De Mos schrijft Oranje-international af: Nee, dat is niet hard. Dat is normaal

De Mos schrijft Oranje-international af: "Nee, dat is niet hard. Dat is normaal"

woensdag 15 november 2017 om 09:13

Wesley Sneijder moet niet meer opgeroepen worden voor het Nederlands elftal. Althans, dat vindt Aad de Mos.

"Sneijder wordt een blok aan het been van de nieuwe bondscoach. In het moderne voetbal kan hij het simpelweg niet meer belopen", zegt De Mos in gesprek met de NOS. "Nee, dat is niet hard. Dat is normaal. En Arjen Robben, die een mogelijke rentree niet uitsluit... Ik geloof niet in die dingen. Zo'n uitspraak is onprettig voor de groep. Robben moet geen 'Heintje Davids' worden."

De Mos heeft ook een uitgesproken mening over wie de nieuwe bondscoach moet worden. "Ronald Koeman is voor mij de meest logische kandidaat", zegt de analist. "Als hij het niet wordt, dan zou ik opteren voor Frank de Boer. Een buitenlandse trainer zie ik totaal niet zitten." Voor de functie van technisch directeur schuift hij twee kandidaten naar voren. "Bert van Marwijk en Louis van Gaal zijn gepokt en gemazeld in het wereldje en beschouw ik als prima kandidaten."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

1892 +5572
woensdag 15 november 2017 om 09:21
Zijn er veel meer die niet opgeroepen moeten worden voor Oranje.
Vind ik leuk
Ruud40 +6889
woensdag 15 november 2017 om 09:43
Inderdaad.
Net alsof Strootman en Wijnaldum geen blok aan het been zijn van de nieuwe bondscoach.

Spelers die als ze een Oranje shirt dragen denken dat ze een gratis vakantie in een luxe hotel gewonnen hebben. Tenminste dat moet wel bijna zo zijn als je de wanprestaties in Oranje van deze spelers ziet tov wat ze bij hun club laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 10:06
Misschien ligt het niet aan de spelers maar aan de coach of team in het algemeen? Kijk naar Dost, heeft een moyenne van 46 doelpunten in 51 wedstrijden en valt daar mee in de top tien aanvallers qua rendement. Bij oranje raakt hij niets. Laat de opstelling zich aanpassen aan het team en niet andersom.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 12:54
Jorge Jesus zorgt er ook voor dat de kwaliteiten van Dost optimaal worden benut. Ballen van de zijkanten zodat Dost zijn lengte kan gebruiken. Hoe sneu het ook voor Dost is : ik denk niet dat de nieuwe bondscoach hetzelfde gaat doen.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
woensdag 15 november 2017 om 09:24
Ja, zal lekker werken, Koeman als bondscoach en Van Gaal als TD
Huidige ellende hebben we aan de rancune van van gaal te danken die Hiddnk/Blind bij de knvb bleef pushen om maar vooral niet Koeman als opvolger te krijgen.

We moesten van Gaal voorlopig maar even weghouden bij het NL elftal.
De balans slaat niet bepaald meer positief uit met WK2002 en Hiddink/Blind op zijn conto.

Kan hij wel eens 3de in Brazilie geworden zijn maar dat was met een geleende tactiek van...... Koeman.
Niks mis mee op zich, beter goed gestolen dan slecht zelf verzinnen.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:35
Ik denk dat je gelijk hebt. Van Gaal is geweldig maar staat en toekomstige vernieuwing in de weg. Van Geel is een koop/verkoop directeur
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:28
En die Strootman moeten ze ook nooit meer oproepen. Maakt constant fouten (Zweden-uit, Frankrijk-uit) en voegt werkelijk waar niets toe. Hij is net zo'n verstoppertje als Wijnaldum.
Vind ik leuk
Sanders +1660
woensdag 15 november 2017 om 10:13
Verdedigend deed hij het goed tegen schotland en roemenië
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:29
De beste oproepen. Zit sneijder daarbij, dan moet je dat doen.
Vind ik leuk
lemon9 +522
woensdag 15 november 2017 om 09:30
Mooi kan Fred Rutten straks weer naar zijn Club F.C. TWENTE
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 15 november 2017 om 09:44
Mee eens sneijder is klaar.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 10:16
Bah, Sneijder heeft meer inzet in zijn linker teen, dan een hoop spelers van de nieuwe generatie bij elkaar. Alleen daarom zou hij al geselecteerd mogen worden wat mij betreft, om die arrogante jonkies die in het spelers hotel wat diamant dealers langs laten komen om mogelijk wat bling bling te kopen, ipv zich voor te bereiden op een beslissende wk kwalificatie wedstrijd, op hun nummer te zetten.

En wat mij betreft hou je Wesley er voorlopig ook bij om - met zijn kwaliteiten - als invaller in te kunnen brengen als je alles of niets moet spelen. Ben het er mee eens dat een volledige wedstrijd tegen een sterke tegenstander voor hem er niet meer in zit, maar een minuut of 20 als je achter staat en moet scoren....ik zie weinig middenvelders in de huidige selectie die dat kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 10:32
De Mos heeft gelijk, Sneijder kan niet meer, ook niet op redelijk niveau in Nice. Gewoon een kracht middenveld in Oranje; Wijnaldum , Propper en van Ginkel. Kracht, snelhied en techniek, plus het scorend vermogen van Van Ginkel.
Vind ik leuk
remakil +1639
woensdag 15 november 2017 om 10:51
Sneijder hoeft het ook niet te belopen... geef hem een vrije rol op het middenveld en zorg voor 2 man die alles wel kunnen belopen. Andrea Pirlo heeft jaren in een dergelijke rol gelopen bij Italië, dat ging prima. Zo kan Wes ook spelen, dan heb je iemand met inzicht, waar je de bal aan kwijt kunt, die een goede pass heeft. En mensen die het vuile werk opknappen. Alsof Daley Blind zo snel is, die kan het ook niet belopen en Strootman ook niet...
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 11:17
Het valt mee dat Aad zichzelf niet als een kandidaat ziet als trainer of technisch directeur....
Scheelt voor in de toekomst wel een afkoop-som.....
Vind ik leuk
DEWEE +1699
woensdag 15 november 2017 om 12:24
Frank de Boer? noem dan jezelf als een optie. Net zo belachelijk.

Koeman is op dit moment de enige Nederlandse trainer die er voor in aanmerking komt of in ieder geval zou moeten komen. de rest is niet geschikt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos schrijft Oranje-international af: "Nee, dat is niet hard. Dat is normaal"