'Rampscenario dreigt voor PSG: voor 80 miljoen spelers verkopen niet genoeg'

'Rampscenario dreigt voor PSG: voor 80 miljoen spelers verkopen niet genoeg'

maandag 13 november 2017 om 13:33

Paris Saint-Germain moet Champions League-uitsluiting voor het seizoen 2018/2019 blijven vrezen. Alleen de verkoop van spelers zal niet genoeg zijn.

Dat meldt RMC. Het Franse medium meldde vorige week dat PSG tachtig miljoen euro tekortkomt om te voldoen aan de regels rond Financial Fair Play. Lucas Moura en Angel Di Maria mogen daarom vertrekken, maar er moet meer gebeuren in Parijs om een rampscenario af te wenden. Dat bleek na overleg met de UEFA in oktober.

De Europese voetbalbond heeft PSG gewaarschuwd dat er ook op andere manier geld in het laatje moet komen. Inmiddels heeft de Franse grootmacht drie kansen bepaald. Het herzien van sponsorcontracten met merken die niets met Qatar te maken hebben, waaronder Nike en Emirates, zou worden gezien als belangrijkste stap.

Ook het uitsluiten van sponsoren uit de Verenigde Arabische Emiraten en toename van de kaartverkoop rond wedstrijden en inkomsten uit tv-gelden staan op de agenda. Om die reden vindt de winterse oefentrip van PSG ook niet plaats in Qatar, maar in Noord-Amerika.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 13:36
Nou ramptoeristen in 1-2-3...........
Vind ik leuk
Quareck +2979
maandag 13 november 2017 om 13:57
Ok komt ie: hahahahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Koeroe +1017
maandag 13 november 2017 om 13:40
Tja 1x Neymar lijkt me dan wel voldoende
Vind ik leuk
Henk 1971 +1820
maandag 13 november 2017 om 13:40
Eigen schuld......dikke bult. Geeft niks joh geen aandacht aan besteden.
Vind ik leuk
Bdog +3324
maandag 13 november 2017 om 13:43
Dit gun je bijna niemand, bijna........
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:44
Zo ver zal het niet komen. T zou wel een geweldig statement zijn van de UEFA als ze de regels op die manier hanteren.
Wel zonde voor t voetbal. PSG hoort nu eenmaal bij de top en die wil je in de CL zien.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 13:57
Als je van die lelijke puisten af wilt, dan zul je ze eerst moeten uitknijpen.

Het zou geweldig zijn als zo'n ploeg als PSG naar de kloten ging omwille van zijn enorme hebberigheid en idioterie. Wat zou het voetbal veel leuker zijn zonder de dominantie van het geld. Weg met clubs als Real, Barca, PSG, City, Bayern (ja, die ook), Chelsea, United . Als het voetbal zich wil redden als volkssport nummer een, dan zal het zich moeten herpakken en duidelijke en strengere financiële reglementen op moeten stellen.

En trek gerust de lijn maar door naar Nederland. Het voetbal zou zoveel leuker zijn als het weer om echt voetballen draaide en niet om de poen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:08
Ben het er aardig mee eens hor. Maar er moeten wel nuances in zitten. Want waar ligt de grens?
Dan ben je als club bezig met geweldig beleid, bijvoorbeeld middels je scouting of jeugdopleiding, verdien je daar veel geld mee. Mag dat geld dan niet meer meetellen?
Hetzelfde als een competitie. Engeland heeft de competitie geweldig opgezet, de rechten ervan geweldig verkocht en dus zijn ze schatrijk daar. Is dat dan fout?
Je noemt bijvoorbeeld ook Bayern. In Duitsland krijg je je tvgeld en prijzengeld gewoon op basis van je competitieplek. Bayern was een 10-15 jaar geleden echt niet lekker bezig. Hebben ander beleid opgezet en zijn zo enorm groot geworden. Mogen ze daar dan geen vruchten van plukken?
Een Juve wordt vaak nog anders bekeken als jouw rijtje. Maar heb je hun transfersommen bekeken?

Clubs bouwen nu eenmaal statuur op. En daarmee ook geld. De geschiedenis van Ajax kan je niet weggooien. Maar die historie zorgt er wel voor dat Ajax by far de grootste club in Nederland is. Ook wat de financiën betreft. Ik vind dat niet zo vreemd.

Wel vind ik het meer dan belangrijk dat er iets aan de handel gebeurt. Een max aantal contractspelers bijvoorbeeld, een minimum aantal spelers uit eigen land en/of opleiding: daar mag best meer in gebeuren. Ook in Nederland. Maar ook dat ligt heel moeilijk. Voor Ajax PSV en Feyenoord zijn die regels veel simpeler omdat zij veel simpeler jeugd op een jonge leeftijd aantrekken. Wat is dan nog eerlijk?

