'Als een exotische speler zoiets doet als Hendrix, zijn we wekenlang lyrisch'

'Als een exotische speler zoiets doet als Hendrix, zijn we wekenlang lyrisch'

maandag 23 oktober 2017 om 07:50

PSV-controleur Jorrit Hendrix liet zich zondagmiddag van zijn beste kant zien in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. De 22-jarige Limburger brak de wedstrijd open met een fraaie steekpass op Hirving Lozano, die vervolgens voor de 1-0 zorgde.

De tafelgasten van Studio Voetbal waren zondagavond vol bewondering over Hendrix. "Ik keek zonder verwachtingen naar PSV en opeens komt deze Hendrix met het geweldige balletje met zijn linkerbeen. Van een speler van wie ik het eigenlijk niet verwachtte", aldus Kees Jansma.

Tafelgenoot Pierre van Hooijdonk sluit zich aan bij de lofzang van Jansma. "Als een exotische speler in onze competitie zoiets doet, zijn we nog wekenlang lyrisch. Je verwacht het inderdaad niet van hem." Arno Vermeulen plaatst echter een kanttekening. "Bram Castro moet eigenlijk wel eerder uitkomen. Maar dan nog is die pass mooi, hoor", aldus de NOS-commentator.

Lees ook: Daar is-ie weer: Lozano zet PSV op voorsprong na wereldpass van Hendrix

Poll

Wordt PSV kampioen?

(3044 stemmen)

Plaats een reactie

Bertus +2274
maandag 23 oktober 2017 om 07:53
Inderdaad een prachtige steekpass maar verder vond ik Hendrix heel matig spelen.
Vind ik leuk
Romario9 +5404
maandag 23 oktober 2017 om 08:36
Nee joh, Hendrix was gisteren een van de beste aan PSV zijde
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:30
Hahah kweet niet of jij de wedstrijd heb gezien of dat je alleen je commentaar baseerd op de bord op schoot samenvattingen??
Hendrix was de beste aan PSV zijde, nam het middenveld op sleeptouw won bijna al zijn duels en ging alle duels vol aan!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 09:31]
Vind ik leuk
Bertus +2274
maandag 23 oktober 2017 om 12:15
Ik heb de hele wedstrijd op de tribune gezeten en weet dus waar ik over praat. Maar meningen verschillen soms blijkbaar. Ik vond hem matig spelen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 07:55
Als ze Vitesse uit gaan winnen dan kan het wel eens een mooi seizoen gaan worden voor PSV. Ook al spelen ze nog niet zo goed maar winnen wel steeds ruim.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:15
Ze voetballen (net als de andere) ook als een dikke zak stront!
Het moment dat ze kampioen worden en voorrondes moeten gaan spelen staan ze weer met beide beentjes op de grond!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:25
Kan ook zijn dat wij onze spelers schromelijk overdrijven. Zit gewoon weinig echte top talenten in de teams.
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 23 oktober 2017 om 11:38
ach daar hebben we onze anti PSV held!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:39
Jij bent degene met meer haat naar de tegenstander dan liefde voor je eigen tobclub!
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 23 oktober 2017 om 11:41
Hahahaha waar lees jij van mij haat richting Ajax of Feyenoord??

je blaat maar wat
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 11:42]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:18
Kan zo weer anders zijn, zie er net als bij Ajax geen lijn in
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:07
Klopt. Toen PSV verloor bij Heerenveen zaten ze in een crisis, een week later zat Ajax in een crisis (volgens de MMS en allerlei tafelgasten in praatprogramma's) en nu wordt Feyenoord ook weer afgeschreven... We kijken na 25 wedstrijden wel hoe het ervoor staat: dan hebben we een beter beeld.
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 23 oktober 2017 om 11:39
Ze zijn inderdaad alle 3 even slecht
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:00
Hendrix was gewoon zeer matig, de pass was wel mooi.
Vind ik leuk
mirkoff +1896
maandag 23 oktober 2017 om 08:01
Steekpass was ultiem.
Vind ik leuk
NederBelg +1109
maandag 23 oktober 2017 om 08:30
Wat een negativiteit in de reacties.
Prima steekpas. Doet hij niet vaak nee.
Het spel van Jorrit lijkt wat anders dan normaal. Hij stoomt er geregeld wat meer overheen. Beetje een klein stukje van Guardado zijn takenpakket dat hij ook daadwerkelijk heeft opgepakt.
Hij weet zelf ook wel dat hij geen Andres is.
Vind ik leuk
Romario9 +5404
maandag 23 oktober 2017 om 08:38
Veel negativiteit idd. De ajacieden zijn al vroeg actief vandaag.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:58
Wij hebben geen enkele reden om negatief te zijn vandaag ouwe pik ;-)
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 23 oktober 2017 om 11:40
al komen er veel zure reacties wel van jullie kant...
Snap het niet zo hoor maar dat zal wel aan mij liggen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:42
Dat ligt inderdaad aan jou, ouwe Westlander ;-p
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 23 oktober 2017 om 11:49
dat blijkt ;)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:35
Arno Vermeulen is een zeikzak die voor Ajax is
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:38
Was gewoon een prima pot van Hendrix, had ook een voorassist bij de 2-0.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:38
Arno kwijlt alleen in de Arena.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:47
Hijs de reden waarom de aanvallers nu volop scoren.
Vind ik leuk
peinke +597
maandag 23 oktober 2017 om 09:58
Natuurlijk kunnen spelers zo'n fantastische steekpass geven. Wel is het zo, dat het bij Hendrix een incident is. Prachtige voetbalactie, maar niet overdrijven. Hij mag er trots op zijn, maar stijgt in aanzien als we dit vaker zien. Tot nu toe is hij zeer matig op het middenveld en niet een gepolijste speler maar een werker. Niets mis mee, veel waardering, maar 1 zwaluw maakt.... Inderdaad!
Vind ik leuk
Leeuw +3008
maandag 23 oktober 2017 om 10:18
Mensen zijn verbaasd, maar dit heb ik aan het begin van zijn carrière ook gezien. Hendriks heeft dit dus niet voor de eerste keer gedaan, maar blijkbaar hebben de analisten dit gemist.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:42
Jorrit begint eindelijk zijn vorm van zeg maar 2 jaar geleden terug te krijgen ,dit na blessures en zitten op de bank.
Vind ik leuk
Andreh +916
maandag 23 oktober 2017 om 16:00
Overdreven zeg, passje buitenkant, is gewoon goed, maar niet buitengewoon extreem goed of zo. Is gewoon een matige speler , en zal ook nooit meer worden als dat. Exotische speler haha, wat een dwaas is die van Hooijdonk toch
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:46
Hendrix eerste jaar basisspeler.
Eindelijk is hij aan de beurt.
Deze jongen gaat alleen nog maar beter worden.
Als hij geduld blijft houden en leergierig blijft komt deze jongen er wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als een exotische speler zoiets doet als Hendrix, zijn we wekenlang lyrisch'