Everton hakt knoop door en zet Koeman met onmiddellijke ingang op straat

Everton hakt knoop door en zet Koeman met onmiddellijke ingang op straat

maandag 23 oktober 2017 om 14:32

Ronald Koeman is vertrokken als manager van Everton. Dat meldt de Premier League-club maandag via de officiële kanalen. De tegenvallende seizoenstart kost hem de kop.

Everton laat maandagmiddag in een officieel statement weten dat Koeman Goodison Park met onmiddellijke ingang heeft verlaten. Onder leiding van de Nederlandse manager is de club uit Liverpool afgezakt naar de degradatiezone van de Premier League. De 2-5 nederlaag tegen Arsenal is de druppel.

Koeman stond uiteindeljk zestien maanden aan het roer bij Everton. Vorig seizoen leidde hij The Toffees naar de zevende plek in Engeland, waarna in de zomer 160 miljoen euro in de selectie werd gepompt. De versterkingen renderen echter niet en daar wordt Koeman verantwoordelijk voor gehouden.

Koeman is na Frank de Boer (Crystal Palace) de tweede Nederlander die dit seizoen wordt ontslagen in Engeland. Het is onduidelijk wat voor gevolgen zijn vertrek heeft voor onder meer Davy Klaassen. De Oranje-international kwam afgelopen zomer voor 27,5 miljoen euro over van Ajax, maar kan nog niet overtuigen. Met Cuco Martina en Maarten Stekelenburg staan er nog twee Nederlanders onder contract bij Everton.

Poll

Is het ontslag van Koeman terecht?

(3292 stemmen)

Plaats een reactie

Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 14:34
Dat zat eraan te komen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
Daar is ons nieuwe bondscoach al.
Vind ik leuk
Aal +15133
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Ik vraag t me af. Het komt wel mooi uit, maar een beschadigde clubtrainer is nou niet echt een lekker begin als bondscoach
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:42
Dan heb ik nog een beter idee.
Streppel als bondscoach of trainer van Twente (kan mij niet schelen waar heen).
En Koeman naar Heerenveen.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 23 oktober 2017 om 14:53
Neeneenee...

Keizer bondscoach... a.s.a.p.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:54
Ben je na gisteren nog niet tevreden met Keizer?
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 23 oktober 2017 om 15:02
Tja, nee eigenlijk.

We wonnen en Onana, Veltman, Neres, Ziyech en Dolberg speelden in mijn ogen prima, maar ik mis nog steeds het grotere idee in het spel eigenlijk. Een gelijkwaardige tegenstander met een goede dag zou Ajax het schaamrood op de kaken bezorgd kunnen hebben...

Gelukkig deed hij deze keer niet een herhaling van zijn eerdere 'Keizertjes', namelijk het inbrengen van een extra spits na de 1-1....

Ik hoop van harte dat ik het allemaal verkeerd zie met Keizer trouwens....
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:18
Ik vroeg me ook heel erg af hoe het kon dat Ajax even slordig en chaotisch speelde als Feyenoord dat een hele verdediging mist en steeds doordeweeks moet voetballen, terwijl Ajax steeds de hele week aan het spel kan werken.

De wissels pakten goed uit. Dolberg leek me een gok, maar ik zie hem niet trainen. Keizer zei dat hij goed uit de interlandperiode was gekomen, als hij op training ook wat liet zien is het niet helemaal een gok.
De Jong voor Donny vond ik een goede, ook omdat er heel veel ruimte lag en Siem vaker opkomt.
Kluivert voegde dit keer weinig toe, maar dat weet je niet van tevoren.

Ik was ook blij dat hij Dolberg gewoon voor Huntelaar bracht trouwens.
En dat Gio met Kramer een 'Keizertje' maakte :p
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 23 oktober 2017 om 19:34
Haha ja, ik vond het ook niet zo wijs van Gio. De al gammele deur werd achterin nog verder open gezet....
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:17
Hij wisselde tegen Feyenoord sterk vond ik. Misschien leert ie wel van zn "fouten". Laten we hem vertrouwen geven voor dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:00
Hij wisselt steeds te laat die Keizer. Na de 0-1 en de gemiste pingel had hij al in moeten grijpen op het middenveld. Ze werden compleet overlopen een kwartier lang..
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:16
Wat? Flikker op met die kale doodsgraver. Lekker naar de Juup met die vent!
Vind ik leuk
Sil95 +4243
maandag 23 oktober 2017 om 15:46
Je hoeft geen fan van keizer te zijn , maar om hem nu voor doodgraver uit te maken gaat ook wat ver.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:14
Heb het over Streppel gozer.

