Update: Groningen komt met nieuw statement rond Mahi-straf: 'Niet het geval'

Update: Groningen komt met nieuw statement rond Mahi-straf: 'Niet het geval'

maandag 23 oktober 2017 om 20:12

FC Groningen en Mimoun Mahi (23) hebben maandag een 'constructief gesprek' gevoerd. De aanvaller blijft deze week individueel trainen en aanvaardt zijn straf.

Dat meldt Groningen via de officiële kanalen. Mahi zal een week lang meelopen met maatschappelijke projecten van Stichting FC Groningen in de Maatschappij. Daarnaast zal de aanvaller een individueel trainingsprogramma volgen, wat betekent dat hij geen deel uitmaakt van de eerste selectie. Hij komt niet in actie in de bekerwedstrijd tegen Roda JC (woensdag) en het competitieduel met Sparta (zondag).

Mahi werd zaterdag na de nederlaag van FC Groningen tegen Willem II samen met Oussama Idrissi uit de selectie gezet. Hij spreekt zelf van een 'emotionele uitbarsting'. "Ik heb iets niet goed gedaan en daarvoor heb ik mijn welgemeende excuses aangeboden", verklaart Mahi maandag op de clubsite.

"Ik accepteer de maatregelen die zijn getroffen en ik zal me maximaal inspannen om dit alles recht te zetten. Ik hoop dat ik volgende week de mogelijkheid krijg om weer terug te keren bij het team. In deze fase heb ik namelijk maar één doel en dat is FC Groningen helpen met mijn spel op het veld. Ik zal er deze week hard aan werken om dat doel weer te kunnen bereiken."

Update 20.12: Naar aanleiding van het persbericht van Groningen rond Mahi is onduidelijkheid ontstaan. De club zet dat in een nieuw statement recht. Groningen begrijpt dat de straf anders wordt uitgelegeld, dan bedoeld. 'Sommige mensen lezen deze uitkomst nu alsof FC Groningen het draaien van maatschappelijke projecten een aanvulling op de straf van Mahi zou vinden. Dit is uiteraard niet het geval, maar FC Groningen begrijpt dat dit verkeerd gelezen kan worden', meldt de club.

Groningen meldt dat de straf van Mahi bestaat uit het niet trainen met de selectie en het niet spelen van wedstrijden. Het draaien van maatschappelijke projecten dient een goed doel, waaraan spelers, trainers, medewerkers en vrijwilligers van Groningen regelmatig met veel plezier een bijdrage aan leveren.

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 14:49
Nou weten we nog steeds wat hij nou geflikt heeft. Ik schat zo in dat ze elkaar een tets hebben gegeven.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 23 oktober 2017 om 15:04
Gezien de afkomst van beide heren zal Faber wel te horen hebben gekregen dat zijn moeder liggend werk verricht en ernstig ziek is.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:18
En heel veel Wholla.....Wholla
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:43
KANSLOOS! ONVOLWASSEN!
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 23 oktober 2017 om 16:56
JE CAPS LOCK ZIT VAST
EN DE MIJNE NU OOK!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:30
Jouw humor ook gezien je opmerking over beide heren.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:33
Sukkel!!!! Fucking smerige racist!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:33
Als je zi begint zal jij die moeder wel verdienen!
Vind ik leuk
Tossa +786
maandag 23 oktober 2017 om 15:12
Ze worden niet zo gestraft omdat ze elkaar een minder prettig figuur hebben genoemd. Ik denk dat je behoorlijk in de buurt zit, inderdaad.

Hij moet ook soort van maatschappelijk stage lopen, dat zal ook niet zomaar zijn. Er zal misschien gescholden zijn met een zekere klotenziekte.

Het is allemaal gissen maar ja, zolang ze zelf niets verduidelijken...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:42
Faber de pokken vol gescholden. Denk ik
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:08
Het schijnt om een conflict te gaan tussen hem en Veldwijk. Dat schijnt al langere periode niet echt goed met ekaar te gaan.......
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 23 oktober 2017 om 14:52
Wat is er dan gebeurd?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:56
Heel slim iemand straffen. Draait voor geen meter. Woensdag verliezen van Roda jc en dan zondag van concurrent Sparta. Hoorde kees jansma iets zeggen over veldwijk..
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
Van die twee kan je niet verliezen, die bakken er namelijk niks van
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:20
Zonder Mahi stelt Groningen geen reet voor. Zie ze wel verliezen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:20]
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
Idrissi vind ik ook wel een prima speler
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:00
Idrissi is inderdaad ook een leuke speler, dat zijn de enige twee spelers die nog kleur geven aan dit Groningen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:17
Groningen heeft een prima selectie. Utrecht en Vitesse schieten er bovenuit dit seizoen, dankzij hun geldschieters, maar verder zou deze selectie zonder problemen de rest van de middenmoters goed moeten kunnen bestrijden. Het is echter geen team, er valt ook totaal geen lijn in hun spel te ontdekken. En als je zo'n iemand als Bacuna over het veld ziet sjokken dan wordt je als toeschouwer zelfs moe....
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:02
Het onvoorwaardelijke vertrouwen in Bacuna vind ik ook onbegrijpelijk. Net als zijn broer zwaar overschat.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:37
Kom op zeg! Goede selectie? Pure middelmaat dat niet veel verschilt met een stuk of 10 andere ploegen.
Alleen Padt en mahi overstijgen die middelmaat maar zo heeft elke ploeg wel 1 of 2 sterkere spelers.
Vind ik leuk
Toppert +1103
maandag 23 oktober 2017 om 20:19
Dat zegt hij toch. Je hebt de top 3, AZ, Utrecht en Vitesse die iets beter horen te zijn en dan die stuk of 10 andere ploegen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:13
Je kan ook overdrijven.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:19
Of jij overdrijft-;)
Vind ik leuk
Toppert +1103
maandag 23 oktober 2017 om 20:21
Met Mahi stelt Groningen ook niet veel voor, dus in dat opzicht is het lood om oud ijzer. Mahi speelt voor zichzelf en laat wekelijks zien dat hij niet in zijn beste periode zit (hoop ik voor hem). Dus overschat zijn inbreng niet. Groningen kan evenwel prima winnen van Roda en Sparta, ook zonder Idrissi en Mahi.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:42
tuurlijk. Roda rolt groningen op woensdag
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:57
Zal wel wat geknokt zijn gok ik zo, voor alleen wat schelden word je doorgaans niet zo gestraft.

