Onderzoek naar mishandeling zaakwaarnemer Ajacied stopgezet: 'In doofpot gestopt'

Onderzoek naar mishandeling zaakwaarnemer Ajacied stopgezet: 'In doofpot gestopt'

dinsdag 14 november 2017 om 13:14

Het Openbaar Ministerie heeft het onderzoek naar de mishandeling van zaakwaarnemer Stefano van Delden bij Helmond Sport stopgezet. Volgens het OM zijn er onvoldoende aanleidingen om de verdachten te vervolgen.

Van Delden is de zaakwaarnemer van Ajax-speler Mees de Wit en liep na de wedstrijd van Helmond Sport tegen Jong Ajax op 15 september naar de parkeerplaats toen hij werd aangevallen. Volgens Van Delden zelf zat er een racistisch motief achter de mishandeling. Ook zijn auto werd beschadigd. 

"Ik vind het erg teleurstellend dat het OM het onderzoek stopt. Er zijn gewoon duidelijke camerabeelden waarop de verdachten te zien zijn", reageert Van Delden tegen Omroep Brabant. "Bovendien hebben heel veel mensen het voorval gezien. Ik krijg nu het gevoel dat deze hele zaak in de doofpot is gestopt." Van Delden heeft besloten de zaak te laten rusten om zich weer 'op het positieve te richten'.

Plaats een reactie

Jesmaj +162
dinsdag 14 november 2017 om 13:32
Duidelijke camerabeelden zijn toch reden genoeg voor een hoger beroep, lijkt mij?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:34
Welkom in Nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:20
Je haalt de woorden uit mijn mond, je was me voor!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:21
het land van D66 rechters, hoofddoeken en dadels
Vind ik leuk
Blindsy +2734
dinsdag 14 november 2017 om 15:57
Als dat de norm is, is er alle reden om juist wel tot vervolging over te gaan. Dhr. Van Delden heeft nl. een bruingekleurde huid. En beticht zijn aanvallers ervan, hem niet te hebben aangevallen omdat hij onderdeel was van een Ajax-clubje.. maar omdat hij een donkere huid had. Die D66-rechters van jou zouden hier dus kwijlend op moeten duiken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:15
Die snelle amsterdamse jongen wilde natuurlijk ff snel cashen en naamsbekendheid voor zichzelf en zijn cliënt. Dan bende in Hellmond aan het verkeerde adres.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:27
Dat ben je sowieso in Helmond.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:30
'' Die snelle amsterdamse jongen wilde natuurlijk ff snel cashen en naamsbekendheid voor zichzelf en zijn cliënt ''

Net als of er bij Helmond sport zo veel te halen valt, de gemiddelde speler in Jong Ajax verdiend een hoger loon!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:57
Er zijn camerabeelden waarop de verdachten te zien zijn, maar zijn er ook camerabeelden van het voorval zelf?
Vind ik leuk
Mad Max +6430
dinsdag 14 november 2017 om 15:24
Je kunt niet in hoger beroep als er geen zaak van wordt gemaakt......
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:34
Zo te lezen geen beelden van het incident, enkel beelden waarop verdachten te zien zijn.
Vind ik leuk
tannat +442
dinsdag 14 november 2017 om 15:15
Precies.
Kortom: Een hoop blah blah zonder enig bewijs.
Wellicht dat Helmond Sport een schadevergoeding kan vragen wegens imago-schade door deze verdachtmakingen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:34
Een getuigenis geldt ook als bewijs toch? "Bovendien hebben veel mensen het voorval gezien" zegt hij.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:43
Dat had een zaakwaarnemer van een speler van Helmond moeten overkomen in Amsterdam, dan was er vast en zeker een rechtszaak gekomen. In het '' warme '' Brabant stoppen ze maar al te graag in de '' doofpot ''!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:58
Is de volslagen onzin in de aanbieding?
Vind ik leuk
HanV +2031
dinsdag 14 november 2017 om 14:26
Het zal wel komen omdat die speler anderhalve week later uit Ajax is gegooid. Drukte maken over een ex-Ajax-speler? Om nog wat onzin toe te voegen dat het uitmaakt wie het betreft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:12
*de wit is niet eruit gegooid. was niet opgenomen in de wedstrijdselectie tegen Eindhoven.
Vind ik leuk
HanV +2031
dinsdag 14 november 2017 om 15:34
Sorry, ik zie dat hij nog gewoon bij de selectie staat van jong Ajax. Ik had het bericht dat hij uit de selectie van jong Ajax was gezet, heel anders opgevat.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 13:18
Geen probleem. vele hebben het verkeerd opgevat
Vind ik leuk
tannat +442
dinsdag 14 november 2017 om 15:16
In Brabant janken ze niet zo snel
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:41
Omdat racisme veel voorkomt in Brabant. Niet voor niks is londsdale hot bij de jongeren in Brabant.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:55
Pffff. En uit welk onderzoek, onderbouwd met de juiste statistieken, haal jij deze onzin? Of reageer je vanuit de onderbuik, waarbij je je hopelijk wel beseft dat jouw opmerking ook discriminerend van aard is.... Denk even na man. Droeftoeter.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:26
In Brabant zijn allochtone amateurvoetballers geregeld doelwit van racisme en discriminatie. Zo zouden supporters of tegenstanders de voetballers uitmaken voor 'kutturk', 'aap' of 'shoarmabak'.
Faysal Bensiali, voetballer van Kruisland, zegt: "Het gebeurt nog te vaak. Ik wil niet in de slachtofferrol kruipen, maar het is goed dat er eens aandacht aan wordt besteed." Volgens Martijn Malinka van het Bredase PCP komen de racistische uitlatingen vooral voor in dorpen: "De mensen in die dorpen weten niet beter."

