Dolberg scoort eindelijk: 'Vreemd hier, ik dacht dat ze niet telden'

Dolberg scoort eindelijk: 'Vreemd hier, ik dacht dat ze niet telden'

zondag 22 oktober 2017 om 20:37

Kasper Dolberg bewaarde zijn eerste treffers van het Eredivisie-seizoen voor een uitstekende gelegenheid. De jonge Ajax-spits viel zondagmiddag in tegen Feyenoord bij een 1-1 stand en was in de slotfase van doorslaggevende waarde met twee treffers. De sfeer in De Kuip vond Dolberg maar vreemd, vertelde hij na afloop voor de camera van FOX Sports. 

Na zijn goals  - de 1-2 en de 1-4 - bleef het doodstil in het stadion. "Het is vreemd hier. Normaal hoor je geluid, maar hier was het stil. Ik dacht dat ze niet telden", aldus de negentienjarige aanvaller, die al weken op de bank zit. Klaas-Jan Huntelaar krijgt van trainer Marcel Keizer de voorkeur als basisspeler. 

"Hopelijk kan ik hierop bouwen", aldus Dolberg, die zelfs begrijpt dat de coach van Ajax voor Huntelaar kiest. "Want de beste moet spelen en dat is Klaas-Jan geweest. Iedereen kon zien dat ik niet op het niveau zat waar ik hoor te zitten, dus ik snapte het wel. Natuurlijk wil ik altijd spelen en ik voel altijd dat ik het team kan helpen met het maken van goals, maar ik accepteerde het."

Poll

Wie moet er in de basis: Dolberg of Huntelaar?

(2224 stemmen)

Plaats een reactie

Mo +8003
zondag 22 oktober 2017 om 20:41
Lekker om twee goede spitsen in je selectie te hebben. Een leuke puzzel voor Marcel!
Vind ik leuk
Exitium +421
zondag 22 oktober 2017 om 20:44
Puzzel is niet zo moeilijk. Huntelaar in de spits, Dolberg op links, Younes op de bank.
Vind ik leuk
Mo +8003
zondag 22 oktober 2017 om 20:48
Dolberg is geen linksbuiten
Vind ik leuk
bits +4026
zondag 22 oktober 2017 om 20:50
En Younes is meer een zaalvoetballer, maar die staat ook op het veld.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
zondag 22 oktober 2017 om 20:51
Van origine wel.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:02
Dolberg was officieel een linksbuiten, is bij Ajax tot spits gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:17
Dat was hij wel voordat hij bij Ajax kwam
Vind ik leuk
hans59 +173
maandag 23 oktober 2017 om 01:21
Dat is hij altijd geweest
Vind ik leuk
Mo +8003
maandag 23 oktober 2017 om 01:35
Geweest ja. Het is nu gewoon een pure spits naar mijn mening
Vind ik leuk
Exitium +421
maandag 23 oktober 2017 om 19:52
Hij heeft er in de jeugd altijd gespeeld, en kan er met z'n snelheid en acties prima uit de voeten.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:21
Bijna goed. Younes op de tribune en Cassiera erbij halen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 07:40
En da zet je Neres, man met het hoogste rendement en de beste vorm, maar weer naast het elftal?

