Ziyech glundert van oor tot oor: Dat wist ik al van tevoren

Ziyech glundert van oor tot oor: "Dat wist ik al van tevoren"

dinsdag 14 november 2017 om 16:22

Ook al gaat Marokko wél en het Nederlands elftal níet naar het WK 2018, Hakim Ziyech maakt geen lange neus naar de KNVB. Als basisspeler van de Marokkaanse ploeg plaatste de spelmaker van Ajax zich zaterdag voor het eindtoernooi in Rusland. 

"Ik hoef achteraf niet te bedenken of dit de goede keuze was. Dat wist ik al van tevoren", aldus Ziyech in gesprek met de NOS"Dat is voetbal hè? Het kan soms raar lopen."

Inmiddels staat de linkspoot weer op het trainingsveld van Ajax. Hij glundert nog steeds. "Dit was een van de mooiste weken in mijn leven. Het was een echte vechtwedstrijd, met veel duels en lange ballen op een slecht veld", doelt hij op de 2-0 zege op Ivoorkust. "Maar na de wedstrijd was het feest met de spelers, met de trainers. En daarna is het in Marokko ook een groot feest geworden."

Hoe hij het succes van Marokko verklaart? " Iedereen gaat voor elkaar door het vuur en ik denk dat we dat ook hebben uitgestraald. Als een van ons het moeilijk heeft, dan komt de ander al om te helpen. En ook binnen de organisatie was het rustig."

Plaats een reactie

Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:29
En blij met het enige eindtoernooi in zn carriere. Spreek hem over 10 jaar nog eens hierop aan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 16:29]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:33
Ik denk dat ze in Afrika nog een van de betere zijn. De laatste jaren is het niveau daar wel wat afgezakt een paar jaar geleden waren Ivoorkust, Nigeria en Kameroen nog van een goed niveau.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:18
Ik vind Nigeria toch wel veel goede spelers hebben hoor. Daar zit nog wel wat potentie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:34
Ja want Zyech mag niet blij zijn. Hoe afgunstig kun je zijn zeg....
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:38
Is dat afgunst ? Denk je nou echt dat ik er van baal dat Nederland er niet bij is ? Sinds de aanstelling van Blind kots ik op t Nederlands elftal en dan staat die reservekeeper er steeds in... dat helpt ook niet. Dit heeft met afkeer te maken, geen afgunst.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:39
Het zit je allemaal wel erg hoog voor iemand die het allemaal niet meer boeit en niet baalt
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:41
Mag toch wel mijn mening geven ?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:45
Absoluut! Alleen je komt zo bozig over. Relaxed joh, laat Zyech blij zijn. Zou jij ook zijn in zijn situatie.
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:48
Tja mn 3e pint Fosters is ook al leeg... daar wordt je toch depri van
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:56
Mogen we allemaal boos zijn op dat slappe Nederlands elftal. Zelfs zonder trainer hadden ze het kunnen halen als ze maar eens inzet toonde en vochten als leeuwen en niet als asielkatten! Het is om je dood te schamen en we mogen boos zijn want ze vertegenwoordigen ons!! En krijgen ook nog een riant betaald voor hun afgeleverde prutswerk. Zelfs zonder goeden generatie kun je scoren kijk naar van Gaal. Maar dan moeten die verwende kinderen elke dag een trap onder jun reet hebben. Zo dat lucht op!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:15
Je bedoelt sinds hiddink aan het roer kwam? De ellende is met hem begonnen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:36
Want je verwacht serieus dat Nederlands elftal de aankomende 9 jaar weer een toernooi gaat halen?
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:39
Ik denk serieus dat Oranje meer eindtoernooien gaat halen dan Marokka ja.
Vind ik leuk
Mari +1771
dinsdag 14 november 2017 om 17:16
Butsal laten we het hopen.
Echter, wat neem ik waar.
Jongens hier voetballen steeds minder. Ze doen nu veel meer aan andere sporten en gamen meer. De KNVB heeft geen idee hoe ze de jongeren weer meer aan het voetballen moet krijgen.
Daarnaast speelt geld een rol:
voetballen is duurder geworden, maar nog steeds veel goedkoper dan andere sporten. Wie gaan er dus vooral op voetbal? Ik denk vooral jongeren van ouders met een kleiner budget.
Gaan we verder, het aantal kinderen van ouders met een dubbele nationaliteit neemt verder toe, terwijl het aantal kinderen met alleen de Nederlandse nationaliteit met een vast percentage groeit. Dit percentage ligt dus lager dan kinderen met een dubbele nationaliteit.

