Van Hanegem verbaasd: 'Zoiets geks heb ik zelden gehoord eerlijk gezegd'

Van Hanegem verbaasd: 'Zoiets geks heb ik zelden gehoord eerlijk gezegd'

maandag 23 oktober 2017 om 09:04

Willem van Hanegem baalt van het verlies van Feyenoord in de Klassieker tegen Ajax (1-4). In zijn column voor het Algemeen Dagblad richt hij zijn blik op de spelers van Feyenoord, maar ook op Eric Gudde.

De vertrokken algemeen directeur van Feyenoord was de laatste vaak de zondebok na een zeperd van Feyenoord. 'Ik las in mijn krant zaterdagochtend dat president commissaris Gerard Hoetmer destijds al van Gudde af wilde en hem rücksichtslos wilde degraderen tot hoofd opleidingen', aldus Van Hanegem. 'Zoiets geks heb ik zelden gehoord eerlijk gezegd, maar nu is hij dan alsnog weg. Als het bij Feyenoord slecht gaat, is er altijd een zondebok. Dat kan Gudde dus niet meer zijn.'

Ook technisch directeur Martin van Geel verdient de zwartepiet niet. 'Sterker nog, ik blijf Ridgeciano Haps, Jerry St. Juste en Sofyan Amrabat spelers met heel veel potentie vinden', vervolgt De Kromme. 'St. Juste heeft eigenlijk alles om als verdediger ver te komen, alleen moet hij wel leren dat een lange bal niet hetzelfde is als een verwoestend schot op doel. Ze vliegen met een noodgang over de zij- of achterlijn. Maar dat zijn dingen waar simpel aan te werken valt.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Strijp +5695
maandag 23 oktober 2017 om 09:09
Is na ajax, nu feyenoord aan de beurt met beleidsonrust? Zou niet bepaald lekker uitkomen voor ze.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:41
Crisis bij Feyenoord nu idd... zal er ook aan gio getwijfeld worden.....?
Als ik eerlijk ben zie ik in de jaren dat gio er nu is weinig herkenbaarheid in het spel... Vorig jaar wordt je kampioen omdat ze elke wedstrijd met volle overtuiging speelde, gretig, agressief (in de goede zin van het woord), De Kuip kon je niet winnen, maar zie er dit jaar niets van terug!

Vind ik leuk
Ryan82 +394
maandag 23 oktober 2017 om 13:14
Ik vind dat gio ook tactisch te kort komt om feyenoord naar een hoger plan te tillen. Aan de andere kant, hij is wel echt kind van de club. Ook na afloop hoor ik hem weinig over zijn strijdplan. Het is vaak erg simpel en niet goed doorgedacht. Het is vechtvoetbal. Kijkend alleen naar City en Shaktar. Zij spelen met een plan. Dat mis ik bij Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 13:15]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:00
Dirk als een jonge hond behandelt vorig seizoen !!! en als een school jongetje weggestuurd , Dirk maak met zijn leeftijd meer klaar als heel de voorhoede ,had makkelijk nog 1 of twee seizoenen van waarde kunnen zijn !!!! Maar ja van Geel is scheel
Vind ik leuk
Johan.l +3960
maandag 23 oktober 2017 om 19:52
Een woord Dikkie
Vind ik leuk
Berbr +100
maandag 23 oktober 2017 om 09:10
Haps' tegenstander Neres was man van de westrijd gisteren. Amrabat maakte een kapitale fout. Ik zie de potentie voor de subtop maar in/voor de top hebben ze nog niets laten zien.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:21
Aan de andere kant.. we moeten ze ook wel even de tijd geven vind ik. Feyenoord (en ook Ajax) kopen vaak spelers op met groei mogelijkheden. Maar dan weet je ook dat ze er niet direct en altijd staan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:37
Ongelofelijk dat die man überhaupt een eigen column krijgt.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:47
Ik heb ook geen idee,wie dit voor hem schrijft
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:35
Waarom lees je de colum dan? Jij mag hier toch ook je mening geven ! Ja en Willem is soms een zuurpruim maar daar kan ik er nog wel een paar van opnoemen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:39
Wie zegt dat ik de column heb gelezen, dit is toch niet de column of wel dan?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
Feyenoord heeft geen spelverdeler..
Vind ik leuk
peinke +597
maandag 23 oktober 2017 om 10:07
De nieuwe spelers zijn zeker prima. Iedereen was verbaast over het snelle aantrekken van alle spelers, dus prima werk. Boëtius. Vilhena, Toornstra en in mindere mate El Ahmadi hebben na het kampioenschap niet meer dezelfde drive en wordt Feijenoord er niet sterker op. Berghuis laat nooit iets extra's zien bij een hogere weerstand, is overschat en teveel bezig geweest met vervelend gedrag. Neem daarbij de vele blessures in het centrum en alles is verklaarbaar. Volgens mij doet organisatorisch niemand iets fout. De resultaten zijn teleurstellend en het seizoen is nagenoeg nu al mislukt. Daar is en blijft gewoon de trainer, zijn staf en de spelers voor verantwoordelijk en is het niet terecht om de zwarte piet bij iemand te zoeken. Eens met van Hanegem, st. Juste, Haps en Amrabat prima Feyenoordspelers.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:09]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:17
Een goede tweede spits was leuk geweest
Vind ik leuk
Voebtal +288
maandag 23 oktober 2017 om 10:08
Hoe de fck kan Haps een voldoende krijgen op de meeste sites als Neres met 3 assists de man of the match is geworden? Amrabat nooit meer als verdediger opstellen en sint geef ik nog even het voordeel van de twijfel.
Vind ik leuk
glenn +807
maandag 23 oktober 2017 om 11:08
goed zo Willem, zeker die gasten laten staan maar ook weer niet TE lang hé Willem of ik sterf van het lachen.
Vind ik leuk
fer65 +199
maandag 23 oktober 2017 om 11:12
Er is heel veel mis met Gio zijn gedachtes en technise staf,en als er veel mis is technis gezien hoefje daar iver verder weinig te zeggen .Het is al weken en maanden niet best ,en wat doet Gio met zijn technise staf daar mee ?juist ja helemaal niets in Rotterdam.
Vind ik leuk
13 +2390
maandag 23 oktober 2017 om 14:06
Dit is in elk geval het derde achtereenvolgende seizoen waarin geen sprake zal zijn van helemaal niets in Rotterdam, ook al gaat het dit seizoen vooralsnog om de kleinste vd 4 prijzen die er te winnen vallen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:08]
Vind ik leuk
Mari +1778
maandag 23 oktober 2017 om 12:45
Dat is nu precies de makke van van Geel.
Hij gaat over het algemeen vooral voor de koopjes. Hij ziet daar potentie in. Een enkele keer is het raak. Meestal niet.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:04
Wat een ... die Hoetmer. "Anders maken we Gudde wel ff hoofdopleidingen".
Ik zou eerder andersom denken. Als er bij Feyenoord iemand niks meer kan, dan maken ze m maar commissaris generaal adjudant. Juistum ... Die sukkelfunctie die jij nu bekleed. Rol wc papier, dat jij dr bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:06]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem verbaasd: 'Zoiets geks heb ik zelden gehoord eerlijk gezegd'