'Ik heb ook niets tegen Feyenoord. Ik vind het echt een gave club'

'Ik heb ook niets tegen Feyenoord. Ik vind het echt een gave club'

donderdag 19 oktober 2017 om 21:34

Nu de Klassieker weer op het programma staat, denkt voormalig Ajacied Martijn Reuser met weemoed terug aan de diverse keren dat hij met zijn club in De Kuip mocht spelen. Hij vond de sfeer in Rotterdam-Zuid altijd indrukwekkend. 

"Het was geweldig om te spelen in de Kuip. Een mooie grasmat, een goede sfeer, ik genoot er wel van. De gemoederen liepen gedurende de wedstrijd hoog op. We werden uitgescholden en er werden dingen naar ons hoofd gegooid, bijvoorbeeld als we een corner namen", aldus Reuser. "Maar ik vond het schitterend, ik genoot ervan. Ik heb ook niets tegen Feyenoord. Ik vind het echt een gave club."

De rivaliteit tussen 020 en 010 kent hij als Amsterdammer van jongs af aan. "Natuurlijk werd het vroeger gezegd, maar ze zeiden niet dat we Feyenoord moesten haten. Het was meer rivaliteit tussen twee goede clubs. Vroeger werden wij met Ajax altijd eerste en Feyenoord was onze voornaamste concurrent. Daarom heerste er bij mij ook rivaliteit, maar dus zeker geen haat."

Poll

Wat wordt de uitslag bij Feyenoord-Ajax?

(5440 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 19 oktober 2017 om 21:40
mooi gesproken en zo is het
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
donderdag 19 oktober 2017 om 21:44
Ik had de hoop bijna opgegeven, maar aan de poll te zien hebben de mensen hier toch nog wel een beetje verstand van voetbal.
Vind ik leuk
BassieN +7693
donderdag 19 oktober 2017 om 21:54
38 procent maar hoor
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:17
:)
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 21:58
Martijn Kneuzer stomp m op zn reuze neuzer nee ff serieus.. leuk dat ie vanuit zijn achtergrond respect geeft.. vind ik leuk.
Vind ik leuk
fr1963 +1137
donderdag 19 oktober 2017 om 23:09
"Werden wij met ajax altijd eerste" hij speelde van 1993-1999 bij ajax............ 4 x kampioen, Feyenoord 2 x en PSV 1 x. Maar ja, hij is natuurlijk een amsterdammert, die overdrijven graag...wzawzdb
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 00:17
Het communisme was niet alleen in Rusland. :-P
Vind ik leuk
Bennie498 +1075
vrijdag 20 oktober 2017 om 06:52
Goed gesproken !
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
vrijdag 20 oktober 2017 om 06:57
Vind ik ook, wat dat betreft heeft Reuser gelijk.
Feyenoord kon die pot wel eens gaan winnen, simpel omdat Feyenoord, ongeacht verloren in de CL, toch meer ritme heeft en wel eens scherper kunnen zijn.
Vind ik leuk
wijze man +1290
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:38
Mooie woorden Martijn....maar je blijft een lul
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik heb ook niets tegen Feyenoord. Ik vind het echt een gave club'