Feyenoord-schlemiel 'vol frustraties': Door mij heeft het elftal verloren

Feyenoord-schlemiel 'vol frustraties': "Door mij heeft het elftal verloren"

maandag 23 oktober 2017 om 08:50

Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen was na afloop van de Klassieker niet te genieten. De Deense Eredivisie-topscorer van vorig seizoen miste een strafschop en zag zijn ploeg uiteindelijk met 1-4 onderuit gaan.

"Ik zit vol frustraties", reageerde Jörgensen na afloop tegen De Telegraaf. "Feyenoord had deze Klassieker gewoon moeten winnen. Dat dit niet gebeurt, is mijn schuld. Ik zat goed in de wedstrijd, voelde me eindelijk weer topfit en ik kreeg prachtige kansen. Die heb ik niet benut en door mij heeft het elftal verloren. Daarom ben ik zo teleurgesteld in mijzelf."

"Iedere speler mist in zijn hele carrière een of twee penalty's", vervolgt de Deen. "Zelfs de grootste voetballers ter wereld falen af en toe vanaf elf meter. Maar de kans die ik meteen daarna kreeg in een korte, sterke periode van Feyenoord moet ik maken. Dan winnen we gewoon."

Lees ook: Jörgensen boos en teleurgesteld in zichzelf: 'Penalty is een penalty'

Poll

Had Feyenoord meer verdiend tegen Ajax?

(844 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 08:55
Jep, als hij raak had geschoten én het was 2 1 geworden (dat weet je dan natuurlijk niet), dan had de wereld er heel anders uit gezien.

Maarja, als mijn hond een koe was had ik elke dag gratis melk.
Vind ik leuk
Sazzz +8562
maandag 23 oktober 2017 om 08:57
Maar dan was die goal zelf niet gekomen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:15
Hij doelt op de kans na de 1-1, niet op de penalty. Dus die was er wel gekomen!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:31
Onzin als dit en als dat als Younes, Dolberg en Neres ook de kansen die ze kregen benut had was Fey. met minimaal 1-6 afgeslacht. Alhoewel, 1-4 komt ook ontzettend hard aan. Op de sportschool hadden de Fey. supporters zaterdag nog zo een grote mond; we gaan ze met gemak aanpakken en na 15 minuten is het voor 020 over en uit. Vanochtend geen een van die o zo zelfverzekerde supporter op de club gezien. Lafaards zijn het !
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:41
Je hebt er gelijk in dat het "als" allemaal geen zin heeft. Maar ik reageerde op Sazzz die dacht dat Jorgensen de penalty bedoelde, meer niet.

Ajax heeft verdiend gewonnen, mede doordat Feyenoord veel te slap en zonder lef speelde, met uitzondering van de korte fase na de 1-1, waar ook Jorgensen die kans kreeg.

Praatjes vooraf heeft sowieso geen zin. Je kunt elkaar een beetje uitdagen voor de grap, dat is het ook wel. Had uiteraard ook gehoopt op een overwinning en deze nederlaag doet pijn, maar dat maakt me niet minder trots om Feyenoorder te zijn!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
Sportieve reactie die ik waardeer !
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:48
En zo hoort het!! Het was heel pijnlijk om Ajacied te zijn tussen 2005-2010, maar mijn trots is nooit verloren gegaan!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:32
Ach ach, wat hebben jullie t moeilijk gehad! Probeer eens Feyenoord supporter te zijn, zo'n jaar of 40 haha
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 12:01
Jullie konden nog teren op die prachtige uefa cup in 2002. Natuurlijk zijn jullie een keer 7e geëindigd in de competitie, maar dat was toen met een jong team zonder kwaliteit. Ajax werd met een kwalitatief goed team 4e, maar ja, toen hadden we Blind als coach...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 13:08
Maar 4 titels op rij doet snel vergeten toch? Daar heb ik m'n hele leven over gedaan om die mee te maken! :)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:03
Als is vals dit laat zien waarom Feyenoord geen topclub is.
Ze bezwijken onder druk alle Europese wedstrijden verloren en nu ook nog eens verliezen in eigen huis van Ajax.
Wat een rommeltje was het bij Feyenoord zo afgedroogd worden voor het legioen maat Ajax laat zelf ook heel wat steken vallen voornamelijk de verdediging.
Vind ik leuk
Rafael +477
maandag 23 oktober 2017 om 09:10
Dus Ajax is ook geen topclub door die steken die ze lieten vallen en makellie geen topscheids omdat hij huntelaar zn 2e geel niet gaf na die elleboog tegen diks
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:18
Vond jij hun kampioenswaardig spelen?
Ajax heeft Feyenoord plat gewalst in eigen huis.
Het klopt van geen kanten aan alle kanten wankelt het.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:23
Ze hebben feyenoord niet plat gespeeld hoor. Want dat was gewoon gelijkwaardig. Eerste helft allebei prutsers. Tweede helft van de ene helft voor feyenoord en de tweede helft voor ajax. En die hadden gewoon alles mee door een 'slechte' verdediging en middenveld wat niet is zoals ze altijd waren. Enige plus punt aan feyenoord zeide over de hele wedstrijd waren haps en jorgensen. De rest was gewoon slecht.
Vind ik leuk
DubRtd +14886
maandag 23 oktober 2017 om 09:40
Dat ie niet gaf na die elleboog op Diks is 1 ding. Makkelie die dan Diks de les gaat lezen is puur bizar.

