'Everton pakt meteen door na ontslag Koeman: twee kandidaat-opvolgers'

'Everton pakt meteen door na ontslag Koeman: twee kandidaat-opvolgers'

maandag 23 oktober 2017 om 15:10

De aanstelling van een nieuwe Everton-manager laat mogelijk niet lang op zich wachten. Sean Dyche van Burnley staat op de nominatie om Ronald Koeman op te volgen.

Dat melden The Telegraph en The Daily Mail maandag, nog geen uur na het ontslag van Koeman. Dyche werd vorige week nadrukkelijk gelinkt aan een move naar Leicester City, maar Everton zou inmiddels de beste papieren hebben. Bij de wedkantoren is Dyche de favoriet.

In het statement waarin Everton het vertrek van Koeman bevestigt, meldt de club niets over een interim-manager. Aangenomen wordt dat beloftentrainer David Unsworth in de League Cup-wedstrijd tegen Chelsea (woensdag) de honneurs waarneemt.

Dyche is overigens niet de enige kandidaat voor de vacature op Goodison Park. David Moyes, die van 2002 tot en met 2013 al aan het roer stond bij Everton, zou openstaan voor een terugkeer. Hij werd de laatste jaren ontslagen bij Manchester United, Real Sociedad en Sunderland.

Poll

Is het ontslag van Koeman terecht?

(3292 stemmen)

Plaats een reactie

Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 15:13
Mooie club voor Frankie boy.
Vind ik leuk
dhrwobo +8758
maandag 23 oktober 2017 om 15:14
Hahaha, ja om op de tribune te zitten. Als Koeman daar al niet kan slagen dan kan Frankie boy dat al helemaal niet. #ongeschikt
Vind ik leuk
Guusman +1945
maandag 23 oktober 2017 om 15:16
Had ik er een knipoog bij moeten zetten?

Zou zonde zijn toch..
Nu heb je tenminste nog gelachen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:54
Zo is het. Al die stomme knipogen allemaal.
Laat ook eens wat te raden over ... ipv dat stomme zoetsappige gedoe.

Sommigen willen zo snel een ander neersabelen, zonder eerst na te denken. Of te vragen. Haha.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
dhrwobo +8758
maandag 23 oktober 2017 om 15:13
Poeh, dat zijn namen waarmee Everton gaat vlammen....................
Vind ik leuk
Gu3rilla +14020
maandag 23 oktober 2017 om 15:30
Als je Dyche niet kent zeg dan niks....

Dyche is een uitstekende coach.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:30]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:33
Maar toch niet voor een (sub)topclub man. Doet het leuk waar hij heeft gezeten maar die gaat echt niet Everton terugbrengen. Ik geloof daar iig niet in.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:35]
Vind ik leuk
dhrwobo +8758
maandag 23 oktober 2017 om 15:42
Exact
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:53
Dan mogen er eerst wel betere spelers bij.
Alleen de keeper is goed genoeg.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14020
maandag 23 oktober 2017 om 16:33
Terug brengen naar waar? Burnley staat met veel minder materiaal 10 plaatsen hoger dan Everton op de plaats waar Everton hoort te staan..
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:34
Wat denk je zelf naar waar? Maar uiteindelijk zeg je het alsnog, waar Everton hoort te staan. En daar gaat Dyche ze echt niet naartoe brengen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14020
maandag 23 oktober 2017 om 18:11
Nee want daar staat hij al met Burnley met veel minder materiaal.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:18
Oh dus het seizoen is bijna afgelopen, dat wist ik niet. PEC staat ook derde nu, wat is je punt?
Vind ik leuk
dhrwobo +8758
maandag 23 oktober 2017 om 15:42
Ja ik ken hem wel, ben niet wereldvreemd. Alleen verwacht je met de ambities van Everton wel een echte topcoach die ervaring heeft bij topclubs.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:44
Precies en dan ook nog eens Everton terugbrengen op een niveau waar ze thuishoren. Ik geloof daar ook niet in, geloofde eerder in een ommekeer met Ronald.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14020
maandag 23 oktober 2017 om 16:32
Ja want die hebben zin om Everton te trainen....

