'Lijkt alsof Davinson Sánchez al jaren deel uitmaakt van de Tottenham-defensie'

'Lijkt alsof Davinson Sánchez al jaren deel uitmaakt van de Tottenham-defensie'

maandag 13 november 2017 om 12:38

Davinson Sánchez is één van de beste aankopen in de Premier League dit seizoen. Dat stelt FourFourTwo, dat gecharmeerd is van de Tottenham Hotspur-verdediger. Ook voormalig Ajax-doelwit Richarlison wordt genoemd.

'Je aanpassen aan het Engelse voetbal nadat je het vak hebt geleerd in Nederland is niet makkelijk, vraag het Vincent Janssen', schrijft FourFourTwo. 'Gezien het feit dat Sánchez pas 21 jaar is, veel geld kostte en niet eens de voorbereiding meemaakte onder manager Mauricio Pochettino, is het best bijzonder hoe makkelijk hij zich in de verdediging van Tottenham heeft gespeeld.'

Het Engelse magazine vervolgt: 'Sánchez is zowel sterk als snel. Bij Tottenham voegt hij wendbaarheid toe, iets wat Eric Dier niet kon bieden vorig seizoen. De oud-verdediger van Ajax domineert nog niet echt de headlines in Engeland, maar dat is misschien wel het signaal dat hij zich geruisloos heeft aangepast aan het leven in Londen. Het lijkt alsof Sánchez al jaren deel uitmaakt van de Tottenham-defensie.'

Sánchez staat op plek zes in de top-tien van FourFourTwo. Ederson (Manchester City) wordt bestempeld als beste aankoop van het seizoen, gevolgd door Mohamed Salah (Liverpool), Pascal Gross (Brighton & Hove Albion), Sead Kolasinac (Arsenal), Romelu Lukaku (Manchester United), Mario Lemina (Southampton), Sánchez, Richarlison (Watford), Jack Cork (Burnley) en Harry Maguire (Leicester City).

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 12:44
Een waar koopje gebleken als je ziet wat er tegenwoordig voor middelmaat wordt uitgegeven, in potentie een van de beste centrale verdedigers van Europa.

