Managementkwaliteiten Koeman 'problematisch': 'Je krijgt nooit een schouderklopje'

Managementkwaliteiten Koeman 'problematisch': 'Je krijgt nooit een schouderklopje'

maandag 23 oktober 2017 om 18:30

Ronald Koeman heeft er moeite mee om spelers in slechte tijden te motiveren. Dat stelt Michael Ball, die denkt dat de Nederlandse manager dat de kop heeft gekost bij Everton. De twee werkten in het verleden samen bij PSV.

Ball noemt de man-management kwaliteiten van Koeman zelfs 'problematisch'. "Als de resultaten tegenvallen, lijkt hij niet te weten hoe hij zijn spelers kan motiveren of opbeuren", zegt de voormalig Engels international tegen de BBC. "Ronald is geweldig als alles goed gaat. Hij is recht door zee en soms pijnlijk eerlijk, maar als het goed gaat is dat oké."

"Als dingen tegen zitten worstelt hij met zijn manieren", vervolgt Ball, die tussen 2005 en 2007 voor PSV speelde. "Je krijgt nooit een schouderklopje. Sommige spelers groeien door die aanpak en anderen, goed of fout, kunnen daar niet mee omgaan."

Ball, die zijn opleiding genoot bij Everton, is niet verrast dat het verblijf van Koeman op Goodison Park is uitgedraaid op een teleurstelling. "Ik had al mijn twijfels door mijn ervaringen met hem, maar ik hoopte dat hij mijn ongelijk zou bewijzen."

Poll

Is het ontslag van Koeman terecht?

(3292 stemmen)

Plaats een reactie

Sil95 +4243
maandag 23 oktober 2017 om 18:43
"Zegt de voormalig international " Net 1 interland op zijn naam...
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:44]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:56
De Arnold Bruggink van Engeland. Iedereen mag wat zeggen. En soms is dat wel eens jammer. Daarom heb ik altijd watjes bij me ...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:30
Zoiezo vreemd, dat dit word gezegd door iemand die 10 tot 12 jaar geleden met hem werkte. Alsof Koeman niks heeft geleerd of veranderd in al die jaren.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:32
Een dolksteek of zoiets. Rare snuiter ... om zo over ex collega's te praten in t openbaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
Farmer +6039
maandag 23 oktober 2017 om 20:44
goedkoop scoren :)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:03
Dan ben je wel international.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:29
Een hele kleine international. Het haasje.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:43
Altijd makkelijk achteraf.
Vind ik leuk
Nuance +2578
maandag 23 oktober 2017 om 18:43
Gewoon een echte voetbalgozer. Niks schouderklopjes, gewoon voetballen. Kein gelul, fussbal spielen. Maar tegenwoordig zijn die mietjes van voetballers meer bezig met hun Luis Vuiton tasjes, hun kleur voetbalschoenen en diamanten oorbellen. Man man , wat een watjes. En dan je trainer laten zakken.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:46
Die gekleurde voetbalschoenen zijn best leuk hoor. Ik geef wekelijks zo'n 20 paar aan lokale verenigingen.
Vind ik leuk
FSCeara +2516
maandag 23 oktober 2017 om 18:47
Als je zulke salarissen krijgt zit je dan ook nog te wachten op een schouderklopje ?en wat heeft Ball tot nu toe bereikt in zijn leven ?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:48]
Vind ik leuk
robery +2534
maandag 23 oktober 2017 om 18:54
2 glorieuze jaren bij PSV. Dat vind ik nogal wat voor een voetballer.
Vind ik leuk
Mari +1777
maandag 23 oktober 2017 om 20:15
Ik denk dat hij bedoelt dat sommige spelers veel beter gaan spelen als ze positief worden benaderd. Niet dat ze bewust slecht spelen, maar een complimentje doet soms wonderen. Zeker als deze op het juiste moment wordt gegeven, bijv de dag voor of de dag van de wedstrijd.
Het is misschien raar en het zou niet moeten, maar het werkt wel
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:48
ik snap niet waarom speler gemotiveerd moeten worden. je speelt om de beste speler te zijn die je kunt zijn lijkt mij.

