het ook niet goed. Het AD is in paniek. Pastoor zal t AD wel een interview geweigerd hebben.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:19
Als hij ff geduld heeft kan hij na het weekend naar Twente.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:29
Moeten wij op schandalige manier af scheid nemen van de man die ons na 7jaar ellende in de Jupiler er uit heeft getrokken nee daar ben ik te veel Spartaan voor om daar in mee te gaan .Alex nog bedankt .
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:48
En dan lees ik net een VP artikel met 2 Spartanen van 19 jaar, die al 6 wedstrijden meedoen. Welke club heeft 2 binken van 19 jaar in zijn basis staan?
Wat een media logica weer.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:49
Tsja, het is algemeen bekend dat Hugo Borst, bepaald wat er bij Sparta gebeurt, niet in de kleedkamer maar wel via uitspraken in het AD. Dennis Bergen zal ook door de krant op oorlogspad uitgestuurd zijn. Let op aanstaande trainers voor deze club, hele gevaarlijke jongens langs de zijlijn.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 18 oktober 2017 om 18:26
Het AD overdrijft ook wel een beetje.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:54
Ik heb het al vaker geroepen. Het is een pedante lul. Samen net zijn maatjes Verbeek en Henk de Jonge. Alle drie nooit iets gepresteerd en ze doen alsof ze het voetbal uitgevonden hebben. Eikels.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AD slacht Pastoor: 'Wat Mandela is voor Gullit, is Pastoor voor Pastoor'