Nog ff verder puzzelen!
Vind ik leuk
Exitium +421
maandag 23 oktober 2017 om 19:53
Eh, nee? Ik noem alleen twee basisspelers, Huntelaar en Dolberg, en een wissel, Younes. Neres kan dus prima op rechts blijven staan.
Vind ik leuk
furgist +1452
zondag 22 oktober 2017 om 21:20
Sowieso. Ook leuk om te zien dat we uberhaupt een brede selectie met kwaliteit hebben. Is toch wel lekker dat je gewoon dolberg en siem de jong ff kan brengen, kluivert tsja, ben ik minder fan van. Maar hee, frenkie de jong..Sinkgraven, die was ook gewoon de beste speler van Heerenveen toen ajax hem haalde, ik bedoel maar. ziet er goed uit dit
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
zondag 22 oktober 2017 om 21:48
Ziet er goed uit dit ?!? Heb je de stand er al bij gepakt ??
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 21:49]
Vind ik leuk
furgist +1452
zondag 22 oktober 2017 om 21:50
Ja joh? Zelfs iemand met een iq van 60 kan zien dat hij de pot op slot heeft gegooid in zijn 6 minuten speeltijd, vrij effectief dacht ik op zn minst. O je hebt je hele bericht verwijderd en herschreven. Tsja, 1-4 in de kuip is veelbelovend. Maar wil je nu ff je gefrustreerde waffeltje een andere kant op richten. zielepoot
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 22:13]
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zondag 22 oktober 2017 om 22:40
Dat gaat prima , binnen een paar weken van plaats 6 naar plaats 2 geklommen. 3 duels op rij gewonnen , met 12 goals voor en 2 tegen. Bovendien lijken bepaalde spelers weer in vorm te komen ( Dolberg , Neres oa) en gaat Ajax ook met de week beter voetballen. Ja het ziet er goed uit! Nu zetten we vol de jacht op PSV in. Deze competitie is nog maar 9 speelronden oud , die 5 punten op PSV zijn nog makkelijk in te halen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:43
Toont karakter deze jongen!

De volgende keer dat hij weer in de Kuip speelt, zal de stilte als lawaai in zijn oren klinken ;-)
Vind ik leuk
Mari +1778
zondag 22 oktober 2017 om 20:44
Ze tellen zelf dubbel
Vind ik leuk
Nuance +2625
zondag 22 oktober 2017 om 20:45
Symptomatisch voor het amateurisme en naiviteit van Feyenoord dat Dolberg hier twee keer mag scoren. Een speler die totaal met zichzelf in de knoop zit, die geen deuk in een pakje boter schiet, mag excelleren in de Kuip. De Feyenoorders moeten zich kapot schamen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:03
Dolberg geen deuk in een pakkie boter? Heb je weleens gezien hoe hard hij kan schieten...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:46
Het is gewoon een prima spits, ondanks dat vele z’n kop er al afgehakt hadden.