Gewoon 2x een overtreding van Huntelaar zien op Diks zonder dat de bal in de buurt is en hem tot 2x toe geen kaart geven. Hij fluit in beide gevallen. En zeker de 2de keer dat ie dat flikte had zelfs Makkelie moeten zeggen; weet je wat... genoeg is genoeg. ga maar lekker douchen.

Maar Feyenoord heeft de scheidsrechter altijd mee thuis en Ajax heeft aan Makkelie nooit iets te danken.


Edit:

Goh, wat een intelligente reacties weer hieronder van de dekbed brigade.

[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:37]
Vind ik leuk
AFFA +982
maandag 23 oktober 2017 om 10:26
Hè jankerd vilhena dan
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:48
Jammer dat ik na je edit geen extra like kan geven. Wat een hersenloze kleuters hieronder haha
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:46
Wat een gezeur over een niet gegeven 2e gele kaart zeg. Alsof Jorgensen geen 2e kaart verdiende en alsof Vilhena na zijn smerige overtreding op Veldman niet direct met rood weggestuurd moest worden. Neen, wel blijven zeiken over een niet gegeven 2e gele kaart maar misschien trapte Makkelie niet in het toneelstukje van Diks. Wat een naar smerig ventje is het ook he. Een matennaaier bah bah
Vind ik leuk
Rafael +477
maandag 23 oktober 2017 om 12:02
Volgende keer een wedstrijd kijken zonder je Ajax bril op
Vind ik leuk
AFFA +982
maandag 23 oktober 2017 om 10:25
En vilhena smerig mannetje gluiperd
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
Belangrijker vind ik dat deze gozer een goede mentaliteit laat zien. Iets wat ik bij anderen een beetje mis. Je mist zowel Kuyt als Elia enorm in dit soort periodes.
Vind ik leuk
goekie4 +1203
maandag 23 oktober 2017 om 10:40
Niet elke koe geeft melk, dus dat is ook niet waar.
Hij heeft een punt, maar ja wie zegt dat Ajax niet gelijk weer scoorde. Zo blijft het.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:55
Pfff dan winnen ze gewoon, kijk de wedstrijd eens terug jongen...... als als als zo moe van
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:03
En dan zeggen ze dat Rotterdammers helemaal niet arrogant zijn.
Vind ik leuk
Strijp +5681
maandag 23 oktober 2017 om 08:57
Afgelopen zomervakantie; “50+ miljoen anders laten we m niet gaan”

Nu; “de schlemiel van feyenoord”

