'Voor jullie een drama dat Oranje niet gaat, voor ons kan dit een tragedie worden'

'Voor jullie een drama dat Oranje niet gaat, voor ons kan dit een tragedie worden'

maandag 13 november 2017 om 10:31

Voor Italië is het uur U aangebroken. De Azzurri moeten maandagavond een 1-0 nederlaag in Zweden goedmaken om nog naar het WK in Rusland te gaan. De hele ploeg staat onder zware druk.

Sinds 1958 was Italië namelijk altijd aanwezig op het WK. De ploeg van bondscoach Giampiero Ventura weet dus wat er op het spel staat. "In Italië wordt al gesproken van een apocalyps als het WK niet wordt gehaald", zegt Alessandra Bocci, journalist van het toonaangevende La Gazzetta dello Sport, tegen de NOS.

"Voor jullie is het een drama dat Oranje niet gaat. Voor ons zou het een tragedie zijn als Italië ontbreekt. Hier denken we in zwart of wit, en nu is alles even zwart", aldus Bocci, die weet wat er gebeurt als Italië het niet redt. "Dan wordt het oorlog. Met de voetbalkranten tegenover de voetbalbond. Dan komen er allerlei lijken uit de kast en moeten een hoop schuldigen worden aangewezen."

De populariteit van bondscoach Ventura is ondertussen tot onder het nulpunt gedaald. "Hij is een goede clubcoach, maar zonder internationale ervaring. En hij heeft geen charisma. Maar het belangrijkste: hij is geen Conte", aldus de journalist, die kritiek heeft op de aanstelling van Ventura. "Ventura was de slechtst denkbare keuze. Misschien kozen ze hem omdat er verder niemand beschikbaar was."

Lees meer over:Serie AItalië

Poll

Maakt Italië deze nederlaag nog goed?

(1202 stemmen)

Plaats een reactie

Santi +17471
maandag 13 november 2017 om 10:37
Kom oan Zweden!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:40
Gun het ze ook wel al gun ik het Italië ook maar dit keer ga ik voor de Zweden.
Vind ik leuk
Santi +17471
maandag 13 november 2017 om 10:43
Zeker gun ik het normaal italie. Alleen dit jaar is het het internationale jaar van de stunts met oa Panama ipv USA

Oranje eruit, chili eruit, dan ook italie eruit alle aandacht kwijt.

Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:30
Marokko ipv Ivoorkust :P
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:26
Ja want ik weet al wat er nu gaat gebeuren bij elke overwinning van Marokko op het WK. De halve Randstad wordt afgebroken frees ik.

