Schöne na Klassieker: We hadden ook iets meer van Feyenoord verwacht

Schöne na Klassieker: "We hadden ook iets meer van Feyenoord verwacht"

maandag 23 oktober 2017 om 08:36

Ajax-routinier Lasse Schöne was na afloop van de Klassieker blij met de 1-4 overwinning in De Kuip. De Deen toonde zich echter realistisch over het niveau van de wedstrijd, dat niet bijster hoog was.

"Heel veel foute passes en slechte keuzes", aldus Schöne vanuit de catacomben van De Kuip tegenover Voetbal International. "We hadden ook iets meer van Feyenoord verwacht. In de laatste wedstrijden gingen ze er in het eerste kwartier vol op en dat was nu eigenlijk niet het geval. Dat was wel verrassend. Of ze bang waren voor ons? Zou goed kunnen. Ze hebben niet de beste resultaten gehad thuis en wij kwamen met een goed gevoel hier naartoe."

Schöne vindt de uiteindelijke 1-4 uitslag een terechte afspiegeling van de wedstrijd. "Toen Feyenoord op 1-1 kwam, hadden we het wel even moeilijk. Maar na de 1-2 vielen ze eigenlijk in elkaar. Toen hebben we nog meer kansen gecreëerd dan de vier die we uiteindelijk gemaakt hebben. Maar wel een heel lekker gevoel."

Lees ook: Kat met negen levens knokt zich weer in Ajax-basis: "Ik ben nooit weggeweest"

Poll

Heeft Ajax terecht gewonnen?

(1025 stemmen)

Plaats een reactie

Strijp +5695
maandag 23 oktober 2017 om 08:38
Wij hadden wel iets meer verwacht van het niveau van de klassieker..
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:39
niet happen.... de winnaar heeft altijd gelijk.

jij trouwens ook. t niveau was werkelijk dramatisch, waarbij ajax de minst slechte was...
Vind ik leuk
Strijp +5695
maandag 23 oktober 2017 om 08:42
? Het laatste deel begrijp ik :-)
Vind ik leuk
frankn27 +4099
maandag 23 oktober 2017 om 08:40
Dat de top 3 er bovenuit steekt in Nederland deed jou toch niet vermoeden dat ze ook echt goed zijn? :)
Vind ik leuk
Strijp +5695
maandag 23 oktober 2017 om 08:41
Nondeju Frank, je opent mn ogen :-)
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 23 oktober 2017 om 10:39
Tuurlijk was het van een erbarmelijk niveau maar de spanning voerde bij mij toch de boventoon. Interesseert me in deze wedstrijd 0,0 hoe slecht het is als er maar gewonnen word, bij vlagen werd er van beide kanten wel lekker gevochten
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:40]
Vind ik leuk
Strijp +5695
maandag 23 oktober 2017 om 10:51
Helemaal met je een, draait om de punten
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 23 oktober 2017 om 11:03
Draait voor mij eigenlijk altijd om resultaat voetbal. Als we thuis bijvoorbeeld met 5-0 van Roda winnen maar het spel was verschrikkelijk slecht hoor je mij echt niet klagen. Dan zou je kunnen zeggen dat ik snel tevreden ben
Vind ik leuk
Romario9 +5401
maandag 23 oktober 2017 om 08:41
Denk dat Feyenoord momenteel van iedere ploeg bang is. Daarvoor hoeft ajax zichzelf niet op de borst te kloppen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:44
ja klopt, echt van iedere ploeg...

