Drama voor Italië: ploeg ontbreekt voor het eerst sinds 1958 op een WK

    Drama voor Italië: ploeg ontbreekt voor het eerst sinds 1958 op een WK

    Gepubliceerd: maandag 13 november 2017 om 22:41ma 13-11-2017 om 22:41

    Voor het eerst sinds 1958 ontbreekt Italië op een WK. In eigen huis slaagde de ploeg er niet in om de 1-0 achterstand tegen Zweden weg te poetsen: 0-0.

    De druk op bondscoach Giampiero Ventura was voor de return in Italië flink toegenomen vanwege de 1-0 nederlaag in Zweden, omdat het WK voor het eerst in zestig jaar (!) misgelopen dreigde te worden. De wedstrijd in San Siro was negentig minuten lang het aanzien waard. Het was Italië dat het initiatief toonde, maar het overwicht niet kon uitdrukken in doelpunten. Scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz eiste met name in de eerste helft de hoofdrol op, omdat hij diverse handsballen van Italië in het strafschopgebied onbestraft liet. Aan de andere kant kwamen ook de Zweden meerdere keren goed weg.

    In de tweede helft was het tegenhouden geblazen voor Zweden, dat niet de noodzaak zag om ook maar een fatsoenlijke aanval op te zetten. De ploeg van bondscoach Janne Andersson vestigde de hoop op counters, waar Zweden zo nu en dan gevaarlijk uit kon komen. Italië voerde de druk steeds meer op, bracht Zweden uit balans, maar scoorde niet. Het leek een kwestie van tijd voor de bevrijdende treffer gemaakt zou worden, maar Zweden hield de boel achterin dicht.

    Voor het eerst sinds 1958 hoeft Italië zich niet te melden op een WK. Daarmee lijkt het bijna zeker dat de 39-jarige Gianluigi Buffon, die tegen Zweden zijn 175e interland speelde, zijn laatste eindtoernooi gespeeld heeft.

    Lees meer over:WK 2018ItaliëZweden

    Plaats een reactie

    davidben +5355
    maandag 13 november 2017 om 22:42
    Ooooooohhhhh PIZZZAAAAAAAAA
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:42]
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8104
    maandag 13 november 2017 om 22:48
    Ik heb Verhoeven niet in de goal zien staan hoor........
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:58
    Zit niet te dromen jongen, eet je pizza!
    Vind ik leuk
    BassieJr. +767
    maandag 13 november 2017 om 22:42
    Vind dit vooral erg voor Buffon. Rest van de Italianen zijn jankerds.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:42]
    Vind ik leuk
    Pazto +251
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Ik heb weinig met beide elftallen, maar wat gunde ik het de Italianen. Wat een anti-voetbal van Zweden heb ik gezien.
    Vind ik leuk
    Toke +1508
    maandag 13 november 2017 om 23:05
    Wat is anti voetbal?
    Dat ze goed verdedigen?
    Vind ik leuk
    Enden +4232
    maandag 13 november 2017 om 23:31
    Dat klinkt Italiaans
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:17
    Alsof Italie niet de BAAS van het anti voetbal is.... Nu moesten ze een keer. Had eigenlijk verwacht dat hij in de 90+3 nog wel zou vallen of een penalty toegekend zou worden...
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2183
    dinsdag 14 november 2017 om 02:31
    Verdedigen, anti-voetbal... Tja, dat hebben we van Italië nooit gezien toch?
    Vind ik leuk
    BassieN +11064
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    We know that feel.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Now, say that well
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:59
    Make that the cat wijs
    Vind ik leuk
    Mo +11802
    maandag 13 november 2017 om 23:04
    Italië was walking behind the facts the whole time
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 00:56
    Every afterpart has its frontpart, biekos nouw wie doont hef toe sie toe tiems wis aglie voetbal on the double u k !
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Ongelofelijk hoeveel geluk die Zweden nu hebben gehad.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Nou idd !!! Wat een armetierig team
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:48
    Ik ga die wedstrijden sowieso overslaan, bah kan niet naar dat voetbal kijken van die Zweden.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12367
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Idd ja, afgekeurde goal Dost, blunder lloris etc. Wat een schijtploeg
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:51
    Je vergeet de van richting veranderde goal vorige week.
    Vind ik leuk
    Bengelino +12367
    maandag 13 november 2017 om 23:05
    Etc.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Wat was Italie slecht.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Hahahahaha welke wedstrijd heb jij gezien dan ?
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:49
    Hahaha welke jij dan. Zeer slecht elftal. Van Zweden had ik niets anders verwacht.
    Vind ik leuk
    Mo +11802
    maandag 13 november 2017 om 23:05
    Zeer slecht elftal? Spelen allemaal bij Inter Juve Napoli dus dat is bullshit
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:16
    Okee. Ze speelde geweldig vanavond. Hahaha
    Vind ik leuk
    Mo +11802
    maandag 13 november 2017 om 23:21
    Ik denk dat je ergens online wel een gratis cursus lezen kan vinden, doe er wat mee
    Vind ik leuk
    Obl93 +2546
    maandag 13 november 2017 om 22:49
    Nou het is dat Zweden heel zwak was, maar Italië is op dit moment ook niet veel beter dan Nederland.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Meen je niet, precies wat ik had voorspeld. Was dat tegen jou Santi?

