Niet naar Ajax en PSV: Ik zou daar moeten aansluiten bij het Jong-team

Niet naar Ajax en PSV: "Ik zou daar moeten aansluiten bij het Jong-team"

vrijdag 10 november 2017 om 11:31

Perr Schuurs wees de interesse van Ajax en PSV af omdat hij het niet zag zitten om in de beloftenelftallen van die clubs uit te moeten komen. Dat zegt de zeventienjarige aanvoerder van Fortuna Sittard tegen ELF Voetbal.

"Natuurlijk ben ik vereerd door de interesse, maar ik wilde niet weg. Bij Fortuna Sittard blijven is het beste voor mijn ontwikkeling", zegt Schuurs. "Ik zou daar moeten aansluiten bij het Jong-team, terwijl ik hier dagelijks met oudere spelers train, waardoor ik fysiek sterker word." Bovendien werd hij tot aanvoerder uitgeroepen. "Ik leer van deze nieuwe rol. Ik was nog vaak te lief op het veld en te bescheiden in de kleedkamer. Ik trek nu mijn mond wat vaker open en heb geleerd dat ik best een gele kaart mag pakken als dat nodig is."

Een voorkeur voor Ajax, PSV of een club uit het buitenland heeft Schuurs niet. "Ik houd van mooi voetbal. Of het dan wordt gespeeld door Ajax of PSV, dat maakt me niet uit. Ook tussen Real Madrid of FC Barcelona heb ik geen voorkeur. Ik had posters op mijn kamer van spelers van diverse clubs. Maar de meeste toch gewoon van Fortuna Sittard hoor, haha."

Plaats een reactie

DubRtd +14997
vrijdag 10 november 2017 om 11:44
Nou, kom maar naar Feyenoord dan. Want daar is geen "Jong" team.
En ook geen centrale verdedigers meer, die zijn allemaal stuk.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 11:46
Haha zou afgelopen weken nog in de basis hebben gestaan ook!
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 11:49
Lees de tekst nog even terug.
“Ik houd van mooi voetbal”
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 10 november 2017 om 11:52
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Oh sorry, zat hoogtepunten van Ajax en PSV dit seizoen te kijken.
Zei je wat?
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 10 november 2017 om 11:59
Hah, Ajax en PSV hebben tenminste hoogtepunten!

Sorry, inkoppertje.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:04
Sinds wanneer is het winnen van de Johan Cruijff schaal geen hoogtepunt meer ;D
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 10 november 2017 om 12:33
Sinds altijd totdat Feyenoord hem een keertje wint natuurlijk..
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:57
Omdat de Johan fruitschaal geen fruit heeft
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:26
Ik noem nipt verliezen van Osijek geen hoogtepunt...
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 10 november 2017 om 15:15
Nee, dat is een dieptepunt. Als heel het seizoen een hoogtepunt zou zijn, zou het dan nog echt een hoogtepunt zijn denk je?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 16:43
Hahahahah goeie
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:31
Wat een leuk grapje joh!!
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 10 november 2017 om 12:37
Gelukkig was hetgeen waar ik op reageerde wel ultiem spitsvondig, hè?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:41
Daar zat iig een kern van waarheid in;)
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 10 november 2017 om 13:24
Als zelfs de meest verstokte Ajax en PSV fans hier melden dat hun clubs nou niet bepaald oogstrelend voetbal op de mat leggen, dan zit daar geen kern van waarheid in en is het proberen te scoren via een waanidee.
Gezien de 25 lui die de moeite genomen hebben om daar een "vind ik leuk" knopje voor in te drukken is men daar hier liefhebber van.
Zegt genoeg over op zijn minst die 25 dan.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:02
Ik heb toch niet gezegd dat hij naar Ajax of PSV moet gaan of dat alleen die mooi voetbal spelen ?
Maar als jij 5 minuten over hebt en de hoogtepunten van die clubs wilt zien, vind ik het prima.
Vind ik leuk
goekie4 +1232
vrijdag 10 november 2017 om 11:53
Je doet je naam wel eer aan ;)
Vind ik leuk
Thobar +2675
vrijdag 10 november 2017 om 14:06
En met die nog heel is (Geertruida) durft de trainer het niet aan.
Dan had hij het ook niet met Schuurs gedurfd. Die heeft dus een heel wijs besluit heeft genomen, een paar jaar investeren in jezelf en dan de grote baan op.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
vrijdag 10 november 2017 om 14:31
Naar Feyenoord? Voetballen ze daar dan wel?
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 10 november 2017 om 14:35
http://media2.giphy.com/media/dOJt6XZlQw8qQ/giphy.gif
Vind ik leuk
North +1954
vrijdag 10 november 2017 om 14:44
We willen het talent dat we nog hebben in dit land, niet om zeep helpen. Laat hem alsjeblieft niet zo gek worden dat die naar Feyenoord gaat.
Vind ik leuk
baku +343
vrijdag 10 november 2017 om 11:44
Prima keuze!
Vind ik leuk
Mad Max +6617
vrijdag 10 november 2017 om 11:51
Weet ik niet. Denk je dat je voetballend beter wordt bij Fortuna? Qua techniek en inzicht ga je bij PSV en Ajax meer leren, ook in Jong. Je speelt nog in dezelfde competitie ook, met het verschil dat je bij bewezen geschiktheid mee gaat trainen met het eerste. Fysiek kan je zelf of met specialistentrainers gaan werken, daarvoor hoef je niet bij FS te blijven.

