Van Bronckhorst ziet ziekenboeg Feyenoord leegstromen: trio traint weer mee

Van Bronckhorst ziet ziekenboeg Feyenoord leegstromen: trio traint weer mee

maandag 13 november 2017 om 15:48

De ziekenboeg van Feyenoord stroomt langzaam maar zeker leeg. Sven van Beek, Bart Nieuwkoop en Kenneth Vermeer trainden maandag mee met de selectie.

Het Feyenoord-trio deed op Varkenoord de hele training mee en dat verliep zonder problemen. De kans dat Van Beek, Nieuwkoop én Vermeer fit zijn voor de volgende wedstrijd, thuis tegen VVV-Venlo op zaterdag, lijkt daarom groot.

De terugkeer van het drietal is goed nieuws voor trainer Giovanni van Bronckhorst, die in de eerste maanden van het seizoen kampt met een hoop blessures. Op dit moment zitten Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden nog in de ziekenboeg.

Van Beek raakte vier weken geblesseerd aan zijn heup, terwijl Nieuwkoop vorige week een lichte verrekking in zijn hamstring opliep. Vermeer is terug van een enkelblessure en kan de concurrentiestrijd aanbinden met Brad Jones.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 15:51
nou... kenneth erin lijkt me zo...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:01
Zal je zien. Met Van Beek Nieuwkoop Haps en St Juste voor zijn neus, dan gaat Jones weer beter keepen. Maar dat zal wel toevallig zijn dan.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:11
Misschien wel, misschien niet.

Kenneth is in mijn optiek beter dan Brad.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:25
Brad heeft t wel al laten zien.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:35
Vermeer is het keepen niet verleerd denk ik-:)
Vind ik leuk
mcmodd +11388
maandag 13 november 2017 om 16:35
Brad Jones zal inderdaad beter keepen als hij meer op zijn verdediging kan vertrouwen. Bovendien, met een betere verdediging komen er ook niet zoveel ballen op de keeper af. Ik schat dat Brad en Kenneth ongeveer even goed zijn, maar dat neemt niet de stijlverschillen weg. Aan de trainer zal zijn met welke verdediging hij speelt, afhankelijk daarvan kan hij een luxe keus hebben voor welke keeper daarbij past. Feyenoord zal het nu stukken beter gaan doen.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 16:36]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:55
Scheelt niet veel nee. Jones is beter (ondanks de laatste wedstrijden) in uit zijn doel komen. En Vermeer is beter op de lijn.
Edit: En Vermeer kan de bal sneller spelen dan Jones.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 16:56]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:02
Maar als je dan ziet, hoe langzaam de verdedigers opbouwen, heft dat laatste, zich al vrij snel op. Haha.
Ik vind het grote voordeel de hoge ballen. Dat zijn er best veel tijdens een wedstrijd.
Ten tijde van Koeman had Feyenoord grote problemen met standaard situaties. Dat kwam mede door Mulder. Een keeper die 70% van de hoge ballen weghaalt, is best wel fijn.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:10
Haha als de verdedigers ook niet snel opbouwen heeft het weinig nut :p.
Zeker daarom zou ik Jones nog even blijven opstellen. En mocht hij met zijn oude vertrouwde verdediging nog steeds veel fouten maken, dan kun je na de winter Vermeer brengen.
Jones heeft ons zeker geholpen het kampioenschap te behalen, dus hoop dat hij weer zijn oude vorm krijgt.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:49
Feyenoord heeft de minste schoten tegen in de Eredivisie? Jobes staat gewoon waardeloos te keepen, klaar.
Vind ik leuk
Cookee +4326
maandag 13 november 2017 om 16:34
Meestal wordt Jones onzeker als de concurrentie toeneemt.
Das ook logisch, voor Zoet zal ook niet lekker zijn dat het dan weer hij is en dan weer CIllissen, dat schept geen vertrouwen, toch?
Vind ik leuk
Mo +7966
maandag 13 november 2017 om 16:45
Ja want dat ligt uiteraard aan die vier
Vind ik leuk
Woudo +7481
maandag 13 november 2017 om 16:52
Bijlow!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:41
Vind ik eigenlijk ook ;)
Vind ik leuk
Mari +1771
maandag 13 november 2017 om 15:54
Leuk voor die jongens
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:57
Ik hou het tegen VVV op een gelijk spelletje.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:01
Rasoptimist.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:36
5-0 geen enkel probleem
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:42
Ik hoop het!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:59
Lijkt me tijd om Kenneth in het doel te zetten.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:02
Hoe laat is het dan? 5 voor 12?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:04
Ten tijde van jouw reactie; 16:02uur.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:07
17:07 Oost Europese tijd Wim.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:32
De stadionklok in de Kuip staat al 2 weken op 5 voor 12. Haha.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:58
Maar goed dat je de stadionsklok van HSV niet hebt...
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 13 november 2017 om 16:32
Op basis waarvan?
Die hoge bal die hij tegen Swift uit zijn jatten liet vallen?

Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:46
op basis van het feit dat Jones momenteel helemaal niets vangt/pakt of hoe je het ook wil noemen
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 13 november 2017 om 17:02
Gek, joh, met iedere week 4 andere voor je neus waarvan 2 noodverband centrale verdedigers.
Winterstop, nieuwe rondes, nieuwe kansen eventueel.
Maar nu moet je niet gaan wisslen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:51
De blunders die hij maakt slaan nergens op, ongeacht de verdediging. Tijd voor vers bloed.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
dinsdag 14 november 2017 om 08:46
Als je de zekerheid dat dat verse bloed het zoveel beter doet, misschien wel ja.
Maar de laatste 2x dat die onder de lat heeft gestaan. AZ en Swift, ging hij in beide potjes weer glorieus onder hoge ballen door.
Want die zekerheid heb je dan wel weer met Vermeer.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:42
Van mij mag Bijlow gaan keepen. Dit seizoen wordt toch niets meer, wat hebben we nog te verliezen?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:04
Op basis van het hele seizoen. Dit is niet het sterkste seizoen van Jones.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:15
Ze houden Sven wel goed in de gaten op de foto
Vind ik leuk
Nuance +2557
maandag 13 november 2017 om 18:11
Ze kijken of er geen onderdelen vanaf vallen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:24
Dat is voor Feyenoord goed nieuws, het zat ze ook niet echt mee met de blessures
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:33
Kan die Jones er eindelijk uit.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:50
Gewoon Jones laten staan tenzij iemand kan vertellen met de juiste redenen waarom Vermeer zou moeten keepen.

het probleem is gewoon het missen van je centrale duo Van der Heijden en Botteghin (deze spelers en Jones waren zo goed op elkaar ingespeeld en daarbij El Ahmadi niet vergeten die nu meer verdedigend werk moet doen dan voorheen) daarbij denk ik zoiezo dat een van der Heijden nogal onderschat wordt van zijn voetballende capaciteiten.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:55
Nou ben benieuwd voor hoelang
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 13 november 2017 om 18:10
Hij wisselt Jones toch niet dus wat maakt het nog uit.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:55
Ziet v.Bronkhorst nou niet hoe lelijk dat tenue is van Feyenoord ?
Witte broek ? Shirt met rugnummers op een groot wit vlak ?
Witte sokken ? Toch logisch dat nu zo weinig winnen !!
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 06:09
Dat grote witte vlak op de rug is erg lelijk ja, maar moet volgens CL-regels. Zwarte broek is de traditie; witte broek wordt gedragen als zwart niet mag i.v.m. het onderscheid met de tegenstander.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst ziet ziekenboeg Feyenoord leegstromen: trio traint weer mee