    Leuk voor de Zweden maar jammer dat Buffon zo aan zijn einde moet komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 22:44]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41877
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Mn voetbalhart bloedt. Chellini en Buffon vertegenwoordigen alles wat ik van een voetballer wil zien: Stijl die bij de rol past, kwaliteit en 300% passie. Helden.

    Zweden knap gedaan. Oranje en Italie uitgeschakeld voor het WK. Maar wat kwamen ze hier goed weg.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:45
    Zweden komt de hele kwalificatie al goed weg
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5619
    maandag 13 november 2017 om 23:00
    Chiellini speelde ook weer als een beest. Verdedigend enorm aagressief maar fair, en ook aan de bal erg sterk.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41877
    maandag 13 november 2017 om 23:00
    Ja ongekend. En als linksback gewoon nog even wat voorzetjes dr inslingeren na een rush over de hele flank.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6236
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Italië huilt.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4831
    maandag 13 november 2017 om 22:43
    Keurig gedaan van Zweden!
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:44
    Ik voelde de spanning van de Zweden.. Wel knap hoor.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:44
    Het is een schande dat die la hoz du puta nog wedstrijden mag fluiten oioioi en tja het armetierige en gelukkige Zweden mag naar het wk ongelofelijk
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3061
    maandag 13 november 2017 om 22:59
    Lahoz is een onbekwame scheidsrechter , ik ken hem goed van de Spaanse liga , deugt langs geen kanten
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 23:07
    trainer?

    Aangepast dus ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:07]
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3061
    dinsdag 14 november 2017 om 10:15
    Ja . Ik was er snel bij maar jij was nog sneller hahaha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    dinsdag 14 november 2017 om 10:27
    Kan gebeuren, overkomt mij ook vaak zat.
    Vind ik leuk
    Mo +11802
    maandag 13 november 2017 om 22:44
    Godver, wat is dat Zweden verschrikkelijk slecht, met hun reet op de 16 hangen en maar wegrammen want voetballen kunnen ze niet. Groot gemis voor het WK natuurlijk, echt een belabberd elftal heeft dat Zweden vooral die Lustig die kan er werkelijk waar helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 22:47
    Maar ze hebben wel het grote doel bereikt. In Nederland kijken we alleen naar mooi voetbal. De Zweden denken daar aders over, puur op resultaat voetballen.
    Vind ik leuk
    Mo +11802
    maandag 13 november 2017 om 22:50
    En dan hoor je Kieft stom lullen dat Italië geen kwaliteit heeft, dan is het voor hem toch echt tijd voor een rondje Specsavers. Genoeg fantastische voetballers, groot gemis op het WK
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1287
    maandag 13 november 2017 om 22:57
    Goeie voetballers maar het voetbal is niet best.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:47
    Jawel lustig kan wel wat smerige overtredingen maken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 22:50
    Op het juiste moment moet dat soms, een WK staat er op het spel. Als het niet mooi kan dan maar vies.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2572
    maandag 13 november 2017 om 22:45
    Nu vindt ik het wel grappig.
    Maar straks op het WK , geen buffon , geen fratelli d'italia , geen prachtig blauw shirt , 11 zweden op de 16 hangend.... BAH!!
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:45
    Dat Zweden voetbalt niet eens! Echt onwaarschijnlijk afbraakvoetbal. Die 3 wedstrijden zal ik overslaan op de WK.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2138
    maandag 13 november 2017 om 22:48
    Doet een beetje denken aan ijsland ook zo
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    maandag 13 november 2017 om 22:45
    Kan ik mijn Italiaanse leraar stangen! :)
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15891
    maandag 13 november 2017 om 22:45
    https://i.imgur.com/MGSS7s5.png
    Vind ik leuk
    lexy88 +1384
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Knap van Zweden. Hadden ze met Zlatan waarschijnlijk niet gered, veel meer een team nu. Wel een kwaliteitsarm team, pure middelmaat a la IJsland. Zonde dat Italië er niet bij is, had Buffon een ander afscheid gegund.
    Vind ik leuk
    Shrimp +359
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Terecht. Eigenlijk geen een kans gecreëerd. Die coach is nog dommer dan Blind, zet hij 3 spelers achterin die geen bal kunnen passen als je weet dat je 80% balbezit gaat hebben.
    Vind ik leuk
    Vidar +780
    maandag 13 november 2017 om 22:51
    Bonucci kan anders prima van achter opbouwen.
    Vergeet niet dat dit Italië is, waar verdedigers moeten doen waarvoor ze op het veld staan namelijk verdedigen. Niet zoals Oranje dat verwacht dat een verdediger ook z'n man kan uitkappen en een splijtende pass moet geven dat een assist wordt...
    Vind ik leuk
    Shrimp +359
    maandag 13 november 2017 om 22:57
    Nou dat viel vies tegen. Ik weet ook wel dat dat in Italië niet verwacht wordt van een verdediger, maar 1 pure verdediger was genoeg geweest, zet dan een middenvelder zoals Jorginho of iets dergelijks erbij zodat je wat meer aan aanvallen toekomt.

