Drama voor Italië: ploeg ontbreekt voor het eerst sinds 1958 op een WK

Drama voor Italië: ploeg ontbreekt voor het eerst sinds 1958 op een WK

maandag 13 november 2017 om 22:41

Voor het eerst sinds 1958 ontbreekt Italië op een WK. In eigen huis slaagde de ploeg er niet in om de 1-0 achterstand tegen Zweden weg te poetsen: 0-0.

De druk op bondscoach Giampiero Ventura was voor de return in Italië flink toegenomen vanwege de 1-0 nederlaag in Zweden, omdat het WK voor het eerst in zestig jaar (!) misgelopen dreigde te worden. De wedstrijd in San Siro was negentig minuten lang het aanzien waard. Het was Italië dat het initiatief toonde, maar het overwicht niet kon uitdrukken in doelpunten. Scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz eiste met name in de eerste helft de hoofdrol op, omdat hij diverse handsballen van Italië in het strafschopgebied onbestraft liet. Aan de andere kant kwamen ook de Zweden meerdere keren goed weg.

In de tweede helft was het tegenhouden geblazen voor Zweden, dat niet de noodzaak zag om ook maar een fatsoenlijke aanval op te zetten. De ploeg van bondscoach Janne Andersson vestigde de hoop op counters, waar Zweden zo nu en dan gevaarlijk uit kon komen. Italië voerde de druk steeds meer op, bracht Zweden uit balans, maar scoorde niet. Het leek een kwestie van tijd voor de bevrijdende treffer gemaakt zou worden, maar Zweden hield de boel achterin dicht.

Voor het eerst sinds 1958 hoeft Italië zich niet te melden op een WK. Daarmee lijkt het bijna zeker dat de 39-jarige Gianluigi Buffon, die tegen Zweden zijn 175e interland speelde, zijn laatste eindtoernooi gespeeld heeft.

Lees meer over:ItaliëZweden

Plaats een reactie

davidben +2435
maandag 13 november 2017 om 22:42
Ooooooohhhhh PIZZZAAAAAAAAA
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
Henk 1971 +1820
maandag 13 november 2017 om 22:48
Ik heb Verhoeven niet in de goal zien staan hoor........
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:58
Zit niet te dromen jongen, eet je pizza!
Vind ik leuk
Jens1999 +1476
maandag 13 november 2017 om 22:42
Dit is echt een nationale ramp voor Italië.... ik had het niet verwacht...
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
maandag 13 november 2017 om 23:04
Klopt, Jens.

Aan de andere kant mist Italië behoorlijk veel kwaliteit. Weinig vernuft dan wel creativiteit.
Viel me vies tegen al hadden ze vanavond wel een kleine overwinning verdiend.

Nah ja...geen Oranje en geen Italië komende zomer..ik zal het ermee moeten doen.;-).
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:11
Hi Ginovanni wat klote zeg!! Had dit echt niet verwacht.
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
maandag 13 november 2017 om 23:19
Ik ook niet echt. Wel, dat ze het heel lastig zouden krijgen tegen die stugge, zwaar verdedigende Zweden.

Maar toch....we zullen het ermee moeten doen Baileys.

Treurig...;-).
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:24
Ja het is niet anders. Wordt wel een raar WK zo.

Ik had 2-0 verwacht. Maar op een gegeven moment voel je aan dat Italië niet gaat scoren.
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
maandag 13 november 2017 om 23:53
Precies, Baileys...dat gevoel kreeg ik ook idd.

Helaas kwam dat uit.

Maar goed...dan gaan we maar andere leuke dingen doen komende zomer.;-).
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:54
Lekker op vakantie naar een land die niet naar het WK gaat ;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
dinsdag 14 november 2017 om 00:10
Haha, zo is het Baileys!!;-).
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 03:28
In NL of Italië dus bijvoorbeeld:-)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:17
Misschien Nieuw-Zeeland:p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 05:37
Kroatie dan maar?
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
dinsdag 14 november 2017 om 09:46
Goed en leuk team met mooie spelers, staaf!