En dan ook nog 4 likes krijgen. Onwetende gekkies.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:33]
Vind ik leuk
Jaonus +27
maandag 23 oktober 2017 om 18:25
Shrek?
Vind ik leuk
mason +1101
maandag 23 oktober 2017 om 18:28
Wanneer streppel van willem 2 en az verliest, dan neem ik een wit zakdoek mee het stadion in. Ben echt helemaal klaar met die man,en dat was ik vorig seizoen al. Elke keer hetzelfde riedeltje en dan Veerman nog ff 5 minuten "gunnen" belachelijk! Die man durft geen beslissingen te nemen. En als je met 2-0 achter zo slecht voetbalt, moet je gewoon ingrijpen. En dat durft ie niet.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:00
mee eens, zou het vreemd vinden als de KNVB Koeman nu blindelings aanstelt als nieuwe bondscoach zonder zijn falend optreden bij Everton eerst te analyseren. Normaal kijkt een werkgever bij een aanstelling van een nieuwe werknemer ook naar het arbeidsverleden van die persoon en met name het optreden bij zijn laatste werkgever alvorens de beslissing te nemen hem wel of niet aan te stellen. Maar aan de andere kant is er op dit moment geen nederlandse trainer van kaliber te vinden die niet schoon is van een smetje dus hij zal wel kandidaat nr. 1 zijn voor het bondscoachschap.
Vind ik leuk
13 +2381
maandag 23 oktober 2017 om 15:09
Tja, Mourinho werd kampioen met Chelsea en dreigde het seizoen erna met diezelfde club te degraderen, maar werd vervolgens wel manager van ManU... Niet dat ik Koeman trouwens wil vergelijken met Mourinho.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:25
Helaas wel.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:28
Of Koeman er staat of Ton du Chatinier maakt niet uit. Wat moet je met dit Nederlands elftal aan?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:29]
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 23 oktober 2017 om 19:37
Dus eigenlijk was alle kritiek op Blind toch een tikkie onterecht?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:42
Ik spreek niet alleen over nu maar ook over de komende paar jaar. Maar deels onterecht al doet Dick het wel iets beter nog.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 23 oktober 2017 om 20:26
Dick... ach, ik heb er al veel over gezegd hier.

Ik begrijp dat je het opneemt voor deze geboren Hagenees, maar ook in zijn derde termijn als coach vond ik hem laf coachen. Het spel was ronduit beroerd. Vijf kwalificatiewedstrijden... tegen Luxemburg gewonnen...hoezee....tegen Bulgarije thuis ook moeizaam.... hoppa....uit tegen Frankrijk een zelden vertoonde afgang...auw....uit tegen Wit Rusland met alle mazzel gewonnen en afschuwelijk slecht gespeeld...tja...en dan Zweden om des keizers baard gewonnen...wow....

