'Voor jullie een drama dat Oranje niet gaat, voor ons kan dit een tragedie worden'

    'Voor jullie een drama dat Oranje niet gaat, voor ons kan dit een tragedie worden'

    maandag 13 november 2017 om 10:31

    Voor Italië is het uur U aangebroken. De Azzurri moeten maandagavond een 1-0 nederlaag in Zweden goedmaken om nog naar het WK in Rusland te gaan. De hele ploeg staat onder zware druk.

    Sinds 1958 was Italië namelijk altijd aanwezig op het WK. De ploeg van bondscoach Giampiero Ventura weet dus wat er op het spel staat. "In Italië wordt al gesproken van een apocalyps als het WK niet wordt gehaald", zegt Alessandra Bocci, journalist van het toonaangevende La Gazzetta dello Sport, tegen de NOS.

    "Voor jullie is het een drama dat Oranje niet gaat. Voor ons zou het een tragedie zijn als Italië ontbreekt. Hier denken we in zwart of wit, en nu is alles even zwart", aldus Bocci, die weet wat er gebeurt als Italië het niet redt. "Dan wordt het oorlog. Met de voetbalkranten tegenover de voetbalbond. Dan komen er allerlei lijken uit de kast en moeten een hoop schuldigen worden aangewezen."

    De populariteit van bondscoach Ventura is ondertussen tot onder het nulpunt gedaald. "Hij is een goede clubcoach, maar zonder internationale ervaring. En hij heeft geen charisma. Maar het belangrijkste: hij is geen Conte", aldus de journalist, die kritiek heeft op de aanstelling van Ventura. "Ventura was de slechtst denkbare keuze. Misschien kozen ze hem omdat er verder niemand beschikbaar was."

    Lees meer over:Serie AItalië

    Poll

    Maakt Italië deze nederlaag nog goed?

    (1202 stemmen)

    Plaats een reactie

    Manolo +2319
    maandag 13 november 2017 om 10:38
    Komt wel goed.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    maandag 13 november 2017 om 10:38
    Zoveel schade hebben ze niet opgelopen en Italië moet dit toch recht kunnen zetten vooral nu ze thuis spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 10:42
    italie is aanvallend niet meer wat het ooit was, de beste linie van ze is de achterhoede en laat ze daar vandaag nou net niet zo veel aan hebben
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    maandag 13 november 2017 om 10:41
    Wordt wel een heerlijke pot vanavond :-)
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 10:43
    In Zweden?
    San siro staat in milaan
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    maandag 13 november 2017 om 10:45
    Denk dat je het anders moet lezen ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 11:06
    Slaap even uit de ogen halen, niet helemaal goed gelezen van mijn kant
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    maandag 13 november 2017 om 11:11
    Hehe, je had hem inderdaad ook anders kunnen lezen ;-)
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    maandag 13 november 2017 om 11:19
    Dat San Siro staat er helemaal niet (in de tekst).
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21462
    maandag 13 november 2017 om 10:52
    Die Zweden hebben een heel matig team. Het zou een regelrechte sensatie zijn als zij Italie weten uit te schakelen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 10:54
    Deze paniek slaat eigenlijk nergens op. Italie wordt in de kwalificatie tweede in een poule met Spanje en haalt 23 punten (net zoveel als Frankrijk dat eerste werd in de poule met Oranje). Allemaal niet heel slecht. Ze verliezen nu 1 wedstrijd en er is nog niks verloren.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 16:49
    Zo zie ik t ook. Pech met de loting.
    Vind ik leuk
    Vidar +739
    maandag 13 november 2017 om 10:55
    Hoop nog steeds dat Italie door gaat!
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 10:58
    Mij maakt het niet zo heel veel uit wie er naar het WK gaat, zolang het maar het team van Buffon is.

    Zou een hele grote smet zijn op zijn indrukwekkende carriere, ik ben voor Gianluigi! Held.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19713
    maandag 13 november 2017 om 11:08
    Dit gaat Italië met veel overtuiging winnen. Ik gun het de Zweden ook wel trouwens, maar zie dat niet gebeuren. Italië thuis is heel anders dan uit.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7105
    maandag 13 november 2017 om 11:11
    Hemelsbreed verschillen de voetbal culturen niet veel...heel herkenbaar dit
    drama want, de Bondscoach is...... : DE JARIGE...!
    Een bloeddorstige meute, die voetballiefhebbers.
    ( als het even tegenzit )
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 13 november 2017 om 11:11
    Ze spelen toch echt in Italië VP ;-(
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    maandag 13 november 2017 om 11:13
    Lees het even anders ouwe reus ;-) hehe...

    De nederlaag (die werd geleden) in Zweden...
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 11:15
    Italie is niet mijn favoriete land, maar Zweden met Toivonen en zonder Ibra op een WK zien ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cremonese +81
    maandag 13 november 2017 om 11:42
    idd, dit Zweden heeft weinig meerwaarde...

    Geen uitzonderlijke spelers en al zeker geen uitzonderlijk team, dus daar zit ik ook niet op te wachten.

    Al moet gezegd dat ze wel uitermate goed strijden met de wapens die ze hebben.

    Een WK zonder Italië zou ik toch wel spijtig vinden. Al hebben die ook een mindere generatie op dit moment (historisch gezien).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    maandag 13 november 2017 om 13:17
    Afschuwelijk die Toivonen
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 11:52
    Het zijn allebei geen aantrekkelijke elftallen. Ik ga voor de blondjes op de tribune. Hup Zweden.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16017
    maandag 13 november 2017 om 12:42
    Verwacht dat Italië toch van Zweden wint. Daarvoor loopt er teveel kwaliteit rond bij Italië.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21107
    maandag 13 november 2017 om 13:00
    Gun het zweden wel.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4708
    maandag 13 november 2017 om 13:11
    Italie haalt het wel. En zo niet, dan heeft niemand het meer over het waardeloze Oranje.
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    maandag 13 november 2017 om 13:17
    Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die liever Zweden op het WK zien dan Italië...
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    maandag 13 november 2017 om 13:44
    Jawel yoh Italië gaat Zweden vanavond ruim verslaan. Niks aan het handje.
    3-0
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 13:46
    Ze moeten de nederlaag helemaal niet goed maken in Zweden....

    Italië speelt thuis
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 15:39
    Het directeurschap van een voetbalbond. Bondscoach. Burgermeester. Premier. Alle openbare functies worden hondenbanen. Omdat de media iedereen neersabelt. En nu met internet er nog bij, worden het functies voor buitenlanders. Net als een schoonmaker. Nog ff en niemand wil zo'n functie nog bekleden.

    Als directeur van bijv Shell verdien je het makkelijker.

    Vind ik leuk
    Het Brein +3065
    maandag 13 november 2017 om 15:53
    Nederland, Italië, Chili, VS en Ivoorkust zijn dan wel de grote verrassingen. We zijn dan in ieder geval in goed gezelschap :)