Debuut in Oranje: Ik moest een kleine speech doen en daarna kreeg ik applaus

Debuut in Oranje: "Ik moest een kleine speech doen en daarna kreeg ik applaus"

dinsdag 14 november 2017 om 22:16

Donny van de Beek heeft zijn haasje binnen. In de slotfase van Roemenië - Nederland (0-3) maakte de Ajacied zijn Oranje-debuut als rechtsbuiten.

"Ik ben er hartstikke blij mee", reageert Van de Beek bij SBS6. In de kleedkamer klonk applaus voor de debutant. "Ik moest een kleine speech doen en daarna kreeg ik applaus. Ik wil de spelers, de staf en in het bijzonder Dick Advocaat bedanken dat ze mij dit debuut gunnen."

Van de Beek viel in voor Steven Berghuis en moest de laatste minuten dus als rechtsbuiten spelen. "Wat Advocaat zei voordat ik het veld in ging? Ik zet je gewoon daar neer. Ik weet dat je het kan, laat het maar zien, lekker nog even spelen."

Dat Advocaat na de overwinning op Roemenië afscheid neemt als Oranje-bondscoach, vindt Van de Beek ergens wel jammer. "Ik wist natuurlijk wel dat het zijn laatste wedstrijd zou zijn. Het is jammer voor mij, maar er zal wel weer een nieuwe komen. Dan moet ik het net als iedereen weer laten zien."