Noem het maar iets beter. Ik vond het wederom tenenkrommend.
Vind ik leuk
Djambo +3513
maandag 23 oktober 2017 om 15:28
Alsjeblieft niet Koeman als bondscoach, die zou een ramp zijn. Laten we nu gewoon een buitenlander nemen, Nederlandse waardeloze principes moeten allemaal overboord.
Vind ik leuk
Ale +1185
maandag 23 oktober 2017 om 18:25
Als of je daar blij mee moet zijn. Koeman heeft nog nooit aanvallend voetbal op de mat gebracht met zijn teams!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:42
Wij hebben nou ook niet een ideaal elftal om aanvallend voetbal te spelen. Eerst de toko achter maar eens dicht timmeren.
Vind ik leuk
Ale +1185
maandag 23 oktober 2017 om 18:47
Zoveel verschil met het elftal van van Gaal is en was er niet tot nu toe. Dus een goede coach kan er vast wel wat mee.
Vind ik leuk
Gerro +3292
maandag 23 oktober 2017 om 16:39
Precies daar kon je op wachten en hij gaat in engeland nu door het leven als Ronald Goman
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:06
De trein had wat vertraging...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:34
Dit was natuurlijk te verwachten. Wel jammer voor hem maar Everton hoort gewoon om de 7e plaats te spelen.
Vind ik leuk
goekie4 +1227
maandag 23 oktober 2017 om 14:34
Nou dat was te verwachten na al die slechte resultaten. Nu maar bondscoach van het Nederlands Elftal worden.
Vind ik leuk
Garrie +2039
maandag 23 oktober 2017 om 15:01
Aub niet zeg! Zwaar overschat die mega bakkes!
Vind ik leuk
DubRtd +14903
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
Tsja.... dat is niet verrassend te noemen.
En Bilic gaat er ook snel uit.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:17
Clubruil? Koeman naar West Ham. Kan mooi.
Vind ik leuk
DubRtd +14903
maandag 23 oktober 2017 om 15:47
Geloof niet dat dan ook maar 1 van die 4 betrokken partijen bij zo'n ruil daar erg vrolijk van wordt.
Vind ik leuk
Leedz +3313
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
En daar is wat wij allen al verwachten...

Eerst volgende bericht Koeman neemt een korte vakantie en gaat dan na de 2 oefen duels van Oranje aan de slag bij Oranje
Vind ik leuk
Hoogeveen +3889
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
Iets over 12, hij blijft vooralsnog aan.... Krap 2.5 uur later: hij is vertrokken.

Het kan snel gaan
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
En dan nu bij Oranje rehabiliteren? Man man we staan voor lul in de voetbalwereld.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:37
Dat laatste staat los van het eerste, maar is wel een feit.
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 14:41
Vind ik niet hoor. Een enorme zak geld krijgen om een selectie van een middenmoter in Engeland mee samen te stellen en het niet aan de praat krijgen. Vervolgens ontslagen worden om daarna de hoogste trainersbaan in Nederland te krijgen. Geeft ons niveau aan.
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 23 oktober 2017 om 14:50
Eens hoor wat betreft de stand van ons voetbal maar waren van gaal en van marwijk ook niet net ontslagen bij united en Dortmund voor ze als bondscoach aan de slag gingen? Het gebeurt maar weinig dat trainers de eer aan zichzelf houden namelijk
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 15:00
Van Gaal hield het vóór z’n eerste periode bij Oranje zelf voor gezien bij Barcelona. Vóór z’n twee periode als bondscoach werd hij inderdaad ontslagen bij Bayern.

Van Marwijk kwam van Feyenoord. Zelf gekozen te vertrekken.

Maar dat trainers vaak niet de eer aan zichzelf houden klopt wel. Alleen wat Koeman presteerde is bepaald geen opmaat voor een bondscoachschap. Al moet gezegd dat we op dat vlak eigenlijk geen enkele trainer beschikbaar hebben.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:05
Waarom zou hij de eer aan zichzelf houden als het verschil tussen zelf opstappen en ontslagen worden een miljoen of acht is. Je doet net of het een pakkie boter is. Ik weet voor 100% zeker dat jij dat ook niet zou doen. Acht miljoen of niets. Hmmmm, even denken hoor.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Het zijn donkere tijden, inderdaad. Koeman is een goede coach, maar het Nederlandse voetbal moet zich opnieuw uitvinden. Nieuwe prikkels en ideeën zijn nodig. Niet steeds doorgaan op de oude weg.
Vind ik leuk
Cappie +5472
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
Ja, we staan voor lul. Maar tja, dit geeft wel echt het niveau van Nederland als voetballand aan. Ik hoop maar dat het bij Bosz in de competitie weer goed gaat komen...
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 15:11
Voor het aanzien van de “Nederlandse voetbalfilosofie” zou het mooi zijn als Bosz goed presteert. Maar dat redt alleen een beetje ons gezicht en niet ons voetbal. Helaas.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:35
Zat d'r dik in...

Zonde voor hem had t tot nu toe prima gedaan in Engeland met Southampton en Everton (tot dit jaar)...

Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Vertrouwen vanuit de club betekend meestal een ontslag
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
Elke week 3 punten ... doet ook wonderen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Can't complain.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Helaas peanutbutter....

Niet goed ingekocht Ronald, hoge rekening.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Prima timing, paar maandjes rust en Nu elftal opbouwen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Oeioei. Das pittig.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:37
de trainer eruit is in de meeste gevallen onterecht, de spelers blunderen toch ? Hoeft de KNVB in ieder geval niet lang op zoek naar nieuwe bondscoach.......
Vind ik leuk
Romario9 +5402
maandag 23 oktober 2017 om 14:44
Koeman had moeten zorgen dat ie betere spelers had. Slecht ingekocht, zoals iemand hierboven al zei.
Vind ik leuk
Nashua +5232
maandag 23 oktober 2017 om 14:56
Klopt helemaal, ik sta ook verbaasd dat iedereen Koeman bij het NL elftal wil zien.

Op welke basis dan in hemelsnaam? Het is een moderne Dick Advocaat (gek op geld & saai voetbal)
Vind ik leuk
Quaresma +1955
maandag 23 oktober 2017 om 14:37
Een belletje KNVB
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
maandag 23 oktober 2017 om 14:37
Enkele minuten geleden viel het me nog mee van de clubleiding dat het verlies tegen Arsenal Koeman niet fataal was geweest. KNVB, sla uw slag.
Vind ik leuk
Hammie +622
maandag 23 oktober 2017 om 14:38
Feyenoord zoekt nog nieuwe trainer

Gio is zeer geschikt voor Everton
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Streppel als Bondscoach en Koeman naar Heerenveen.
Vind ik leuk
Dordmund +1414
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
Ben je nog steeds dronken na de forse nederlaag van gisteren.....Koeman komt nooit naar jullie toe.
Neem er nog maar een.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:37
Koeman werd geen kampioen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
maandag 23 oktober 2017 om 14:38
Noe moe Koeman
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10819
maandag 23 oktober 2017 om 14:39
Onze nieuwe bondscoach is bekend
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 23 oktober 2017 om 14:39
Nou de nieuwe bondscoach is bekend.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Jep, het is over en uit met hem. Zat eraan te komen. Leek helemaal nergens op.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
KNVB: ACTIE
Vind ik leuk
Ryan82 +390
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
Ontslag is mede mogelijk gemaakt door Davy Klaassen.
Ik vind het echt jammer. Koeman is een geweldige trainer. Hij heeft gewoon wat pech dit seizoen..
Vind ik leuk
Woudo +7528
maandag 23 oktober 2017 om 14:41
Ik zou persoonlijk als ik Koeman was nooit instappen bij Oranje momenteel. Valt geen eer aan te behalen en hij zal ook nog niet vergeten zijn hoe hij destijds zo'n beetje de baan al beloofd had gekregen en van Oostveen uiteindelijk voor Hiddink koos.
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
maandag 23 oktober 2017 om 14:43
was ook te hoog voor zo een trainer
Vind ik leuk
Woudo +7528
maandag 23 oktober 2017 om 14:45
Koeman had destijds prima naar Oranje gekund en had het sowieso niet slechter gedaan dan Hiddink/Blind want dat is nagenoeg onmogelijk.
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
maandag 23 oktober 2017 om 14:42
terecht heeft het zeer matig gedaan
Vind ik leuk
Copi +7
maandag 23 oktober 2017 om 14:42
Super maar niet naar het Nederlands elftal aub
Vind ik leuk
Rodapaus +2338
maandag 23 oktober 2017 om 14:44
Kom maar naar Roda!!!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:44
Eindelijk perspectief voor Oranje.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:47]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:46
Geen verassing

