Vitesse kan flinke boetes verwachten, UEFA klaagt Arnhemmers op 2 punten aan

    Vitesse kan flinke boetes verwachten, UEFA klaagt Arnhemmers op 2 punten aan

    maandag 23 oktober 2017 om 19:54

    Vitesse moet mogelijk wat centjes apart houden omdat de UEFA de club op twee punten heeft aangeklaagd na de Europa League-wedstrijd tegen Zulte Waregem van afgelopen donderdag. De Arnhemmers liggen onder de loep vanwege onsportief gedrag. Ook werd er vuurwerk afgestoken door supporters.

    De zaak wordt behandeld door de ethische en disciplinaire commissie van de UEFA, meldt De Gelderlander maandagavond. Dat orgaan neemt de tuchtzaak op 16 november in behandeling. Vitesse moet rekening houden met flinke boetes. De ploeg van Henk Fraser heeft donderdag vijf gele kaarten gekregen. Bryan Linssen, Thomas Bruns, Matt Miazga, Alexander Büttner en Thulani Serero gingen op de bon. De UEFA beschouwt dat aantal als overtreding op de sportiviteitsreglementen en gaat automatisch tot onderzoek over.

    De tweede aanklacht heeft te maken met het afgestoken vuurwerk. Het betreft een incident in het uitvak van Zulte, waar bijna duizend Vitesse-supporters zaten. De UEFA staat erom bekend daar flinke boetes voor uit te delen. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. 

    Plaats een reactie

    YB +98
    maandag 23 oktober 2017 om 20:09
    Dit zou vrij bijzonder zijn, die avond was maar 1 persoon vrij onsportief, en dat was Bebek.

    Echter, de UEFA kennende blijft hij buiten schot, dit hebben we namelijk al eerder gezien bij deze geweldige organisatie!
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 20:13
    Klopt helemaal. Waardeloze scheidsrechter met onbegrijpelijke kaarten als gevolg.
    Vind ik leuk
    0260165 +615
    maandag 23 oktober 2017 om 20:19
    Idd, Vitesse moet de UEFA aanklagen voor 2 (misgelopen) punten. Overigens denk ik niet dat dat onderzoek voor de gele kaarten iets negatiefs gaat opleveren voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    maandag 23 oktober 2017 om 20:11
    'tut tut tut, de schooljuf tikt de club op de vingers'.. Wat een geneuzel. Zulte-Vitesse was geen hoogstaand potje, maar een ploeterwedstrijd, daar heb je altijd meer overtredingen, 'omdat het niet zo lekker loopt'....Als je ook een kneus van een scheids hebt(Denk es terug aan die Ivanov die Ned-Por, doodfloot op een EK, met 16 gele, en daaruit víer! rode kaarten)..

    Hoe kun je iets vanuit bureaucratisch aspect, verdraaien tot iets waar je als instantie op kan sanctioneren; Zo dus.

    Een perfect voorbeeld van een orgaan dat zijn bestuurlijke weg, en eigenlijke autoriteit, volkomen kwijt is, en van gekkigheid niet meer weet hoe ze dingen in bedwang moeten houden.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4507
    maandag 23 oktober 2017 om 20:26
    Die kaarten tijdens NL tegen waren, op 1 na, allemaal terecht
    Vind ik leuk
    Farmer +8970
    maandag 23 oktober 2017 om 20:41
    Vond je? Ik vond die vent wel érg krenterig fluiten. Achteraf sprak ook íedereen schande ervan, en Ivanov is sindsdien nooit weer op een grote wedstrijd gezet: Nederland-Portugal was vt voren al aangemerkt als een zware 'kraker', 2 teams die elkaar níks onder deden. Dan moet je als scheidsrechter in het beeld vd wedstrijd fluiten, en niet op elke slak zout leggen.

    Beetje een zelfde vergelijking als waar de scheidsrechters hier in Nederland voor fluiten, en waar ze in Engeland voor door laten spelen.

    Maar t ging om hoe er weer door de UEFA gereageerd wordt. I kvind dat ergens nérgens op slaan. Ja het zijn 'Vitesse-supporters'. Wat kan de club doen als een paar uitsupporters, wél vuurwerk meesmokkelen in het Zulte-Waregem-stadion? Ligt dat niet aan de suppoosten dáár?