Dyche staat met Burnley op de plaats waar Everton moet staan met 3x zo min materiaal. Dyche zou uitstekend zijn voor Everton.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 16:34]
Vind ik leuk
EddyT67 +2512
maandag 23 oktober 2017 om 15:15
Qua resultaat begrijpelijk.
Vind ik leuk
Mo +7947
maandag 23 oktober 2017 om 15:19
Qua spel ook
Vind ik leuk
derksen +6773
maandag 23 oktober 2017 om 15:29
Ik hoop dat neverton nu moyes neemt!
Championschip HERE WE COME!
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 16:11
Word jij jezelf niet eens zat met die o zo subtiele veranderingen in namen van clubs en spelers?
Vind ik leuk
derksen +6773
maandag 23 oktober 2017 om 17:09
Nee dat wordt ik niet zo gauw zat hoor
Gewoon zodra je me naam ziet doorscrollen
Heb je er ook geen last van.
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 17:16
Bedankt voor de tip.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:33
Dyche gaat ook niet de redder worden van Everton.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
Eerste wintertransfer Davy Klaassen. Ik voorspelde het al. Geen techniek en moet het hebben van hard werken. Helaas heeft hij ook nog te langzame balbehandeling. Totale miskoop helaas
Vind ik leuk
Filip_FCU +6487
maandag 23 oktober 2017 om 15:38
David Moyes... hahahahaha.
Vind ik leuk
Sanders +1643
maandag 23 oktober 2017 om 15:41
moyes, hoe diep kun je zinken
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:52
Is Frank al gebeld?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:57
Dyche kan ik niet begrijpen

Die gaat het gestreefde niveau al helemaal nooit halen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:04
Ronald gaat met zijn Nederlands clupje even cashen bij de pinautomaat en dan een welverdiende vakantie .. De opvolger zal het heel moeilijk krijgen !!
Vind ik leuk
Mölby +776
maandag 23 oktober 2017 om 16:21
Wat een idiote kop weer boven dit bericht. Je suggereert gewoon dat Koeman al ontslagen is. Riooljournalistiek noemen we dat.
Vind ik leuk
Santi +17336
maandag 23 oktober 2017 om 16:24
Is hij ook
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:53
Of anders één van die Neville-broertjes. Gary? Die heeft toch een paar weken Valencia op zijn CV :+)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:15
ZELF Schuld had niet zo goed ingekocht
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:17
Elke vervanger gaat het naar aller waarschijnlijkheid gewoon goed doen wanneer je naar het programma kijkt:

Uit naar Chelsea (nog niet aangesteld en is League Cup)
Uit naar Leichester (spelen slecht, dus mogelijkheden)
Uit naar Lyon (EL is toch al klaar, mocht je tegen verwachting winnen is dat meegenomen)
Thuis tegen Watford (spelen wel goed, maar thuis moet je kunnen winnen)
Uit naar Crystal Palace (moet ook te doen zijn)
Thuis Atalanta (moet ook te doen zijn)
Uit Southampton (niet makkelijk, maar er zijn moeilijkere tegenstanders. Hebben m.i. ook een mindere selectie)
Thuis tegen West Ham (die draaien ook voor geen meter, dus moet kunnen)
Thuis Huddersfield (moet thuis te pakken zijn)

Kortom, veel mogelijkheden voor de nieuwe coach van Everton. Denk dat er veel gegadigde zijn.
Vind ik leuk
Truth +2744
maandag 23 oktober 2017 om 18:04
Moyes terug zou kunnen want hij kent de club door en door maar hij heeft de laatste tijd ook niet bijster veel meer bewezen dus ik vermoed dat het iemand anders zal zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:05]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:27
KNVB coach-cursus is ook al niks meer. Staat toch aan de basis van het verval van Oranje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Everton pakt meteen door na ontslag Koeman: twee kandidaat-opvolgers'