ADO Den Haag wint óók in Venlo en evenaart clubrecord uit 1972

ADO Den Haag wint óók in Venlo en evenaart clubrecord uit 1972

zaterdag 21 oktober 2017 om 21:37

ADO Den Haag is zaterdagavond over VVV-Venlo heengeklommen op de ranglijst van de Eredivisie. In Noord-Limburg won de ploeg van trainer Fons Groenendijk met 2-0. Erik Falkenburg tekende na rust voor de openingstreffer, in blessuretijd maakte invaller Björn Johnsen de klus af. 

Voor de pauze maakte VVV, dat vorige week in eigen huis met 2-5 onderuit ging tegen PSV, de meeste aanspraak op het openingsdoelpunt. Spits Lennart Thy was héél dichtbij, maar zijn inzet raakte beide palen. Aan de andere kant van het veld miste Melvyn Lorenzen een opgelegde kans. 

Falkenburg maakte uiteindelijk het verschil. Na een prima actie en dito voorzet van Tyronne Ebuehi vanaf rechts tikte de aanvaller binnen. Het was zijn eerste competitiegoal voor ADO. Falkenburg is nu één van de slechts vier Eredivisie-spelers die voor liefst zeven verschillende clubs op het hoogste niveau hebben gescoord. De andere drie zijn Ruud Geels, Hennie Meijer en Chris Dekker. 

Diep in blessuretijd zorgde Johnsen voor de beslissing. Door de krappe zege in Venlo staat ADO nu op 13 punten uit 9 duels. Dat is één punt meer dan VVV. Het is overigens voor het eerst sinds 1972 (!) dat ADO drie uitduels op rij wint in de Eredivisie. Dat is ook een clubrecord. 

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 21:40
Yes eindelijk weer drie punten, we nestelen ons nu mooi in de middenmoot.
Hoe we winnen dat maakt geen hol uit! Tot nu toe een redelijk seizoen, ben er blij mee :D

Forza Den Haag-Midden Noord

(Ook het clubrecord is wel leuk, we gaan goed)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:43]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:42
Lekker goaltje ook.
Ik ben verrast door de prestaties van ADO.
Had VVV toch wel hoog zitten.
Vind ik leuk
Mo +7947
zondag 22 oktober 2017 om 00:20
Je weet dat ze een keer 5/6 keer achter elkaar gaan verliezen. Moeten ook gewoon lekker reëel blijven in Venlo
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 07:40
Henkie heb jij wel verstand van voetbal? Haha :D

ADO degradatiekandidaat en VVV hoog zitten.
Leg de selecties nou eens naast mekaar (ook de breedte)

Duidelijk toch?
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 07:40]
Vind ik leuk
Dicky +5710
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:42
Klasse man, gefeliciteerd!!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:44
Proficiat kerel! lekker 3 puntjes bijschrijven! Nu wij nog.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:50
Met 1-0 de rust is, hou vast ;)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:52
Lekker genoten in het uitvak.

3 punten smaken weer heel goed maat.

Gefeliciteerd goos!
Vind ik leuk
Bayern FC +1222
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:52
Nu nog kampioen worden en breek ADO nog een record uit :)

Proficiat met de overwinning
Vind ik leuk
davidben +2403
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:53
Hier verdien jij de eerste reactie. Gefeliciteerd man!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:56
Altijd, ik was als een van de weinige ADO supporters als eerst op VP. Dus ik neem het recht om bovenaan te staan :D