Conclusie; de vijver waaruit gevist kan worden is misschien hetzelfde gebleven, maar het aantal vissen wordt steeds minder
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:25
Dat denk ik ook, maar je had het eerst over 'in 10 jaar'. Nu je reactie aangepast zie ik
Vind ik leuk
Garinsha +2694
dinsdag 14 november 2017 om 16:50
mag hij niet blij zijn dan?

als hij een lange neus had getrokken had je de poppen aan het dansen gezien.. nu hij dat niet doet is het nog niet goed.

Gun die jongen zo n WK man..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:21
Marokko heeft geprofiteerd van een uitzonderlijk zwakke lichting van Ivoorkust. Ze zijn er itt Nederland wel bij op het wk..... maar gaan alle potjes verliezen....... ze zijn veruit de zwakste broeder die mee doet.
Vind ik leuk
Nigel +11
dinsdag 14 november 2017 om 19:44
wel verder dan Nederland gekomen!
Vind ik leuk
Nigel +11
dinsdag 14 november 2017 om 20:14
Hoezo doe je zo..... Ohja NL is niet door heeft het WK niet gehaald was het even vergeten verder een fijne dag nog
Vind ik leuk
derksen +6815
dinsdag 14 november 2017 om 16:32
Ik zal heel vp wel over me heen krijgen
Maare gun het Marokko wel dat hun naar wk gaan

En heel misschien steekt KNVB er weer wat van op
Net als IJsland
Gewoon een team smeden daar draait het om en gaan als de brandweer





Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:40
Jij bent de échte Derksen he ? Wannen onzin jonguh
Vind ik leuk
HJR +4393
dinsdag 14 november 2017 om 17:57
IJsland is inderdaad wel een team, net zoals Zweden bijvoorbeeld.

Bij Marokko hebben ze goede spelers rondlopen. Maar of het een team is vraag ik me af. Natuurlijk als het goed en loopt, maar wat als het straks even niet loopt in het veld?

Dan moeten ze laten zien dat het een team is. Ziyech heeft het nu over dat ze een team vormen en alles goed is, paar maanden geleden mocht hij niet mee doen.

Ik gun het jongens als Ziyech, S Amrabat en El Ahmadi maar het zijn over het algemeen gasten met veel passie, wat dus ook tegen je kan werken als het minder gaat.

Het is even de loting afwachten, maar denk dat Marokko hooguit de eerste ronde overleefd. Al hoop ik meer voor ze
Vind ik leuk
mcmodd +11388
dinsdag 14 november 2017 om 16:34
Dit is een man met een mooie carrière, dat kan alleen maar nog mooier wordn als hij heel blijft. Ik gun hem dit succes. Het vechten voor elkaar zal hij nu in de competitie wel weer gaan missen vrees ik.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 16:46
dat vrees ik inderdaad ook ja......
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:45
Misschien dat hij die mentaliteit is mee moet nemen naar ajax.
De club die hem hem veel geld betaald maar waar hij vaak als een prinses over het veld dartelt.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 16:49
Hakim Ziyech,
Geboren 19 maart 1993, te DRONTEN...

Is dus gewoon een geboren en getogen Nederlander.

Deze 'multiculturele Belangenverstrengeling' begint gewoon hyper-irritante vormen aan te nemen.

Nade 2e Wereldoorlog, waren er ook tál van vrouwen zwanger van duitse, engelse, canadese of amerikaanse soldaten: hebben die vrouwen, én al die kinderen OOK allemaal een dubbele nationaliteit gekregen? (NB, dát is nog iets wat logisch te begrijpen is: Opdat ze ook de nationaliteit van hun biologische vader hebben en die eens zouden kunnen bezoeken? 99/100 Dubbele Nationaliteiten die we nu hebben komen 'automatisch' van de 'In Nederland Wonende'' ouders.