Wel zeer goed dat Groningen zo'n signaal afgeeft.
Vind ik leuk
Koeien +1543
maandag 23 oktober 2017 om 17:53
Het zal inderdaad wat méér geweest zijn dan alleen een scheldwoordje. Mgoed ik vind het een hele volwassen en verantwoordelijke reactie van Mahi dus wat mij betreft even de straf uitzitten en dan zand erover.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:58
Het gaat de supporter ook geen flikker aan wat die beide spelers hebben uitgevreten. Als er, zoals nu, onenigheid is bij de club en de spelers moet dat gewoon "binnenboord" worden uitgevochten en niet in de media. Maar zoals gewoonlijk zijn er wel weer de nodige "oude wijven" op diverse fora die zich met deze zaken menen te bemoeien, hé Klaasre 1974.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:03]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:05
Nou ik heb helemaal niks met dat clubje hoor. Ze zoeken het maar uit. Denk dat het wel een hele lange terug reis wordt.
Vind ik leuk
Fok58 +43
maandag 23 oktober 2017 om 15:19
De heenreis duurt net zolang als de terugreis. Iedereen slaapt toch in de bus.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:41
Niet alleen in de bus maar ook op het veld.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:47
Haha ze zijn lekker uitgerust
Vind ik leuk
Thobar +2653
maandag 23 oktober 2017 om 15:07
Als supporter hoor je toch ook bij de club?
Vind ik leuk
Cantona +806
maandag 23 oktober 2017 om 16:26
Zonder publiek geen voetbal, dus onbelangrijk is het publiek ook weer niet.
Ze hoeven ook niet alles te weten maar een beetje duidelijkheid mag ook wel.
Vooral wanneer de supporters al heel lang geen aantrekkelijk voetbal is voorgeschoteld.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:13
Juist, BIJ de club maar niet in de bestuurskamer, daar heb je als "supporter" niets te zoeken, laat staan je er mee te bemoeien.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:25
hoe geheimzinniger ze doen, hoe meer wilde verhalen er komen. Gewoon vertellen, kan iedereen er vandaag wat van vinden en morgen weer verder.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:21
Zal mij benieuwen. Net zoals Roda Jc toendertijd met Hadouir. Hij doet niet mee! En toen puntje bij paaltje kwam, deed hij de eerstvolgende pot toch mee. Hij was onmisbaar zoiets.....
Vind ik leuk
Johan_D +3215
maandag 23 oktober 2017 om 15:33
Ze hebben hem een taakstraf gegeven.

Een weekje schoffelen bij de plantsoenendienst...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:07
Lezen is moeilijk hè

Mahi zal een week lang meelopen met maatschappelijke projecten van Stichting FC Groningen in de Maatschappij.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:45
We hoeven niet te gissen. Goed dat het intern gehouden wordt. Ze hebben hun straf en klaar. En nu zorgen dat ze punten gaan pakken en doorgaan in de beker lijkt me.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:49
Moet dit de afleidingsmanoeuvre zijn? Zodat Faber nog een week kan aanklooien.

Pff, niet serieus te nemen. Faber hou de eer maar aan jezelf! Je bent de controle volledig kwijt.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 16:50]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:51
Ja en maar gokken wat ze gedaan hebben.
Het maakt mij overigens niets uit.
De betrokkenen, spelers en vereniging zijn er van overtuigd dat er iets goed fout zat.
Uit het feit dat beiden hun "straf"accepteren blijkt wel dat zij dit zelf ook vinden.
Ze houden het gewoon binnenshuis.
Kunnen een hoop mensen (clubs) iets van leren.

Als alle commentaarhebbers dit nu ook eens accepteerden kregen we veel minder vervuiling op deze site te lezen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:25
Maar wat heeft hij nou gezegd? Moet wel iets heel ernstigs zijn.. toch vreemd dat xit allemaal zo moet lopen en datvolwassen mensen dit niet anders op kunnen lossen..
Vind ik leuk
furgist +1452
maandag 23 oktober 2017 om 20:14
Beetje triest, de mannetjes hier die afkomst komen betrekken en stereotyperende stront praten. Ga nou niet denken dat jullie een platform hebben om even de stiekeme tyfus rascist die jullie zijn, te ventileren. Stiekeme tyfusleiers. En niet komen met, 'er woont een turk naast me die ik hoi zeg' excuusjes. Tyfusrascisten, good luck in hell
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 20:14]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:25
Volgens Kees Jansma is er wat gebeurt tussen Mahi en Lars Veldwijk. Dat zei hij gisteren in Studio Voetbal.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:52
Hans weet het zelf niet.belachelijk wat hij nu doet om mahi niet te laten spelen.van mij mogen ze de volgende 2wedstrijden verliezen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:00
Hij heeft excuses gemaakt. Nu kinderlijk gedrag van Nijland. Hij wil voetballen.
Duidelijk toch.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Groningen komt met nieuw statement rond Mahi-straf: 'Niet het geval'