De Boer: 'We ergeren ons vreselijk, maar hij is verreweg de gevaarlijkste man'

De Boer: 'We ergeren ons vreselijk, maar hij is verreweg de gevaarlijkste man'

dinsdag 14 november 2017 om 21:07

Memphis Depay wisselt geweldige momenten af met knullige momenten. Dat stelt Ronald de Boer, die hem in de eerste helft van Roemenië - Nederland aan het werk zag.

"Hij wisselt geweldige momenten af met knullige momenten. Dan ergeren we ons vreselijk aan hem. Maar goed, hij is verreweg de gevaarlijkste man", aldus De Boer bij FOX Sports. De analist vindt dat Memphis het simpel moet houden. "Als hij de diepte zoekt, een beetje zoals Overmars vroeger, is hij heel gevaarlijk. Gewoon simpel rennen."

"Maar op andere momenten denkt hij dat iedereen voor hem opzij gaat", vervolgt De Boer. "Dat vind ik typerend voor hem. Ik word er altijd een beetje moe van. Als hij simpel speelt, is hij meteen levensgevaarlijk. Zo wil je hem zien. Bij PSV was hij bijvoorbeeld ook oersterk met zijn lichaam, maar zo red je je niet op topniveau tegen slimmere verdedigers."

De Boer oordeelt ook over Joël Veltman, die als rechtsback speelt in Boekarest. "Als Berghuis de bal heeft wil Veltman er wel overheen, maar je ziet te weinig vernuft als back. Hij heeft dat niet, dat zie je bij Ajax ook. Je kunt het hem ook niet echt kwalijk nemen, want hij is niet zoals Marcelo, Alaba of Alba."

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 21:11
ja vergelijk depay met overmars. godsamme man.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:15
Hij vergelijkt Veltman ook met drie linksbacks.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:31
Niet de speler an sich vergelijkt hij, maar dat ook iemand zo goed als Overmars het gewoon simpel hield en dat hij dan op zijn gevaarlijkst is. Heeft hij gewoon gelijk in, Memphis loopt veel teveel met de bal en beweegt te weinig zonder. Zijn momenten kiezen is echt iets waar die aan moet werken.
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
dinsdag 14 november 2017 om 21:18
Wel leuk voor dickie, slechte partij maar wel 2-0.
Vind ik leuk
tikkietoe +2791
dinsdag 14 november 2017 om 21:41
Nu al 3-0. Alsof Oranje viert dat Dickie vertrekt zoveel.
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
dinsdag 14 november 2017 om 21:19
Depay heeft alles maar wil soms veel te graag.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:07
Hoezeer ik ook egoïsme en diva-gedrag (bij wie dan ook) afkeur en ik hem in 2014 een geweldige speler met dito toekomst toedichtte, moeten we als fan toch ook tot de conclusie komen dat hij weinig aanspeelmogelijkheden of talentvolle medespelers heeft. Waar hij zich in 2014 kon optrekken aan jongens als Sneijder, van Persie en Robben verwacht men tegenwoordig misschien ten onrechte dat hij de kar trekt. Ik zie derhalve nog steeds een potentiële topper in hem mits hij zijn maniertjes achterwege laat
Vind ik leuk
rpaulp50 +3074