Maar leg er niet wakker van als het iemand anders is hoor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:57]
Vind ik leuk
Mo +7947
zondag 22 oktober 2017 om 00:21
Zou wel heel zielig zijn als dat wel zo was. Ik weet dat dat voor sommige geldt
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 07:42
Klopt, die doen het ervoor. Maar ja ik lig er niet wakker van Mo..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:54
Dat was ik hoor :D
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 00:56]
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:36
Gefeliciteerd kerel !
Vind ik leuk
Rodapaus +2311
zondag 22 oktober 2017 om 00:26
Gefeliciteerd!!!!! Mooie en belangrijke overwinning.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 13:41
Superblij met de overwinning. Het eerstvolgende doel is van het Cars Jeans stadion een onneembare vesting te maken. Ik heb liever dat er voor de supporters in thuiswedstrijden de punten worden behouden!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:41
Ook een zielig club record
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:43
Wat een zielige reactie!.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:52
Maar wel de waarheid en had persoonlijk echt niet verwacht dat die zo laag lag. Zo een grote stad waarin het speelt met zoveel supporters daar mag je toch meer van verwachten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 22:53]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 01:01
Ik denk dat het bij veel andere clubs met uitzondering van de top 3 ook niet veel anders is hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:41
Ik dacht eerst toch echt serieus dat ADO een degradatiekandidaat zou worden maar ze lijken de smaak toch te pakken te krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:09
Bij een stuk of 34 punten ben je pas veilig. De weg is nog lang.
Vind ik leuk
frank1971 +2002
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:42
Das een vervelende nederlaag.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 21:44]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:46
proficiat ADO, goed bezig!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 28 oktober 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:53
Hoppa, heerlijk 3 punten mee naar Den haag. Ik gun Maurice Steijn een mooi seizoen, behalve tegen ADO uiteraard en deze is alvast binnen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:53
Onze Duitser Meissner doet het ook goed hoor, zal samen met Kanon sterker zijn achterin. Tommy heeft ook zo zijn kwaliteiten maar als Meissner zo speelt dan ken je daar niet om heen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:12
ADO heeft een betere selectie dan vorig jaar. Meer ere divisie spelers, met een goede leeftijd.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 02:58
Vorig seizoen hadden ze ook een prima selectie, alleen met een onbenul (Petrovic) als trainer kwam het er niet uit en later met Fons uitstekend gepresteerd.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 06:23
Toen profiteerden ze een beetje van Havenaar. Ik vind het nu logischer in elkaar zitten.
Kanon. Immers. El Khayati. Meissner (ex Dortmund), Falkenburg, Gorter. Becker.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 06:28]
Vind ik leuk
Mo +7947
zondag 22 oktober 2017 om 00:24
Stond Meissner in de basis? Dat meen je niet? Die kan er echt helemaal niks van. Vormde vorig jaar met Beugelsdijk een van de slechtste centrale duo’s in de geschiedenis van de Eredivisie. Dat waren 2 lachertjes naast elkaar
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 07:34
Dan heb je niet goed gekeken Mo-tje. Meissner heeft er samen met Kanon voor gezorgd dat ADO een opmars maakte. Wel ben ik het met je eens dat Tommy-Meissner geen goed duo samen is. Bakker heeft het wederom prima ingevuld en Meissner is in potentie gewoon basis. We hebben een brede selectie en wat te kiezen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:55
Heerlijke overwinning dit! Goede goals, nu doorzetten door uit tegen Pec een puntje te pakken en tegen 010 te vlammen! Lekker avondje!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:05
Huddersfield won voor t eerst sinds 1952 van United. ADO dit oude record.
Dan zal Feyenoord morgen ook wel winnen. Vrij logisch allemaal ...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:00
Past wel in je rijtje idd.
Is dit ook zo'n oud clubrecord voor jullie?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:20
Ach ... oud niet. Maar wel van die dingen, die je graag vaker ziet gebeuren. Het liefst 10x per jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:15
Yes yes!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:53
Soms zit het mee en soms niet. Zo is het leven.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 07:35
Yep zo is het leven, gaat niet altijd over rozen!
Vind ik leuk
MOTM +463
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:03
Die Duitser van VVV viel me op tijdens de samenvatting. Zag in ieder geval een paar mooie acties.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

ADO Den Haag wint óók in Venlo en evenaart clubrecord uit 1972