Erg zuur voor Koeman maar het aankoop beleid is erg vreemd geweest

Alles op Gudmonson zetten terwijl je wen spits nodig hebt
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Heel vreemd zit dievoetbalwereld in elkaar, met al dat geld beweren ze met droge ogen dat de uitgaven voor nieuwe spelers niet uitgaan boven de waarde die er voor staat. Maar voor die waarde wordt er vervolgens niet gevoetbald en laten ze de trainer in zijn hempie staan. Eigenlijk zou ook hier het consumentenrecht moeten gelden: je krijgt je geld terug als de speler (het gekochte) blijkbaar niet voldoet. Garantie heet zoiets. Zelfs op de kwaliteit van een kinderportemonneetje heb je tegenwoordig garantie. Nee, ‘we ontslaan de trainer’, heet het dan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Hahaha lekker voor je.. na Ajax zo hard te verkloten door spelers en van gaal dr uit te werken kan ik alleen maar genieten nu.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Katsjing!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:48
Kon niet uitblijven natuurlijk.
Jammer voor Koeman, had hem meer succes gegund in Engeland.
Misschien iets voor Twente ;-p
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:51
ze moeten in engeland eens goed naar zich zelf gaan kijken als competitie. internationaal stellen de engelse spelers niets voor. als je in de eerste 2 maanden al 4 coaches ontslagen ziet worden lijkt mij er iets niet helemaal goed.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:54
Wat een onzin.
Vind ik leuk
BassieN +7693
maandag 23 oktober 2017 om 14:54
En Klaassen speelt volgend jaar voor Sunderland of zoiets
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:59
Heeft Everton al die moeite gedaan vorig jaar. En dan dit. Lekker voor ze.
Vind ik leuk
AlbS +206
maandag 23 oktober 2017 om 15:01
Wat heeft zo'n trainer te zoeken in Engeland. Niks. Bij AZ kwam hij indertijd nadat ze kampioen waren geworden onder van Gaal in een opgemaakt bed en daar kon hij er ook geen zak van. Na een jaar was dat weg wezen. Kost goud geld. Een beetje club moet niet aan dit soort trainers beginnen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:39
Bij Ajax idem dito, Co Adriaanse had de puinzooi van Jan Wouters opgeruimd en aan een nieuw elftal gebouwd. Adriaanse werd ontslagend door een machtstrijd binnen Ajax, Koeman speelde leuk met de eer van een goed elftal maar faalde daarna hopeloos.

Hetzelfde verhaal toen hij bij PSV trainer werd, Hiddink had het prachtig achtergelaten en na 2 jaar (als ik mij niet vergis) was daar ook niets meer van over. Vervolgens kwam de trein Valencia langs wat geen succes werd en inderdaad daarna hetzelfde verhaal bij AZ.

Hij heeft het alleen goed gedaan bij Feyenoord en Southhampton.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 23 oktober 2017 om 15:05
Cuco martina kan zich voorbereiden op de volgende club. Maar wat als hij bondscoach word?
Klaassen is ook wel klaar daar. Miskoop :).
Vind ik leuk
13 +2381
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
Achter elkaar 6 prima jaren gedraaid bij Feyenoord, Southampton en Everton en tja, dan gaat het mis. Hopelijk komt er hierna weer iets goeds op zijn pad, want het Nederlands voetbal kan elk succes goed gebruiken.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 23 oktober 2017 om 15:08
No Lukaku, no party!
Vind ik leuk
Dordmund +1414
maandag 23 oktober 2017 om 15:08
Nou dit zag je wel aan komen.
Wat had hij wat Nederlanders om hem heen staan daar bij Everton niet normaal.
Vind ik leuk
Guusman +1964
maandag 23 oktober 2017 om 15:12
Zou hij al zijn handen durven branden aan Oranje?
Vind ik leuk
dhrwobo +8813
maandag 23 oktober 2017 om 15:13
Meer dan terecht. 1 vraagje.. gaat de technische man die mede verantwoordelijk is voor de transfers ook de laan uit? Die is er denk ik net zo debet aan.
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
maandag 23 oktober 2017 om 15:14
Beste Koeman,

Wat sneu dat je bent ontslagen maar dat zat eraan te komen.
Ga eerst lekker alles op een rijtje zetten in Groningen en als je uitgerust bent dan neem je de trein naar Zeist.

Nederland ziet je graag komen als bondscoach
Vind ik leuk
Guusman +1964
maandag 23 oktober 2017 om 15:19
Nog eerst maar even de ka en vee bee op de schop gooien dan aub.
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
maandag 23 oktober 2017 om 15:22
Ja vind ik ook maar dan moet van Gaal komen
Vind ik leuk
Guusman +1964
maandag 23 oktober 2017 om 15:42
Ja maar, dan komt Koeman niet want die 2 hebben ruzie volgens de mee die ja.