man man man......kom op!
Vind ik leuk
2cents +35089
maandag 23 oktober 2017 om 09:14
En toch gingen ze er tegen alle andere ploegen wel direct bovenop. Zelfs tegen het betere Shakhtar. Dus daar heeft Schöne gewoon een punt, zonder borstklopperij.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
maandag 23 oktober 2017 om 17:55
Dat klopt, maar deze nederlaag tegen Ajax komt 1000x harder aan in Rotterdam hetgeen ik heerlijk vind dan die 1-0 tegen jullie, die rivaliteit is historisch vele malen groter. Verliezen van PSV is niet leuk maar verliezen van Feyenoord is bijna niet overheen te komen.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 23 oktober 2017 om 08:43
Ja, want die uitslag was ook niet geflatteerd of zo en ajax speelde wel een wereldpartij.
Stonden bij allebei welgeteld 1 speler die er wat van maakte, Haps bij Feyenoord en Neres bij Ajax.
Voor de rest was het armoe en middelmaat troef met een scheidsrechter die zich daar fantastisch aan aanpaste.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:44
kijk, eindelijk één die dezelfde wedstrijd heeft gezien als ik :)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:47
Wel leuk dat die 2 speler juist tegenover elkaar speelde.
Vind ik leuk
darmianto +7200
maandag 23 oktober 2017 om 09:56
Best was het niet, overigens pas jij je ook naadloos aan door, zoals gebruikelijk als Feyenoord van Ajax verliest, te doen alsof de zepert kwam door verkeerde lucht in de bal, de scheids en weet ik veel wat.. Ja het was niet best maar Ajax was alsnog gewoon heel de wedstrijd minus 15 a 20 minuutjes een stuk beter.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
maandag 23 oktober 2017 om 18:02
Begreep van insiders dat de regen 0,5 graden Celsius te koud was voor de Feyenoorders, dat in combinatie met CL en een onbeschoft NAC dat daar ook al won was de echte reden en de rookworst die niet in de aanbieding was bij de jumbo speelde mee
Vind ik leuk
Voebtal +287
maandag 23 oktober 2017 om 10:24
Hoe kun je in hemelsnaam met droge ogen in een zin de man of the match met 3 assist en zijn directe tegenstander benoemen?
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 23 oktober 2017 om 10:35
Omdat het Haps was die de wedstrijd bijna in Feyenoords voordeel deed kantelen.
Dat die penalty gemist wordt, kan hij weinig aan doen.

En alleen iemand die komt om puntjes te scoren hier neemt die laatste paar minuten van die pot serieus.

Vind ik leuk
Voebtal +287
maandag 23 oktober 2017 om 10:47
Dan heb jij helemaal niets van de taken van een verdediger begrepen.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 23 oktober 2017 om 10:53
Oh wijs persoon, onderwijs mij.

Vind ik leuk
Voebtal +287
maandag 23 oktober 2017 om 11:13
Okeee omdat je het zo lief vraagt. Een verdediger moet in eerste instantie, goed opletten nu, verdedigen. Ja ja het is complexe materie. Zodra je directe tegenstander 3 assist levert heb je het als verdediger zeer zeer zeer slecht gedaan.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
maandag 23 oktober 2017 om 17:57
Tja als dan die Neres tegen Haps 3x te slim is dan hebben ze een probleem bij de tegenpartij.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:45
Ajax heeft verdiend gewonnen, maar 1-4 was wel wat geflatteerd. Feyenoord was na de 1-1 beter, maar stort na de 1-2 inderdaad in elkaar. En door een gebrek aan mentaliteit laten ze het nog 1-4 worden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:48
Met poep tussen de benen werd er gespeeld.
Feyenoord heeft over de hele wedstrijd maar 10 minuten van het betere spel gehad ( wat je beter kan spel kan noemen in deze wedstrijd).
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 08:48]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:13
Hoop dat iedereen neutraal nogmaals de wedstrijd gaan zien. Dan schrik je echt van het niveau van de wedstrijd. Erg slecht. Geen 1 speler op Onana misschien die hogerop kan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:21
Was een leuke pot, Feyenoord terecht verloren. Man man man wat zijn die slecht zeg
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
het boeit me helemaal niks dat het een slechte pot was, 1-4 ! We hebben feyenoord vernederd en dat voelt goed!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schöne na Klassieker: "We hadden ook iets meer van Feyenoord verwacht"