Mijn zegen hebben ze.;-).

Heb je Kroatisch bloed of achtergrond? Of is het je favoriete vakantieland?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:51
Ik ben een mix ;-)

Maar heb 3 favoriete landen

Indonesie
Italie
Kroatie

Kroatie heb ik veel vrienden zitten en dus staat Kroatie naast Italie als favoriet voor mijn voetbal plezier ;-)
Vind ik leuk
Ginovanni +14592
dinsdag 14 november 2017 om 20:09
Mooi man!

Alleen al voor jou de volle steun voor Kroatië.;-).

Maar uiteraard ook voor het vaak aantrekkelijke spel van deze mooie ploeg.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:07
Wij hebben Marokko nog en geloof me als die verder komen word het hier in Nederland echt een drama serie op de tv .En die worden daarna dik betaald om nooit meer voor Marokko te kiezen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:42
Vind dit vooral erg voor Buffon. Rest van de Italianen zijn jankerds.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
Pazto +46
maandag 13 november 2017 om 22:43
Ik heb weinig met beide elftallen, maar wat gunde ik het de Italianen. Wat een anti-voetbal van Zweden heb ik gezien.
Vind ik leuk
Toke +1076
maandag 13 november 2017 om 23:05
Wat is anti voetbal?
Dat ze goed verdedigen?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:08
Onaantrekkelijk voetbal voor de neutrale kijker.
Vind ik leuk
Toke +1076
maandag 13 november 2017 om 23:09
Ah kijk. Dat is al anders verwoord ;)
Ik kan het wel waarderen als je team als een huis kan staan, minder aanvallend maar wel tactisch
Vind ik leuk
Enden +1801
maandag 13 november 2017 om 23:31
Dat klinkt Italiaans
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:17
Alsof Italie niet de BAAS van het anti voetbal is.... Nu moesten ze een keer. Had eigenlijk verwacht dat hij in de 90+3 nog wel zou vallen of een penalty toegekend zou worden...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 02:31
Verdedigen, anti-voetbal... Tja, dat hebben we van Italië nooit gezien toch?
Vind ik leuk
BassieN +7693
maandag 13 november 2017 om 22:43
We know that feel.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:46
Now, say that well
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
maandag 13 november 2017 om 22:50
Zeg dan niks ..
Vind ik leuk
BassieN +7693
maandag 13 november 2017 om 22:53
Haha ik woon al jaren in Engeland, denk je echt dat ik dat serieus schreef?

http://knowyourmeme.com/memes/i-know-that-feel-bro
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:54
geen memes gebruiken de gemiddelde vp`er is 50 ofzo.