*knipoog*
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:19
Verrassend,zal Klaassen ook wel klaar zijn daar
Vind ik leuk
derksen +6821
maandag 23 oktober 2017 om 15:21
Iedereen die nu op koeman zeikt spooren echt niet!
Koeman presteert al jaren prima niemand kon southampton en na koeman kon iedereen southampton
Eerste jaar bij everton prima
H
Verkoopt voor 105 miljoen Koopt voor 160 miljoen, everton had beperkte spits maar was wel kapstok waar koeman graag mee speelt
Everton heb zijn eigen ondergang bepaald door koeman geen spits te geven
Ff een mindere start en ontslag wat denken ze dan kampioenschap?
Engels voetbal en beleid is nog nooit samen gegaan.
Vind ik leuk
2cents +35155
maandag 23 oktober 2017 om 16:33
“niemand kon southampton en na koeman kon iedereen southampton”

Waar gaat dit over?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:26
Ronald heeft dus de trein gemist.
Vind ik leuk
Truth +2749
maandag 23 oktober 2017 om 15:31
Eigenlijk geen nieuws meer , trainers sneuvelen bij bosjes ....fererra zonet ook bij kv mechelen ...yannis is de volgende bij kvk ...maw wie onderaan bengelt weet dat het over en uit is
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:32
Het zal mij ook benieuwen of de Koemannen als duo door blijven gaan. Meestal is dit bij een tegenslag toch wat moeilijker. Ze staan op gelijke voet. Verdienen beide een bijna gelijk salaris. Maar nu? Hoe verder? Ik zou weer een mooie club kiezen. Hier hebben ze beiden weer van geleerd. Engelse clubs zat. En dan kunnen ze daar blijven wonen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:33]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
was de slechtste trainer die Vitesse ooit had
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
maandag 23 oktober 2017 om 15:47
Eindelijk heeft Oranje zijn nieuwe bondcoach.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:54
Waanzinnig dat meer als 1/3 van de mensen hier vind dat het ontslag onterecht is. Het spel leek helemaal nergens op en er voor 150mil geïnvesteerd. Je staat niet zomaar laatste in de EL-poule en in de degradatiezone in de PL.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
maandag 23 oktober 2017 om 15:56
Eindelijk.... lekker voor Koeman. Kan er geen traan om laten. Eigenwijze drol is het.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:02
Klaassen komt nooit meer aan de bak. Ongelofelijk dat hij die jongen voor een werkelijk absurd bedrag daarheen heeft gehaald. Aan de andere kant blijft het Ajax. De hoogste transfersommen in NL worden voor hun spelers betaald.

Koeman heeft al jaren uitstekend gedraaid in de PL. Nu wordt hij keihard afgeserveerd.

Ben benieuwd wie het nu moet doen
Vind ik leuk
frank1971 +2004
maandag 23 oktober 2017 om 16:11
Was te verwachten. En het is niet de nieuwe bondscoach.
Vind ik leuk
HansVites +2094
maandag 23 oktober 2017 om 16:26
Waarom zou Koeman bondscoach moeten worden met welke prestatie heeft hij dat verdiend?
Vind ik leuk
Foebele +33199
maandag 23 oktober 2017 om 16:30
Nou, Koeman dan maar bondscoach maken en een lange termijn visie mee ontwikkelen.

