Ronaldo troeft concurrenten af en is wederom beste voetballer ter wereld

Ronaldo troeft concurrenten af en is wederom beste voetballer ter wereld

maandag 23 oktober 2017 om 22:16

Cristiano Ronaldo is opnieuw uitgeroepen tot FIFA Player of the Year. De superster van Real Madrid troefde Lionel Messi, zijn grote concurrent, en Neymar af.

Vorig seizoen werd Ronaldo ook al uitgeroepen tot beste speler van het jaar. De prijs wordt sinds 2016 uitgereikt door de FIFA. Voorheen reikte de wereldvoetbalbond samen met France Football de prijs uit voor beste speler ter wereld. Sinds de samenwerking is beëindigd, doen ze dit allebei apart. De winnaar van de Ballon d'Or wordt bekendgemaakt op 6 december.

Dat Ronaldo opnieuw wint en Messi en Neymar afgetroefd heeft, is geen grote verrassing. De Portugees werd op voorhand door velen al gezien als dé kanshebber op de prestigieuze onderscheiding. Afgelopen seizoen won hij de Champions League en pakte hij met Real Madrid de Spaanse landstitel. Ronaldo incasseerde maandagavond zijn tiende grote individuele prijs. Messi heeft er tot dusver acht.

Poll

Is het terecht dat Ronaldo gewonnen heeft?

(1391 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 22:20
Als je kijkt naar de prijzen die hij heeft gepakt, heeft die het zeker verdiend

Ps: Ik vind zelf ook dat Ronaldo de prijs 100% verdient
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 00:06]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:25
real madrid pakte die prijzen!!!
Vind ik leuk
SDMSIM +611
maandag 23 oktober 2017 om 22:26
En Ronaldo heeft daar een zeer, zeer groot aandeel in gehad, dus deze prijs is voor hem meer dan terecht!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:31
ik ben geen barcelona fan en geen madrid fan maar ik vindt dat messi beter is dan ronaldo ronaldo speelt alleen maar met betere medespelers
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:44
Ronaldo heb het in elke competitie laten zien plus bij Portugal Messi heb het alleen bij Barcelona laten zien zegt wel genoeg wie er dan echt beter is
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:53
Messi scoorde er vorig iets van 10 meer in la Liga...
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:21
Dit is natuurlijk een scheve vergelijking als je kijkt naar het aantal speelminuten.
Door het roulerende systeem van Real zit Ronaldo vaak op de bank tegen de 'kleintjes'.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:04
Want de portugese comp is groter dan de spaanse comp?

Stop eens met dit onzin van hij heeft het niet in 2 comps laten zien. Messi heeft al genoeg laten zien tegen engelse topclubs en scoort al jarenlang zoveel in la liga. Niet denken dat la liga een mickey Mouse comp is. Het zijn altijd de spaanse clubs die ver komen. Ronaldo presenteert in la liga alsnog minder dan Messi, maar alleen omdat die een paar seizoenen goed heeft gespeeld in Engeland is die beter? Je kan ze nu toch juist op basis van hun stats van la liga vergelijken? Messi zou 100% zeker in Engeland kunnen presenteren. Juist daar waar ze zo snel inhappen, kan messi ze gemakkelijker uitdollen en zijn passjes zouden ook daar goed uitwerken

Of wil je zeggen dat al die legendes die alleen in La liga hebben gespeeld niks voorstellen. Dus xavi, iniesta puyol Busquets ramos alba enzovoort stellen allemaal niks voor. Een wanyama is beter dan busquets omdat die in Engeland speelt en busquets niet

Trouwens, ieder persoon heeft natuurlijk een eigen mening van wie die beter vindt spelen. Ronaldo heeft bij Real juist zijn grote prestaties bereikt. Als mensen hem in La liga beter vinden dan Messi, kan dat natuurlijk. Maar om te zeggen dat ronaldo beter is omdat hij het in Engeland heeft laten zien, vind ik raar
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 23:08]
Vind ik leuk
kevinleo +1728
maandag 23 oktober 2017 om 23:22
Wat een lulverhaal
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 23:24]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:38
Dus je denkt dat Messi niet zou presteren in Engeland?