20 jaar pas, dan heb je weleens een mindere periode.
Vind ik leuk
2cents +35265
zondag 22 oktober 2017 om 20:55
Precies.
Vind ik leuk
Morris +14451
zondag 22 oktober 2017 om 21:12
Precies
Vind ik leuk
furgist +1452
zondag 22 oktober 2017 om 21:21
inderdaad
Vind ik leuk
Marco S +2544
zondag 22 oktober 2017 om 20:48
Mooie goals..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:55
Die makkelie mag naar mijn mening nooit meer een ajax wedstrijd fluiten na wat hij ons aan heeft gedaan... las ik voor de wedstrijd: scheids makkelie ik dacht kat in ť bakkie voor ajax
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:59
leg eens uit in normale Nederlandse taal
Vind ik leuk
Nuance +2625
zondag 22 oktober 2017 om 21:05
Huntelaar 2 e gele kaart niet gegeven.
Vind ik leuk
2cents +35265
zondag 22 oktober 2017 om 21:16
Je mist de nuance een beetje...
Vind ik leuk
Morris +14451
zondag 22 oktober 2017 om 23:27
Precies schuur maatje
Vind ik leuk
Santi +17498
zondag 22 oktober 2017 om 21:04
Beetje flauw niewaar?
Vind ik leuk
410hhw +1283
zondag 22 oktober 2017 om 21:31
Praat eens normaal.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
zondag 22 oktober 2017 om 21:50
Poeh, wat een slechte post .. geen hond die jou snapt ...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:28
Ik las van de week AZ- FC Utrecht en ik dacht kat in het bakkie voor AZ
Vind ik leuk
Psmeets +539
zondag 22 oktober 2017 om 21:08
De klasse druipt ervan af bij beide doelpunten, vooral de aanname en gelijk meenemen.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
zondag 22 oktober 2017 om 21:51
Hij speelt bij Ajax he slome, ik mag aannemen dat een spits van Ajax dit wel gewoon kan ..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:40
Ik word alweer moe van je! Ik ga slapen, welterusten!
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
zondag 22 oktober 2017 om 21:11
Blijft een prima gozer met een fantastische nuchtere instelling.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:39
voorlopige voorhoede neres,dolberg,kluivert
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:24
Kluivert mist ook nog wat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:56
ff voor de Ajacieden met het iq van een baksteen, de Kuip zong ‘j*den lopen altijd weg’ toen er veel toeschouwers weg liepen, dat is niet hypocriet, dan zong de fanatieke aanhang náár de mensen die wegliepen, op twitter snappen Ajacieden het niet helemaal geloof ik..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:07
De fanatieke aanhang van Feyenoord beschimpte andere Feyenoord-sympathisanten die vroegtijdig het stadion verlieten met 'joden lopen altijd weg'. Klopt die aanname?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:10
Die aanname is correct. Verder moet iedereen zelf weten wanneer hij/zij vertrekt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:30
Echt he ? Nooit begrepen waarom dit zo'n issue is...
Vind ik leuk
mokum75 +180
zondag 22 oktober 2017 om 22:09
Oke,bedankt voor de informatie dan....
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zondag 22 oktober 2017 om 23:44
Het is dan juist opmerkelijk dat er ook delen van het bewierookte legioen nog voor het laatste fluitsignaal al vertrokken waren.
Vind ik leuk
Gerro +3304
zondag 22 oktober 2017 om 22:21
Nou Dollie vandaag heb je weer laten zien de beste van die twee te zijn en kjh heeft de afgelopen wedstrijden ook maar bitter weinig gescoord dus geen reden om te twijfelen aan je eigen kunnen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:35
Wat een prachtige intuïtief doelpunt van de Deense slagroomballerina op de van gevoel zwangere getelegrafeerde voorzet van de schone slaper Neres.

Het oogde achteloos. Chapeau.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:59
Soms is stilte mooier dan uitzinnig gejuich.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:51
Ben stikjaloers. Hadden wij bij Feyenoord maar zo'n goeie? Dat wordt een geweldig duo, Jörgensen en Dolberg bij het Deense elftal. Bij beiden zit er een goeie kop op.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 00:00
Mijn medesupporters die de volgende keer weer naar een Feyenoord-Ajax gaan kunnen beter Ajax niet meer beschimpen, want daardoor gaat Ajax beter spelen, dus als ze dat volgende keer niet doen, dan winnen we wel van ze. Het Feyenoordpubliek is zelf onze grootste vijand. Het Ajaxpubliek is ook stil als het slecht gaat, zoals met mijn cluppie nu.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 00:01]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 01:27
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom Cassiera geen kans krijgt. Younes kan wel ff naar jong toch? Hij doet het goed bij jong, geef die jongen een kans. En waarom speelt onze andere colombiaan niet? Is die gekocht om aan iedereen te laten zien dat er geld is uitgegeven?
Vind ik leuk
Nashua +5240
maandag 23 oktober 2017 om 08:58
Younes mag van mij op vakantie en na de winterstop weer aansluiten
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:07]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:03
Dat snap je toch niet?
Vind ik leuk
hans59 +173
maandag 23 oktober 2017 om 01:28
Dit vindt ik van die zinloze polls.Je hebt met een wedstrijd selectie te maken. Bij sommige tegenstanders heb je een ander type spits nodig. Je moet ze beiden gebruiken, rouleren.we hebben er de selectie voor. Ze zijn ook heel verschillend van elkaar en in sommige situaties kun je ze beiden op stellen of één in laten vallen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 01:30]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dolberg scoort eindelijk: 'Vreemd hier, ik dacht dat ze niet telden'