Ziyech glundert van oor tot oor: Dat wist ik al van tevoren

    Ziyech glundert van oor tot oor: "Dat wist ik al van tevoren"

    dinsdag 14 november 2017 om 16:22

    Ook al gaat Marokko wél en het Nederlands elftal níet naar het WK 2018, Hakim Ziyech maakt geen lange neus naar de KNVB. Als basisspeler van de Marokkaanse ploeg plaatste de spelmaker van Ajax zich zaterdag voor het eindtoernooi in Rusland. 

    "Ik hoef achteraf niet te bedenken of dit de goede keuze was. Dat wist ik al van tevoren", aldus Ziyech in gesprek met de NOS"Dat is voetbal hè? Het kan soms raar lopen."

    Inmiddels staat de linkspoot weer op het trainingsveld van Ajax. Hij glundert nog steeds. "Dit was een van de mooiste weken in mijn leven. Het was een echte vechtwedstrijd, met veel duels en lange ballen op een slecht veld", doelt hij op de 2-0 zege op Ivoorkust. "Maar na de wedstrijd was het feest met de spelers, met de trainers. En daarna is het in Marokko ook een groot feest geworden."

    Hoe hij het succes van Marokko verklaart? " Iedereen gaat voor elkaar door het vuur en ik denk dat we dat ook hebben uitgestraald. Als een van ons het moeilijk heeft, dan komt de ander al om te helpen. En ook binnen de organisatie was het rustig."

    Plaats een reactie

    Butsbal +15261
    dinsdag 14 november 2017 om 16:29
    En blij met het enige eindtoernooi in zn carriere. Spreek hem over 10 jaar nog eens hierop aan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 16:29]
    Vind ik leuk
    mortagon +1149
    dinsdag 14 november 2017 om 16:33
    Ik denk dat ze in Afrika nog een van de betere zijn. De laatste jaren is het niveau daar wel wat afgezakt een paar jaar geleden waren Ivoorkust, Nigeria en Kameroen nog van een goed niveau.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1154
    dinsdag 14 november 2017 om 17:18
    Ik vind Nigeria toch wel veel goede spelers hebben hoor. Daar zit nog wel wat potentie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 16:36
    Want je verwacht serieus dat Nederlands elftal de aankomende 9 jaar weer een toernooi gaat halen?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 14 november 2017 om 16:39
    Ik denk serieus dat Oranje meer eindtoernooien gaat halen dan Marokka ja.
    Vind ik leuk
    Mari +7754
    dinsdag 14 november 2017 om 17:16
    Butsal laten we het hopen.
    Echter, wat neem ik waar.
    Jongens hier voetballen steeds minder. Ze doen nu veel meer aan andere sporten en gamen meer. De KNVB heeft geen idee hoe ze de jongeren weer meer aan het voetballen moet krijgen.
    Daarnaast speelt geld een rol:
    voetballen is duurder geworden, maar nog steeds veel goedkoper dan andere sporten. Wie gaan er dus vooral op voetbal? Ik denk vooral jongeren van ouders met een kleiner budget.
    Gaan we verder, het aantal kinderen van ouders met een dubbele nationaliteit neemt verder toe, terwijl het aantal kinderen met alleen de Nederlandse nationaliteit met een vast percentage groeit. Dit percentage ligt dus lager dan kinderen met een dubbele nationaliteit.

    Conclusie; de vijver waaruit gevist kan worden is misschien hetzelfde gebleven, maar het aantal vissen wordt steeds minder
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 17:25
    Dat denk ik ook, maar je had het eerst over 'in 10 jaar'. Nu je reactie aangepast zie ik
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    dinsdag 14 november 2017 om 16:50
    mag hij niet blij zijn dan?

    als hij een lange neus had getrokken had je de poppen aan het dansen gezien.. nu hij dat niet doet is het nog niet goed.