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 22:21
De 122e debutant in het Nederlands elftal van een Ajacied! Ook hiermee is Ajax dus recordhouder in Nederland, wat is Ajax toch een grootheid in Nederland, niemand die ons kan evenaren!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:24]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:23
Wij zijn Ajax wij zijn de grootste!
Vind ik leuk
Nuance +4685
dinsdag 14 november 2017 om 22:26
En het dan gek vinden dat ook echt iedereen het waanzinnig vindt als de Graafschap gelijk speelt en PSV kampioen wordt....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:29
iedereen? 20% van de leden op VP is ajacied.
Vind ik leuk
Nuance +4685
dinsdag 14 november 2017 om 22:30
Ja maar er is meer dan alleen ajacieden. Dus iedereen minus de Godenzonenaanhang.
Vind ik leuk
stollie38 +13732
dinsdag 14 november 2017 om 22:29
En dan uitgeschakeld worden in de groepsfase zonder één punt. En Europees niet serieus nemen waardoor de kampioen voorrondes speelt. Oh ja wie redde de boel dat Feyenoord nog direct geplaatst was,dat was Ajax.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:31]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:03
Hoe aandoenlijk...
Vind ik leuk
stollie38 +13732
woensdag 15 november 2017 om 22:10
Dank je kan schattig zijn!!
Vind ik leuk
JustH +3414
dinsdag 14 november 2017 om 23:46
Al worden ze de komende 14 jaar uitgeschakeld in de groepsfase, blijven ze de grootste
Vind ik leuk
stollie38 +13732
woensdag 15 november 2017 om 22:08
Grootste wat bomen en stenen of maar één ster?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:30
en dan tenslotte dit nog serieus nemen ook!
Vind ik leuk
Nuance +4685
dinsdag 14 november 2017 om 22:31
Hee godenzoontje , niet terugkrabbelen nou he.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 11:09
En de domste. Ik leg het je 1 keer uit. Check je prijzenkast en vergelijk het met bijv. Real Madrid. Wie is de grootste? Dan naar Nederland: ajax WAS de grootste. Maar zijn??? Al drie jaar geen prijs, jaren op rij falen in de CL, dit seizoen niet eens meedoen op het B-niveau in Europa en na 11 wedstrijden al 8 punten achter op de koploper....zucht....ajax de grootste???
Vind ik leuk
JustH +3414
woensdag 15 november 2017 om 22:35
En zijn toch nog de grootste, zeker in Nederland!
En dat kan pijn doen, ik weet het.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 11:19
Waren. Verleden tijd van zijn.
Vind ik leuk
JustH +3414
zondag 19 november 2017 om 14:49
Geloof mij, je blijft de grootste tot iemand anders al je records verbreekt.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 15:34
Dat geldt alleen als je in het verleden leeft. Zie je het al voor je dat Liverpool supporters roepen dat ze beter zijn dan City? Zou lachwekkend sneu en krampachtig zijn.
Vind ik leuk
JustH +3414
maandag 20 november 2017 om 12:15
Het is jammer voor je, maar in de sport draait alles om records, heeft niets met verleden te maken, wel met feiten!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:17
Goed. Jullie zijn de beste. Maar eh....waarom dan 8 punten achter en niet bovenaan staan? Leg ff uit.
Vind ik leuk
JustH +3414
maandag 20 november 2017 om 12:25
Gaat niet om nu, maar over het geheel. Maar je vraagt naar de bekende weg. Maakt verder ook niet uit. Fijne maandag verder
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:03
O, kijk. Dus dat 'wij zijn de besten' moet niet serieus genomen worden, omdat niet over het 'nu' gaat. Kijk, dat wordt al duidelijker. Maar eh....vorig jaar was het ook al ruk. Geen titel, geen beker, in de finale van het Europese B-toernooi kansloos zijn, oftewel: nul prijzen. Waren jullie toen ook de besten?
Vind ik leuk
JustH +3414
maandag 20 november 2017 om 15:23
Nog 1keertje dan, Je kan de beste van een week zijn, de beste van 1 jaar zijn. En je kan door de geschiedenis heen de beste van Nederland zijn. En dat is Ajax. Daar kan niemand wat aan doen. Maar volgens mij snapte jij dat al. En ja, "wij zijn de besten" moet je echt heel serieus nemen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:26
Ik zag het woordje 'geschiedenis' al. Vraagje: IS Mike Tyson de beste of WAS hij de beste? IS Bjorn Borg de beste of WAS hij de beste?
Vind ik leuk
JustH +3414
maandag 20 november 2017 om 17:11
Jij bent de beste
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:51
Dat is wel heel veel eer. Maar sowieso realistischer dan types zoals jij.
Vind ik leuk
JustH +3414
dinsdag 21 november 2017 om 11:08
? Onnavolgbaar en de beste.
De realiteit is duidelijk!
Hou je daar maar aan vast.
Zal je helpen je onzinnige brein in goede banen te gaan leiden!
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 12:28
Klopt. De realiteit is dat jouw clubje acht punten achter staat. En niet eens mee mag doen aan het europese hoofdtoernooi, sterker nog, zelfs niet aan het europese toernooi voor de left-overs. Niet alleen in Nederland, maar ook in Europa hard wordt uitgelachen. En al helemaal als je blijft beweren dat je de beste bent. Best sneu.
Vind ik leuk
JustH +3414
dinsdag 21 november 2017 om 16:17
Kan je nagaan als ze Ajax uit lachen wat ze met die andere doen.
Usain Bolt is de beste tot er 1 sneller gaat, dus beter is!
Wil je het echt niet snappen?
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 16:27
Usain Bolt is categorie top van de wereld. Ajax niet. Snap je het nu?
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 16:28
Anderen roepen niet dat ze de besten zijn terwijl het vergane glorie is. Dat maakt het sneu en lachwekkend.
Vind ik leuk
JustH +3414
dinsdag 21 november 2017 om 18:32
X X X snap je? of * * *
Vind ik leuk
JustH +3414
dinsdag 21 november 2017 om 18:33
Snap je frustratie best wel
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 10:10
Realisme is iets anders dan frustratie. Snap je?
Vind ik leuk
JustH +3414
woensdag 22 november 2017 om 10:48
Maar die 3 sterren van die 3 xxx zijn duidelijk?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 11:05
Ja. Absoluut. Die zijn het resultaat van succes uit het verleden. Net als Manchester United. De meeste titels. Maar denk je dat die zingen dat ze de beste zijn? Die schamen zich kapot dat ze al jaren niet meer serieus meedoen. En die realiseren zich dat roepen dat je de beste bent op basis van verleden wel een heel krampachtige poging is om de realiteit van het heden te verbloemen.
Vind ik leuk
JustH +3414
woensdag 22 november 2017 om 18:30
Fabio, geloof me nou, als jouw club 4 sterren heeft blijven ze de beste tot er iemand met 5 sterren overheen gaat, Dat is nou eenmaal zo. Dat heeft niet met vandaag of gisteren te maken. Het gaat over prestaties tot nu toe. En iedere prestatie is altijd verleden tijd!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:09
Je redenatie klopt niet. Die 4 of 5 sterren hebben met gister te maken. Op dit moment is PSV de beste in Ned. Vorig jaar mei was dat Feyenoord. Maar als ze in Rotterdam nu roepen dat ze de beste zijn staat dat ietwat sneu. Daarom doen ze dat ook niet. En is het des te verbazingwekkender dat de aanhang van ajax al jaren zelfs nationaal geen prijs pakt en enkel op historie gebaseerd zingt dat ze de beste zijn. Terwijl ze 'waren' bedoelen.
Vind ik leuk
JustH +3414
woensdag 22 november 2017 om 23:46
Sorry, maar ik stop. Je bent te dom om het te begrijpen.
Ik heb zoveel voorbeelden gegeven.
De mazzel
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:49
Zoveel voorbeelden waarmee je je domheid demonstreert. Goed dat je stopt, inhoudelijk je beste reactie.
Vind ik leuk
JustH +3414
donderdag 23 november 2017 om 11:26
:-)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:30
Gewetensvraag: wie is beter? Barcelona of Real Madrid?
Vind ik leuk
JustH +3414
donderdag 23 november 2017 om 12:31
Net zoals Ajax in Nederland, is Real Madrid de succesvolste club in Spanje. Denk ook in de wereld. Ik ben fan van Barcelona. Maar feiten zijn feiten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:50
Als Real Madrid volgens jou de succesvolste club in de wereld is, waarom zingen ze bij ajax dan dat ze de beste zijn???
Vind ik leuk
JustH +3414
donderdag 23 november 2017 om 15:52
Omdat ze de beste van Nederland zijn ....Fabio. Leer lezen en begrijpen!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:13
Maar ze roepen dat ze de beste zijn. Zonder nuancering dat het alleen in Nederland was. Dus toch weer typische grootspraak die niet overeen komt met de realiteit.
Overigens, ook al zou het de meest succesvolle club van Nederland zijn, dan is het nog steeds een beetje zielig dat je na jaren prijzendroogte roept dat je de beste bent. Dan doe je wel een heel krampachtig appel op het verleden.
Vind ik leuk
JustH +3414
donderdag 23 november 2017 om 16:21
hahahahaha Ook al zou het?????? Het is goed met jou. Als je op alles bent afgetroefd. En nog gelijk wil hebben, mag dat hoor van mij. Succes
Vind ik leuk