Ajax wint mini-Klassieker met ruime cijfers: Feyenoord afgedroogd op De Toekomst

Ajax wint mini-Klassieker met ruime cijfers: Feyenoord afgedroogd op De Toekomst

zaterdag 21 oktober 2017 om 13:51

Ajax Onder-19 heeft de mini-Klassieker tegen de leeftijdsgenoten van Feyenoord met ruime cijfers gewonnen. Op De Toekomst werd het zaterdagmiddag 4-0 voor de Amsterdammers.

Het was een wedstrijd van weinig kansen, maar de kansen die Ajax kreeg zaten er meteen in. Op slag van rust opende Danilo Pereira met zijn zesde treffer sinds zijn komst naar Amsterdam vanaf de strafschopstip de score en in de blessuretijd van de eerste helft kwam daar ook de 2-0 nog bij via Jurgen Ekkelenkamp.

Feyenoord kwam nooit meer in de buurt van een resultaat op het volgepakte jeugdcomplex van de Amsterdammers. Het was Ekkelenkamp die met zijn tweede van de middag op aangeven van Pereira de 3-0 op het scorebord zette. Uiteindelijk zorgde Brian Brobbey in de slotminuut voor de 4-0. Zondagmiddag om 14.30 uur spelen de eerste elftallen van Feyenoord en Ajax tegen elkaar in De Kuip.

Plaats een reactie

Hyena +19652
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:53
Dat was geen hele ingewikkelde pot. Mooi ook voor die mannetjes om deze sfeer een keertje mee te maken!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:53
Ajax o19 was heer en meester.
Erg dominant. Flink vooruit verdedigd. Feyenoord echt kansloos.
Vind ik leuk
BassieN +7693
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:54
Wanvertoning van Feyenoord, en sneue liederen van de Ajax-fans.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:54
Hopelijk gaat het zondag ook zo
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:55
Netjes!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:59
Mooi, Ajax 1e, en NEC2e!, echt wel
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:08
AjaxA1 verloor de supercup tegen PsvA1, veel nieuwe spelers, nieuwe trainer duidelijk dat het nog niet liep, vele hier onder aanvoering van Objectief schreef natuurlijk meteen weer dat onze opleiding niet deugde, Heitinga zou er niks van kunnen enz daarna alles gewonnen......
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:11
Danilo Pereira! Geweldig talent!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:07
Absoluut! Ik snap goed dat ze daar 2 mil voor hebben uitgegeven
Vind ik leuk
HJR +4377
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:14
Is dat de zoon van René Eijkelkamp die 2x scoorde ;)?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:17
Maar realistisch gezien compleet onbelangrijk!
Het gaat om de enkele speler die doorbreekt bij het eerste,uitslagen zijn compleet relevant.
Goed voorbeeld kun je morgen om 20.30 zien op Fox1,Jong Oranje wat europees kampioen werd in 2007,kijk maar hoeveel daarvan toppers zijn geworden.
Persoonlijk vind ik de uitslagen van de jeugd ploegen compleet onbelangrijk,het gaat om het eerste van mijn club.
Vind ik leuk
North +1931
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:18
Waarom moeten ze van die kutmuziek draaien bij een doelpunt? Dat verpest de echte sfeer alleen maar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:19
Woopie....er komen weer 20 artikelen over Ajax onder 19!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:35
4-0! Lekker hoor!
Vind ik leuk
HansVites +2047
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:44
Krijgen we vandaag ook nog het nieuws van Ajax O12 en O10?
Tjonge jonge wie zit hier dan op te wachten.
Vind ik leuk
poklane +2865
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:44
Ik probeer me te herinneren wanneer een jeugdspeler voor het laatst echt is doorgebroken bij ons.... Karsdorp misschien? Het word tijd dat er weer is wat doorkomt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:50
Heerlijke ochtend/middag.
Prima sfeertje.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:52
Hoop dat Feyenoord morgen het tegendeel kan bewijzen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:53
PSV 0 19 won met 0-5 in Amsterdam !
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:45
Whahaha hebben we die treurwilg ook weer!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:33
Het eerste tikje is uitgedeeld...
Vind ik leuk
14forever +6828
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:34
Hoppaaa dat doet me vreugd op een stille.zaterdag. Heitinga blijkt het wel op de rails te hebben..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:45
Woutertje ga eens bier halen
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 19:08
Zondag doen de grote jongens van Ajax hetzelfde.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:38
Morgen wordt het een dag vol afgunst, afkeer en beledigingen op dit forum. Daar kun je de klok op gelijk zetten. En dan vragen mensen zich af waarom er zo weinig respect is. Morgen kunnen jullie in de 380 Feyenoord-Ajax topics lezen waarom.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax wint mini-Klassieker met ruime cijfers: Feyenoord afgedroogd op De Toekomst