'Bondscoach Oranje? Beetje laat. Ik vind dat ze een nieuwe start moeten maken'

'Bondscoach Oranje? Beetje laat. Ik vind dat ze een nieuwe start moeten maken'

dinsdag 14 november 2017 om 18:11

Foppe de Haan is inmiddels 74 jaar oud en bracht deze week een boek over zijn carrière uit, maar is nog niet klaar met de voetbalwereld. Dat laat hij weten aan de NOS.

De Haan ziet zijn biografie 'Een leven lang voetbaltrainer' niet als afscheidsboek. "Nee, zo zie ik dat niet. Ik blijf wel dingen doen. Misschien niet op het veld, maar wel als iemand mij misschien vraagt om te helpen", vertelt de oer-Fries, die hard moet lachen om de suggestie of hij nog bondscoach van het Nederlands elftal wil worden. "Dat is een beetje te laat. Ik vind dat ze een nieuwe start moeten maken met een jonge man."

De Haan is het bekendst van zijn periode bij sc Heerenveen. Daarnaast werkte hij onder meer bij Ajax Cape Town, was hij bondscoach van Tuvalu en had hij een aandeel in de Europese titel van de Oranjevrouwen. Nog steeds heeft De Haan contact met veel spelers met wie hij heeft gewerkt. "Ik heb laatst nog Thulani Serero gesproken. Maar ook Ruud van Nistelrooij en Hans Vonk spreek ik vaak."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 18:15
Art Langeler moet de nieuwe bondscoach worden.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 18:18
hahahhahaha grap van de dag :P
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:19
Net weer beelden van ons kampioensfeest gezien, dan stijgt mijn liefde voor Art toch altijd aanzienlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:09
Dat moet wel. Kijken hoe je er morgen over denkt. Als die fles whiskey uit gewerkt is.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:31
Ik heb geen whiskey nodig om te weten dat zonder Langeler mijn club nu nog in de JL had gespeeld en we nooit de beker hadden gewonnen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:48
Het was ook een geintje hoor.
Bij PEC was hij een topper. Maar wat hij nu allemaal doet, zet ik mijn vraagtekens bij.
Vind ik leuk
Zippy +2751
dinsdag 14 november 2017 om 18:43
Ook te lezen in buitenlandse media:
- de gebroeders De Boer worden de redders van Oranje.
(HLN, L Soir)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 20:11
Dus dan moet ik in t buitenland lezen, hoe t er in NL voorstaat. Nou, ik sta in NL. En het staat er niet best voor. Zeg dat maar tegen hunnie
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:15
En Europees kampioen geworden met Jong Oranje. Maar dat -kennelijk- terzijde.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:50
Nou en, Advokaat is ook 70 !
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 18:52
Met de Boer krijgen we weer balletjes breed en balletje terug !!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:26
Waarom blijven we zo lang doorlezen over de biografie van deze man?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:12
Omdat het Foppe de Haan is.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:35
Wat een held
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bondscoach Oranje? Beetje laat. Ik vind dat ze een nieuwe start moeten maken'