Ik heb er nog geen term-naam voor gezien, maar ik zet dít onder de noemer 'Ondankbaar Landsverraad', en belangenverstrengeling. Marokko is er prima bij gebaat om de in Nederland-opgeleidde voetballers aan hún Nationale Selectie toe te voegen.

Precies zoals ze dáár mensen hebben wonen, die3 maand en 1 dag in Nederland zijn om hun uitkering actief te houden, en die DAAR in Marokko opmaken.

Hij is in Nederland geboren, getogen, opgeleid, etc etc... En nu 'kiest hij voor Marokko'.. Ergens zeg ik nog steeds: dan moet de staat daar ook consequent in zijn en hem per direct die Nederlandse Nationaliteit afnemen.
Consequent gevolg van zijn eigen keuze.
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 16:56
Amen
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:26
Wat een grapjas ben jij zeg.
Vind ik leuk
Butsbal +4268
dinsdag 14 november 2017 om 17:31
Wat is hier dan grappig aan ? Integendeel !
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:38
Omdat ik het bullshit vind.

We hebben het hier over sport? Komt hij met z'n politieke standpunten aanzetten.

Er is opeens veel gezeik met Marokkanenpolitiek weer op deze site sinds zij WK hebben gehaald en de Nederlanders niet.

Trieste zaak dit hoe afgunstig mensen zijn
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 17:51
Heeft niks met afgunst te maken. Ziyech is híer geboren ,getogen etc etc..
Gewoon een stukje fatsoenlijke erkenning. Maar in plaats daarvan weten dít soort figuren er via een 'achterdeur-regeltje' er tóch beter van te worden.

Dit voedt alleen de gedachte dat mensen met een dúbbele Nationaliteit, dus létterlijk meer rechten hebben dan 'de echte Nederlanders'.
En dát wordt gewoon NOOIT geaccepteerd her in Nederland.

En dit hele verhaal is gewoon 1 van de véle, vele voorbeelden van de problematiek ván Dubbele Nationaliteiten.
Er is geen enkele Nederlander die op een dergelijke manier misbruik kan maken van de regels, maar als je een dubbele nationaliteit hebt, is er NIKS meer aan je te controleren en kan je zga doen en laten wat je wilt.

En dit betreft écht niet alleen die specifieke randgroepering-marokkanen(lees: dus niet de échte Marokkanen die zich doodschamen voor dit soort gedrag, ja ook dit soort keuzes van Ziyech en Amrabat).

Dit beslaat véél meer Nationaliteiten.
Het enige wat jij hier probeert te doen, is dít door te generaliseren in een beleid van verdeeldheid zaaiien. 'Kijk dat is weer zo'n rechtse extremist'. En dát laait een discussie op waarin het volk weer 'heerlijk met elkaar bezig is, elkander in de haren te vliegen', En onze 'allerliefste Regering Rutte-III kan weer ongestoord doen en laten wat ze willen"..

Vind jij het maar bullshit, ik merk hier een behoorlijk punt aan, wat gewoon al láng aangepakt had moeten worden. Het punt is er eentje die met velen in verbinding staat, en een díkke rode draad van problematiek kenmerkt..

Vind je dát echt bullshit?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:52]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:55
Ik vind het bullshit dat je al deze zaken erbij haalt die niets maar dan ook niets met voetbal hebben te maken. Wat jij nu doet is een sportieve keuze aangrijpen om je eigen politieke standpunten te verkondigen over een gehele bevolkingsgroep.

Ik vind dat best wel bullshit ja en dan druk ik me nog zacht uit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
Nigel +11
dinsdag 14 november 2017 om 20:08
Weet je wat jij mag doen heel hard lopen huilen. loop is niet te janken man verdomme gun het andere en het wordt je ook gegund!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:53
Beste speler van de Eredivisie en wel actief op het WK.
Vind ik leuk
Farmer +6037
dinsdag 14 november 2017 om 17:02
'Overdrijven is de kracht van de beredenatie"

Er spelen 'genaturaliseerde Nederlanders' mee in de selecties van deelnemende landen, maar Nederland zélf is er niet bij!