VIP haalt het gemiddelde ook weer omhoog met zijn 150 jaar maar dat maakt niet uit.
Vind ik leuk
BassieN +7693
maandag 13 november 2017 om 22:55
Het valt me tegen dat memes nog niet worden bijgeschoold in bejaardenhuizen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:55
Ik kan een meme zo nu en dan wel waarderen.. maarja ik ben dan ook geen 50 :(
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:57
Zo grappig zijn memes nou ook weer niet. Misschien in het begin wel maar als iedereen ze gebruikt dan is het leuke er ook wel van af.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:59
Make that the cat wijs
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 23:04
Italië was walking behind the facts the whole time
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:56
Every afterpart has its frontpart, biekos nouw wie doont hef toe sie toe tiems wis aglie voetbal on the double u k !
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Ongelofelijk hoeveel geluk die Zweden nu hebben gehad.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:46
Nou idd !!! Wat een armetierig team
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:48
Ik ga die wedstrijden sowieso overslaan, bah kan niet naar dat voetbal kijken van die Zweden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:53
Dat mensen het leuk vinden dat Zweden is geplaatst kan ik niet begrijpen. Zijn weer een paar saaie wedstrijden erbij op het WK.
Vind ik leuk
Toke +1076
maandag 13 november 2017 om 23:08
Dat heb je gezien in je glazen bol?
Misschien worden die wedstrijden wel degelijk leuk.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:16
Je hebt geen glazen bol nodig om te zien dat Zweden niet om aan te gluren is.
Vind ik leuk
Bengelino +5944
maandag 13 november 2017 om 22:46
Idd ja, afgekeurde goal Dost, blunder lloris etc. Wat een schijtploeg
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:51
Je vergeet de van richting veranderde goal vorige week.
Vind ik leuk
Bengelino +5944
maandag 13 november 2017 om 23:05
Etc.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Wat was Italie slecht.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:46
Hahahahaha welke wedstrijd heb jij gezien dan ?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:49
Hahaha welke jij dan. Zeer slecht elftal. Van Zweden had ik niets anders verwacht.
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 23:05
Zeer slecht elftal? Spelen allemaal bij Inter Juve Napoli dus dat is bullshit
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:16
Okee. Ze speelde geweldig vanavond. Hahaha
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 23:21
Ik denk dat je ergens online wel een gratis cursus lezen kan vinden, doe er wat mee
Vind ik leuk
Obl93 +662
maandag 13 november 2017 om 22:49
Nou het is dat Zweden heel zwak was, maar Italië is op dit moment ook niet veel beter dan Nederland.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
maandag 13 november 2017 om 22:51
Mafkees, Italië was echt superslecht .. als jij dat niet kan beoordelen aan de hand van deze wedstrijd heb je echt geen verstand van voetbal !!! Zweden is ook heel slecht, maar meer als wat ze vanavond deden hoefden ze ook niet te doen
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:52]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:55
Dat bedoel ik ook. Prima verwoord
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:08
Meer dan
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:14
Darmian was veruit de slechtste op het veld, ik had die gast er na een kwartier al uit gehaald. Kreeg keer op keer ruimte maar deed er helemaal niks mee. Zelfs dit Italie had niet hoeven te verliezen van Zweden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Over het algemeen maar een slap Italië gezien in een vrij tam San Siro. Wel jammer voor Buffon.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:00
Buffon en robben.. twee helden die meer hadden verdiend.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:02
Idd. Ook in Italië al geen voetbalsfeer meer in het stadion. Dat gaat goed zo. Tjonge.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Meen je niet, precies wat ik had voorspeld. Was dat tegen jou Santi?

Leuk voor de Zweden maar jammer dat Buffon zo aan zijn einde moet komen.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:44]
Vind ik leuk
Santi +17495
maandag 13 november 2017 om 22:44
Je hebt helemaal gelijk het spijt me. Ik heb zweden zwaar onderschat

iederreen kan van iedereen winnen tegenwoordig. Zeker van maar zo'n klein verschil als dit
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:45
Gelukkig heb je niet weer een gokje met mij afgesproken. Zullen we dat van de week eens doen ;P
Vind ik leuk
Santi +17495
maandag 13 november 2017 om 22:45
Nou? Lijkt me geen slim plan voorlopgi :D
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:47
Hahaha :D
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 23:08
Je heb Zweden niet onderschat, barsten gewoon van het geluk, bijzonder matig elftal
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Mn voetbalhart bloedt. Chellini en Buffon vertegenwoordigen alles wat ik van een voetballer wil zien: Stijl die bij de rol past, kwaliteit en 300% passie. Helden.

Zweden knap gedaan. Oranje en Italie uitgeschakeld voor het WK. Maar wat kwamen ze hier goed weg.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:45
Zweden komt de hele kwalificatie al goed weg
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:00
Chiellini speelde ook weer als een beest. Verdedigend enorm aagressief maar fair, en ook aan de bal erg sterk.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:00
Ja ongekend. En als linksback gewoon nog even wat voorzetjes dr inslingeren na een rush over de hele flank.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 03:35
Tijdens EK volgde ik Italië speciaal vanwege Buffon en Pellè. Als de bondscoach nou gewoon Pellè erbij had gehouden, had die ze vanavond wel naar het WK geschoten ;-p
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:05
Dat zei ik ook tegen mijn zoon gisteravond. Het laatste half uur had hij daar mooi kunnen staan.