Scheidsrechter Jean Pierre Loontjes bekijkt het probleem volgens BN DeStem van twee kanten: "Discriminatie is langs sommige velden gewoon realiteit. Omgekeerd merk ik ook dat op het moment dat je tegen Marokkaanse spelers fluit, ze zich sneller gediscrimineerd of beledigd voelen."
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:27
Een citaat uit het eerste krantenberichtje: ‘Het broeit al enige tijd in Eersel en Bladel, in de Kempen, aan de rand van Nederland. Vorig jaar werden de eerste hakenkruisen, SS-teksten en racistische leuzen aangetroffen op toestellen in speeltuinen, muren, schuttingen en elektriciteitskasten. De auto van Burhan [uit Somalië] werd “versierd” met hakenkruisen. De pesterijen werden langzamerhand fysieker, zeggen Somalische jongeren in Eersel. Zo worden ze steeds vaker bekogeld met bierblikjes. Donkere leerlingen van het vmbo in Bladel zouden na schooltijd zijn opgewacht door een groep autochtone jongeren.’
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:55
Zonder cijfers lijkt het mij nogal een boude stelling dat er relatief meer racisten zijn in Brabant dan in, bijvoorbeeld, Overijssel/Twente
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:53
Hup artikel 12 en civiele rechtszaak tegen Helmond sport clubs zijn ook verantwoordelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:18
Over verantwoordelijkheid kan je twisten, maar aansprakelijk zijn ze zeer zeker niet. Welke onrechtmatige daad zou Helmond Sport dan hebben begaan en hoe verhoudt dat zich tot deze mishandeling?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:24
Volgens de KNVB regelement en die van onze overheid zijn clubs aansprakelijk voor de veiligheid in en rond het stadion... clubs zijn in het verleden ook meermaals hier voor gestraft.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:33
Enkel als niet is voldaan aan de inspanningsplicht van een 'redelijk handelend toezichthouder' en er een causaal verband bestaat tussen het niet voldoen aan de inspanningsplicht en de geleden schade
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:03
Hij heeft zich zelf in veiligheid moeten brengen... dus de beveiligings plan en actie vanuit Helmond is niet voldoende gebleken...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:30
Je redenering is zeer sympathiek t.o.v. het slachtoffer dat ik ook genoegdoening gun, maar ik denk niet dat een civiele rechter mee zou gaan met jouw redenering. De inspanningsverplichting is niet oneindig, dus het enkele feit dat het nu misgegaan is betekent niet direct dat Helmond nalatig is geweest. Voor de geïnteresseerden onder ons meer info op: http://www.incasumagazine.nl/magazine/casu-magazine-nr-8/geweld-en-om-het-voetbalveld/

Onder het kopje 'Wangedrag supporters: FBVO' wordt het een en ander uitgelegd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:31]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:05
En het betekend dus volgens jouw dus niet? En het is in het stadion begonnen en heeft zich tot zijn auto door gezet in dit hele stuk hoort er al een beveiliger te staan... dus jawel Helmond sport valt wat aan te rekenen. Ken geen stadion zonder beveiliging bij de voor deur! Bij Helmond lijken ze meer kaartjes knipper te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:51
Alweer bij Helmond Sport?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:04
dat is nederland momenteel ,ze proberen zoveel in de doofpot te duwen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:11
Doen ze niet best dan als we erover spreken op een voetbalsite... Alsof het hier nu erger is dan vroeger of een willekeurig ander land
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:00
Nederlanďddddddddd ,wat n land hahahaha ,Het OM is het om serieus te nemen .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onderzoek naar mishandeling zaakwaarnemer Ajacied stopgezet: 'In doofpot gestopt'