Nieuw succes voor Martens: voetbalster verkozen tot beste van de wereld

Nieuw succes voor Martens: voetbalster verkozen tot beste van de wereld

maandag 23 oktober 2017 om 21:55

Opnieuw persoonlijk succes voor Lieke Martens. De aanvalster van FC Barcelona en het Nederlands vrouwenelftal is verkozen tot beste voetbalster van de wereld. Dat is maandagavond duidelijk geworden tijdens de FIFA Awards.

De 24-jarige flankspeler schitterde afgelopen zomer op het EK in eigen land, dat gewonnen werd. Het leverde haar een toptransfer op naar FC Barcelona. Martens kreeg meer stemmen dan de Amerikaanse middenvelder Carli Lloyd en de Venezolaanse spits Deyna Castellanos. Martens was niet aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen, omdat ze zich met Oranje voorbereidt op de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen. Die wordt dinsdagavond gespeeld in Groningen.

Ook Sarina Wiegman is in de prijzen gevallen. De bondscoach van de Oranjevrouwen werd uitgeroepen tot beste coach van een vrouwenelftal. Ze won het van de Deense bondscoach Nils Nielsen en Gérard Precheur, die met Olympique Lyon de Champions League veroverde. Wiegman won met Oranje het EK in eigen land.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 21:56
Lekker!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:58
Zeker! Ze ziet er goed uit idd.
Vind ik leuk
Suomi71 +507
maandag 23 oktober 2017 om 21:57
Gefeliciteerd meid je hebt het verdient. Ook hier kunnen wij trots op zijn.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:00
Ooh wat is dat gaaf!!! We hebben gewoon de beste speelster van de wereld. Hopelijk kunnen de dames op het succes voortborduren en het vrouwenvoetbal verder laten ontwikkelen en tot een serieuze sport uit laten groeien!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:05
Gelukkig is die Martha al gestopt. Die was ook best wel goed!
Ken je haar inworp, wel eens gezien?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:10
Dat is toch die Braziliaanse?? Ik heb haar wel eens bij eerdere gala’s prijzen zien winnen maar ken haar als voetbalster niet. Ik moet wel zeggen dat ik het ontzettend gaaf vind voor die Nederlandse dames, allemaal topwijven die allemaal zo graag willen spelen voor Oranje!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:27
ja dat klopt ja, die is het, kijk maar eens wat beelden terug van Martha. Super om te zien voor de dames, het is ze gegund.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:03
Heldin, Lieke geeft Nederland nog een beetje glans!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:18
Gefeliciteerd Lieke!! jij bent de beste voetbalster ter wereld! Geweldige prestatie!!
Vind ik leuk
Hyena +19680
maandag 23 oktober 2017 om 22:34
Onwijs leuk meisje en een ontzettend goede voetbalster!
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
maandag 23 oktober 2017 om 22:38
Opstekers in het Nederlandse voetbal komen nu uitsluitend van de vrouwen, maar wat een uitzondering op de regel dat het allemaal zo kansloos gaat.
Vind ik leuk
HJR +4396
maandag 23 oktober 2017 om 22:58
De 24-jarige flankspeler schitterde afgelopen zomer op het EK in eigen land, dat gewonnen werd. Het leverde haar een toptransfer op naar FC Barcelona.

Het was al bekend voor het EK dat ze naar Barcelona ging toch?

Super prestatie! Of het terecht is weet ik niet, die andere speelsters ken ik niet.
Vind ik leuk
Gerro +3304
maandag 23 oktober 2017 om 23:15
Verdiend gewonnen. Het lijkt erop dat we het vrouwen voetbal gaan domineren daar kunnen de heren jaloers op zijn.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:00
Heel goed dames!
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:16
Terecht gewonnen! Super voor haar en het Nederlands voetbal.. Maar ik hoop echt van harte dat ze vanavond verliezen, zodat al die eigenlijk-vind-ik-voetbal-verschrikkelijk-huisvrouwtjes met hun pro-femi opmerkingen eens hun bek houden.. Zo moe word ik daar van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuw succes voor Martens: voetbalster verkozen tot beste van de wereld