    Gun die jongen zo n WK man..
    Vind ik leuk
    Castromann +6346
    dinsdag 14 november 2017 om 18:21
    Marokko heeft geprofiteerd van een uitzonderlijk zwakke lichting van Ivoorkust. Ze zijn er itt Nederland wel bij op het wk..... maar gaan alle potjes verliezen....... ze zijn veruit de zwakste broeder die mee doet.
    Vind ik leuk
    Nigel +11
    dinsdag 14 november 2017 om 19:44
    wel verder dan Nederland gekomen!
    Vind ik leuk
    Nigel +11
    dinsdag 14 november 2017 om 20:14
    Hoezo doe je zo..... Ohja NL is niet door heeft het WK niet gehaald was het even vergeten verder een fijne dag nog
    Vind ik leuk
    derksen +8734
    dinsdag 14 november 2017 om 16:32
    Ik zal heel vp wel over me heen krijgen
    Maare gun het Marokko wel dat hun naar wk gaan

    En heel misschien steekt KNVB er weer wat van op
    Net als IJsland
    Gewoon een team smeden daar draait het om en gaan als de brandweer





    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 14 november 2017 om 16:40
    Jij bent de échte Derksen he ? Wannen onzin jonguh
    Vind ik leuk
    HJR +7099
    dinsdag 14 november 2017 om 17:57
    IJsland is inderdaad wel een team, net zoals Zweden bijvoorbeeld.

    Bij Marokko hebben ze goede spelers rondlopen. Maar of het een team is vraag ik me af. Natuurlijk als het goed en loopt, maar wat als het straks even niet loopt in het veld?

    Dan moeten ze laten zien dat het een team is. Ziyech heeft het nu over dat ze een team vormen en alles goed is, paar maanden geleden mocht hij niet mee doen.

    Ik gun het jongens als Ziyech, S Amrabat en El Ahmadi maar het zijn over het algemeen gasten met veel passie, wat dus ook tegen je kan werken als het minder gaat.

    Het is even de loting afwachten, maar denk dat Marokko hooguit de eerste ronde overleefd. Al hoop ik meer voor ze
    Vind ik leuk
    mcmodd +22863
    dinsdag 14 november 2017 om 16:34
    Dit is een man met een mooie carrière, dat kan alleen maar nog mooier wordn als hij heel blijft. Ik gun hem dit succes. Het vechten voor elkaar zal hij nu in de competitie wel weer gaan missen vrees ik.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4757
    dinsdag 14 november 2017 om 16:46
    dat vrees ik inderdaad ook ja......
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 16:45
    Misschien dat hij die mentaliteit is mee moet nemen naar ajax.
    De club die hem hem veel geld betaald maar waar hij vaak als een prinses over het veld dartelt.
    Vind ik leuk
    Farmer +11613
    dinsdag 14 november 2017 om 16:49
    Hakim Ziyech,
    Geboren 19 maart 1993, te DRONTEN...

    Is dus gewoon een geboren en getogen Nederlander.

    Deze 'multiculturele Belangenverstrengeling' begint gewoon hyper-irritante vormen aan te nemen.

    Nade 2e Wereldoorlog, waren er ook tál van vrouwen zwanger van duitse, engelse, canadese of amerikaanse soldaten: hebben die vrouwen, én al die kinderen OOK allemaal een dubbele nationaliteit gekregen? (NB, dát is nog iets wat logisch te begrijpen is: Opdat ze ook de nationaliteit van hun biologische vader hebben en die eens zouden kunnen bezoeken? 99/100 Dubbele Nationaliteiten die we nu hebben komen 'automatisch' van de 'In Nederland Wonende'' ouders.

    Ik heb er nog geen term-naam voor gezien, maar ik zet dít onder de noemer 'Ondankbaar Landsverraad', en belangenverstrengeling. Marokko is er prima bij gebaat om de in Nederland-opgeleidde voetballers aan hún Nationale Selectie toe te voegen.

    Precies zoals ze dáár mensen hebben wonen, die3 maand en 1 dag in Nederland zijn om hun uitkering actief te houden, en die DAAR in Marokko opmaken.