Kan hard gaan
Vind ik leuk
Sil Meijer +12533
maandag 23 oktober 2017 om 09:03
Wat een onzin dat Feyenoord gewoon had moeten winnen. De 1-4 was gewoon terecht. Qua spel klopt dit. Niks overdreven aan. In de eerste helft waren wij de betere ploeg en in de tweede helft op 10 minuten na ook. Gewoon terecht deze stand.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:12
4-1 is echt niet terecht. Voor de pauze was niemand beter. Best knap als ze alleen maar overtredingen maakten en de bal na 1 pass weer bij de tegenpartij was. Na de rust was eerst ajax beter zo'n 10 minuten. Daarna 20 minuten feyenoord wat voornamelijk ook door haps kwam. En na de 2e tegengoal was feyenoord niet meer ik goede doen. Met name de verdediging op haps na. Die had 1 bijna grote fout gemaakt maar zelf nog hersteld gelukkig met de miscommunicatie met jones
Vind ik leuk
Bobbi04 +616
maandag 23 oktober 2017 om 10:10
Waarschijnlijk heb jij de acties van Neres gemist waardoor AJAX 3 keer kon scoren. Als verdediger val je dan toch echt wel door de mand als jouw tegenstander 3 keer betrokken is bij een doelpunt...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 10:34
Nee hoor. Maar dat komt alleen niet door haps maar voornamelijk door st juste die ook niet goed verdedigde en oplette.
Vind ik leuk
Bobbi04 +616
maandag 23 oktober 2017 om 11:16
Kan best zo zijn maar als je directe tegenstander bij 3 doelpunten betrokken Is, denk ik niet dat je van een goede wedstrijd kan spreken!!
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
maandag 23 oktober 2017 om 09:10
En door diks...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:40
De lamme en de blinde. En de lamme is blij dat'ie beter is dan de blinde. Terwijl de echt superieure inmiddels al riant vijf punten los staat en elke week beter begint te draaien.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:42
48% heeft de wedstrijd blijkbaar niet gezien, waarschijnlijk alleen de samenvatting.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 09:43]
Vind ik leuk
Mo +7947
maandag 23 oktober 2017 om 10:03
1 of 2? Als spits zijnde ga je er nog meer missen dan 1 of 2
Vind ik leuk
Bobbi04 +616
maandag 23 oktober 2017 om 10:04
Misschien is Jorgensen toch niet echt de topspits als menigeen denkt. Alle Feijenoordspelers zaten vorig jaar in een flow waardoor scoren natuurlijk ook wat makkelijker was. Je zag dit ook bij AZ met Janssen, het ene jaar een hype, het jaar erop de schlemiel...
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 14:18
Jørgensen heeft 368 vd 810 minuten kunnen spelen in de competitie, ongeveer 4 vd 9 wedstrijden dus. Dat is een beetje weinig om hem op te beoordelen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:22
Dolberg had dacht ik ook even een goede periode, en daarna zakte hij in. Nu is Jorgensen wel wat ouder, maar hij komt wel net pas terug van een blessure.
Vind ik leuk
Kuip +3128
maandag 23 oktober 2017 om 10:13
Wat maakt het allemaal uit. We zitten tegenwoordig naar gepruts en geploeter te kijken van een allerbelabberdst niveau. Af en toe vermakelijk maar eigenlijk diep triest. Wie er ook kampioen wordt....het is niet meer serieus te nemen.
Vind ik leuk
13 +2373
maandag 23 oktober 2017 om 14:21
Het was gister wel heel erg ja, maar vorig seizoen waren bijv. Feyenoord-Heerenveen, Feyenoord-Ajax en Feyenoord-PSV toch aardige wedstrijden om naar te kijken.
Vind ik leuk
Voebtal +274
maandag 23 oktober 2017 om 10:18
0.0% realiteitszin. Ook al had hij beiden kansen gemaakt dan nog zou feyenoord never te nooit deze wedstrijd gewonnen hebben. Ajax was 60 minuten heer en meester! Ajax was niet eens moe achteraf.
Vind ik leuk
fer65 +197
maandag 23 oktober 2017 om 13:20
Leer nu eens strafschoppen te nemen technise staf en zo nog vele andere zaken.Als het goed is zo als het nu gaat eindigd feijenoord op de 5e plek .Ik heb ook een hard hoofd voor de beker waar in je ajaks of psv weer tegenkan komen afgezien van peczwolle of zelfs excelsior sparta vitesse.
Vind ik leuk
fer65 +197
maandag 23 oktober 2017 om 13:23
Martin doe er eens wat aan technis directeur pfffff,dat is nooit jouw goede kant geweest ,bij ajaks of psv duurd dit nooit lang waarom wel bij feijenoord.
Vind ik leuk
Wouta80 +279
maandag 23 oktober 2017 om 15:26
50-50? Mensen hebben niet gekeken? Ajax was echt veel sterker op 10-15 min na...beetje droevig..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-schlemiel 'vol frustraties': "Door mij heeft het elftal verloren"