Belgische rel rond gefrustreerde De Bruyne: Dat zal ik intern met hem bespreken

    Belgische rel rond gefrustreerde De Bruyne: "Dat zal ik intern met hem bespreken"

    Gepubliceerd: maandag 13 november 2017 om 16:18ma 13-11-2017 om 16:18

    Roberto Martinez heeft geen problemen met de harde kritiek van Kevin De Bruyne op de speelwijze van België. Dat liet de bondscoach maandag weten op een persconferentie.

    De Bruyne draaide er afgelopen weekend niet omheen, nadat België niet verder kwam dan een 3-3 gelijkspel tegen Mexico. "Wij teren nog altijd te veel op ons talent. Zolang er tactisch geen goed systeem staat voor de ploeg, gaan we moeilijkheden krijgen tegen landen als Mexico", zei de sterspeler van Manchester City tegen VTM.

    Martinez heeft er geen moeite mee. "Er is niets mis met het uiten van je eerlijke mening", citeert Het Laatste Nieuws de bondscoach van de Rode Duivels. "Kevin is een winnaar. Ik wil niet dat hij verandert. Hij gaf zijn eerlijke mening. Dat mag. Maar het is nu het moment om iets uit te proberen", verdedigt Martinez zichzelf voor de matige prestatie tegen Mexico.

    Erg leuk vond Martinez de reacties achteraf niet, geeft hij toe. In de komende dagen zal hij om de tafel gaan met De Bruyne. "Of ik het erg vind dat hij zijn kritiek met de media heeft gedeeld? Dat zal ik intern met hem bespreken."

    Plaats een reactie

    maandag 13 november 2017 om 16:25
    een trainer als martinez heeft binnen de groep toch ook niet meer respect dan de bruyne neem ik aan.
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    maandag 13 november 2017 om 16:26
    Hij zegt de trainer kan er niets van en dat moet de trainer accepteren.
    Dan ben je als trainer een onbenul als je sterspeler dat zegt.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 16:29
    De Bruyne is een wereldtopper. Iedere goede trainer zal het hem speltechnisch zo veel mogelijk naar de zin moeten maken om het hoogste rendement te krijgen uit de speler.
    Vind ik leuk
    Manolo +2295
    maandag 13 november 2017 om 16:37
    Ik zie de rel niet. De Bruyne uit kritiek. Martinez geeft aan dat hij daar geen problemen mee heeft. Ze gaan binnenkort samen een bak koffie drinken en klaar.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    maandag 13 november 2017 om 16:45
    Die komen er samen wel uit, ze hebben elkaar tenslotte ook nodig. Zal je zien dat de tactiek nu ineens sterk veranderd wordt.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    maandag 13 november 2017 om 16:53
    Die bezwijken allemaal onder druk in Rusland.

    Ze willen zo graag hebben ook een waardige selectie, alleen niet de ervaring om met de druk om te gaan.

    Ik hoop er naast te zitten maar denk niet dat ze ver gaan komen en dan denk ik dat het niet eens uitmaakt wie er als coach zit.
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    maandag 13 november 2017 om 17:37
    Mja, als je elke week met Pep op het veld staat, kan ik me wel voorstellen dat je elke andere trainer tactisch minder onderlegd vindt.
    Vind ik leuk
    onbemind +381
    maandag 13 november 2017 om 18:51
    De Bruyne heeft gelijk, Martinez heeft van de Rode duivels een
    zooitje van gemaakt, werden ondersteboven gespeeld Mexico.
    Belgie speelt nu nog slechter dan oranje, een soort hotseknots
    begonia voetbal. Nog even wordt Belgie ingehaald door Lichtenstein.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws