Feyenoord keurt schokkende foto 'ten zeerste' af: Zou ik geen supporter noemen

    Feyenoord keurt schokkende foto 'ten zeerste' af: "Zou ik geen supporter noemen"

    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:05

    Feyenoord heeft afstand genomen van de schokkende anti-Ajax-foto die op Instagram werd geplaatst. Op een Feyenoord-fanaccount verscheen een weerzinwekkende afbeelding waar de Rotterdamse club zelf ook woest over is.

    "Het lijkt me logisch dat we, zoals ieder normaal denkend mens, dit ten zeerste afkeuren en er volledig afstand van nemen", reageert een woordvoerder in gesprek met AT5. "Het bestrijden van anti-semitsme is iets waar we als club het hele jaar door met succes projecten voor hebben lopen, maar kennelijk wordt daarmee niet iedereen bereikt."

    De club durft niet te stellen dat de persoon die deze afbeelding verspreidde daadwerkelijk een trouwe Feyenoord-fan is. "Persoonlijk zou ik ze in ieder geval geen supporter willen noemen", aldus de woordvoerder. "Ze realiseren zich duidelijk niet wat ze anderen aan doen, onder wie behalve Ajacieden ook Feyenoorders, want onder ons personeel en onder Feyenoords eigen supporters zitten ook mensen met een Joodse achtergrond."

    Lees ook: Ophef over 'walgelijke' anti-Ajax-foto: 'Enorme laagheid en smeerlapperij'


    Plaats een reactie

    Korm +33689
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:14
    dit weten we nu al VP! hebben jullie net ook geplaatst dus waarom geen update doen op dat artikel?
    Vind ik leuk
    BassieN +11234
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:14
    Moeten wij Feyenoord-supporters hier ook nog allemaal persoonlijk afstand van nemen? Voordat iedereen weer over één kam wordt geschoren. NIET mijn medesupporters.
    Vind ik leuk
    Woudo +8020
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:15
    Precies dat, nu hebben alle Feyenoord supporters het weer gedaan..
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:49
    Een weldenkend mens zou nooit de schuld geven aan Feyenoord zelf. Als het al Feyenoorders zijn. Gewoon een stel zielige gasten die dit doen.
    Vind ik leuk
    Woudo +8020
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03
    Ik schaam me kapot dat ik zulke mede "supporters" heb. Als het Feyenoordsupporters waren mogen ze wat mij betreft een stadion verbod krijgen!
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:06
    Precies! Maar eigenlijk moet dit geen eens de aandacht krijgen. Dat is wat ze willen. Erg vervelend om zo weer in het nieuws te komen. Want er zijn er genoeg die denken dat het weer (alle) Feyenoorders zijn. Je wordt in het kwade daglicht gezet.
    Vind ik leuk
    Woudo +8020
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:07
    Ja terwijl vrijwel alle andere supporters zich er van distantiëren. Idd is de grote winnaar de maker van het plaatje met alle aandacht die hij ervoor krijgt!
    Vind ik leuk
    14forever +8520
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:37
    Ahhhh zit je in een celletje ofzo?
    Vind ik leuk
    Woudo +8020
    vrijdag 20 oktober 2017 om 23:26
    Want dan had ik ook echt toegang tot internet gehad.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15220
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:53
    Ja.
    We krijgen daar allemaal een eigen topic voor.
    Vind ik leuk
    Woudo +8020
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:15
    Goede reactie Feyenoord, maar gaan we nou serieus nog 10.000 topics hier aan vuil maken? De persoon die die idiote foto gemaakt heeft is hier de grote winnaar want iedereen heeft het erover.
    Vind ik leuk
    3Bier +7707
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:17
    Alles wat hierover wordt geplaatst is eigenlijk al te veel. Geef dit nou geen aandacht dat is precies wat die kneusjes willen. Anti 020 week, hoe triest. Hielden ze het maar bij 1 week....
    Vind ik leuk
    Mo +11371
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:57
    Anti 020 week klinkt inderdaad wel echt waanzinnig sneu
    Vind ik leuk
    DubRtd +15220
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:22
    Het is dan ook herfstvakantie in grote delen van het land.
    Vind ik leuk
    HansVites +4605
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:19
    Nog maar een keer laten zien VP waarom? of zijn jullie ook sensatiebelust op deze rotzooi waar elk normaal mens afstand van neemt, geef daarom deze hersenloze maker van dit plaatje geen extra aandacht.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7743
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:22
    Zonde al die aandacht inderdaad, dit was precies de bedoeling van deze trieste figuren........
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:23
    Redactieprimeurpetjes zijn slechts doorgeefluikjes van een internetknipseldienst en staan stijf van de stalorders. Van journalistieke ethiek is uiteraard geen enkele sprake.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 12:24]
    Vind ik leuk
    glenn +1036
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:27
    daar kan Feyenoord eigenlijk weinig aan doen dat ze zo volk over de vloer krijgen....het enige wat ze kunnen doen is hetgene ze gedaan hebben en dat is afstand genomen van die foto's en veroordeeld....rare mensen die er van uitgaan dat hun leven afhangt van 11 spelers en dat balletje dat er tussen rolt....misschien een tip......werk zoeken gasten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:27
    Dus er zijn ook joden onder de 010 supporters? Dus als zij die kwetsbare liederen zingen beledigen ze ook hun eigen supporters. Hoe dom kun je zijn!!
    Vind ik leuk
    Richard020 +12899
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:31
    Dit '' Nieuws '' was gisteren ook al te zien op andere sites. Ik snap niet dat voetbalsites dit soort Twitter-berichten publiceren, door het op de site te publiceren geef je dat soort gasten juist het podium waar ze naar op zoek zijn, het komt nu net over als of menig Feyenoord-supporter zo is, en dat is niet zo, ik heb genoeg kennissen die voor Feyenoord zijn en dit walgelijke gedrag afkeuren.

    Het zou Voetbalprimeur juist sieren dit niet op de site te plaatsen, door er te veel aandacht aan te blijven geven, blijf je dit houden.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4340
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:33
    Ik neem F. noord ook niet kwalijk maar een stelletje zieke geesten met hun aanhang die dat vergoeilijken.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3025
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:34
    Wat een idioot!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:34
    Sommige mensen zouden voor straf een met nabestaanden moeten praten of mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Dan snap je misschien ook dat dit een grens is waar je niet overheen moet gaan!
    Vind ik leuk
    Richard020 +12899
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:39
    Dat soort gasten zijn zwakzinnig, ziek dus, en iemand die ziek is moet je geen straf geven maar medelijden mee hebben! Een normaal mens met normen en waarden zou dit dus niet in zijn hoofd halen om op Twitter te plaatsen, overigens heb je er bij Ajax ook een aantal lopen onder de supporters waarvan je weet dat ze niet goed bij hun hoofd zijn!

    Het heeft ook verder helemaal niks met Racisme te maken, het is stoerdoenerij, kan die knul die dit geplaatst heeft tegen zijn vriendjes van de middelbare school zeggen: '' Kijk eens hoe stoer ik ben geweest '' !
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:46
    We hebben bij allebei onze clubs volslagen idioten rondlopen. Alleen misschien dat je op het idee komt om zoiets te verzinnen niet gezond is.

    Dat laatste zou best kunnen zijn maar ik vraag me altijd af, waarom zou je dat willen zeggen. Ik heb wel medelijden met de ouders van deze jongen. Lijkt me behoorlijk beschamend als je zoon zoiets zou zeggen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10696
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:36
    Niet meer dan normaal dat de club Feyenoord dit soort acties afkeurt. Ik hoop dat de club ook niet bang is om daadwerkelijk tegen dit soort tuig op te treden.
    Vind ik leuk
    13 +11505
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:48
    Volgens mij kan een club niets doen aan iets wat in de publieke ruimte zeg maar gebeurt. Ze kunnen doen wat ze nu doen: veroordelen, er afstand van nemen en vooral doorgaan met die projecten om anti-semitisme te bestrijden. Ook is het goed dat ze erop wijzen dat er ook onder het eigen personeel en supporters Joden zijn die je kwetst met dit soort uitlatingen. De Centrale Joodse Raad bekijkt of je juridisch stappen kunt ondernemen tegen deze specifieke uitlating.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14595
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:46
    Wat een overdreven zeik allemaal
    Vind ik leuk
    pico323 +5343
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:54
    en maar roepen naar dat hondstrouwe publiek. deze teksten slaan toch helemaal nergens op. aanklacht indienen. en maar trots zijn op dat publiek al mag je ze niet over een kam scheren, maar er is altijd wat met dat tuig.
    Vind ik leuk
    13 +11505
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:59
    Met elke club is er altijd wat als je individuele acties die not done zijn op een rijtje zet,
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:04
    Buiten het feit dat het haast onleesbaar is wat je zegt qua zinsopbouw,slaat hetgeen wat je schrijft helemaal nergens op!
    Er is altijd wat met dat tuig,welk tuig?
    En vertel eens beste pico,welke club op aarde heeft geen gestoorden onder hun aanhang?
    Ajax,waar men een pop ophangt van Vermeer?
    Psv,waar men rookbommen afsteekt in het publiek?
    De graafschap,waar de supporters voetballers aanvallen van de tegenpartij?
    Enzovoort,enzovoort,enzovoort
    Stop met je onzinnige uitlatingen gebaseerd op je onderliggende antipathie en reageer met zinnige teksten of zwijg gewoon als je dat niet kunt!
    Zo,dat lucht op!
    Vind ik leuk
    Rymond Vos +945
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:29
    EN MAAR JANKEN OP FEYENOORD MAAR JE HOOR NIKS OVER DE LIEDJES DIE GEZONGEN WERDEN TEGEN SPARTA VAN
    ALS HET LENTE WORDT BOMMEN OP ROTTERDAM DAAR HOOR JE NIEMAND OVER
    Vind ik leuk
    Johan.l +4130
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:20
    Jij begrijpt het echt niet!
    Vind ik leuk
    Rymond Vos +945
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:29
    Wat valt er te begrijpen dan
    Vind ik leuk
    Johan.l +4130
    vrijdag 20 oktober 2017 om 19:19
    Hier word een mens stil van dit is zo verschrikkelijk, die jongen zou op eigen kosten de concentratie kampen langs MOETEN gaan
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:53
    Bommen op Rotterdam, hamas hamas Joden aan het gas!

    Te triest voor woorden dat we denken geleerd te hebben van het verleden. Dat we de haat voor onze tegenstander zo laten prevaleren dat we de meest verschrikkelijke volkerenmoord erbij willen halen.

    Iedere Amsterdammer kende kinderen, papa's en mama's die vermoord zijn. Afgevoerd als slachtvee.
    Blijkbaar voor hen van geen enkele waarde.

    Iedere Rotterdammer kende wel een vader die niet meer thuis kwam, een moeder die dood teruggevonden werd tussen de rokende puinhopen. Kinderen die zwaargewond werden afgevoerd en uiteindelijk het morgenlicht niet meer zagen.

    Laten wij ons zo leiden door oergevoelens en het zoveel mogelijk raken van onze tegenstander, dat we juist datgene dat wij 4 mei gezamelijk
    herdenken, het verdriet van zoveel mensen willen gebruiken om elkaar pijn te doen?

    Voor mensen die in evolutie geloven, evolutie gaat blijkbaar niet snel genoeg.
    Anders zouden we deze leuzen niet meer tegenkomen in het dagelijks leven.

    Een fijne wedstrijd aanstaande zondag!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord keurt schokkende foto 'ten zeerste' af: "Zou ik geen supporter noemen"