    De meerderheid van de passes van de verdedigers waren waardeloos, waarbij de breedteballen van Barzagli (niet strak over de grond maar altijd met een stuit erin) en de lange ballen / voorzetten van Chiellini het dieptepunt waren.
    Vind ik leuk
    Vidar +780
    maandag 13 november 2017 om 22:46
    Volgende keer topic openen voor de wedstrijd aub...
    Vind ik leuk
    AFCAlex +2030
    maandag 13 november 2017 om 22:47
    Zie je wel jongens, zo slecht is Nederland niet als zelfs Italië zich niet weet te kwalificeren! ;-)
    Vind ik leuk
    Het Brein +4356
    maandag 13 november 2017 om 22:50
    En Chili en de VS en Ivoorkust...
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1287
    maandag 13 november 2017 om 23:01
    Zelfs Polen is er bij...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 23:10
    Zelfs Polen?

    http://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/men/index.html
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 13 november 2017 om 23:22
    Inderdaad een vreemde reactie, hij zou beter Panama kunnen noemen. Polen is straks zelfs groepshoofd! Toch verassend dat ze vandaag van een B-Team Mexico verloren, alhoewel Polen ook niet met hun sterkste elftal kwam opdagen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 13 november 2017 om 23:25
    De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt is hier van toepassing.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1287
    dinsdag 14 november 2017 om 00:41
    Staan idd hoger dan ik dacht... ben benieuwd hoe ze het gaan doen want het is op Lewandowski na toch echt geen wereldteam.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13298
    maandag 13 november 2017 om 22:48
    Dit komt heel hard aan in Italie.. Toch wel knap dat Zweden met een soort anti-voetbal Nederland en Italie het nakijken geeft..
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    maandag 13 november 2017 om 22:50
    Het WK wordt er niet leuker op al heeft Italie ook geen topper die ook maar een klein beetje in de buurt komt van Messi, Ronaldo, Neymar; dan kun je idd ook van Zweden verliezen die alles geven, goed verdedigen en op de counter loeren, beetje Italiaans eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6765
    maandag 13 november 2017 om 22:51
    Wat een stunt

    Spannende pot ook!

    Wat een matige ploeg zeg Italië....en wat een idioot van een bondscoach
    De beste aanvaller van allemaal lekker laten zitten

    Nu kon je wel zien dat Italië op bepaalde plekken toch zwak is en al door had moeten selecteren

    Barzagli is een zwakke schakel

    En om over Darmian nog maar te zwijgen

    Hoe kan je die nou in de basis zetten als je voor daar de Sciglio en nog wel meer alternatieven hebt