Dat is pas een lulverhaal
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 23:56
Precies, dat heb je er he-le-maal geen verstand van, echt 0,0
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:54
Ibrahimovic, wereld speler, wat heeft hij in Spanje gedaan .......... dus dit kan ook Messi overkomen in het buitenland onderschat het niet
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:13
Weet jij wel waar je het over heb man? Juist ja. Hij laat het in de CL toch ook elk seizoen zien tegen ploegen als City. Als je denkt dat Messi flopt in Engeland heb je er gewoon 0,0 kijk op
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:02
Dan...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 11:04]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:03
Dan denk ik dat je een soort Jomanda bent. Het zijn andere landen andere voetballers andere temperatuur. Het is niet alleen goed kunnen voetballen. Blijf maar in je glazenbol kijken en denken dat de werkelijkheid ook zo eruit ziet. Verwachting dat hij het goed kan doen ben ik met je eens maar als het daadwerkelijk zo is zullen we waarschijnlijk nooit weten. Hmm ik bedoel IK zal het nooit weten. Jij blijkbaar wel aangezien je helderziend bent
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:51
Tja, het is inderdaad makkelijk spelen als heel het elftal rond jouw gebouwd is. Messi is zeker heel erg goed maar dat is nog steeds GEEN garantie dat hij dit ook in Engeland of Frankrijk doet. CR7 heeft het in Portugal, Engeland en Spanje waargemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:23
Dus Messi heeft een elftal nodig dat om hem heen is gemaakt, maar ronaldo niet?
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:30
Tja, kijk Maar naar zijn interlands statistieken dan weet je hoe hij ze aan prijzen helpt daar :)
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:58
Messi heeft niet veel minder gescoord als je de wedstrijden en goals gaat vergelijken.