Dit is echt het moment om de voetbalvisie bij te schaven naar hedendaagse maatstaven. Meer aandacht op fysiek voor spelers van bepaalde posities, meer aandacht voor het verbeteren van de verdedigende kwaliteiten en meer aandacht naar het verbeteren van de mentaliteit van de jeugd die denkt dat ze de top van de berg al bereikt hebben als ze in de eredivisie leuk mee doen .
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:34
Was te voorspellen....en erwin koeman dan is die ook ontslaan?
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
maandag 23 oktober 2017 om 16:41
Of je nu coach bent in NL of in GB, als de resultaten gaan tegenvallen dan lig je er uit. Dat hoeft niet altijd aan je coach te liggen, maar het kapitaal dat op het veld staat kan je niet ontslaan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:44
Had al verwacht dat hij niet zou redden helaas pindakaas
Vind ik leuk
Dorzon +2295
maandag 23 oktober 2017 om 16:44
Op naar het station en wachten op de trein
Vind ik leuk
Gerro +3292
maandag 23 oktober 2017 om 16:45
Eerst de Boer nu Koeman dan zal de volgende wel Japie Stam zijn, het Nederlandse voetbal zit duidelijk in een grote dip nu zelfs de Engelsen zich niets meer wijs laten maken.
Vind ik leuk
pinkelman +2627
maandag 23 oktober 2017 om 16:46
Waarom nou iedereen achter die Koeman loopt voor hem Bondcoach te maken is mij een raadsel:
kreeg destijds al de kans op van Gaal bij AZ op te volgen en dat werd op zijn zachts gezegd geen succes. Daarna bij Feijenoord had hij het geluk dat zijn zoon de werkloze Pele op een Spaans strand tegen het lijf liep en hem vroeg of hij geen zin had om bij Feijenoord te spelen, die schopte er toen de ene na de andere voor hem in het netje en dat was grotendeels het succes. Vervolgens nam hij hem mee naar Engeland naar een bescheiden clubje waar ze het goed deden, kon vervolgens de stap naar een grotere club maken en dat geen weer helemaal mis.
Waarom zou Koeman het met deze kwalitatief arme spelers het wel bij Oranje redden waar Hiddink, Blind en Advocaat over zijn gestruikeld?
De KNVB moet gewoon aan de voordeur bij van Gaal op hun blote knietjes smeken om toch nog eens te overwegen het te gaan doen en hem volledige vrijheid geven wat hij denkt het beste is voor het vlaggeschip van het Nederlands voetbal.
Koeman, de boer, cocu, gullit sorry dat zijn lichtgewichten die hier ook over gaan struikelen zoals hun voorgangers.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 16:58]
Vind ik leuk
power +326
maandag 23 oktober 2017 om 16:47
weer een Nederlander ontslagen, ik ben blij dat hij niet naar Barca is gegaan, anders had Barca dit probleem,
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 16:49]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:03
Koeman is de boeman.
Vind ik leuk
Markus80 +1138
maandag 23 oktober 2017 om 17:07
Was te verwachten. Zonder Lukaku wordt het wat moeilijker. Daar hadden Everton en de gebroeders Koeman wel wat beter op in moeten spelen. Bondscoach dan maar aub.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:35
Welkom bondscoach Koeman!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 17:35]
Vind ik leuk
Lubje +587
maandag 23 oktober 2017 om 18:38
Alsjeblieft niet!!!
Vind ik leuk
Guzzi +191
maandag 23 oktober 2017 om 18:03
Kom maar snel terug naar Feyenoord.
Vind ik leuk
MOTM +465
maandag 23 oktober 2017 om 18:07
Tja. Everton. Eeuwige middenmoter in de Engelse competitie. Ergens in de jaren tachtig hebben ze een EC II gewonnen, en de laatste landskampioenstitels dateert ook alweer uit die periode. Dat is het dan ook.

Een middenmoter als Everton heeft maar één belang: nog vele jaren meedraaien ergens in de middenmoot en degradatie voorkomen. Dus zo bezien moesten ze wel Koeman ontslaan. Maar Koeman zou andere (d.w.z. grotere) ambities moeten hebben dan een Everton trainen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:24]
Vind ik leuk
Lubje +587
maandag 23 oktober 2017 om 18:26
Terecht! 160 miljoen uitgeven en geen enkel resultaat.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:30
Niet alleen spelers van oranje belanden overal nergens, ook coaches zijn drama. Cursus coach betaald voetbal moet op de schop. Zit totaal geen speling in. Geen ruimte voor hanteren van verschillende systemen en stijl.
Vind ik leuk
United FC +12783
maandag 23 oktober 2017 om 21:05
Erg jammer voor Koeman maar dit zat er aan te komen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:21
kom maar naar Groningen....Fabertje eruit.....klaar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Everton hakt knoop door en zet Koeman met onmiddellijke ingang op straat