Zeg mij eens wat er niet klopt aan die stelling of...
wat er aan overdreven is?
Vind ik leuk
Emnu +0
woensdag 15 november 2017 om 06:49
Het EK88 dan ook maar de boeken uit met al die genaturaliseerde Surinamers?
Vind ik leuk
FSCeara +2507
dinsdag 14 november 2017 om 18:01
Klopt.met mexico
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 18:29
Heeft Ziyech zich laten naturaliseren tot Mexicaan?
Vind ik leuk
FSCeara +2507
donderdag 16 november 2017 om 19:36
Ziyech is niet de beste speler van de eredivisie.helaas.dat is momenteel chuckie van PSV
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 19:52
Je bedoelt die ene Mexicaan die alleen schittert tegen de VVV's en Willem 2's van deze wereld? Die Mexicaan die de enige keer dat ie tegen een redelijke rechtsback heeft gestaan (Dumfries) meteen simpel uit de wedstrijd werd gespeeld?

Nope, die is het niet.
Vind ik leuk
FSCeara +2507
vrijdag 17 november 2017 om 11:13
En jij hebt het over de speler die moe was ? Tegen topclubs ook nooit uit de verf komt ? Die is het ook niet hahaha maar goed jij zal ajacied zijn.ik heb niets met nederlandse clubs dus je mag je mening hebben.zal nooit het nivo halen van een modric of kroos
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 19:42
Vorig seizoen de absolute uitblinker tegen FC Kopenhagen, Olympique Lyon, Schalke 04 en ook thuis tegen Feyenoord. Clubs die minstens even goed zijn dan onze topclubs in Nederland en Schalke 04 en Olympique Lyon zelfs beter.

En dat ie het niveau van Modric of Kroos gaat halen heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 19:42]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:30
Zoals J. Derksen al eens meldde: "met Ziyech wint men de oorlog niet". De beste speler van de ED zou uit 48 genomen vrije trappen wellicht wel vaker scoren dan 0 keer. De beste speler van de ED onderscheidt zich in de topwedstrijden. En op één enkele wedstrijd na, heeft H. Ziyech zich nog nooit laten zien tegen PSV en Feyenoord. Helaas voor jou is er op dit moment een andere speler de beste van de ED. En die speler gaat ook naar het WK, maar dan wel met een ander land dan Marokko.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 18:28
Ja, Derksen als oud-speler van Veendam en Cambuur nemen we serieus...

En oh ja, Lozano heeft het zeker wel laten zien tegen Ajax en Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 18:55
Het Nationale team van België is 2 maal zo goed dan Ajax en Feyenoord bij elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 19:50
Zeker, Lozano had met Boyata en Coman ook twee wereldtoppers als tegenstanders... Man, die Boyata stond er bij FC Twente niet eens in.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 19:51
Ze zullen nogal licht beter zijn dan Dijks, Veltman, v.d. Ligt en c.s. Hoeveel doelpunten maakte de linksbuiten van Ajax tot nu toe in deze competitie met die matige verdedigers?
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 19:55
Zeker, Boyata staat ook in de belangstelling van Barcelona en Dortmund (De Ligt) en Sporting (Dijks)... Jij hebt dudelijk Boyata en Coman nog nooit zien spelen.

Toch ook wel apart dat die drie spelers die jij noemt tot de minst gepasseerde verdediging behoren...
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 november 2017 om 19:56]
Vind ik leuk
Mari +1771
dinsdag 14 november 2017 om 17:05
Hakim gefeliciteerd
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:18
overmars glundert van oor tot oor. na de wk 50 miljoen waard
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:44
Ik ben fan van Ziyech, maar dat hij zegt dat hij van te voren wist dat Marokko een goede keuze was is natuurlijk onzin! Hij was al opgeroepen voor Nederland en had als hij geen blessure had opgelopen onder Hiddink zijn debuut al gemaakt
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:50
Het is Marokko en met name Ziyech gegund.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:09
Zal hij wel pijn in zijn mond hebben van dat glunderen !!
Vind ik leuk
kees ee +289
woensdag 15 november 2017 om 14:39
ziyech wist dat helemaal niet van te voren, . . maar t pakt leuk uit voor m.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech glundert van oor tot oor: "Dat wist ik al van tevoren"