Ronaldo was in de finale er al heeel snel uit en alsnog won Portugal de ek of niet soms? Maar de finale hebben ze zeker ook door hem gewonnen. Ronaldo is juist iemand die passen van zijn teamgenoten nodig heeft om te scoren en dat kunnen ze bij portugal zeker wel geven. Totaal geen slecht team. Ronaldo geeft zelf toe dat hij al jaren amper acties zet en als een pure afmakertje werkt, maar dan denk jij dat messi ze team harder nodig heeft dan iemand die afhankelijk is van zijn teamgenoten? Messi maakt zelf zijn spel en creëert zelf kansen voor zijn team en land door zijn geweldige acties en passen. Ooit wedstrijden van argentinie gekeken laatste tijd? Messi geeft zoveel fantastische passen maar zijn teamgenoten maken gewoon niet af. Als daar een Ronaldo stond, was het een ander verhaal geweest
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:05
@ Visca stop met energie te steken aan personen als Pinpelenz die zijn zo voorspelbaa, gewoonlijk kennen die enkel wit of zwart grijs bestaat niet. Ik zie Ronaldo op 2800 meter hoogte nog geen hattrick maken hoor , zoals je zegt moet hij de passen krijgen van zijn ploeg maats en Messi die doe het allemaal zelf
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:08
Ben een geboren Argentijn dus neem van mij aan dat ik Argentina volgt. Wat Maradona gedaan heeft voor Argentinië heeft Messi bij lange na nog niet gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:59
wat bedoel je nu in feite ik ben even niet mee
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 15:43
Snap hem ook niet meer. Juist als hij die wedstrijden volgt zoals hij zegt, moet hij gezien hebben dat Messi persoonlijk argentinie naar het Wk heeft gebracht. De spelers rond hem waren best matig bezig en maakte veeeeeeeel kansen niet af. Zelfs als messi hun 1 op 1 op de keeper afstuurde, missen ze. Denk dat ze tegen Peru vooral iemand als een higuain of Aguero mistte, want die zouden al die geweldige ballen die Messi heeft gegeven wel afmaken
Vind ik leuk
power +326
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:30
mee eens met je
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 23:55
Dat domme gelul krijg je altijd. Als jij serieus denkt dat Messi het níét zou laten zien in de Premier League dan heb je er werkelijk waar totáál geen kijk op. Paar weken geleden Argentinië hoogstpersoonlijk naar het WK geschoten. Tuurlijk is deze prijs meer dan terecht want Ronaldo is een absolute geweldenaar maar Messi was, is en zal altijd net even een klein tikkeltje beter zijn.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:59
Zelfs als Messi met ‘pensioen’ is.
Vind ik leuk
RDion +72
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:57
Vind je Iniesta dan een goede speler? Zo ja, waarom Messi dan niet? Beide hebben altijd bij Barcelona gespeeld. Of moet je eerst bij verschillende clubs spelen om goed te zijn? Maar als je dan zegt dat Iniesta geen goede speler is, dan ben ik bang dat je nog naar voetbal kijkt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:20
Iniesta is een kei goede speler
Vind ik leuk
RDion +72
woensdag 25 oktober 2017 om 01:25
Ik denk dat ik mijn bericht wel verkeerd heb geplaatst. Oeps! Die moest voor ziggotje gestuurd worden. Sorry! Ik neem mijn woorden terug
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 oktober 2017 om 01:25]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:23
Heb je dat team van United wel eens bekeken? Dat was een fantastisch team waarin Ronaldo kon meedraaien; ja hij was getalenteerd,en ja hij liet zijn kwaliteit zien, maar zeker niet het akker grootste talent van toen. Het is niet voor niets dat men hem prijst voor zijn werklust, enorme drive om te presteren en de absolute wil om de beste te worden; dat komt omdat hij op dat moment ook reden had om nog veel te investeren, en nu nog steeds om op dat hoge top niveau te blijven. Ten tweede zou ik decwedstrijden met Portugal nog eens terugkijken, want Ronaldo speelt vaak genoeg ruk, te egoïstisch of laat zijn koppie hangen en gaat dan afwachten op een kans I.p.v. zich in te zetten voor de rest van het team. Ja toen Portugal kampioen werd had hij een aandeel in die serie, maar er waren anderen zoals Pepe die veel meer waarde hadden, want ook in die reeks was Ronaldo ondanks zijn goals en assists helemaal niet zo goed als men van hem gewend is. En dan kun je een Messi bashen, maar die hielp zijn team vaker met veel goals, acties en assist, maar dat gehele team faalt zo vaak dat ik Messi daar nooit een prijs zie winnen, de vraag is of hem dat te verwijten valt. Los van dit alles heeft Ronaldo nu die prijs verdiend gewonnen, was veruit de beste in zijn spel, met zoveel doorslaggevende goals en qua prijzen. Komend jaar zal het wellicht anders zijn, want het loopt allemaal net wat minder vindt ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 07:27]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:14
Enkel iets laten zien in Barça? in Nationale ploeg heeft hij op 2800 m hoogte een hattrick geplaatst sjonge sjonge een drietal weken geleden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:45
En Messi speelt alleen maar met matige medespelers?
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 23:57
Ja he, die Busquets Suarez Rakitic Iniesta en Pique kunnen er helemaal niks van
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:59
Pique, klopt. Is niet meer wat het geweest is.
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:02
Elke voetballer heeft zijn beste jaren maar ik vind Pique momenteel nog steeds een van de beste centrale verdedigers ter wereld. Hoe heerlijk moet het voor Spanje zijn om een centraal duo te hebben met Pique en Ramos....
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 06:19
Aldus een Catalaan en een Spanjaard. Vervalsing! Nu moeten wij Belgen ook maar vragen om voor Nederland te voetballen ;-P
Vind ik leuk
kerel +856
dinsdag 24 oktober 2017 om 05:21
Ligt constant op shakira.. zou ik ook doen btw..
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:40
Precies, heef hem is ongelijk...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:45
Tuurlijk heeft die een aandeel gehad, maar dat was niet geheel aan hem te danken. Alleen op het eind begon die weer veel te scoren. Als je het echt alleen op persoonlijke prestaties zou kijken, zou een grotere kans hebben. Maar natuurlijk zijn prijzen ook van groot belang tijdens het stemmen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:38
Je bent pas echt waardevol voor je team als er prijzen worden gewonnen.
Prijzen daar gaat het om.
Dus logisch dat spelers genomineerd worden die prijzen hebben gepakt met hun team.
Je gaat niet iemand nomineren omdat hij waardevol is geweest in het voorkomen van degradatie.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:39
Idd, vind het ook wel gewoon verdiend hoor dat Ronaldo hem pakt. Is niet niks de Cl en la liga winnen
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:44
De stemmen werden uitgebracht door de bondscoaches, aanvoerders van de nationale ploegen en journalisten van over de hele wereld.
Dus wel de terechte winnaar ja.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:47
Hahahaha maar heb je de stemlijst gezien? Ze kiezen vooral voor hun eigenspelers de captains. Sommige hebben als top 3 ronaldo navas en neuer. Maar over een ding hadden ze wel gelijk, dat Ronaldo hem hoort te winnen. Meeste hadden hem op 1
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:20
Is ook niet altijd zo. Sneijder was in 2010 het meest succesvol maar werd niet eens bij de top 3
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 23:59
Wij weten allebei dat Messi altijd net even dat kleine tikkeltje beter zal zijn en is geweest. Je moet echter wel toegeven dat deze prijs meer dan terecht naar Ronaldo gaat. Heeft er een persoonlijk legendarisch voetbalseizoen op zitten
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 23:59]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:10
Zeker! Heeft grote prijzen gepakt en hij stond er wel voor zijn team. Hij verdiende het ook terecht.

Volgend jaar weer hopelijk voor onze buitenaardse speler
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:12
Ja ik hoop het ook. Maar wat hebben we geluk dat we al jaren lang van deze twee fenomenen hebben mogen genieten. En hopelijk nog meerdere jaren uiteraard.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:21
Messi is al 30 en Ronaldo bijna 33, ben benieuwd hoelang ze het nog gaan volhouden.

