Dortmund verrast: bekritiseerde Bosz-pion krijgt opgewaardeerd contract

Dortmund verrast: bekritiseerde Bosz-pion krijgt opgewaardeerd contract

vrijdag 20 oktober 2017 om 14:00

Opvallend nieuws uit Duitsland: Borussia Dortmund heeft het contract van de hevig bekritiseerde Roman Bürki opengebroken en verlengd.

De 26-jarige doelman uit Zwitserland staat nu tot de zomer van 2021 onder contract bij de ploeg van Peter Bosz. Bürki is bezig aan zijn tweede seizoen in Dortmund. "Roman past als voetballer en mens uitstekend bij Borussia Dortmund", verklaart sportief directeur Michael Zorc op de clubsite.

"We houden van zijn speelstijl en zien bij hem veel potentie om beter te worden. We gaan ervan uit hij dat op korte termijn weer bij zichzelf kan oproepen", vervolgt Zorc, die daarmee doelt op de matige vorm van Bürki. De Zwitser ging de laatste weken meerdere keren in de fout, wat hem op veel kritiek te staan.

De timing voor de contractverlenging wordt dan ook als opvallend beschouwd in Duitsland. Bürki speelde eerder voor Grasshoppers en SC Freiburg.

Plaats een reactie

Mari +1778
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:09
Wow, Bosz kan het hiermee doen!
Straks lezen we: ik heb het vaak aangegeven dat hij een goede keeper kan worden, meer niet. Contractverlenging? Daar weet ik niets van.
Voorlopig gun ik hem wat rust
Vind ik leuk
Nashua +5240
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:37
Nu nog Carlo l'Ami kopen en dan is ie (Bosz) weer zo vertrokken.

Allemaal de schuld van Bergkamp
Vind ik leuk
Mari +1778
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:39
hahaha.Top
Vind ik leuk
Aal +15143
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:09
Wat was die Weidenfeller dan toch een klasbak als je dit ziet....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 14:09]
Vind ik leuk
Tim +1710
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:26
Schei toch uit man, Weidenfeller was ook een supergemiddelde doelman.
Er spelen met Benaglio, Hitz, Sommer, Bürki, Coltorti, Hirzel Mvogo en Kobel niet voor niets 8 Zwitserse doelmannen in de BuLi, die zijn hartstikke goed.
Weidenfeller zal ik enkel herinneren aan zijn schitterende Engelse interview met de quote 'I think we ehh have a grandiose Saison gespielt'.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:03
Speelt Benaglio niet bij Monaco?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:05
Idd, speelde vorig seizoen bij Wolfsburg
Vind ik leuk
Tim +1710
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:39
Klopt hoor, waarschijnlijk doordat ik zo met Weidenfeller in m'n hoofd zat die eigenlijk tegelijkertijd met Benaglio zijn hoogtijdagen had, was zijn transfer er bij mij even bij ingeschoten.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:22
Jammer. Marsman zou een goeie optie zijn geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:05
Tering die bergkamp heeft echt veel macht
Vind ik leuk