VP-voetbalkantine: 'KNVB moet zo snel mogelijk Fred Rutten binnenhalen als td'

    VP-voetbalkantine: 'KNVB moet zo snel mogelijk Fred Rutten binnenhalen als td'

    dinsdag 14 november 2017 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Van Bommel heeft Van Marwijk niet nodig bij trainerschap PSV'
    Stelling 2: 'Advocaat heeft gewoon goed gepresteerd met Oranje'
    Stelling 3: 'KNVB moet zo snel mogelijk Fred Rutten binnenhalen als td'

    Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

    Plaats een reactie

    Mari +5131
    dinsdag 14 november 2017 om 11:15
    En omgekeerd
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 12:59
    Ja dat vroeg ik mij ook af . Nu ben ik van allebei geen fan dus lekker stoken in de familie kan geen kwaad hebben ze weer wat goed te maken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19713
    dinsdag 14 november 2017 om 11:26
    Wat een rare stelling is dit nu weer. Volgens mij is Cocu daar trainer en wel tot 2019, toch? Je zou hier ook PSV kunnen ruilen voor Feyenoord, of Ajax of FC Utrecht. Maar dat doen we toch niet omdat die ook al een trainer hebben? Deze stelling, daar kan je niet met goed fatsoen op reageren vind ik.
    Vind ik leuk
    Mad Max +9182
    dinsdag 14 november 2017 om 12:15
    Sinds wanneer is een contract heilig in de voetbalwereld? En daarbij: er wordt in de stelling toch niet gesproken over een specifiek jaartal?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4708
    dinsdag 14 november 2017 om 11:56
    Stelling 1) Voorlopig heeft PSV Van Bommel niet nodig voor het trainerschap, daar zit Cocu. Wanneer Van Bommel trainer is, zou hij alleen in privé situaties Van Marwijk raadplegen denk ik.
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +645
    dinsdag 14 november 2017 om 13:37
    Buiten het feit dat Cocu nog trainer is van PSV, lijkt het me ook dat niemand echt kan oordelen over de stelling. Ik bedoel: wat weten we nou van de kwaliteiten als trainer van Van Bommel?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    dinsdag 14 november 2017 om 14:16
    Stelling 1: Tuurlijk wel. Van Marwijk heeft ervaring en rust. Heerlijke trainer om erbij te hebben. Maar cocu is er nu gewoon en de resultaten zijn goed weer...

    Stelling 2: Ja. Advocaat heeft gewoon prima gepresteerd. Blessures, clubwisselingen, gebrek aan kwaliteit op het veld en pech; alles zat net ff tegen.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3028
    dinsdag 14 november 2017 om 14:23
    Advocaat heeft het inderdaad op basis van resultaat prima gedaan. Hij zorgde er in ieder geval voor dat we wedstrijden begonnen te winnen, ook tegen tegenstanders van gelijkwaardig niveau, na de blamages tegen IJsland, Turkije, Griekenland, Tsjechië en Bulgarije onder Blind.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4708
    dinsdag 14 november 2017 om 14:24
    Stelling 2) Net als de Italiaanse bondscoach goed gepresteerd heeft.
    Vind ik leuk
    Jozef +32684
    dinsdag 14 november 2017 om 14:37
    Stelling 2: Natuurlijk niet. Advocaat faalde hopeloos in zijn opdracht. Zie discussie andere Advocaat artikelen vandaag. Anders gaan mensen me nog een Advocaat-hater vinden. Waarom zou ik? Hij heeft gefaald en die pyrrusoverwinningen zeggen alles denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 15:25
    Stelling 2: wanneer men de prestaties van Advocaat vergelijkt met zijn voorganger, die het met dezelfde matige spelersgroep moest doen, dan heeft Advocaat het geweldig gedaan. Maar daar was ook niet veel voor nodig in de wetenschap dat de voorganger van Advocaat de slechtste bondscoach ooit was.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4708
    dinsdag 14 november 2017 om 17:12
    Stelling 3) De KNVB moet zorgen dat Nederlandse ploegen weer enigszins meekunnen in Europa, wanneer Fred Rutten als td aanstellen daar een stap in is, moeten ze dat doen, anders boeit het me niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 17:38
    3. Wat doet een TD? Die stelt vlgs mij alleen maar trainers aan. Rutten kan zich beter bemoeien met de trainersopleidingen.
    Waar moet een jeugdtrainer op letten. Hoe train je de jeugd beter.
    Bij vele andere sporten, doe je elk jaar of 2x per jaar een soort examen. Bijv bij judo. En dan verdien je een volgende kleur band. Dan weet je op welk nivo de jeugd zit. Dat lijkt mij zeer toepasselijk voor bij t voetbal. Nu wordt alleen maar op de leeftijd gelet. En wat je kan, maakt niet uit.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 18:03
    Als van Gaal niet wil is dit de beste optie
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    dinsdag 14 november 2017 om 18:24
    Stelling 2: Raar dat PSV weer voor een onervaren trainer zou kiezen. Dat kost punten. Van Marwijk zie ik liever bij de KNVB.

    Advocaat heeft redelijk gepresteerd bij de KNVB. Hij had meer rekening moeten houden met doelsaldo en na uitschakeling meer naar de toekomst moeten kijken. Ik krijg het gevoel dat het allemaal om Advocaat draait, want hij wint vaak in plaats van dat het om Oranje gaat.

    Geen Fred Rutten als td. Vier betere opties: van Basten, Jonk, Cruyff en van Marwijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP-voetbalkantine: 'KNVB moet zo snel mogelijk Fred Rutten binnenhalen als td'