We mogen idd van geluk spreken dat we hun allebei zo lang hebben zien spelen, want denk dat we voor een lange tijd zo een niveau niet meer gaan zien
Vind ik leuk
Mo +7986
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:26
Wie weet nooit meer. Ronaldo maar met name Messi is echt de absolute buitencategorie
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 01:35
Zoveel genoten van die jongen. Ook in mijn ogen is die de beste allertijden en vind ik niemand dichtbij hem komen. Heb gelukkig heel veel wedstrijden van hem gezien en ook hem in het echt zien spelen. Een god onder voetbal hij
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:25
Lees zopas dat Messi nu toch zou getekend hebben bij Barça voor het leven , hoop dat het nu eindelijk echt is .
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:27
Ik vind voetbal een teamsport en hecht niet zoveel waarde aan deze prijzen. Los van dat is het een geweldige speler natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:09
@Visca helemaal eens met u , Real was ongelooflijk goed, vorig seizoen toch , nu is het minder.
Vind ik leuk
power +326
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:28
niet mee eens, je moet keer terug kijken hoe heb ze die prijzen gepakt, CL tegen bayern munchen onterecht gewonnen, in La Liga tegen anderen ploegen elke keer benadelen, eigenlijk de prijzen moet ze aan arbitrage geven, die heeft alles voor Real geregeld
Vind ik leuk
Maxx Jw +335
maandag 23 oktober 2017 om 22:27
Meer dan terecht!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:29
Terecht.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:32
ronaldo heeft een betere fifa rating dus terecht!! of nee toch niet
Vind ik leuk
Hyena +19675
maandag 23 oktober 2017 om 22:34
Terechte uitverkiezing.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:35
Ik voel hier een lange Ronaldo - Messi/ Real - Barca discussie aankomen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10820
maandag 23 oktober 2017 om 23:28
Mwah valt mee nog ;)
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
maandag 23 oktober 2017 om 22:40
Deze uitverkiezing is minder spannend dan die van Lieke Martens, maar niet minder terecht.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:45
Natuurlijk. Terecht. Prijzen gepakt en in veel topwedstrijden gescoord.
Vind ik leuk
Vak-DD +7771
maandag 23 oktober 2017 om 22:47
Terecht, een op en top sportman.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
maandag 23 oktober 2017 om 22:52
Schande!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:57
Hahaha
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:56
apart dat Kroos hier niet tussen zit. Domineerde het middenveld in alle wedstrijden en met zijn vrije trappen heeft hij mooie en belangrijke assisten gegeven.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:56
Volledig terecht ook, een fenomeen!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 22:58
Dus als ik het goed begrijp is Ronaldo nu verkozen tot beste speler van de wereld, maar over 1,5 maand wordt er nog een keer een prijs voor beste speler van de wereld uitgereikt en dat kan dan zomaar iemand anders zijn? Beetje raar als het nu Ronaldo is en over 1,5 maand bijvoorbeeld weer Messi. Er kan er toch maar 1 de beste zijn lijkt mij, dus welke van de 2 prijzen is nou degene die echt telt?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 22:59]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:23
ballon dor staat los van de Fifa.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10820
maandag 23 oktober 2017 om 23:29
Ja ik vind het ook een beetje waardeloos inderdaad. 1 Prijs voor beste voetballer van het jaar en klaar
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:13
Idd weer slecht geregeld. De prijs die over anderhalve maand komt is de ballon d'or die we kennen. De prijs van vandaag is een die fifa zelf heeft gemaakt sinds vorig jaar
Vind ik leuk
AFCAlex +2005
maandag 23 oktober 2017 om 22:59
Zeer terecht. Wat een fenomeen die Ronaldo
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:03
Welverdiende
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:07
Heeft het waar gemaakt en de prijs is dan ook meer dan verdiend!
Vind ik leuk
Foebele +33199
maandag 23 oktober 2017 om 23:25
En de winnaar is.... Nike!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:44
Terecht de beste speler dit jaar! EEN GIGANT! Veel beter dan Messi!
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:32
@Kerim No way man , no way Messi is magic, Simply the best better then al the rest
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 23 oktober 2017 om 23:52
Terecht, fenomeen
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
dinsdag 24 oktober 2017 om 02:50
Messi is toch een veel completer voetballer dan die arrogante ijdeltuit genaamd Ronaldo.
Wat betreft die prijsjes, het is en blijft natuurlijk vriendjes politiek...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 02:51]
Vind ik leuk
kerel +856