Mogelijke opvolger Robben trapt op rem: Maar snap wel dat het gezegd wordt

Mogelijke opvolger Robben trapt op rem: "Maar snap wel dat het gezegd wordt"

vrijdag 20 oktober 2017 om 10:12

Nu Arjen Robben afscheid heeft genomen van het Nederlands elftal luidt de vraag: wie gaat zijn plek overnemen? Steven Berghuis, in vorm bij Feyenoord, is een van de spelers die naar voren wordt geschoven.

"Er is maar één Robben. Die gaat niemand vervangen", zegt Berghuis tegen Voetbal International. "Maar ik snap wel dat het wordt gezegd, ik ben een van de weinige linkspoten die vanaf rechts komt in die stijl. Ik zie niet veel anderen in de Eredivisie."

"Maar ik weet het niet joh, ik heb er nu vaak bij gezeten maar ik ben nog geen vaste waarde", zegt de Feyenoord-topscorer over zijn rol bij Oranje. "Dat zou ik wel willen worden. Ik ben hongerig, wil weer kampioen worden en weet dat ik stappen kan maken. Dat ben ik aan het doen en dan komt het wel. Laten we vooral hopen dat het eens klaar is met die negativiteit. Daar wordt niemand beter van", doelt Berghuis op de kritische benadering van Oranje. "Hier in Rotterdam is het een warm bad in vergelijking met de benadering van het nationale elftal. Spelers zijn ook maar mensen, het is gewoon niet zo positief met veel negativiteit eromheen."

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 10:24
Hij mag de onderbroek van Robben niet eens wassen
Vind ik leuk
Fredsjhe +2516
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:32
Waarom zou Berghuis de onderbroek van Robben willen wassen?
Vind ik leuk
Youri99 +5464
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:06
Legitieme vraag, we zouden jah wollaah jonguh ook kunnen vragen... Waarom zou je uberhaupt van iemand, van wie dan ook, de onderbroek willen wassen?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:40
Volgens mij trapt die jongen zelf al op de rem, dat hoef jij dus niet te doen
Vind ik leuk
Djambo +3349
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:47
Hij mag ze reet nog niet afvegen.
Vind ik leuk
FSCeara +2469
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:55
Robben heeft zich ook moeten doorontwikkelen.berghuis zegt zelf dat hij momenteel nog ver van dat is maar hoopt dat hij dat gaat doen.laten we hopen dat dat gaat gebeuren en dat hij dan wel minder geblesseerd gaat zijn dan robben want anders heb je er nog niet veel aan
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:04
Robben moeten doorontwikkelen?
Hij speelde op z'n 20ste bij de top van Europa.
Berghuis is al bijna 26.
Vind ik leuk
FSCeara +2469
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:15
Get your facts right! Robben was 25 toen hij naar Chelsea ging.en is echt pas weteldtop geworden vanaf laatste jaar chelsea eerste jaar madrid.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:28
Robben was op jongere leeftijd al veel verder en beter dan berghuis. Zou mooi zijn als hij bijna zo goed zou gaan worden maar gaat hem voor het nederlands voetbal echt niet worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:54
Wat lul je nou met je facts?
Hij ging in 2004 naar chelsea en was toen 20!!!
Vind ik leuk
United FC +12789
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:25
Check je zelf ook de facts?
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:27
'het is gewoon niet zo positief met veel negativiteit eromheen'


Okeeee......
Vind ik leuk
Fredsjhe +2516
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:28
Geen speld tussen te krijgen ;)
Vind ik leuk
Mo +7947
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:38
Cruijffiaanse uitspraak ;-)
Vind ik leuk
Markus80 +1117
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:29
Hij is hier gelukkig heel realistisch, dat siert hem. Berghuis is verre van een Robben. Ik hoop dat we hier ooit nog zo`n wereldster kunnen opleiden.
Vind ik leuk
Itsese +1754
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:28
Maar dat gaat Berghuis in iedergeval niet worden.
Vind ik leuk
Markus80 +1117
zondag 22 oktober 2017 om 13:16
Nee helaas niet. Nogmaals hij is zelf ook realistisch, maar wij zijn hier in Nederland net iets te optimistisch. Dat kan ook niet zomaar.