Mijn zoon is vandaag in rouw.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:32
Speelt Pelle uberhaupt nog wel? En waar? Heb hem al zeker een jaar niet zien spelen. Zonde eigenlijk.
Was geweldig geweest voor nu lijkt me ook. Al die technische vlotte jochies voorin zijn leuk, maar deed me meer aan effectloos Ajax denken...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:02
Idd. En aan Oranje ook. In het strafschopgebied lukte weinig. Pelle voetbalt nog in China. Zijn laatste jaar van de 3. Het zal mij benieuwen wat hij gaat doen.
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 16:18
Hoezo is jouw zoon vandaag in rouw? Wat is zijn speciale band met Italië en/of Buffon? Ik vind het zelf eigenlijk wel grappig dat de underdog NL en Italië verslaat. Maakt het ook iets minder pijnlijk voor Oranje haha. Maar dat Buffon WK door de neus wordt geboord, dat vind ik dan weer jammer. Ben benieuwd of Larsson nu zo gemotiveerd is om zich in WK-selectie Zweden te gaan spelen, dat hij bij Feyenoord de sterren vd hemel gaat spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:24
Mijn zoon is voor Italië en niet voor Oranje ... net zo eigenwijs als mij ... zeg maar.

Idd. Dat zou voor Feyenoord goed zijn. En dan Denemarken nog met Jørgensen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Italië huilt.
Vind ik leuk
Santi +17495
maandag 13 november 2017 om 22:43

Guidetti op het WK.
Dit gaat vermakelijk worden!
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 23:10
Waarom? Die speelt niet eens, gelukkig
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:43
Keurig gedaan van Zweden!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:44
Ik voelde de spanning van de Zweden.. Wel knap hoor.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:44
Het is een schande dat die la hoz du puta nog wedstrijden mag fluiten oioioi en tja het armetierige en gelukkige Zweden mag naar het wk ongelofelijk
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:59
Lahoz is een onbekwame scheidsrechter , ik ken hem goed van de Spaanse liga , deugt langs geen kanten
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:05]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:07
trainer?