Ik wijs zelf daarom altijd minder naar het geld en probeer te genieten van het mooie voetbal. Dat gekoop van PSG is dan wellicht misselijk, maar ik geniet wel van het voetbal wat zij laten zien.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 14:16
Ik genoot meer van het feit dat clubs als PSV, Steaua, Benfica, Feyenoord, Anderlecht, St. Etienne, Ajax, Celtic en Glasgow Rangers ook hoge ogen konden gooien in hoogtijdagen. Dat een club als Nottingham Forrest zomaar de EC1 kon winnen...
Gemiddeld kon ik meer genieten van voetbalwedstrijden tussen voetbalculturen dan van wat er nu gebeurt: spelletjes tussen wat rijke Arabieren met hun clubje...

Voor de rest deel ik je ideeën wel. Een salary cap zou misschien een oplossing kunnen bieden. Een op het oog eerlijk systeem, waarbij je een a-sportieve geldstroom van bepaalde clubs prima aan banden legt...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:21
Ja ik ook hoor. Dat had zo oneindig veel meer charme.

Het systeem van Amerika vind ik veruit het beste en eerlijkste systeem wat er is. Voor de competitie geweldig. En ik zou t zo in Nederland willen hebben, en in Europa. Maar tegelijk is het gewoon niet meer te doen en ergens ook weer niet eerlijk. Wat ik al zei: clubs 'straffen' voor gewoon deftig beleid, vind ik ook niet oké. Daarvoor waardeer ik het ondernemerschap te veel.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 14:26
Het goede ondernemerschap zal zich dan onderscheiden. De clubs met een geweldige sportieve visie, de slimmere clubs dus, zullen vanzelf boven komen drijven. Dat zal dan weer gekopieerd worden, maar je bent wel van een hoop voorspelbaarheid af. Wie verwacht je niet bij de laatste acht in de CL: Real, Barca, Atletico, City, United, Chelsea, Bayern, PSG.....?
Hooguit kun je enkele clubs uitgummen en vervangen door anderen namen. Zo was het enkele jaren terug en zo zal het zijn... Helaas.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:30
Klopt geheel. Voor de spanning zonde. En het aantal topwedstrijden is hard afgenomen. Vooral in de CL.
De EL is in die zin veel spannender.

Maar tegelijk vind ik een club als Bayern een positieve club in de zin van financien. Ze hebben alles zelf gebouwd. Dat zij nu kopen en kopen is klote, en Dortmudn leegkopen sloopt de competitie. Maar je kan hen weinig kwalijk nemen ben ik bang.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 14:35
Misschien niet en misschien kun je PSG en co. ook niks kwalijk nemen. Vandaar zoiets als een salary cap. Ik zie echt weinig andere tools om voetbal weer leuk en interessant te maken eigenlijk.
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 13 november 2017 om 15:50
De regels zijn zo ver opgerekt, dat alles tussen de mazen doorglipt, en PSG zal dat ook wel lukken.

De oplossingen worden al tijden aangegeven; salarisplafonds en budgetten invoeren.

Leuk dat een club bv 2 miljard te besteden heeft ivm hun arabische Prins-eigenaar oid. maar ze mogen maximaal zó veel per jaar investeren.
Vind ik leuk
Cookee +4358
maandag 13 november 2017 om 20:00
Je redeneert dat als een club 10 jaar kampioen wordt dat ze dan meer geld hebben. Maar punt is door meer geld te hebben kopen ze concurrent leeg, Dortmund kan dat nooit overnemen. Wat is daar dan eerlijk aan.
Waarom moet je kampioen worden en daar met geld voor beloond worden? Is het niet eerlijker als alle clubs even veel startgeld hebben?
Dan hoef je nog niet bang voor Ajax te zijn want met 50.000 stoelen heb je dan nog meer geld dan anderen, maar kom op moet de ene club 50x zoveel hebben in Nederland?
Ik meen dat in USA, de net-niet degradant de beste speler van de kampioen mag overnemen... dan heb je nooit 2 jaar dezelfde kampioen is dat niet leuker?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:05
Geld is verre van alles bepalend natuurlijk. Maar t is logisch dat je meer verdient als je goed presteert. Zo kan je je ook veel beter wapenen in Europa het seizoen erop. En dat is voor het hele voetbal weer goed.