    Hij is in Nederland geboren, getogen, opgeleid, etc etc... En nu 'kiest hij voor Marokko'.. Ergens zeg ik nog steeds: dan moet de staat daar ook consequent in zijn en hem per direct die Nederlandse Nationaliteit afnemen.
    Consequent gevolg van zijn eigen keuze.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 14 november 2017 om 16:56
    Amen
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 17:26
    Wat een grapjas ben jij zeg.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    dinsdag 14 november 2017 om 17:31
    Wat is hier dan grappig aan ? Integendeel !
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 17:38
    Omdat ik het bullshit vind.

    We hebben het hier over sport? Komt hij met z'n politieke standpunten aanzetten.

    Er is opeens veel gezeik met Marokkanenpolitiek weer op deze site sinds zij WK hebben gehaald en de Nederlanders niet.

    Trieste zaak dit hoe afgunstig mensen zijn
    Vind ik leuk
    Farmer +11613
    dinsdag 14 november 2017 om 17:51
    Heeft niks met afgunst te maken. Ziyech is híer geboren ,getogen etc etc..
    Gewoon een stukje fatsoenlijke erkenning. Maar in plaats daarvan weten dít soort figuren er via een 'achterdeur-regeltje' er tóch beter van te worden.

    Dit voedt alleen de gedachte dat mensen met een dúbbele Nationaliteit, dus létterlijk meer rechten hebben dan 'de echte Nederlanders'.
    En dát wordt gewoon NOOIT geaccepteerd her in Nederland.

    En dit hele verhaal is gewoon 1 van de véle, vele voorbeelden van de problematiek ván Dubbele Nationaliteiten.
    Er is geen enkele Nederlander die op een dergelijke manier misbruik kan maken van de regels, maar als je een dubbele nationaliteit hebt, is er NIKS meer aan je te controleren en kan je zga doen en laten wat je wilt.

    En dit betreft écht niet alleen die specifieke randgroepering-marokkanen(lees: dus niet de échte Marokkanen die zich doodschamen voor dit soort gedrag, ja ook dit soort keuzes van Ziyech en Amrabat).

    Dit beslaat véél meer Nationaliteiten.
    Het enige wat jij hier probeert te doen, is dít door te generaliseren in een beleid van verdeeldheid zaaiien. 'Kijk dat is weer zo'n rechtse extremist'. En dát laait een discussie op waarin het volk weer 'heerlijk met elkaar bezig is, elkander in de haren te vliegen', En onze 'allerliefste Regering Rutte-III kan weer ongestoord doen en laten wat ze willen"..

    Vind jij het maar bullshit, ik merk hier een behoorlijk punt aan, wat gewoon al láng aangepakt had moeten worden. Het punt is er eentje die met velen in verbinding staat, en een díkke rode draad van problematiek kenmerkt..

    Vind je dát echt bullshit?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 17:55
    Ik vind het bullshit dat je al deze zaken erbij haalt die niets maar dan ook niets met voetbal hebben te maken. Wat jij nu doet is een sportieve keuze aangrijpen om je eigen politieke standpunten te verkondigen over een gehele bevolkingsgroep.

    Ik vind dat best wel bullshit ja en dan druk ik me nog zacht uit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:56]
    Vind ik leuk
    Nigel +11
    dinsdag 14 november 2017 om 20:08
    Weet je wat jij mag doen heel hard lopen huilen. loop is niet te janken man verdomme gun het andere en het wordt je ook gegund!
    Vind ik leuk
    Mari +7754
    dinsdag 14 november 2017 om 17:05
    Hakim gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    karel34 +47
    dinsdag 14 november 2017 om 17:18
    overmars glundert van oor tot oor. na de wk 50 miljoen waard
    Vind ik leuk
    onbemind +227
    dinsdag 14 november 2017 om 19:09
    Zal hij wel pijn in zijn mond hebben van dat glunderen !!
    Vind ik leuk
    kees ee +547
    woensdag 15 november 2017 om 14:39
    ziyech wist dat helemaal niet van te voren, . . maar t pakt leuk uit voor m.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ziyech glundert van oor tot oor: "Dat wist ik al van tevoren"