Boze Nijland: We hebben het over discipline, gedrag en fatsoensnormen

Boze Nijland: "We hebben het over discipline, gedrag en fatsoensnormen"

zondag 22 oktober 2017 om 16:37

FC Groningen maakt maandag bekend welke straf het in petto heeft voor Mimoun Mahi. De aanvaller werd zaterdag uit de selectie gezet wegens wangedrag tijdens en na het verloren competitieduel met Willem II (0-1). 

"Wat ik kan zeggen is dat de zaak Mahi van een andere orde is dan die van Oussama Idrissi", zegt algemeen directeur Hans Nijland in gesprek met het Dagblad van het Noorden. Idrissi misdroeg zich óók, maar hij mag 'gewoon' blijven voetballen bij de beloftes. Daar krijgt hij de kans om te laten zien dat zijn houding is verbeterd. 

Mahi moet zich maandag melden voor een gesprek met Nijland en technisch manager Ron Jans. "We zitten hier natuurlijk niet op te wachten, het is een uiterst vervelende situatie. We hebben het over discipline, gedrag en fatsoensnormen die aan de laars zijn gelapt. Het staat los van de sportieve prestaties. Dat in de persoon van Mahi onze clubtopscorer hierbij betrokken is, een speler die ook nog een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigt, maakt het nog vervelender."

"Maar ook goede spelers moeten zich houden aan regels", vervolgt hij. "Zeker in de fase waarin we zitten als club is het zaak dat spelers onderdeel van de groep willen zijn en dat ze zich houden aan de afspraken en principes die daarbij horen."

Lees ook: Aangeslagen Mahi reageert: "Ik heb echt spijt van mijn emotionele uitbarsting"

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 16:51
Die snotaap mag nog blij zijn dat die bij groningen wekelijks aan de bak komt. Hoger op kan die toch niet aan, helemaal niet als het bij Groningen al misgaat qua motivatie.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
discipline, gedrag en fatsoensnormen ...dan heb je het dus niet over Marokkanen...zo moeilijk is dat niet!

Johan Derksen zei het ooit..heb je er meer dan 1 in je elftal en de pleuris breekt uit!
Vind ik leuk
Thobar +2675
zondag 22 oktober 2017 om 17:13
Tegenwoordig hebben de meeste clubs er wel meer dan twee en daar gaat het 9 van de 10 keer wel goed.
Wat wel altijd fout gaat zijn falende beleidsmakers die weerwoord krijgen, want die zullen altijd hun machtspositie gebruiken om hun aangetaste autoriteit te herstellen. Vorige week Twente deze week Groningen.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:13]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:59
Nijland heeft gelijk en die Mocros moeten niet zeuren Nijland had het ook gedaan bij Nederlandse spelers .
Altijd dat zielig gedoe omdat ze buitenlanders zijn kom op zeg zielig man.
Oussama is een leuke voetballer maar het komt er niet altijd uit en daar moet hij aan werken.
Mimoun heeft al aangegeven dat het zijn eigen schuld is ook hij is een leuke speler maar nog te veel ego.
En dan de grootste minkukel is Nijland hij wil graag de stadion weer vol hebben ,snapt hij nou niet wat vol en leeg is .
Wat een slechte aankopen heeft hij gedaan .
Met Jenssen en Bacuna hebben ze geen voetbal vermogen op het middenveld en komen te kort .
Nijland haal in de winterstop twee spelers op waarvan 1 met die de team op sleeptouw neemt .
Nijland zo hoe jullie doorgaan op deze voet gaat de stadion leger worden.
Vind ik leuk
Farmer +6040
zondag 22 oktober 2017 om 17:13
Nijland had ook niet dé middelen om de aankopen te doen die hij graag wilde.

'Achteraf gezien', had Mahi beter verkocht kunnen worden, opdat de begroting dan direct weer dík in de plus stond, en, er dus wat geld was om spelers aan te trekken.

FC Groningen heeft géén suikeroompje die even een paar mil op tafel klatst, dus bij ons moeten we op de ouderwetse manier geld bij elkaar harken: Sponsors, en investeringsfondsen etc.. Dat kost gewoon meer tijd. Als eredivisie-club, en supporter, heb je dan genoegen te nemen met een 'overlevingsperiode', tot je weer wat vet op de ribben hebt.

Dit is een iewat 'vergeten gegeven', omdat men verwend is, ook in Groningen: de díkke jaren, met (begonnen met Robben!) Suarez, Nevland, maar ook Berg, en Andersson, zijn nu voorbij, na wat gelukjes, is er nu ook wat pech in de aankopen gekomen: Oluwafemi Ajilore bv: duurste speler ooit aangetrokken(3.6M), is op een miskoop uitgelopen, dát zijn wel zware aderlatingen voor een club-zonder-suikeroom.

Nijland zit al 25 jaar aan het roer in het Hoge Noorden, maar men moet hier ook niet zo kniezelen.

'Ast de heule week gehakt zitst te draai'n, most nait soezen das gain biefstuk op bord kriegst'.

De realiteit is ook: vanuit het Oosterpark, is de trouwe garde meeverhuist naar de Euroborg, en díe trouwe garde zit er, altijd wel. HEt zijn de 'later aangegroeide supporters' uit de bovengenoemde succesvolle periode, die het nu laten afweten.

En nóg een ander gegeven is: geld. Werkloosheid in Groningen, en het Noorden, is hoger dan in de andere provincies. Er wordt hier ook minder geinvesteerd dán in andere provincies; Armoede is gewoon hóger in het Noorden: Er zijn hier gewoon méér mensen, met minder geld te besteden(verhoudingsgewijs dan). Tél díe ontwikkeling door in de lokale economie: ook wéinig bedrijven die dus werk krijgen.... etc etc..
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:14]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:48
Er zijn ploegen met minder geld en daar lopen best wel leuke spelers rond .
Ze gaan steeds scouten in zweden Denemarken en Noorwegen .
Ga eens in Belgié en in Frankrijk tweede niveau
Nijland heeft genoeg geld liggen voor een leider op het middenveld.
Maar hij wacht weer te lang dat het weer fout gaat .
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
Alleen spelers , staf en bestuur weten ervan af.
En hier gooien ze het er op dat er gediscrimineerd word.
Hoe zielig kun je zijn als je niks van een verhaal afweet.
Look in the mirror.
Wat een ei.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:34
dan moet je Padt ook op het matje roepen..Die veroorzaakte ook onrust door zijn interview vorige week...

Eigenlijk is Mahi een makkelijke prooi..stel hem als voorbeeld..
(hij heeft vorige week aangegeven een transfer te willen maken)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:35
dus je hebt niets te verliezen als je hem als voorbeeld stelt...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 12:55
Zeg nijland hou ff je mond kijk naar je eigen grote fouten ,met je mislukte aankopen.
Jij zorgt er toch ook voor dat we dadelijk degradatie voetbal spelen ,
Dan heb je mischien nog 5000 supporters in het stadion
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boze Nijland: "We hebben het over discipline, gedrag en fatsoensnormen"