Belgische rel rond gefrustreerde De Bruyne: Dat zal ik intern met hem bespreken

Belgische rel rond gefrustreerde De Bruyne: "Dat zal ik intern met hem bespreken"

maandag 13 november 2017 om 16:18

Roberto Martinez heeft geen problemen met de harde kritiek van Kevin De Bruyne op de speelwijze van België. Dat liet de bondscoach maandag weten op een persconferentie.

De Bruyne draaide er afgelopen weekend niet omheen, nadat België niet verder kwam dan een 3-3 gelijkspel tegen Mexico. "Wij teren nog altijd te veel op ons talent. Zolang er tactisch geen goed systeem staat voor de ploeg, gaan we moeilijkheden krijgen tegen landen als Mexico", zei de sterspeler van Manchester City tegen VTM.

Martinez heeft er geen moeite mee. "Er is niets mis met het uiten van je eerlijke mening", citeert Het Laatste Nieuws de bondscoach van de Rode Duivels. "Kevin is een winnaar. Ik wil niet dat hij verandert. Hij gaf zijn eerlijke mening. Dat mag. Maar het is nu het moment om iets uit te proberen", verdedigt Martinez zichzelf voor de matige prestatie tegen Mexico.

Erg leuk vond Martinez de reacties achteraf niet, geeft hij toe. In de komende dagen zal hij om de tafel gaan met De Bruyne. "Of ik het erg vind dat hij zijn kritiek met de media heeft gedeeld? Dat zal ik intern met hem bespreken."

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 16:22
Er moet met deze selectie wel beter gevoetbald kunnen worden dan dat ze nu doen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:41
België moet met dit elftal gewoon mee kunnen doen om de wereldtitel.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:42
Eigenlijk wel. Zat talent. Toch zie ik het weer misgaan. Op de een of andere manier lijken ze er niet echt in te geloven.
Vind ik leuk
Nuance +2568
maandag 13 november 2017 om 18:07
Zij horen al jaren beter te voetballen dan ze nu doen. Moeten zich kapot schamen dat zij met deze voetballers nog niet in een finale hebben gestaan.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:25
een trainer als martinez heeft binnen de groep toch ook niet meer respect dan de bruyne neem ik aan.
Vind ik leuk
rinirat +844
maandag 13 november 2017 om 16:26
Hij zegt de trainer kan er niets van en dat moet de trainer accepteren.
Dan ben je als trainer een onbenul als je sterspeler dat zegt.
Vind ik leuk
Zippy +2751
maandag 13 november 2017 om 16:57
Waar zegt hij dat ?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:29
De Bruyne is een wereldtopper. Iedere goede trainer zal het hem speltechnisch zo veel mogelijk naar de zin moeten maken om het hoogste rendement te krijgen uit de speler.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:35
Zet Lukaku, Hazard, De Bruyne en Mertens in aanvallende posities en dan hopen dat de rest kan verdedigen
Vind ik leuk
Manolo +1469
maandag 13 november 2017 om 16:37
Ik zie de rel niet. De Bruyne uit kritiek. Martinez geeft aan dat hij daar geen problemen mee heeft. Ze gaan binnenkort samen een bak koffie drinken en klaar.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:41
Het klopt wel, België teert al jaren op de individuele klasse. Met een goede trainer met een bijpassende tactiek is België echt een kandidaat voor het winnen van de WK-titel. Een beetje hetzelfde als bij Ajax, waar er vaak alleen maar op individuele kwaliteit wedstrijden worden gewonnen, maar er weinig idee in het spel zit, door de ongeschikte Marcel Keizer.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 13 november 2017 om 16:45
Die komen er samen wel uit, ze hebben elkaar tenslotte ook nodig. Zal je zien dat de tactiek nu ineens sterk veranderd wordt.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
maandag 13 november 2017 om 16:53
Die bezwijken allemaal onder druk in Rusland.

Ze willen zo graag hebben ook een waardige selectie, alleen niet de ervaring om met de druk om te gaan.

Ik hoop er naast te zitten maar denk niet dat ze ver gaan komen en dan denk ik dat het niet eens uitmaakt wie er als coach zit.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:38
Ik denk dat de verdediging hun de das gaat omdoen. Kompany is altijd geblesseerd, Vermaelen mist ritme, Lombaerts is te oud en alles wat daarachter zit is te licht om achterin te zetten. Dat hebben we op het EK gezien tegen Wales.

Daarnaast loopt het ook nu weer niet lekker tussen Martinez en sommige spelers (Naingolan) en er zullen wel meer tussen zitten die voorlopig hun mond houden want iedereen wilt naar het WK.

Ze hebben een geweldige selectie maar zolang ze niet beseffen dat dit de kans is om het WK te winnen gaat het niks worden. Want volgend WK zal het een stuk lastiger worden.
Vind ik leuk
Koeien +1545
maandag 13 november 2017 om 17:37
Mja, als je elke week met Pep op het veld staat, kan ik me wel voorstellen dat je elke andere trainer tactisch minder onderlegd vindt.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:30
De Bruyne zei dat ze met 4 verdedigers moesten spelen tegen Mexico maar dan is in mijn ogen het balans op het middenveld weg. Daarnaast moet je ook iemand slachtofferen op het middenveld en laat nu net daar de kwaliteit van Belgie liggen. Ze hebben genoeg middenvelders maar achterin is het erg dun. Maar 1 back van niveau (Meunier). In principe kan Verthongen ook back spelen maar die gaat op het WK in het centrum spelen samen met Alderweireld. Kompany gaat waarschijnlijk niet het WK halen en Vermaelen mist toch wel wat ritme.

De kracht van Belgie een paar jaar geleden was hun verdediging maar dit is nu de zwakke plek geworden en dat gaat ze waarschijnlijk ook de das omdoen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:51
De Bruyne heeft gelijk, Martinez heeft van de Rode duivels een
zooitje van gemaakt, werden ondersteboven gespeeld Mexico.
Belgie speelt nu nog slechter dan oranje, een soort hotseknots
begonia voetbal. Nog even wordt Belgie ingehaald door Lichtenstein.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Belgische rel rond gefrustreerde De Bruyne: "Dat zal ik intern met hem bespreken"