Je USA verhaal klopt niet. Zo werkt het niet.
De rangschikking bepaalt wel wie er in de Draft als eerste mag kiezen uit de beschikbare spelers (talenten en vrije spelers afkomstig van USA clubs). Dat is een flink voordeel maar is niet wat jij beschrijft :-)
De grootste veranderingen tov Europa is dat je daar met hele andere budgetten werkt. Is heel gaaf om je eens in te verdiepen. Zij kijken gewoon heel anders naar sport. En terecht. Maar dat is hier niet meer te doen.
Vind ik leuk
Cookee +4358
maandag 13 november 2017 om 20:13
USA
Leek me al raar dat Amerikanen de underdog helpen? :-)
Toch is het dus zo dat clubs die jaren winnen, bijna niet meer in te halen zijn. In de F1 moeten ze nog allemaal voldoen aan dezelfde regels, het blijft gek dat in voetbal de ene club 10x meer geld kan hebben.
Dieptepunt was Chelsea dat laf speelde tegen Barca en won... bah.
Als je meer geld hebt, laat dan gewoon zien dat je de beste bent door mensen te vermaken, maar huur niet Mourinho.
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 13 november 2017 om 15:49
'Jaa laa lalaaaa Nottingham Forest are Magic...!"

bijna legendarische beelden van toen! was mooi idd!
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 16:37
Krijg nog kippenvel van dat lied. Jeugdsentiment.
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 13 november 2017 om 19:16
Als je vraagt 'Wát is voetbal', dan is dát beeld het eerste wat in me opkomt, als ik eerlijk ben.
Vind ik leuk
Cookee +4358
maandag 13 november 2017 om 20:01
Leicester ook toch?
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 20:28
Deed me er een heel klein beetje aan denken, ja.

Jammer genoeg duurde dat sprookje maar een seizoen. Nottingham Forest won meen ik twee keer de EC1 en slechts een keer het Engelse kampioenschap. Geweldig sprookje.
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 15 november 2017 om 15:22
Met zulke clubs schrijf je jongensboeken he?
Aparte trainer ook die Clough.
Maar zoals je al schreef die sprookjes worden niet meer gemaakt, al kwam Ajax een eind vorig seizoen. Eigenlijk ook logisch dat er dan een terugslag komt.
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 13 november 2017 om 21:59
Ook een mooie idd, maar 'Forest was nóg mooier, Zoals Jozef hieronder al zegt: die wonnen de EC1!
Vind ik leuk
Cookee +4358
woensdag 15 november 2017 om 15:23
Jongensboek he?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:11
Brian Clough, wat een legende!
Vind ik leuk
Obl93 +662
maandag 13 november 2017 om 16:22
Eens, een reden waarom ik bijvoorbeeld de eredivisie amusanter vind dan de champions league. Ook al is het kwalitatief allemaal wat minder.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:51
Hallo , wat schiet er dan nog over als je graag een topclub ziet voetballen
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 19:08
Jozef je zei, Weg met clubs als Real, Barca, PSG, City, Bayern (ja, die ook), Chelsea, United als deze ploeg weg zijn blijf MICKY MOUSE clubs over, je wil eigenlijk dat deze grote clubs gaan achteruit lopen net als NL voetbal. je bent beetje jaloers dat City heeft lekker twee keer gewonnen van Feyenoord
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:09]
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 20:31
Tja.

Niks op te zeggen, ieder zijn ding denk ik dan maar.

Als Ajacied gunde ik Feyenoorders wel meer, ja....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:48
Beste Power, wat wij van de oude garde eigenlijk bedoelen is, dat we eigenlijk graag zouden zien dat de krachten gewoon verdeeld zouden blijven zoals vroeger, zodat veel meer ploegen en fans kans hebben op succes, ipv die paar super rijken. Je mag van mij best supporter van City zijn, maar ik vind het oude City duizend keer mooier. Ik vraag me af of er supporters zijn van City van voor de overname door de olie?
Vind ik leuk
DubRtd +14903
maandag 13 november 2017 om 14:01
Zonde voor het voetbal en PSG top zijn beide discutabel.

Voor die arabieren er met geld gingen gooien was PSG niet eens top in Frankrijk. Zelfde geld voor City in Engeland.
En ik weet niet of ieder jaar dezelfde 13/14 ploegen bij de laatste 16 van de CL nou zo geweldig is voor het voetbal.

Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:18
Oh we delen die mening helemaal hoor. Maar ik vind het zonde om het elftal van PSG niet in de CL te zien. Het zijn nu eenmaal de beste voetballers daar. Hoe ze daar zijn gekomen is een ander verhaal.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:33
Ik wil de club PSG niet in de CL zien maar wel o.a. Neymar, Di Maria en die spits waarvan ik even z,n naam vergeten ben. Deze 3 spelers zou ik graag bij o.a. Real Madrid en of Barcelona zien.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:41
Maar waarom wel bij Barca/Madrid en niet bij PSG?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:45
Gewoon omdat Barca/Madrid nog gevoel uitstralen met o.a. Messi en Ronaldo. PSG is gewoon een gevoelloze koopclub zonder enige uitstraling. Maar dat is natuurlijk mijn mening, als het mag tenminste;)
Vind ik leuk
Obl93 +662
maandag 13 november 2017 om 16:24
Dat mag zeker, maar ook deze clubs staan bij de banken diep in de schuld. En met de (mogelijke) onafhankelijkheid van Catalonië is het voor Barça raadzaam om de komende tijd rustig aan te doen met geld smijten.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:53
Liefst in Barcelona als het kan ! haha
Vind ik leuk
Truth +2749
maandag 13 november 2017 om 13:51
Ik blijf erbij , alles zal wel onder tafel geregeld worden !
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 14:36
Natuurlijk.

Toch is het prima dat er sowieso sprake is van enige discussie.
Het moet ergens beginnen...
Vind ik leuk
wijze man +1287
maandag 13 november 2017 om 13:55
........contractje Neymar maar even ontbinden
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 13:58
"Rampscenario dreigt voor PSG" .... dat ene woordje... DREIGT!
Dit loopt gewoon weer met een sisser af....
UEFA Finacial Fair Play hahahahaha.... Yeah right.
Dat gaat nooit gebeuren.

Zolang de UEFA clubs als Real Madrid, FC Barcelona, FC Bayern, Man City en PSG nodig heeft om de CL aanzicht te laten behouden zal er nooit iets veranderen in deze gekte die de voetbalwereld steeds meer kapot maakt.

PSG krijgt straks een bizarre boete van pak em beet 10.000.000 (als het al zoveel wordt) en klaar is Kees... eh, de UEFA.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 13:58]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:35
Alleen Bayern hoort niet in je rijtje thuis
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 14:38
Met het geld dat ze voorhanden hebben doen ze exact hetzelfde als de rest: de concurrentie leeg kopen en/of de beste spelers binnen hengelen.... Dat ze het geld zelf verdiend hebben zegt me weinig. Ze kunnen er blijkbaar mee smijten en dat tast de kern van sport aan.

Nogmaals een pleidooi voor instellen van salary caps lijkt me...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:01
Niet qua schulden maken nee, maar wel 1 van de clubs die de UEFA nooit kwijt wil in de CL.
Vind ik leuk
Arbee +1160
maandag 13 november 2017 om 13:58
Ach, als Neymar inderdaad doodongelukkig is en Real 200 miljoen wil lappen, lost het probleem zichzelf weer op.
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 14:04
UEFA neemt de wel serieus deze keer omdat de aanklacht komt van Real kant, PSG moet de spelers wel verkopen, vroeger deed Real ook zelfde, nooit bestraft
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:06]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:17
Terecht! :)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:27
Die gaan Nike en Emirates ook omkopen via de meest creatieve constructies
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:34
Moest een keer gebeuren

Maar het zal wel weer los lopen

De mensen achter Psg zijn slim genoeg om dit op te lossen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:53
Willen ze Neymar verkopen voor 80 miljoen? Nee bedankt...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:37
Wat jaren en jaren in Nederland is gebeurd, gebeurde in breder verband natuurlijk ook in Europa. De beste spelers van je concurrent wegkapen (Ajax kocht Suarez van Groningen tijdens de wintertransfer toen Groningen het plots wel erg goed deed met Suarez). Grote jongens als Bayern, Real, Barcelona doen het al jaren. Zo ging het, zo gaat het en zo zal het blijven (en moeten) gaan.

Als je een maximum transferbedrag op spelers zet, zal het voetbal zich minder snel verder ontwikkelen (de markt moet vrij gelaten worden). Voetbal aan de top is een stuk amusanter geworden.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 20:36
He, meen je dat nou met die laatste zin?

Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:00
Ja, ik meen het serieus. De laatste jaren zie je enkele teams, ondanks pressing van de tegenstander, zo goed combineren en vervolgens met messcherpe aanvallen een goal proberen te maken (het kan in 5-10 seconden gebeurd zijn). Het is het fameuze positiespel van Barcelona, maar dan sneller uitgevoerd. Elkaar hard aanspelen, altijd vrijlopende mensen, afjagen. Deze teams beschikken over technisch vaardige spelers, met snelheid en kracht.
Vind ik leuk
Jozef +20841
maandag 13 november 2017 om 21:08
Totaal niet spannend en heeft niks meer met sport en sportiviteit te maken. Ik vind het gewoon lelijke kunst als je als club niet verder kunt denken dan het schaamteloos opkopen van de beste spelers ter wereld.

Voetbal was nog nooit zo saai en zo voorspelbaar en echt, El Classico was veertig jaar terug ook geweldig. Net als nu: vol van emotie en niet altijd even goed voetbal....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Rampscenario dreigt voor PSG: voor 80 miljoen spelers verkopen niet genoeg'