Ajax-spits verwacht nieuwe discussie: Daar ben ik honderd procent zeker van

    Ajax-spits verwacht nieuwe discussie: "Daar ben ik honderd procent zeker van"

    Gepubliceerd: maandag 23 oktober 2017 om 09:36ma 23-10-2017 om 09:36

    De doelpunten van Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg (tweemaal) tegen Feyenoord zorgen voor een nieuwe spitsendiscussie bij Ajax. Dat verwacht Dolberg.

    De twintigjarige Deen kwam in de Klassieker van de bank en wees Ajax met twee treffers de weg naar een 1-4 overwinning. "Het is moeilijk te zeggen of ik het de trainer nu moeilijk heb gemaakt. Of er weer een spitsendiscussie ontstaat? Daar ben ik honderd procent zeker van", aldus Dolberg in De Telegraaf.

    "Deze treffers zijn heel belangrijk voor me. Ik had al lang het gevoel dat de doelpunten weer zouden komen. Op de trainingen ging het steeds beter. Maar je moet het nog wel even in de wedstrijden laten zien. Dan is dit wel een leuk duel om dat te doen", vervolgt hij. "De fans van Feyenoord laten blijken dat ze ons echt haten, maar ik vind dat wel funny."

    Dolberg stelt dat hij altijd in zichzelf is blijven geloven. "Ik begreep wel dat de trainer voor Klaas-Jan (Huntelaar, red.) koos, want ik scoorde niet. Als ik trainer was zou ik ook degene opstellen die wel doelpunten maakt. En dat deed Huntelaar toen de coach van spits wisselde."

    Plaats een reactie

    MaximaalAFCA +13887
    maandag 23 oktober 2017 om 09:41
    Tijdens het juichen is het ook altijd leuk om even naar de achtergrond te kijken, lekkere agressieve scheldende koppies met hier en daar een middelvingertje in de lucht gestoken, heerlijk toch.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 09:43
    En als toegift de verwensingen met de vreselijkste ziektes. Ach als je alleen naar die koppies kijkt dan weet je al wat voor soort figuren op de tribunes staan.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 23 oktober 2017 om 09:50
    Ja de UWV heeft het er maar druk mee ;-p
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 09:51
    Nou vandaag zijn er een paar niet verschenen. En dat ligt niet aan het weer hier in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    410hhw +1797
    maandag 23 oktober 2017 om 09:43
    Erg lekker ook dat Huntelaar het Ajax embleem zoende.

    Dat is clubliefde.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9337
    maandag 23 oktober 2017 om 10:59
    Als een achterhoeker dat al doet.... Klaas is een baas!
    Vind ik leuk
    2cents +57871
    maandag 23 oktober 2017 om 09:41
    Funny, maar echte haat is eigenlijk best triest.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    maandag 23 oktober 2017 om 10:02
    Heeft ook zo z'n "voordelen" voor Ajax, hoe zuur die misschien ook zijn.

    De hele kuip is bij wedstrijden tegen Ajax zo met de tegenstander bezig dat ze vergeten hun eigen club te steunen.

    Ik denk dat het voor de Feyenoord spelers niet mogelijk is zich af te sluiten voor de enorme haat, de verwensingen naar de spelers van Ajax en alles wat er verder gebeurd.

    En het is goed dat Feyenoord spelers ook gewoon mensen zijn die terugschrikken van hoe hun "fans" zich tijdens zo'n wedstrijd misdragen.
    En dat kun je richting hun alleen maar positief uitleggen, het zou niet goed zijn als ze het zouden kunnen negeren.

    Zal voor een deel verklaren waarom Ajax steeds weer met een goed resultaat uit Rotterdam weet te vertrekken.

    Moet voor spelers als Vilhena toch buitengewoon ongemakkelijk zijn op het veld te staan en te horen dat zijn tegenstanders voortdurend "K*-dit" en K*-dat wordt toegewenst.
    Dat moet hem en anderen hoe dan ook toch uit zijn evenwicht brengen.
    En buitengewoon triest voor hem zijn dat hij ermee geconfronteerd wordt tijdens een wedstrijd en niemand er iets van zegt of aan doet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 10:12]
    Vind ik leuk
    2cents +57871
    maandag 23 oktober 2017 om 10:33
    Zou kunnen dat die sfeer hen verlamt. Het is bizar te zien hoe in ieder geval de hele onderste ring overspoeld wordt met heel veel verbaal zeer agressieve figuren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33638
    maandag 23 oktober 2017 om 10:54
    In Brazilië hebben ze ooit een hele groep moeders van supporters opgeleid tot stewards. Dat zou misschien nog wel een leuk idee zijn.
    Vind ik leuk
    abraksas +1602
    maandag 23 oktober 2017 om 11:00
    Ik zie het al voor me. "denk maar niet dat ik dat niet gehoord heb. Jij 2 weken huisarest en jij 2 weken geen sex"
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33638
    maandag 23 oktober 2017 om 11:04
    "Naar je kamer."
    - "Mam.. niet waar m'n vrienden bij zijn."
    "Je hebt me gehoord, meekomen."
    of "Jij gaat nu direct je excuses aanbieden aan de moeder van die jongen. Ze staat daar, bij de uitvak stewards."

    Overigens, het waren ook moeders van die supporters. Dat heeft toch een bepaald effect.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 09:42
    De wijze waarop hij zijn doelpunten vierde was ook funny. Zo nonchalant net alsof hij tijdens een training scoorde. Maar ja, Ajax speelde werkte eigenlijk een trainingssessie af want zoveel tegenstand was er niet. Ondanks de grootspraak van met name Alhamdi en van Bronckhorst; we zullen de wedstrijd binnen de eerste kwartier beslissen. Ja ja die arrogantie is dan ook genadeloos afgestraft.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 09:46
    Waarom altijd die haat over en weer. Ook hier op VP vaak. Het is een leuk spelletje. Daarom denk ik ook dat het voorlopig beter is als er geen uitspelende supporters zijn. Jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    nummer10 +234
    maandag 23 oktober 2017 om 10:43
    het zijn niet alleen de doelpunten dolberg... het randje opzoeken.. oorlog maken.. medespelers beter laten functioneren.. ook in dit duel deed je dit niet.. je maakt 2 doelpunten.. maar thats it... als ik keizer was had ik je nu op linksbuiten gezet aangezien dat je natuurlijke possitie is.. zokan hunter in de spits blijven en op links hebben we nu eigenlijk alleen younnes want kluivert en cerny zijn simpel weg nog te licht.. en slechter dan younnes is bijna onmogelijk
    Vind ik leuk