Aangepast dus ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:07]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:15
Ja . Ik was er snel bij maar jij was nog sneller hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:27
Kan gebeuren, overkomt mij ook vaak zat.
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 22:44
Godver, wat is dat Zweden verschrikkelijk slecht, met hun reet op de 16 hangen en maar wegrammen want voetballen kunnen ze niet. Groot gemis voor het WK natuurlijk, echt een belabberd elftal heeft dat Zweden vooral die Lustig die kan er werkelijk waar helemaal niks van.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:47
Maar ze hebben wel het grote doel bereikt. In Nederland kijken we alleen naar mooi voetbal. De Zweden denken daar aders over, puur op resultaat voetballen.
Vind ik leuk
Mo +7986
maandag 13 november 2017 om 22:50
En dan hoor je Kieft stom lullen dat Italië geen kwaliteit heeft, dan is het voor hem toch echt tijd voor een rondje Specsavers. Genoeg fantastische voetballers, groot gemis op het WK
Vind ik leuk
Maxx Jw +333
maandag 13 november 2017 om 22:57
Goeie voetballers maar het voetbal is niet best.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:51
Zat een heleboel mazzel bij. Alles maar dan ook alles zat mee voor Zweden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:53
Ook dat heb je nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:08
Idd. Raar is dat. Net als het geluk dat Oranje in 2010 en 2014 had. Dat zal wel niet toevallig zijn.
Het leven blijft een golfbeweging. Alleen zijn bij sommigen, de dalen wat dieper, dan bij een ander. Zo ook met de pieken.
Kijk bijv ook bij Feyenoord. Toeval bestaat niet. Je moet ermee leren leven.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:47
Jawel lustig kan wel wat smerige overtredingen maken
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:50
Op het juiste moment moet dat soms, een WK staat er op het spel. Als het niet mooi kan dan maar vies.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:45
Zag ik niet aankomen. Bizar geen Italië op het wk.
Vind ik leuk
Hammers96 +1024
maandag 13 november 2017 om 22:45
Nu vindt ik het wel grappig.
Maar straks op het WK , geen buffon , geen fratelli d'italia , geen prachtig blauw shirt , 11 zweden op de 16 hangend.... BAH!!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:11
Schoolgeld terugvragen s.v.p.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:45
Dat Zweden voetbalt niet eens! Echt onwaarschijnlijk afbraakvoetbal. Die 3 wedstrijden zal ik overslaan op de WK.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:48
Doet een beetje denken aan ijsland ook zo
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 13 november 2017 om 22:45
Kan ik mijn Italiaanse leraar stangen! :)
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
maandag 13 november 2017 om 22:45
https://i.imgur.com/MGSS7s5.png
Vind ik leuk
lexy88 +1063
maandag 13 november 2017 om 22:46
Knap van Zweden. Hadden ze met Zlatan waarschijnlijk niet gered, veel meer een team nu. Wel een kwaliteitsarm team, pure middelmaat a la IJsland. Zonde dat Italië er niet bij is, had Buffon een ander afscheid gegund.
Vind ik leuk
Shrimp +114
maandag 13 november 2017 om 22:46
Terecht. Eigenlijk geen een kans gecreëerd. Die coach is nog dommer dan Blind, zet hij 3 spelers achterin die geen bal kunnen passen als je weet dat je 80% balbezit gaat hebben.
Vind ik leuk
Vidar +698
maandag 13 november 2017 om 22:51
Bonucci kan anders prima van achter opbouwen.
Vergeet niet dat dit Italië is, waar verdedigers moeten doen waarvoor ze op het veld staan namelijk verdedigen. Niet zoals Oranje dat verwacht dat een verdediger ook z'n man kan uitkappen en een splijtende pass moet geven dat een assist wordt...
Vind ik leuk
Shrimp +114
maandag 13 november 2017 om 22:57
Nou dat viel vies tegen. Ik weet ook wel dat dat in Italië niet verwacht wordt van een verdediger, maar 1 pure verdediger was genoeg geweest, zet dan een middenvelder zoals Jorginho of iets dergelijks erbij zodat je wat meer aan aanvallen toekomt.

De meerderheid van de passes van de verdedigers waren waardeloos, waarbij de breedteballen van Barzagli (niet strak over de grond maar altijd met een stuit erin) en de lange ballen / voorzetten van Chiellini het dieptepunt waren.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:05
Volgens jouw logica hadden de verdedigers de bal moeten afpakken, de assist moeten geven en dan nog is zelf de bal binnen moeten koppen. Er lopen nog 7 andere spelers op het veld.
Vind ik leuk
Shrimp +114
maandag 13 november 2017 om 23:08
Nee hoor. Ze hoefden de bal sowieso al niet af te pakken, want Italië had al het balbezit. Ze hoeven alleen maar fatsoenlijke passes te geven om een aanval op te zetten. Of vind jij dat Italië kans na kans heeft gekregen door het uitmuntende veldspel?

En dat de rest ook slecht was heb ik ook echt wel gezien hoor.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:09]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:24
Het probleem was niet om tot het strafschop gebied van Zweden te komen. Het ging veels te vaak fout in de laatste fase. En er was niemand voor het doel waar ze een voorzet op konden geven. Chielini speelde op het einde linksbuiten dus dat je de verdedigers afkraakt is best raar.
Vind ik leuk
Vidar +698
maandag 13 november 2017 om 22:46
Volgende keer topic openen voor de wedstrijd aub...
Vind ik leuk
AFCAlex +2005
maandag 13 november 2017 om 22:47
Zie je wel jongens, zo slecht is Nederland niet als zelfs Italië zich niet weet te kwalificeren! ;-)
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 13 november 2017 om 22:50
En Chili en de VS en Ivoorkust...
Vind ik leuk
Maxx Jw +333
maandag 13 november 2017 om 23:01
Zelfs Polen is er bij...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:10
Zelfs Polen?

