Arbitrale misser helpt Barça in het zadel, wederom mijlpaal voor Messi

Arbitrale misser helpt Barça in het zadel, wederom mijlpaal voor Messi

zaterdag 21 oktober 2017 om 22:38

FC Barcelona heeft de koppositie in de Primera Division verstevigd. De Catalanen wonnen in eigen huis met 2-0 van hekkensluiter Málaga en zijn na negen competitiewedstrijden nog altijd ongeslagen.

De thuisploeg kwam al na twee minuten op voorsprong, maar had daar enige hulp van de arbitrage bij nodig. Gerard Deulofeu opende van dichtbij de score na een voorzet van Lucas Digne. De bal had echter al de achterlijn gepasseerd voordat de Franse linksback zijn assist afleverde, waardoor het doelpunt niet geteld had mogen worden.

Na deze meevaller werd de wedstrijd probleemloos uitgespeeld door Barça. Aan het begin van de tweede helft werd de score verdubbeld door Andres Iniesta. Lionel Messi nam de assist voor zijn rekening, waardoor de Argentijnse superster nu bij 500 doelpunten in La Liga betrokken is (360 treffers en 140 assists). Luis Suarez had de score nog naar 3-0 kunnen tillen, maar faalde opzichtig voor open doel.

Barcelona komt dankzij de regelmatige overwinning op 25 punten, waarmee het naaste belager Valencia op vier punten afstand zet. Aartsrivaal Real Madrid staat op acht punten achterstand, maar speelt zondag nog thuis tegen laagvlieger Eibar.

Poll

Wordt Barcelona dit seizoen kampioen?

(1728 stemmen)

Plaats een reactie

JDW1988 +1294
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:40
Zo gaat het toch meestal, dat Barça wint door blunders van de arbitrage ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 22:41]
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:17
Gebeurt altijd al bij Real en Barca.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:37
Maar wel altijd voordeel Real en zeker op Bernabeu
Vind ik leuk
Mo +8003
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:27
Ja hoor gebeurt elke week
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 23:27]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:36
Mis poes de kampioen in arbitrage blunders is en blijft Real , sorry
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
zondag 22 oktober 2017 om 09:38
Bij alle 2 ja, want stel je voor dat ze punten verspelen .... dat mag niet
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:47
bij alle twee zou kunnen , maar Real wordt echt wel meest bevoordeeld , vergeet niet dat zijn de Koninklijke.
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
zondag 22 oktober 2017 om 10:41
De mannen van de arbitrage in Spanje zijn zowiezo halfgebakken eieren..
Vind ik leuk
Hyena +19680
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:46
Je verwacht het niet..
Vind ik leuk
FSCeara +2528
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:19
Wel altijd mekkeren op madrid maar dit gebeurd te vaak.volgens mij zijn ze bang om barca te benadelen zoals met alle grote clubs in compeities.en ja wij in madrid genieten daar ook voordeel van.maar waarom staat er een 5de man ?
Vind ik leuk
power +342
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:50
malaga is plaats 20 waarom barca zou dat doen, bij real is opvallend CL half final tegen Bayern munchen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:20
Weet niet precies wat je zegt maar, Barca tegen PSG was ook een scheidsrechter die Barca hielp.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:43
Power bedoelt de blunder vorig seizoen Bayern - Real toen was de scheids de Hongaar Kassai , deze mag vooewaar geen CL meer leiden, wat begrijpelijk is natuurlijk
Vind ik leuk
power +342
zondag 22 oktober 2017 om 14:04
dat vond ik niet erg opvallend van scheidsrechter PSG en Barca een of twee fout kan gebeuren, maar bij real was erg duidelijk
Vind ik leuk
FSCeara +2528
zondag 22 oktober 2017 om 16:14
En PSG tegen Barca niet ? Hahahah
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:38
tof dat je hier eerlijk antwoord maar gelijk heb je
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:24
Was maar 30 cm ...moet kunnen.......
Vind ik leuk
power +342
zaterdag 21 oktober 2017 om 23:51
heb je goede ogen kan je precies meten
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 00:25
Meestal in november zie je de 1e verschuivingen in de diverse divisies. De clubs in vorm ... geraken nu zo'n beetje uit vorm.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 08:03
Als we studio sport zouden vullen met de blunders van de scheidsrechters dan zou je alleen al voor de blunders op de NL velden het programma met een uur moeten verlengen. Dit was natuurlijk een Blunder met de hoofdletter B
Vind ik leuk
HJR +4396
zondag 22 oktober 2017 om 08:28
Dit was een redelijke blunder ;).
Toch denk dat het soms ook lijkt dat 'topclubs' meer geholpen worden dan ' kleinere ' clubs.
Als je kijkt naar NL over bijvoorbeeld penalties, die worden vaker gegeven aan Ajax,Feyenoord en Psv.
In mijn ogen puur om het feit dat die ploegen meer in de 16 komen dan een kleinere club.
Zelfde als met rode kaarten, kleinere clubs moeten vaker een overtreding maken dan grotere clubs.
Dus er zal echt wel eens een fout worden gemaakt, maar ik heb het idee dat uiteindelijk, in verhouding, alles wel gelijk is. En scheidsrechters op een enkele misser na, zo eerlijk mogelijk proberen te fluiten.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Arbitrale misser helpt Barça in het zadel, wederom mijlpaal voor Messi