Er moeten echt talenten opstaan met een van god gegeven talent, ik hoop dat we dat weer mee gaan maken. Helaas worden veel talenten ook verleid door het geld van grote buitenlandse clubs. Voor ze iets presteren zijn ze al weg.

Gullit, van Basten, Rijkaard, van Nistelrooy, Bergkamp etc. hadden altijd jaren de kans om in Nederland te wennen, alvorens ze naar het buitenland gingen. Tegenwoordig kan dat kennelijk niet meer.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:36
Steven Berghuis? Een toptalent hahahaha. Mislukte speler moet Nederlands elftal gaan redden. Het moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
Vato75 +803
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:29
Wie dan veltman en co zo kan je nog wel ff doorgaan
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:37
Hahahaha Rot toch op. Meisje berghuis..
Vind ik leuk
Carl +1491
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:50
Very nice! Net nu de discussie over het beledigen van joden weer een hot topic is kan het kleineren van vrouwen natuurlijk niet achterblijven. Als je mannen en vrouwen als gelijken ziet maak je zo'n opmerking niet.
Vind ik leuk
Mari +1740
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:44
Wat een domme opmerking; om de haat en vernietiging!! van de Joden te willen vergelijken met een vrouwonvriendelijke opmerking.
Ga je schamen Carlijn
Vind ik leuk
Carl +1491
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:17
Woow, een punt zo spectaculair kunnen missen is bijna een prestatie.

Ik vergelijk het niet met elkaar, ik plaats haat in een breder perspectief en zeg juist heel duidelijk dat alle haat en uitingen van ongelijkheid bestreden moeten worden, of dat nou jodenhaat of vrouwenhaat is. Iedereen is gelijk.

Ik ben benieuwd hoe je de clue uit deze reactie gaat missen maar kijk er nu al naaruit, er is namelijk veel creativiteit voor nodig. Succes ermee.
Vind ik leuk
Mari +1740
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:33
Niemand is gelijk aan een ander. Zelfs 2 nagels zijn niet gelijk.
Gelijkwaardig aan elkaar dat kan.
Als je van mening bent dat je niet hebt willen vergelijken dan had je niet op de posting moeten reageren, maar een op zich staande reactie moeten geven
Vind ik leuk
Carl +1491
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:42
Oké generaal. Ik wist niet dat jij hier de regels bepaalt.

En stop even met hypocriet zijn ajb. Mij taalles geven terwijl jij zelf deze fouten maakt:
''Gelijkwaardig aan elkaar dat kan.'' is geen zin
''posting'' is geen woord
''een op zich staande reactie'' moet zijn: een op zichzelf staande reactie

Kom op zeg. Mij betichten van domheid en mij verbeteren op taalfouten terwijl ik opkom voor gelijkheid, jij een vrouwonvriendelijke opmerking naar mij maakt en meer taalfouten maakt dan ik doe. Geen respect voor jou.
Vind ik leuk
Itsese +1754
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30
is het al 5 December Sinterklaas? Goed heilig man.
Vind ik leuk
Carl +1491
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:59
Inderdaad, weg met hypocriete vrouwonvriendelijke kinderen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:52
Van Robben naar Berghuis.. het zit ons echt niet mee wel de laatste jaren.
Vind ik leuk
FSCeara +2469
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:57
Dat dacht men ook na van basten naar van nistelrooy en van persie maar dat bleek toen ook nog allemaal mee te vallen.en verschillende spelers waarvan men riep dat ze in oranje moesten en daar volledig door de mand zijn gevallen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:46
Dat is nogal een verschil niet. Of je het nu over Kluivert, van Nistelrooy, v Persie, Stam of Frank de Boer hebt.. je kon zien dat zij veel in zich hadden, veel talent hadden met veel potentie. Berghuis is niet eens een talent meer te noemen, wordt in december 26. Bovendien wat heeft Berghuis in zijn carriere laten zien, en wat heeft Robben laten zien? Dat komt niet eens een beetje in de buurt van elkaar..
Berghuis doet het prima bij Feyenoord, maar dat is en blijft de Eredivisie. Van Robben naar Berghuis, dan ga je een flink aantal stappen terug.