http://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/men/index.html
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:22
Inderdaad een vreemde reactie, hij zou beter Panama kunnen noemen. Polen is straks zelfs groepshoofd! Toch verassend dat ze vandaag van een B-Team Mexico verloren, alhoewel Polen ook niet met hun sterkste elftal kwam opdagen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:25
De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt is hier van toepassing.
Vind ik leuk
Maxx Jw +333
dinsdag 14 november 2017 om 00:41
Staan idd hoger dan ik dacht... ben benieuwd hoe ze het gaan doen want het is op Lewandowski na toch echt geen wereldteam.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:48
Dit komt heel hard aan in Italie.. Toch wel knap dat Zweden met een soort anti-voetbal Nederland en Italie het nakijken geeft..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:50
Het WK wordt er niet leuker op al heeft Italie ook geen topper die ook maar een klein beetje in de buurt komt van Messi, Ronaldo, Neymar; dan kun je idd ook van Zweden verliezen die alles geven, goed verdedigen en op de counter loeren, beetje Italiaans eigenlijk?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:50
Leek net of ik een wedstrijd van het Nederlands elftal aan het kijken was. Man man dat was me een partijtje slecht zeg
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:04]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:51
Wat een stunt

Spannende pot ook!

Wat een matige ploeg zeg Italië....en wat een idioot van een bondscoach
De beste aanvaller van allemaal lekker laten zitten

Nu kon je wel zien dat Italië op bepaalde plekken toch zwak is en al door had moeten selecteren

Barzagli is een zwakke schakel

En om over Darmian nog maar te zwijgen

Hoe kan je die nou in de basis zetten als je voor daar de Sciglio en nog wel meer alternatieven hebt

Heel zuur voor Italië maar dit hebben ze echt aan de bondscoach te danken

Heel jammer voor Buffon....wat een held is dat

Vreselijke schijt ploeg dat Zweden

Sinds Ibrahimovic gestopt is lijkt het nergens meer op

Net zo een gedrocht qua voetbal als United nu onder Mourinho

Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:58
Goeie analyse, Barzagli speelde een mindere pot maar is normaal gewoon een uitstekende verdediger.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:32
Op zich wel

Maar het beste is er toch wel vanaf hoor

Romagnoli en anderen staan klaar om het over te nemen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:43
Die 3 voelen mekaar wel goed aan dus dat lijkt me de enigste reden waarom je hem zou opstellen. Daarnaast kunnen verdedigers nog makkelijk mee als ze dik in de 30 zijn en vooral Italianen. In 2010 waren we ook in paniek toen Ooijer moest spelen tegen Brazilie. Verdedigers kunnen op ervaring nog makkelijk een paar jaar mee. Al ben ik het met je eens dat het beste er vanaf is en denk ook wel dat ze zullen doorselecteren bij Italie.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:51
Terecht samen met het Nederlandse elftal een nieuw team opbouwen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:19
Italianen zullen dat waarschijnlijk wel gaan doen, Nederland helaas niet...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:54
Ben je van Gaal vergeten, als er een goede trainer komt kan de wereld er ineens heel anders uitzien!
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
maandag 13 november 2017 om 22:52
Nou, is Nederland in eens in goed gezelschap.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:54
Pfff het geluk van die Zweden houdt echt nooit op.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:57
Ooit houdt het op, ooit.
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 22:59
omdat Nederland is niet door, en zweden wel aha
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 22:57
Nieuwe record van Italië knap, dus Italië komt ook naast Nederland zitten nieuwe supporter
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:18
Zou een mooie illustratie (cartoon) kunnen zijn voor de krant. Een Nederlandse, Italiaanse, Chileense en Amerikaanse fan op een sofa, bedroevend kijkend naar een kleine televisie in een donkere kamer.
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 23:42
de cartoon wordt wereldwijd bekend en WK beste cartoon ook nog, dus Nederlandse, Italiaanse, Chileense en Amerikaanse, maken nog steeds kans op een prijs
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:58
Daar wordt 4 jaar nationale rouw afgekondigd
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:02
Hoeveel geld heeft Zweden betaald? Dit is toch vrij eigenaardig.. hopen dat Zweden compleet kapot gemaakt wordt op komend wk. Wat een teringland.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:02
Beetje de lamme en de blinde. Heeft Italië geen opbouwende middenvelders? De oude-gerespecteerde Juventus spelers (defensieve) stonden aan de basis van de opbouw. En dat tegen het defensieve Zweden. Hopeloos.

