Terug in AZ-selectie na verbanning: 'Problemen gehad met eigen supporters'

Terug in AZ-selectie na verbanning: 'Problemen gehad met eigen supporters'

zaterdag 21 oktober 2017 om 13:41

Iliass Bel Hassani is sinds begin deze maand weer welkom op de training bij AZ nadat hij een lange tijd voor zichzelf moest trainen. De middenvelder erkent dat hij mentaliteitsproblemen had.

"Ik was heel veel aan het denken. Op een gegeven moment ga je zoveel denken dat je aan jezelf gaat twijfelen. Kan ik het nog wel?", zegt Bel Hassani tegen AZFanpage. "Het is natuurlijk ook geen geheim dat ik wat problemen heb gehad met de eigen supporters. Die waren, soms volledig terecht ook hoor, heel negatief over mij. Bijvoorbeeld als ik gewisseld werd of ik balverlies had dat ik ze hoorde fluiten. Dat voel je natuurlijk wel en dat is ook iets dat meespeelt in dat het mentaal wat minder was."

"Aan de andere kant, ik ben profvoetballer dus daar moet ik mee om kunnen gaan", vervolgt Bel Hassani. "Maar als er heel veel punten wat negatief zijn in het mentale gedeelte dan ga je denken, daar heb ik dus moeite mee gehad. Maar nogmaals, het is niet zo dat ik de supporters de schuld wil geven hoor. Helemaal niet, die staan gewoon volledig in hun recht. Als het gewoon niet goed is mogen ze dat laten merken, het was alleen wel een moment waar ik moeite mee had."

Uiteindelijk trok de technische leiding aan de bel. "Ze hebben tegen mij gezegd dat ze niet het gevoel hadden dat als ik zo door zou gaan met trainen dat ze de echte Iliass zouden gaan zien. Want ik bleef heel lang op hetzelfde niveau trainen. Dat kwam puur omdat ik mezelf niet was."

Plaats een reactie

Ruud1987 +2883
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:45
Ben benieuwd, heb wel weer zin om van Bel Hassani te gaan genieten.

In mijn ogen wel degelijk een zeer bruikbare speler in de eredivisie :)
Vind ik leuk
Zjor +289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:46
Is het niet tijd voor Sparta om eens een belletje te plegen naar Alkmaar voor deze jongen? Is AZ van hem af en Sparta krijgt weer een injectie die ze heel, met de nadruk op heel, hard nodig hebben.

Of is Bel Hassani nog een goed selectielid? (Vraag aan AZ supporters)
Vind ik leuk
5697956 +1537
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:15
Ik vind dat hij nog een kans verdient.
Vind ik leuk
DrDeef +295
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:08
Is een prima idee. Sparta ontbeert creatieve spelers. Kan er werkelijk geen één noemen van de huidige selectie die ik wel eens wat leuks of verrassends zie doen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:47
Hij was inderdaad niet heel lekker bezig. Hoop dat hij nu sterker terug komt dan ooit. We kunnen hem goed gebruiken met de recente blessure gevallen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:50
Het is een goeie voetballer en ja problemen met de supporters raar hé na een verloren wedstrijd in een ajax shirt op de foto gaan dan heb je natuurlijk de supporters snel tegen je
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:14
Ook al in Groningen?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:52
2 spelers Groningen, Bel Hassani, straks 'een niet begrepen'
Marrokaans elftal bij elkaar?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:43
Beetje makkelijk, zijn genoeg voorbeelden te noemen die wel te begrijpen zijn; el ahmadi, ambrabat, ayoub en ziyech. Niet iedere Marokaan zorgt voor problemen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 14:44]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:13
Ik zeg nergens dat ze voor problemen zorgen, maar er is een chemie tussen dergelijke spelers en club, de 1e 2 geef ik je gelijk de laatste 2 wordt ook al moeilijker, handvat, moeilijker te coachen, en zeg nou zelf, procentueel gezien met enkel nederlands paspoort of buitenlanders zijn het wel 'buitenbeentjes'
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:02
Klopt ook dat zei je ook nergens. Ik vind wel dat de meeste mensen hun oordeel over een bepaalde groep al klaar hebben terwijl niet iedereen hetzelfde is. Laatst kwam ik erachter dat ik zelf ook al veel te snel een vooroordeel had. Met die zaak van Anne bv, ik ging er meteen vanuit dat de dader een asielzoeker was. Dat is toch wel erg, en schaam daar best voor.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:20
Is dichterbij dan je denkt, of te berde brengt.
Klopt helemaal, onder je eigen volk loopt genoeg schorem die het leven niet respecteert.
Hoeveel Asielzoekers binnen de contreien van plaats delict zijn al vals beschuldigd? genoeg, maar je blijft wel waakzaam.
Ik heb geen oordeel, het valt mij alleen maar op, de laatste 2 dagen 3 spelers die er naast gezet werden of al zijn, en die naast het potje piesen, de spiegel, ja, zoals eerder gezegd.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:04
Misschien moeten Bel Hassani, Mahi en Idrissi een keer samen om de tafel zitten met een grote spiegel op die tafel. Geef gewoon alles, voetbal gewoon en zeur niet zo man.
Vind ik leuk
pos +4739
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:27
Tja dit is ook weer zo'n jongen met een verkeerde focus. Hoop dat hij wat bij zichzelf te rade is gegaan en hier sterk uit komt. Prima voetballer en we kunnen hem goed gebruiken momenteel.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:34
Jammer voor Bel Hassani, is gewoon een goed spelertje. Hoop dat hij alsnog zijn kunsten mag vertonen in Alkmaar. En anders zie ik hem graag ooit naar Den Haag komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 16:35]
Vind ik leuk
mcmodd +11399
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:40
Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen. Ik hoef niet uit te leggen wat ik daarmee bedoel, hoop ik. Spelers worden gehaald met een bepaalde verwachting. Sommigen denken dan dat ze er zijn, een mooi contract, een salaris waar een goede huisvader met vijf kinderen zich ontzettend gelukkig zal wanen. Maar dan komt het: die verwachtingen moeten waargemaakt worden.
Daarvoor is vanaf het begin, en niet achteraf, zelfreflectie nodig. Vanaf het begin niet denken dat wat je brengt wel genoeg zal zijn. Wat het ene moment genoeg is, daar schiet je een volgend moment in tekort. Je moet je verbeteren en daarmee bedoel ik ook:je ontwikkelen. Zowel fysiek technisch als ook, daar komt ie: mentaal. Blijf zelfkritisch en wees nooit tevreden met je prestatie, wees alleen tevreden met je salaris en de schouderklopjes van je fans. Doe het met je club, je teamgenoten en denk niet dat je het alleen kunt. Dat kan niemand.

Deze zaken moet je met veel gezag brengen, aan alle spelers en laat niet de enkele spelers de dupe worden van een wanvertoning van het hele team. Want dat is wat veelal gebeurt, ook bij Groningen, ook bij AZ en in het verleden bij elke club wel eens.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:43
Problemen met supporters? Wilden ze niet klapperen voor hem?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 06:45

Flikker op met je klappers !!
Bel Hassani moet niet zo egoïstisch zijn, en als hij daardoor veel onnodig balverlies leid. Gaan mensen zeiken he...

Laat het maar zien Belli
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 06:45]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Terug in AZ-selectie na verbanning: 'Problemen gehad met eigen supporters'