er zijn er dus genoeg die met 50% tevreden zijn, zie willems, depay, kisna en bazoer.
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
maandag 23 oktober 2017 om 19:06
onzin voetbal is werk en je werkt om geld te verdienen en als ik minder ga verdienen stamp ik ook personeel op straat je werkt om zo snel mogelijk binnen te zijn
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:19
zijn genoeg spelers die het beste willen zijn en daar alles voor doen.
Vind ik leuk
Ale +1185
maandag 23 oktober 2017 om 18:48
Niks geleerd in al die jaren.
Vind ik leuk
robery +2534
maandag 23 oktober 2017 om 18:54
Van dat “schouderklopje” geven was toch de taak van Erwin?
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
maandag 23 oktober 2017 om 19:10
ronald mag ook wel iets doen zonder een veld trainer is hij niets
Vind ik leuk
derksen +6821
maandag 23 oktober 2017 om 18:55
Al die jaren gewerkt
Nog nooit een schouderklopje gekregen van werkgevers
Zo die ken gvd lachen morgen!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:56
Een schouderklopje?!....serieus?
Vind ik leuk
mason +1101
maandag 23 oktober 2017 om 19:49
Kan me het laatste schouderklopje ook niet herinneren van mijn chef. Als je je werk goed doet krijg je geen gezeik. Doe je het slecht krijg je een uitbrander. Zo werkt dat nou eenmaal. Die verwende gastjes zouden eens een weekje als arbeider aan de slag moeten. Misschien waarderen ze hun voetbal levendje eens wat meer.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:58
Koeman is de meest overschatte trainer van de afgelopen 15 jaar.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
maandag 23 oktober 2017 om 21:39
Helemaal met je eens altijd al gezegd.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:58
shame on you cowman
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 23 oktober 2017 om 18:58
Wie neemt die lamlul nou serieus?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:58
Michael wie?
Vind ik leuk
Pvm9 +153
maandag 23 oktober 2017 om 19:01
Misschien zit er wel een kern van waarheid in. Koeman heeft volgens mij ook alleen succes gehad met teams die er al stonden met kwaliteit. Als hij vervolgens zelf een team moet bouwen dan faalt hij steeds
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:16
koeman heeft de fout gemaakt
om 8-10 spelers in 1x te halen afgelopen zomer..Die pas je nooit goed in in een sterke competitie als de premier league..Die tijd heb je niet..
Beter zou geweest zijn elke transfer window 2-3 spelers te halen en in te passen..Nu werkte elk slecht resultaat Door in de koppies vd spelers..
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:24
Lijkt wel een probleem van meerdere Nederlandse trainers. De Boer natuurlijk precies hetzelfde, saaie boerse hork.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
maandag 23 oktober 2017 om 19:28
Iets uit een ver verleden. Misschien heeft ie wel bijgeleerd en daarnaast deed hij het bij Southampton meer dan goed
Vind ik leuk
james89 +343
maandag 23 oktober 2017 om 19:54
Hopelijk wordt hij geen bondscoach want dan wordt het volgende eindtornooi ook niet gehaald
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:42
ik moet wel altijd aan van Gaal denken die over koeman zei bij psv: Nu komt het op managment kwaliteiten aan, waarmee hij bedoelde dat koeman die niet heeft.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:14
Nu komt er een trainer die alles gaat winnen omdat Everton niet meer tegen top ploegen komt in dit kalender jaar.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:59
Behalve Chelsea in de cup. Maar ze hadden hem net zo goed kunnen laten zitten.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:16
Klasse ball !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Managementkwaliteiten Koeman 'problematisch': 'Je krijgt nooit een schouderklopje'