En dat is mijn ogen ook een probleem bij oranje, Veltman, de Ligt en talloze andere Eredivisie spelers, terwijl je jongens als Pieters, die week in week uit tegen toppers speelt thuislaat. Als je daar logisch over nadenkt klopt daar natuurlijk niks van.

Nee wat mij aangaat is het wachten op een talentvolle nieuwe lichting, en tot die tijd je beste spelers selecteren, en die komen niet uit de ED.
Vind ik leuk
FSCeara +2469
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:44
Nivo is gewoon stukken lager.maar hier word iedereen al afgeschreven voordat ze ooit gevoetbald hebben.is denk ik nederlandse mentaliteit.sommige spelers komen later in de beste fase.ik ben ook niet kapot van berghuis maar laten we hopen voor nederlands elftal dat zich paar spelers goed ontwikkelen de komende jaren anders kunnen we over jaar of 30 aan onze kinderen en kleinkinderen uitleggrn dat we ooit lang geleden mee hebben gedaan aan eindtournooien
Vind ik leuk
Vato75 +803
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:31
Cillissen veltman vilhena locadia is allemaal niks en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog 7
Vind ik leuk
R2 +2847
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:44
Cillesen kan een prima keeper zijn. Het zou voor hem en iedereen wel beter zijn als hij ergens wekelijks keept.
Vind ik leuk
Vato75 +803
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:51
Ja voor op de bank bij barca absoluut onwaardig voor nl elftal
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:39
7? Doe maar 17 ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:52
Natuurlijk een paar klassen minder dan Robben, maar toch een speler goed in vorm en met nog enige werklust, meer dan de gemiddelde speler in oranje. Werklust en over mijn lijk mentaliteiten zijn nodig, een Kuyt, een De Jong (Nigel) en een creatieve speler die het verlies van Sneijder kunnen opvangen hebben we veel meer nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:59
Heel simpel, iemand van het niveau Robben is er gewoon niet. Sterker nog je zou je moeten afvragen waarom je met buitenspelers zou spelen als ze het niveau niet hebben.
Vind ik leuk
Mari +1740
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:41
Haha. Wat een grapjas, lijkt zijn vader wel. Die jongen van Heracles is beter.
Vind ik leuk
Korm +21429
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:17
Hahahaha berghuis komt niet eens in de buurt....
Vind ik leuk
Leedz +3223
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
De opvolger HAHA alsjeblieft zegt

Heeft niemand het door dat hij in de Mickey Mouse competitie speelt, je vorm in deze competitie stelt helaas niks voor in het buitenland...

laat het maar eerst zijn bij een subtopper in het buitenland en dan kijken wel weer verder
Vind ik leuk
HansVites +2047
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:31
Die Berghuis vind zich zelf wel erg goed he net als die Brenet toen bij PSV, ik vind het maar een aansteller en een matennaaier.
Vind ik leuk
Koeien +1536
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:41
Liever Promes op rechts, een echte linkspoot op linksbuiten en dan 's een Dost erin ipv Janssen.
Vind ik leuk
pinkelman +2628
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:39
Mwha..Berghuis komt tekort. Ik denk dat Stengs er allang had gestaan als hij niet in Eindhoven zo ongelukkig ten val kwam en we nu nog een half seizoen op moeten wachten.
Volgens de kenners is hij het grootste talent wat we momenteel hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 15:39]
Vind ik leuk
United FC +12789