Volgens blijft hij nu omdat hij niet overhaast een keuze wil maken. Komende zomer gaat hij op zeker weg, maar hij vind zichzelf een echte aanvoerder en die vertrekken niet halverwege het seizoen.

Wat is er trouwens gebeurd met het aloude "teken alvast voor volgens seizoen bij ons dan maak je het seizoen af bij je eigen club voor je naar ons komt"? Zou toch perfect uitkomen lijkt me.
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 10 november 2017 om 12:03
Ik ben het 100% met je eens, maar vooral over dat laatste. Ik snap niet waarom de top 3 in Nederland dat niet doet. Of een speler kopen om de concurrentie voor te zijn, en hem dan weer verhuren aan de club waar hij vandaan kwam. Waarom liet Ajax Zivkovic niet nog een jaar bij Groningen in de basis spelen? Of Frenkie de Jong bij Willem II? Of Johnsen bij Heerenveen? Nu moesten ze in de JL spelen..
Vind ik leuk
2cents +35265
vrijdag 10 november 2017 om 13:19
Frenkie de Jong bleef in eerste instantie ook bij Willem II maar speelde daar niet of nauwelijks in het eerste elftal. Aangezien hij bij Ajax in ieder geval JL kon spelen en dan ook met het eerste zou trainen is hij alsnog naar Amsterdam gekomen.
Vind ik leuk
RW1913 +1139
vrijdag 10 november 2017 om 13:30
Tis maar afwachten of die ook blijft. Zullen we zien na de contract besprekingen.
Vind ik leuk
2cents +35265
vrijdag 10 november 2017 om 13:36
Jij kan zo meedoen met de slimste mens. ;)
Vind ik leuk
RW1913 +1139
vrijdag 10 november 2017 om 14:19
Nee, met de knapste mens :) bestaat die ook?
Vind ik leuk
2cents +35265
vrijdag 10 november 2017 om 14:38
Geen idee, maar lijkt me ook onnodig want met jou erbij is dat geen eerlijke competitie.
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 10 november 2017 om 13:31
Dan is dat een logische gang van zaken, maar verder blijft mn punt staan. Geldt overigens niet alleen voor Ajax, maar dat waren de eerste namen die in me op kwamen.
Vind ik leuk
2cents +35265
vrijdag 10 november 2017 om 13:37
Punt is alleen dat dat dus al gedaan werd...
Vind ik leuk
Artikia +1414
vrijdag 10 november 2017 om 15:12
Met één speler. Zivkovic is verpietert in de JL, terwijl hij het bij Groningen prima deed. Er wordt altijd geklaagd over bijv Chelsea, dat het meer een handelshuis is dan een voetbalclub. Als je echter spelers gaat kopen die al op het hoogste niveau spelen, en ze dan op goed geluk zich in de JL laat ontwikkelen, ben je dan beter bezig dan Chelsea?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:32
Kan me herinneren dat Feyenoord dat met Janmaat toen wel heeft gedaan. Moest Janmaat met Heerenveen op de laatste dag tegen Feyenoord spelen, dat 3 punten nodig had om vCL te spelen :')
Vind ik leuk
Mad Max +6617
vrijdag 10 november 2017 om 13:00
Zie jij Fortuna Sittard Ajax of PSV dit jaar van de landstitel afhouden dan? ;-)