Het scheelt natuurlijk ook wel dat hij vrijwel altijd speelt met de zeer solide en ervaren Toby en Jan naast zich. Dat is toch anders dan wanneer je bij een Liverpool binnenkomt als 21-jarige centrale verdediger.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 12:48]
Vind ik leuk
Jens1999 +1517
maandag 13 november 2017 om 12:44
Davinson Sánchez gaat eeen geweldige loopbaan tegemoet... die speelt over een jaar of 2 op zeker bij Real of Barcelona....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:47
De Engelse top is inmiddels zo ver dat ze hun spelers niet zomaar meer verkopen. Ik denk dat dit wel mee zal vallen.
Vind ik leuk
Jens1999 +1517
maandag 13 november 2017 om 12:50
Sanchez gaat naar Spanje dat zal jij zien... toen ie bij Ajax speelde zei die al vaak dat Spanje zijn voorkeur heeft... als die straks daar heen kan gaan vertrekt ie gewoon.... vooral als Barcelona en Madrid aankloppen....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:53
Hoop wel de juiste kant van Madrid dan ;)
Vind ik leuk
Jens1999 +1517
maandag 13 november 2017 om 12:56
Denk dat het voor Atletico te duur is... xD
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:56
Dat weet ik wel zeker ;)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:53
Zou best kunnen, maar dan zouden ze zomaar 100-125 miljoen euro mogen aftikken, aangezien a) Levy de verkopende partij is, b) hij voor tientallen miljoen is gekocht, c) hij een contract tot 2023(!!) heeft en d) in potentie een van de beste verdedigers ter wereld is.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 12:54]
Vind ik leuk
Jens1999 +1517
maandag 13 november 2017 om 12:55
Madrid of Barca maken zich echt niet druk over 100 miljoen....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:56
Klopt, maar of ze het in de toekomst zullen aftikken voor Sanchez is nog maar helemaal de vraag en vooralsnog totaal niet aan de orde, zoals altijd: we will see.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 12:56]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:51
ik denk dat hij liever in Spanje speelt, is makkelijk als je gewoon je eigen taal kan praten en het weer is er ook een stuk beter
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 13:15
Is over een paar jaar een van de beste centrale verdedigers ter wereld
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:33
100% eens. Zou mij niet verbazen als Barca hem aankomende zomer al oppikt.
Vind ik leuk
Jens1999 +1517
maandag 13 november 2017 om 13:36
Dat zou zo maar kunnen gebeuren... daar liggen ze niet wakker van dat geld...
Vind ik leuk
HansVites +2094
maandag 13 november 2017 om 12:44
Willen die Engelsen nu gaan afgeven op Nederland historisch gezien kan Engeland niet in de schaduw staan van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:48
Ben bang dat dat slechts een kwestie van tijd zal zijn
Vind ik leuk
reyes +655
maandag 13 november 2017 om 14:02
Ze hebben 1 wk titel meer, en meer Europacup 1 winnaars.
Het enige wat ze wellicht missen is een vernieuwende speelwijze zoals Nederland in de jaren 70.
Daartegenover staat dan weer dat ze het spel hebben uitgevonden ;)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:15
Ik heb altijd het idee dat mensen in Nederland geen respect hebben voor Engeland. Maar er is geen land ter wereld waar het voetbal zo leeft als daar. We mogen ze juist dankbaar zijn dat we nu van dit mooie spelletje mogen genieten.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
maandag 13 november 2017 om 12:53
Zodra de Brexit een feit is is het gedaan met de PL. Massale uittocht van spelers.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:56
Welneet joh, daar komen echt wel weer prima regels voor hoor.
Die Engelsen gaan de grootste competitie van de wereld op zeker in stand houden. Daar zijn simpelweg teveel miljarden mee gemoeid.
Vind ik leuk
Bizzy +7726
maandag 13 november 2017 om 13:20
De bewegingsvrijheid van werknemers is een van de belangrijkste punten. Europese spelers kunnen momenteel probleemloos worden vastgelegd door Engelse clubs. Spelers van buiten de EU moeten daarentegen aan een reeks eisen voldoen, zoals het spelen van een bepaald aantal interlands in de voorbije jaren. Alle signalen staan op rood en het zier ernaar uit dat de Britten kiezen voor een harde Brexit. Engelse clubs ondervinden nu al de nadelen namelijk dat spelers duurder zijn geworden omdat de pond minder waard geworden is. We moeten niet te lichtzinnig denken over dit onderwerp.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:40
Dat van die pond klopt helemaal hoor. Maar de rest is koffiedik kijken.
Als je nu een inschatting moet maken, gaat het de hele andere kant op als jij hier schrijft (al hoop ik wel op jouw scenario wat het voetbal betreft, haha).
Dat van die niet-EU spelers is een FA regel. Heeft niks met werk-regelgeving te maken, maar met de voetbalbond zelf. En zo zal dat na de brexit ook zijn.
De enige manier waarop ze in de problemen kunnen komen is inderdaad een harde brexit zonder regelgeving op het gebied van arbeid. Echter gaat daar echt geen sprake van zijn. In GB wonen teveel mensen met een ander paspoort die dan in de problemen zouden komen. Ieder internationaal topbedrijf wat daar zit heeft dan problemen. En zo ver zal het niet komen. Sterker nog: de bedrijven die er nu zitten zien dat met vertrouwen tegemoet. Er is hen al genoeg toegezegd op dat gebied.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:07
Sterker nog ik denk dat de Brexit niet doorgaat. Maar mocht het zover komen dan zullen er op dit vlak vast wel regels voor komen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:59
Man man man... haha.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:22
Sanchez is gewoon een beest! Kan bij elk team in het centrum staan zonder problemen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:47
Het is beter voor Davinson Sánchez als hij eerst met Ajax in Europa in 2017/18 kan rijpen. Aldus de 'primeurkenners' en andere arenapassanten die in zomer van 2017 óók in katzwijm vielen bij het horen van de naam van de hen volstrekt onbekende youtubevoetballer Richarlison de Andrade.

[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:00]
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
maandag 13 november 2017 om 15:33
Die Richarlison is echt een gemiste kans, zo zonde!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:38
Zou net als Lozano een absolute sensatie zijn geworden in De Eredivisie. Denk dat hij er zomaar 20-25 zou maken bij Ajax (en na 1 of 2 jaar voor een veelvoud verkocht zou worden).

Zelfs bij een middenmoter in Engeland staat hij nu al op 4 goals en 3 assists.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:41]
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
maandag 13 november 2017 om 15:43
Ik wil geen vergelijken maken maar hij doet mij een klein beetje denken aan C Ronaldo.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:44]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:48
Kan ik wel begrijpen en hij gaat zeker nog wel 1 of 2 stappen maken, is natuurlijk ook pas een paar maanden 20.. Zou niet weten waarom hij over een paar jaar niet bij een club als Liverpool of Dortmund zou kunnen spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:22
Weer 442 ook dat Sanchez net een jaar hier speeld en heel lang ergens anders?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Lijkt alsof Davinson Sánchez al jaren deel uitmaakt van de Tottenham-defensie'