    En 'een extra onderzoek naar sportiviteit, ivm 5 gele kaarten'vind ik sowieso nergens op slaan. Voetbal gaat tegenwoordig om steeds meer geld. Dat sportiviteit, wel of niet ondergeschikt gaat, aan financieel gewin/belang tegenwoordig, is een retorische stelling natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4507
    maandag 23 oktober 2017 om 21:22
    Dat laatste had ik nog nooit van gehoord, hoe kan er zoiets belachelijks bestaan...
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 20:32
    2 punten ...
    De schoenen waren niet gepoetst.
    En de haren niet gekamd.

    Maar voor de rest letten ze niet overal op bij de UEFA. Dan slapen ze wel. Dan valt er niks te verdienen. Dat levert geen eindejaarsbonus op.

    Vind ik leuk
    Vapormax +1169
    maandag 23 oktober 2017 om 20:40
    UEFA IS GEK!!!!
    Vind ik leuk
    Dicky +16151
    maandag 23 oktober 2017 om 20:47
    De boete voor vuurwerk is terecht. De UEFA wil sfeerloze stadions en heeft hier regels voor bedacht. Vuurwerk mag niet dus dat er dan supporters van Vitesse met vuurwerk binnen kunnen komen moet worden bestraft. Die andere boete slaat nergens op. Vitesse zou de UEFA een boete moeten opleggen voor dat stuk stront uit Kroatië dat ze hebben aangesteld voor deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Verratti +1496
    maandag 23 oktober 2017 om 22:37
    Als de UEFA besluit om een boete op te leggen aan Vitesse voor die gele kaarten, dan is er goed iets mis bij de UEFA. Die scheids was die donderdagavond in ieder geval niet geschikt als scheidsrechter. Misschien was het gele donderdag voor hem en gaf hij kaarten daarom de kaarten aan Vitesse. Rode donderdag was beter geweest voor ons.

    Nou, die boete zal wel loslopen. Voor het vuurwerk zullen wel vaste vaste boetes gelden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 21:22
    Vijf gele kaarten en je krijgt een boete vanwege overtreding sportiviteitsreglement? Ik zou dat echt niet pikken na die wedstrijd. Wat een waardeloze scheids.

    Je zou toch denken dat dit verkocht is...
    Vind ik leuk
    pico323 +5059
    maandag 23 oktober 2017 om 21:22
    Ela gelijk die UEFA alleen kleine clubs pakken. Pak die Kroaat maar eens aan en geef Vitesse drie punten i.p.v. 1
    Vind ik leuk
    Degraaf +14454
    maandag 23 oktober 2017 om 21:24
    Laat de UEFA eerst die Kroatische scheidsrechter contoleren, die maakte er pas een echt zooitje van. Bruns kreeg een gele kaart terwijl hij werkelijk waar niets deed, was ook duidelijk te zien op de beelden.

    "De UEFA beschouwt dat aantal als overtreding op de sportiviteitsreglementen". Jullie moeten je schamen corrupte UEFA.
    Vind ik leuk
    SB +324
    maandag 23 oktober 2017 om 22:12
    Hoeveel moet feyenoord dan wel niet dokken voor die champions league duels en hun vuurwerk? Wat een onzin! En die gele kaarten liggen aan de waardeloze scheids die beter de beloften kan gaan fluiten.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11042
    maandag 23 oktober 2017 om 22:52
    Een rookpotje, meer was het niet. Dat die ouwe sfeerloze zakkenvullende zeikerds daar over vallen. En die kaarten sloegen nergens op, die scheids floot al eerder slechte wedstrijden en was al eens verdacht van matchfixing. Hadden ze maar een goede scheidsrechter moeten sturen.
    Vind ik leuk
    Padason +706
    dinsdag 24 oktober 2017 om 04:56
    Is er nou ook verschil in de hoogtes of de boetes tussen champions league en Europa league? Meer prijzen geld in Champions League betekend ook hogere boetes en visa versa?
    Vind ik leuk
    mitch +251
    dinsdag 24 oktober 2017 om 10:08
    De criminele organisatie uefa moet ergens van bestaan,dus op deze manier konen ze aan hun geld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse kan flinke boetes verwachten, UEFA klaagt Arnhemmers op 2 punten aan