Uiteindelijk gaan die Zweden niet eens onverdiend naar de WK. Ik zal geen wedstrijd van dit team volgen (zelfs niet als Ibra terug komt).
Vind ik leuk
power +326
maandag 13 november 2017 om 23:03
Italia we leven mee, namens Oranje, alvast bedankt Nederland is enige dus
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:04
Het Zweden van oud-PSV-er en MOTM Ola Toivonen kwalificeert zich. Chapeau.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:14
Ben benieuwd of Zlatan terug zal komen van zijn nationale elftal-pensioen...Knap gedaan van Zweden, al denk ik nog steeds dat ze echt niks te zoeken hebben op het WK. Bizar dat je met slecht voetbal het WK kan halen. En een beetje geluk natuurlijk...Hoe het nu verder moet met Italië is mij een raadsel. Totaal onverwacht deze uitschakeling. Sneu voor Buffon, maar die moeten nu ook verder zonder hem. Ze staan er niet zo slecht voor als Oranje, maar dit is echt een dreun. Wij wisten nagenoeg al dat we het WK niet zouden halen, dit is echt een mokerslag voor hen, een nationale ramp. Kijken of ze hier overheen kunnen komen en sterker terug kunnen komen voor het EK2020. Met een andere trainer, ik denk dat Ventura de eer aanzichzelf zal houden.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:15]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:19
niet elk land kan lozano in de ploeg hebben
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:25
Kunnen we allemaal Marokko suporten 7 Marokkaanse Nederlanders heeft de Nederlandse voetbal toch zijn steentje bijgedragen
Vind ik leuk
DrJ +666
maandag 13 november 2017 om 23:50
Viva Mexico!
Vind ik leuk
JustH +438
dinsdag 14 november 2017 om 00:14
Nee ik ben Nederlander. Zat van de week weer naar een (Nederlander) te kijken die het Wilhelmus niet uit zijn strot kreeg!!!!
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
dinsdag 14 november 2017 om 06:22
Nooit .. Marokkanen hebben helemaal niks bijgedragen aan de Nederlandse samenleving, alleen altijd maar de boel lopen verkloten, als jij dat nou eens toe zou geven zou je op wat sympathie kunnen rekenen
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:48
Ventura fuooorrriiiii!!!!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 23:54
Zat Nederland toch poule des doods met Zweden en Frankrijk
Dus er is nog hoop
Vind ik leuk
JustH +438
dinsdag 14 november 2017 om 00:13
Zijn wij dan echt nog slechter dan deze 2 ploegen?
Vind ik leuk
13 +2381
dinsdag 14 november 2017 om 03:48
Sam Larsson zal optimaal gemotiveerd zijn om tot de WK-selectie te gaan behoren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 03:57]
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
dinsdag 14 november 2017 om 06:04
Ach ja...
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
dinsdag 14 november 2017 om 06:24
Mooi zo. Lekker voor ze en leuk voot zweden.


Wel jammet voor buffon,hem gunde ik het wel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Drama voor Italië: ploeg ontbreekt voor het eerst sinds 1958 op een WK