'Neres-ontdekker' hoopt op volgende doorbraak: 'Zien weer het gif'

'Neres-ontdekker' hoopt op volgende doorbraak: 'Zien weer het gif'

dinsdag 24 oktober 2017 om 07:08

Ajax en Hans van der Zee stevenden in 2011 op een breuk af, maar de Amsterdamse club verloor de zelf aangespannen arbitragezaak. De scout haalt nu zijn gelijk, als ontdekker van David Neres.

"Ik heb David Neres inderdaad als eerste gezien, maar daarna was het teamwork onder leiding van Marc Overmars", zegt Van der Zee in De Telegraaf. Hij is blij dat Neres is opgeleefd. "Natuurlijk ben ik daar blij om, want er was kritiek dat David te duur zou zijn geweest. Nu was hij in een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen de uitblinker. In de Klassieker zagen we dingen waardoor hij in Brazilië zo was opgevallen."

"David is een van de weinige spelers die op snelheid hun directe tegenstander kunnen uitspelen", aldus Van der Zee. "En hij heeft goede loopacties, gaat op het juiste moment met snelheid de diepte in en heeft een enorm hoog rendement." Ajax-coach Marcel Keizer stelde dat de hulp van landgenoot Wamberto de rechtsbuiten goed heeft gedaan. "Maar ook het feit dat zijn moeder in Nederland is, zorgt voor een grote glimlach op zijn gezicht. Ik heb echt het idee dat hij happy is."

Neres trekt veel op met Danilo, zijn landgenoot uit de A1 van Ajax. "En Amsterdam heeft een grote Braziliaanse gemeenschap, die David op handen draagt." Van der Zee hoopt dat Mateo Cassierra de volgendeis die doorbreekt. "Davinson Sanchéz stond er direct, maar dat kun je niet van elke aankoop verwachten. Nu zien we bij Mateo weer het gif en de agressiviteit die hem zo'n goede spits maken. Hij heeft er niet voor niets al acht gescoord in de Jupiler League."

Poll

Gaat Neres ook echt een sensatie worden bij Ajax?

(1926 stemmen)

Plaats een reactie

Objectief +2622
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:13
Hij doet het nu goed, maar laten we eerst even kijken hoe hij het op de langere termijn doet.
In NL kunnen we o zo snel ophemelen, en o zo snel afbranden. Effe wachten nog...
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 16:07
van der zee heeft gelijk cassierra moet een paar wedstrijden de kans krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:14
Volgens mij heeft zijn moeder, vader of arts hem als eerste gezien. Pas maar op voor een nieuwe arbitragezaak!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 07:14]
Vind ik leuk
2cents +35089
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:16
Wel prima dat we dit allemaal vandaag al voorbij zien komen. Kunnen we de rest van de week weer over wat anders praten. ;)

Heeft iemand het paspoort van die moeder al kwijt gemaakt? Ze gaat namelijk bijna weer weg.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:24
Ze is al weg en voor dat ze er was hij al aan.. dit is een onzin bericht van hans die al een berg poep heeft gescout voor ons.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:22
En welke halve zool heeft Younes gescout?
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:37
Piet de Visser.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:54
Mocht het een keertje dat hij opstond ! En lekker makkelijk tegen de wissels van Feyenoord ! Hij blijft de 2e Sulejmani
Vind ik leuk
Adjab +275
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:47
Hahaha Napolitanos echt meer verstand van verzekeren he. Grappenmaker zonder humor
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:30
Blijkbaar is de klap nog steeds te voelen. Jullie psv’ers hadden dit natuurlijk nooit verwacht, hahahaha
Vind ik leuk
robery +2530
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:06
Oké de Neres mania is begonnen. Heel de week Neres artikelen hier op VP. Daar worden de Ajax supporters weer blij van. Genoeg tissues en handcreme ingeslagen boys?
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:26
Wij zijn normale supporters die geil worden van andere dingen, en geen kameraden die hand in hand zitten!
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:43
Van der Zee deelt weer graag schouderklopjes uit ... aan zichzelf.
"Men zei dat Neres te duur was".
Ja idd. Overmars de volgende dag al.
"Cassiera heeft er al 8 inleggen in de JL".
Ja, en?
"Neres wordt op handen gedragen in de Braziliaanse gemeenschap".
Ja, en?

Dit was weer een boeiend gesprek.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:07
Lekker hoor David

Je kan een man uit de favella halen,maar niet de favella uit de man.

karakter
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:54
Ik denk dat Neres de nieuwe Garrincha wordt. De potentie is er.
Vind ik leuk
Foebele +33199
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:20
Klop jezelf maar op de borst...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Neres-ontdekker' hoopt op volgende doorbraak: 'Zien weer het gif'