En dan nog, wat zou het? Dat is sportiviteit, daar komt iedereen wel overheen. Vertonghen is er het levende voorbeeld van...
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 10 november 2017 om 11:49
Je speelt dan wel in een beloften team bij PSV of Ajax maar je traint wel dagelijks op een hoog niveau. Wellicht dat je afspraken hierover kunt maken . vb mee trainen met de A selectie. Daar wordt je als voetballer wel beter van.
Vind ik leuk
Sil95 +4256
vrijdag 10 november 2017 om 11:51
Verstandige kerel! En die wijsheid al op zijn 17e. Respect! Stippelt zijn carrière mooi uit. Heeft de club Fortuna in zijn hart zitten blijkt. Want welke jongeling zou een bod van Ajax of PSV afslaan?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:19
Zou hem kopen en 2 jaar laten voetballen, verhuurd aan Fortuna.
Vind ik leuk
Thobar +2675
vrijdag 10 november 2017 om 14:19
Wanneer je aanbiedingen hebt van Eredivisie en Bundesligaclubs en je door nog meer gevolgd wordt, weet je dat je goed in de markt. De enige die op dit moment baat heeft bij een zo snel mogelijke overgang is één van die clubs en niet Schuurs.
Vind ik leuk
rinirat +865
vrijdag 10 november 2017 om 11:52
Beetje bange jongen en niet zelf overtuigd helaas.
Bij een mindere club op dat niveau kun je geen stappen zetten.
Beetje naief.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:10
Beetje naiëf om de conclusie te trekken die jij hebt.

Als je al op scoutingslijstjes staat van Bayern en Liverpool, moet je dan nog voetbal leren?? Lijkt me niet. Alleen groeit hij als persoonlijkheid nu sneller door dagelijks met ploeggenoten te trainen die ook bijvoorbeeld 10 jaar ouder zijn ipv meevoetballen bij jong-Ajax, waar de ene na de andere blaaskaak tegen je zegt dat je uit de provincie komt.. Nee, dan kan hij nog beter naar AZ gaan volgens mij na dit seizoen.
Vind ik leuk
rinirat +865
zaterdag 11 november 2017 om 13:22
Nou ,ik zeg je dat als hij nu al de stap niet durft te maken,het er niet van gaat komen ook.
Vind ik leuk
zaterdag 11 november 2017 om 15:06
Misschien getuigd het JUIST VAN DURF om er NIET voor te kiezen? En een andere route te nemen dan jij denkt dat een voetballer moet nemen? Dan maar geen Ajax of PSV, maar nog wel in de picture van Liverpool en FC Bayern als 17-jarige(!!) aanvoerder van Fortuna.. Ik zou me niet zo druk maken als ik hem was. Wat goed is komt vanzelf. Hij toont mij aan dat ie tussen de oren ook goed is... in tegenstelling tot het gros van de hedendaagse voetballers.

Van Drongelen had Ajax of PSV ook niet nodig om zich bij HSV in de basis te spelen..
Vind ik leuk
rinirat +865
zaterdag 11 november 2017 om 18:34
Misschien is het wel verstandig,mischien niet.
Feit is dat hij zijn Eigen ontwikkeling tegenhoudt.
De trainingsintensiviteit ligt bij Ajax etc een stuk hoger en daar word je beter van.
Vind ik leuk
zaterdag 11 november 2017 om 19:15
Bij PSV nog hoger Ajaxcied... ;-) Was ook wel te verwachten dat een Ajax-supporter die leest dat iemand niet voor ZIJN AJAX kiest, natuurlijk zwak is of de foute keus maakt...
Vind ik leuk
rinirat +865
zaterdag 11 november 2017 om 19:18
Het gaat me in dit geval helemaal niet om Ajax of PSV maar de stap naar de Eredivisie.
Iedereen mag kiezen wat hij wil naar mijn mening.
Hij houdt alleen zijn ontwikkeling tegen door niet die stap vooruit naar welke club dan ook te willen maken.
Vind ik leuk
zondag 12 november 2017 om 16:32
Want komende zomer op zn 18e naar evt. AZ vertrekken is te laat?!?
Vind ik leuk
rinirat +865
zondag 12 november 2017 om 23:33
Gaat hij niet doen,blijft bij zn cluppie
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:30
Heeft ie je dat verteld?
Vind ik leuk
Mari +1778
vrijdag 10 november 2017 om 12:03
Verstandige jongen. Ontwikkel je zoals je voor ogen hebt en hou de lange termijn voor ogen en hou deze vast. Laat je niet gek maken.
Succes
Vind ik leuk
Dicky +5762
vrijdag 10 november 2017 om 12:06
Lijkt mij een verstandige jongen. Misschien na dit seizoen eens proberen bij Heracles of iets dergelijks. Lijkt mij een mooie club voor hem om zijn carrière trapsgewijs op te bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:44
Heracles zou idd ook wel een goede vervolgstap zijn.. Weet niet hoe goed hij is, volg het verder niet, maar wellicht kan hij de middenmoot overslaan voor een subtop club als Utrecht of AZ..
Heb daar geen goed zicht op, maar meteen naar de top-3 lijkt me nogal een grote stap vanuit de JL en op die leeftijd..
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 15:43
Denk persoonlijk dat-ie beter bij Fortuna als aanvoerder nog een seizoen vlieguren kan maken en dat hij dat ook zal doen. Zou me ook niets verbazen als er in de winter is Sittard 2 à 3 directe versterkingen bijkomen als ze dan nog zo goed staan (3e). In dat geval is promotie niet onmogelijk en kan-ie ook zo de eredivisie in. Maar ook al zouden ze bv. volgend jaar promoveren en hij besluit om te blijven.

Dan is het 2020, is-ie dus nog altijd maar 20 en heeft-ie wel 2 jaar Juup en 1 jaar eredivisie als aanvoerder in zijn rugzak. En is-ie qua mentale ontwikkeling dus al verder dan de Bruma's, Rekik's, Ake's van deze wereld op hun leeftijd. Dát is in mijn ogen de beste ontwikkelingsstap.
Vind ik leuk
Dicky +5762
vrijdag 10 november 2017 om 17:13
Laat me raden. Jij bent voor zitterd? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 12:41
Zou hem aanraden eerst naar een goede subtopper te gaan, de stap van Fortuna naar de top-3 is vrij groot..
Vind ik leuk
Axim +172
vrijdag 10 november 2017 om 13:12
verstandig ! In een jeugdteam verdwijnen is vaak via de achterdeur de weg naar af ! Goed bezig , wat komt dat komt wel !
Vind ik leuk
Markus80 +1159
vrijdag 10 november 2017 om 13:18
Klinkt wat treurig.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:22
Gelijk heeft ie
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 november 2017 om 13:22]
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 10 november 2017 om 13:38
hij moest naar jong......waarom zou dan nu zijn ??? wel.....omdat hij jong is simpel toch en bij de rest is geen jong.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 15:35
Jij begrijpt vast wel dat ie dat niet wilde of wel?
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 13:49
Ik zou in zijn positie zeker niet naar Ajax gaan. Daar ben je heel snel een supertalent en het jaar er op kun je niets meer.
Beter eerst een tussenstop.
Laat Utrecht nou net op die route liggen......
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 14:19
Waarheid als een koe. Op een achterafveldje voor 500 man buiten mededinging in de competitie meedoen in een team waar geen enkele speler ooit heeft geleerd wat het is om te knokken voor je leven. Daar wordt je niet beter van. Nee, dan wedstrijden zoals de derby uit tegen MVV voor 8000 man in een vijandige sfeer, waar alles en iedereen er vanaf de 1e minuut vol bovenop gaat en je wel mee móet in de hectiek. Om vervolgens na een achterstand wel de winst uit het vuur te slepen. Of de druk van een wedstrijd om de periode bij De Graafschap uit. Onder die druk als team bezwijken en kansloos verliezen, om daarna te moeten opkrabbelen en de volgende wedstrijd toch weer goed te spelen (en met 4-0 te winnen).