Overigens niet alleen wanneer er gewonnen wordt.
Vind ik leuk
NederBelg +1086
maandag 13 november 2017 om 11:49
Als Zweden het niet haalt zijn we eigenlijk 4e geworden in de poule :-p
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 10:52
Ik hoop dat ze het halen! vind het wel mooi om Guidetti op het WK te zien!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:58
Als jij het leuk vind om naar een bankzitter te kijken, good luck with that!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:05
Ronaldo begon ook zijn eerste WK met bankzitten.
Vind ik leuk
Degraaf +8977
maandag 13 november 2017 om 11:09
Daar staat tegenover dat Guidetti al 25 jaar is ;-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:27
Laatbloeier ;)
Vind ik leuk
Degraaf +8977
maandag 13 november 2017 om 12:09
Klopt want hij is nu nog bankzitter ;-)
Vind ik leuk
frank1971 +2002
maandag 13 november 2017 om 11:21
Ga je Guidetti nou vergelijken met Ronaldo?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:27
Heerlijk als men het serieus neemt. Hoe kan je serieus denken dat ik dit serieus bedoel?
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 11:30
Guidetti > Ronaldo, door dat jaar bij Feyenoord is hij een van mijn favoriete spelers allertijden geworden. Hoop dat hij nog eens terugkeert naar Rotterdam!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:34
Ik hoop het ook ja, ik hou van zulke mensen maar dat je had je vast wel verwacht van mij ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:35]
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 11:40
Hahaha ja dat dacht ik idd wel ;) gewoon terughalen als Nicolai vertrekt! Bij Vigo speelt hij ook lang niet alles.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
maandag 13 november 2017 om 13:20
Ga je nou serieus Ronaldo met Guidetti vergelijken? Serieus joh?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:23
Lees nou eerst een verder dan dat je neus lang is.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
maandag 13 november 2017 om 13:29
sorry heb niet zo'n lange neus!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:34
Wel een snel oordeel.
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 11:13
Zal vast regelmatig invallen, dus maak me geen zorgen. Onze jongens zijn er helemaal niet bij, dus in dat opzicht doet hij het al beter :)
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 13 november 2017 om 11:30
We hebben toplanden nodig voor topwedstrijden. Als oranje niet mee doet zie k liever zo veel mogelijk top landen en Italië hoort daar in mijn ogen zeker bij
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 11:31
Tuurlijk heeft Italie een veel betere ploeg met veel meer topspelers, maar ik vind het altijd mooi als de underdog wint vandaar!
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 13 november 2017 om 11:35
Jaa kan dat ook wel waarderen! maar ben bang dat we dan een net zo saai wk als ek krijgen..
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 11:42
Ja daar heb je ook wel weer een punt, ik hoop iig wel op Denemarken ipv Ierland trouwens haha
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 13 november 2017 om 11:48
Ja sowieso voor onze Nicolai! Maar die Ierse fans hebben ook wel weer wat. Keuzes keuzes keuzes
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 12:33
Dan ga ik voor Nicolai haha, ik heb het idee dat het weer iets beter begint te lopen bij hem dus mocht hij er nog 20 maken in de competitie zullen er clubs aan hem gaan trekken. Dan is het voor ons beter als hij eerst nog een goed WK speelt dan kan je er gelijk 10-15 miljoen meer voor vragen in deze tijden!
Vind ik leuk
HansVites +2086
maandag 13 november 2017 om 12:35
Als je niet van Zweden kunt winnen ben je geen top land en verdien je het niet om naar het WK te gaan.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:25
Sinds wanneer typ jij in het Fries?
Vind ik leuk
Santi +17471
maandag 13 november 2017 om 15:08
Een vm vrienden is Fries :3







Al spreekt hij t niet haha
Vind ik leuk
1892 +5572
maandag 13 november 2017 om 10:38
Voor ons is het normaal geworden dat wij niet naar een toernooi gaan...
Vind ik leuk
Manolo +1465
maandag 13 november 2017 om 10:38
Komt wel goed.
Vind ik leuk
frank1971 +2002
maandag 13 november 2017 om 10:38
Zoveel schade hebben ze niet opgelopen en Italië moet dit toch recht kunnen zetten vooral nu ze thuis spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:42
italie is aanvallend niet meer wat het ooit was, de beste linie van ze is de achterhoede en laat ze daar vandaag nou net niet zo veel aan hebben
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10710
maandag 13 november 2017 om 10:41
Wordt wel een heerlijke pot vanavond :-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:43
In Zweden?
San siro staat in milaan
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10710
maandag 13 november 2017 om 10:45
Denk dat je het anders moet lezen ;-)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:06
Slaap even uit de ogen halen, niet helemaal goed gelezen van mijn kant
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:08]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10710
maandag 13 november 2017 om 11:11
Hehe, je had hem inderdaad ook anders kunnen lezen ;-)
Vind ik leuk
HanV +2039
maandag 13 november 2017 om 11:19
Dat San Siro staat er helemaal niet (in de tekst).
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:52
Die Zweden hebben een heel matig team. Het zou een regelrechte sensatie zijn als zij Italie weten uit te schakelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:54
Deze paniek slaat eigenlijk nergens op. Italie wordt in de kwalificatie tweede in een poule met Spanje en haalt 23 punten (net zoveel als Frankrijk dat eerste werd in de poule met Oranje). Allemaal niet heel slecht. Ze verliezen nu 1 wedstrijd en er is nog niks verloren.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:49
Zo zie ik t ook. Pech met de loting.
Vind ik leuk
Vidar +697
maandag 13 november 2017 om 10:55
Hoop nog steeds dat Italie door gaat!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:58
Mij maakt het niet zo heel veel uit wie er naar het WK gaat, zolang het maar het team van Buffon is.

