Oranje sluit 2017 en tijdperk Advocaat af met zege: drie assists Berghuis

Oranje sluit 2017 en tijdperk Advocaat af met zege: drie assists Berghuis

dinsdag 14 november 2017 om 21:50

Het Nederlands elftal heeft 2017 afgesloten met een overwinning. In Boekarest werd Roemenië met 0-3 verslagen door goals van Memphis Depay, Ryan Babel en Luuk de Jong. Dick Advocaat, die voor de laatste keer op de bank zat, is daardoor de bondscoach met de meeste Oranje-zeges achter zijn naam.

Net als in de oefeninterland tegen Schotland van afgelopen donderdag was Oranje zéker niet in bloedvorm. Wat heet: in de eerste helft creëerde de ploeg van Advocaat nauwelijks mogelijkheden, ondanks het feit dat Roemenië vrij aanvallend speelde. In de laatste vriendschappelijke wedstrijd tegen Turkije leverde dat de Roemenen nog een 2-0 overwinning op.

Op slag van rust dacht Babel zijn eerste interlanddoelpunt sinds 2008 te maken, maar de Oranje-spits werd - terecht - teruggefloten voor buitenspel. Na 56 minuten kreeg hij alsnog loon naar werken. Steven Berghuis zette de bal voor met rechts en de aanvaller van Besiktas tikte de bal vakkundig binnen.

Op dat moment stond het Nederlands elftal al op voorsprong. Memphis Depay maakte net als tegen Schotland de 0-1. Hij kopte een getoucheerde voorzet van Berghuis bij de tweede paal achter de Roemeense doelman Costel Pantilimon. Tien minuten voor tijd werd het ook nog 0-3 door een goal van invaller Luuk de Jong na wéér een assist van Berghuis. Ajacied Donny van de Beek maakte vervolgens nog zijn Oranje-debuut.

Door de 0-3 zege op Roemenië sluit Oranje een teleurstellend 2017, waarin WK-plaatsing een brug te ver bleek, nog af met een enigszins goed gevoel. Advocaat neemt afscheid met 37 overwinningen als bondscoach van Oranje, waarmee hij Bob Glendenning uit de geschiedenisboeken werkt.

Plaats een reactie

Bengelino +5864
dinsdag 14 november 2017 om 21:52
Ik heb de wereldkampioen van 2022 aan het werk gezien
Vind ik leuk
Noudyo. +9825
dinsdag 14 november 2017 om 21:54
Roemenië bedoel je?
Vind ik leuk
Butsbal +4214
dinsdag 14 november 2017 om 21:54
Roemenië wordt dat niet
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
dinsdag 14 november 2017 om 21:55
Wereldkampioen van wat?
Breien?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:59
Klagen denk.
Vind ik leuk
HWET +876
dinsdag 14 november 2017 om 23:12
heb je Engeland Brazilië of Duitsland Frankrijk gekeken?
Vind ik leuk
Butsbal +4214
dinsdag 14 november 2017 om 21:54
En daar was het Dicky om te doen. Op zeker spelen voor de overwinning en niet als een gek eropklappen om zoveel mogelijk goals te maken de laatste interlands. Schijterd.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
dinsdag 14 november 2017 om 21:56
Had blind dat maar gedaan....
Vind ik leuk
Butsbal +4214
dinsdag 14 november 2017 om 21:58
Die is Blind
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:54
van Marwijk voor bondscoach.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 21:56
Keurig gedaan Dikkie, had je maar het stokje eerder overgenomen van onze Blinde man.
Vind ik leuk
John M. +3182
dinsdag 14 november 2017 om 22:00
Dat heeft hij toch.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:15
Denk dat je een woord in mijn zin niet helemaal begrijpt. :)
Vind ik leuk
John M. +3182
dinsdag 14 november 2017 om 22:18
Nu wel begrepen maar voorheen niet gelezen. Sorry. Overigens schijnen er nog een paar het niet gelezen te hebben.
Vind ik leuk
Fuego +838
dinsdag 14 november 2017 om 22:06
Is maar een oefenwedstrijd kun je 0,0 waarde aan hechten. Leuk dat Oranje wint toen het moest faalde Advocaat met Nederland.
Vind ik leuk
The Rock +1219
dinsdag 14 november 2017 om 22:35
Je bedoelt Frankrijk uit? is enige nederlaag
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:10
Ze zijn zinloos en te laat dergelijke overwinningen, Memphis Delay!
Vind ik leuk
kees ee +289
dinsdag 14 november 2017 om 22:12
berghuis dirigeert, niet dankzij maar in weerwil van zijn amsterdamse vrienden !! en had het misschien verstandiger geweest, bv hem een paar keer meer mee te nemen ??
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:15
Paar kleine lichtpuntjes. Berghuis levert zeer knap werk.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:03
Het leek wel echt op een thuiswedstrijd van ajax. Tenminste zo vol zat het stadion .
Vind ik leuk
Sil95 +4190
dinsdag 14 november 2017 om 23:25
Grappig man. Hoelang heb je nagedacht over het maken van deze grap? Overigens een matig gevulde ArenA ( ArenA is altijd nagenoeg vol trouwens) herbergt nog altijd meer mensen dan een vol Philips stadion.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:27]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje sluit 2017 en tijdperk Advocaat af met zege: drie assists Berghuis