Dát zijn de ervaringen die je als speler beter maken. Dát is ontwikkeling. En laat dat nu net de aspecten zijn die de Nederlandse 'topspelers' zo missen. Winnaarsmentaliteit kweek je door spelers te confronteren met weerstand. Van jongs af aan. Daarom is de keuze van Schuurs de juiste, en is-ie niet voor niks na z'n 2e wedstrijd bij Oranje -19 als 17-jarige gelijk tot aanvoerder gebombardeerd.
Vind ik leuk
Cookee +4387
vrijdag 10 november 2017 om 15:06
Uitstekend onderbouwde reactie, ik kan je niet verbeteren.
Jaap Stam en Nistelrooij deden het ook zo.
De beloften spelen om niks, doen maar wat en een goal maken zonder druk te voelen van publiek stelt niks voor, je hebt gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 15:36
Ja, en als het dan een beetje tegenzit krijgen ze dus gelijk een dik pak voor de broek.

Allemaal het gevolg van de 'alles is voor Bassie'-mentaliteit van de topclubs die alles naar zichzelf hebben toegetrokken, waar het NL-voetbal uiteindelijk de dupe van is.
Vind ik leuk
Cookee +4387
zaterdag 11 november 2017 om 12:08
Die topclubs pakken 10x meer van het TV-geld, dat zou niet erg zijn als zij dat goed beleggen in goede spelers of goede opleiding maar ze zijn al 10 jaar de kluts kwijt. Dus dan vind ik dat een club als Exc of zelfs PEC waarschijnlijk veel meer met dat geld zou kunnen doen dan de top-3.
Dan maak je de competitie sterker en aantrekkelijker maar ook eerlijker. Het egoisme van de top levert niks op, want ze stellen internationaal niks meer voor. Als een kleine club bijvoorbeeld 2 miljoen meer zou krijgen dan haalt die misschien wel 10 goede spelers erbij.
Ajax Fey of PSV halen ook spelers voor die 10 miljoen maar meestal zitten die op de bank of op de tribune.
Maar dit ging om die beloften, dat is echt waardeloos, je weet nooit wat je gaat treffen... 5 A-spelers of een paar van het eerste team erbij.
Vind ik leuk
Cookee +4387
vrijdag 10 november 2017 om 15:04
Heerlijk zo'n verstandige voetballer, klasse, klasse.
Een jonge speler moet spelen punt.
Je kunt prima vanuit de juup bij een echte club zoals Fortuna doorbreken.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 16:09
Goed van die jongen. Wat psv en jeugd betreft kan ik niet veel zeggen, maar bij Ajax begint het er echt op te lijken dat we alleen maar gescout wordt voor jong ajax. Zelfs dure aankopen komen niet in het eerste ook al zijn ze er wel klaar voor.
Vind ik leuk
vrijdag 10 november 2017 om 19:11
Wees verstandig en ga naar Pec Zwolle, daar krijg je de tijd en de rust om verder te groeien in een technisch voetballende ploeg en toch een stap hoger dan Fortuna.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 10 november 2017 om 19:19]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Niet naar Ajax en PSV: "Ik zou daar moeten aansluiten bij het Jong-team"