Zou een hele grote smet zijn op zijn indrukwekkende carriere, ik ben voor Gianluigi! Held.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
maandag 13 november 2017 om 11:08
Dit gaat Italië met veel overtuiging winnen. Ik gun het de Zweden ook wel trouwens, maar zie dat niet gebeuren. Italië thuis is heel anders dan uit.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3108
maandag 13 november 2017 om 11:11
Hemelsbreed verschillen de voetbal culturen niet veel...heel herkenbaar dit
drama want, de Bondscoach is...... : DE JARIGE...!
Een bloeddorstige meute, die voetballiefhebbers.
( als het even tegenzit )
Vind ik leuk
Degraaf +8977
maandag 13 november 2017 om 11:11
Ze spelen toch echt in Italië VP ;-(
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10710
maandag 13 november 2017 om 11:13
Lees het even anders ouwe reus ;-) hehe...

De nederlaag (die werd geleden) in Zweden...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:15
Italie is niet mijn favoriete land, maar Zweden met Toivonen en zonder Ibra op een WK zien ?
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:16]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:42
idd, dit Zweden heeft weinig meerwaarde...

Geen uitzonderlijke spelers en al zeker geen uitzonderlijk team, dus daar zit ik ook niet op te wachten.

Al moet gezegd dat ze wel uitermate goed strijden met de wapens die ze hebben.

Een WK zonder Italië zou ik toch wel spijtig vinden. Al hebben die ook een mindere generatie op dit moment (historisch gezien).
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 13 november 2017 om 13:17
Afschuwelijk die Toivonen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:52
Het zijn allebei geen aantrekkelijke elftallen. Ik ga voor de blondjes op de tribune. Hup Zweden.
Vind ik leuk
Bizzy +7722
maandag 13 november 2017 om 12:42
Verwacht dat Italië toch van Zweden wint. Daarvoor loopt er teveel kwaliteit rond bij Italië.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 13 november 2017 om 13:00
Gun het zweden wel.
Vind ik leuk
tikkietoe +2799
maandag 13 november 2017 om 13:11
Italie haalt het wel. En zo niet, dan heeft niemand het meer over het waardeloze Oranje.
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 13 november 2017 om 13:17
Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die liever Zweden op het WK zien dan Italië...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:44
Dat kan ik ook niet begrijpen. Lopen een paar irritante mannetjes rond bij Zweden. Italianen kunnen ook irritant zijn maar wat Zweden tegen Italië liet zien ging er voor mij echt over.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:44
Jawel yoh Italië gaat Zweden vanavond ruim verslaan. Niks aan het handje.
3-0
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:46
Ze moeten de nederlaag helemaal niet goed maken in Zweden....

Italië speelt thuis
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 13:48]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:39
Het directeurschap van een voetbalbond. Bondscoach. Burgermeester. Premier. Alle openbare functies worden hondenbanen. Omdat de media iedereen neersabelt. En nu met internet er nog bij, worden het functies voor buitenlanders. Net als een schoonmaker. Nog ff en niemand wil zo'n functie nog bekleden.

Als directeur van bijv Shell verdien je het makkelijker.

Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 13 november 2017 om 15:53
Nederland, Italië, Chili, VS en Ivoorkust zijn dan wel de grote verrassingen. We zijn dan in ieder geval in goed gezelschap :)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:53]
Vind ik leuk
robery +2529
maandag 13 november 2017 om 16:42
Heel dat interland voetbal kan mij even gestolen worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Voor jullie een drama dat Oranje niet gaat, voor ons kan dit een tragedie worden'