    Heel zuur voor Italië maar dit hebben ze echt aan de bondscoach te danken

    Heel jammer voor Buffon....wat een held is dat

    Vreselijke schijt ploeg dat Zweden

    Sinds Ibrahimovic gestopt is lijkt het nergens meer op

    Net zo een gedrocht qua voetbal als United nu onder Mourinho

    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:51
    Terecht samen met het Nederlandse elftal een nieuw team opbouwen
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 13 november 2017 om 23:19
    Italianen zullen dat waarschijnlijk wel gaan doen, Nederland helaas niet...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9497
    dinsdag 14 november 2017 om 07:54
    Ben je van Gaal vergeten, als er een goede trainer komt kan de wereld er ineens heel anders uitzien!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5508
    maandag 13 november 2017 om 22:52
    Nou, is Nederland in eens in goed gezelschap.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 22:54
    Pfff het geluk van die Zweden houdt echt nooit op.
    Vind ik leuk
    power +6115
    maandag 13 november 2017 om 22:59
    omdat Nederland is niet door, en zweden wel aha
    Vind ik leuk
    power +6115
    maandag 13 november 2017 om 22:57
    Nieuwe record van Italië knap, dus Italië komt ook naast Nederland zitten nieuwe supporter
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 13 november 2017 om 23:18
    Zou een mooie illustratie (cartoon) kunnen zijn voor de krant. Een Nederlandse, Italiaanse, Chileense en Amerikaanse fan op een sofa, bedroevend kijkend naar een kleine televisie in een donkere kamer.
    Vind ik leuk
    power +6115
    maandag 13 november 2017 om 23:42
    de cartoon wordt wereldwijd bekend en WK beste cartoon ook nog, dus Nederlandse, Italiaanse, Chileense en Amerikaanse, maken nog steeds kans op een prijs
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9313
    maandag 13 november 2017 om 22:58
    Daar wordt 4 jaar nationale rouw afgekondigd
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:02
    Hoeveel geld heeft Zweden betaald? Dit is toch vrij eigenaardig.. hopen dat Zweden compleet kapot gemaakt wordt op komend wk. Wat een teringland.
    Vind ik leuk
    Verratti +2150
    maandag 13 november 2017 om 23:02
    Beetje de lamme en de blinde. Heeft Italië geen opbouwende middenvelders? De oude-gerespecteerde Juventus spelers (defensieve) stonden aan de basis van de opbouw. En dat tegen het defensieve Zweden. Hopeloos.

    Uiteindelijk gaan die Zweden niet eens onverdiend naar de WK. Ik zal geen wedstrijd van dit team volgen (zelfs niet als Ibra terug komt).
    Vind ik leuk
    power +6115
    maandag 13 november 2017 om 23:03
    Italia we leven mee, namens Oranje, alvast bedankt Nederland is enige dus
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:04
    Het Zweden van oud-PSV-er en MOTM Ola Toivonen kwalificeert zich. Chapeau.
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 13 november 2017 om 23:14
    Ben benieuwd of Zlatan terug zal komen van zijn nationale elftal-pensioen...Knap gedaan van Zweden, al denk ik nog steeds dat ze echt niks te zoeken hebben op het WK. Bizar dat je met slecht voetbal het WK kan halen. En een beetje geluk natuurlijk...Hoe het nu verder moet met Italië is mij een raadsel. Totaal onverwacht deze uitschakeling. Sneu voor Buffon, maar die moeten nu ook verder zonder hem. Ze staan er niet zo slecht voor als Oranje, maar dit is echt een dreun. Wij wisten nagenoeg al dat we het WK niet zouden halen, dit is echt een mokerslag voor hen, een nationale ramp. Kijken of ze hier overheen kunnen komen en sterker terug kunnen komen voor het EK2020. Met een andere trainer, ik denk dat Ventura de eer aanzichzelf zal houden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 23:15]
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:19
    niet elk land kan lozano in de ploeg hebben
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:25
    Kunnen we allemaal Marokko suporten 7 Marokkaanse Nederlanders heeft de Nederlandse voetbal toch zijn steentje bijgedragen
    Vind ik leuk
    DrJ +1075
    maandag 13 november 2017 om 23:50
    Viva Mexico!
    Vind ik leuk
    ajaxjj3187 +1102
    maandag 13 november 2017 om 23:48
    Ventura fuooorrriiiii!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 23:54
    Zat Nederland toch poule des doods met Zweden en Frankrijk
    Dus er is nog hoop
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 06:04
    Ach ja...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    dinsdag 14 november 2017 om 06:24
    Mooi zo. Lekker voor ze en leuk voot zweden.


    Wel jammet voor buffon,hem gunde ik het wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws