De Mos schrijft Oranje-international af: Nee, dat is niet hard. Dat is normaal

    De Mos schrijft Oranje-international af: "Nee, dat is niet hard. Dat is normaal"

    Gepubliceerd: woensdag 15 november 2017 om 09:13wo 15-11-2017 om 09:13

    Wesley Sneijder moet niet meer opgeroepen worden voor het Nederlands elftal. Althans, dat vindt Aad de Mos.

    "Sneijder wordt een blok aan het been van de nieuwe bondscoach. In het moderne voetbal kan hij het simpelweg niet meer belopen", zegt De Mos in gesprek met de NOS. "Nee, dat is niet hard. Dat is normaal. En Arjen Robben, die een mogelijke rentree niet uitsluit... Ik geloof niet in die dingen. Zo'n uitspraak is onprettig voor de groep. Robben moet geen 'Heintje Davids' worden."

    De Mos heeft ook een uitgesproken mening over wie de nieuwe bondscoach moet worden. "Ronald Koeman is voor mij de meest logische kandidaat", zegt de analist. "Als hij het niet wordt, dan zou ik opteren voor Frank de Boer. Een buitenlandse trainer zie ik totaal niet zitten." Voor de functie van technisch directeur schuift hij twee kandidaten naar voren. "Bert van Marwijk en Louis van Gaal zijn gepokt en gemazeld in het wereldje en beschouw ik als prima kandidaten."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    woensdag 15 november 2017 om 09:29
    De beste oproepen. Zit sneijder daarbij, dan moet je dat doen.
    Vind ik leuk
    lemon9 +884
    woensdag 15 november 2017 om 09:30
    Mooi kan Fred Rutten straks weer naar zijn Club F.C. TWENTE
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34682
    woensdag 15 november 2017 om 09:44
    Mee eens sneijder is klaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 november 2017 om 10:16
    Bah, Sneijder heeft meer inzet in zijn linker teen, dan een hoop spelers van de nieuwe generatie bij elkaar. Alleen daarom zou hij al geselecteerd mogen worden wat mij betreft, om die arrogante jonkies die in het spelers hotel wat diamant dealers langs laten komen om mogelijk wat bling bling te kopen, ipv zich voor te bereiden op een beslissende wk kwalificatie wedstrijd, op hun nummer te zetten.

    En wat mij betreft hou je Wesley er voorlopig ook bij om - met zijn kwaliteiten - als invaller in te kunnen brengen als je alles of niets moet spelen. Ben het er mee eens dat een volledige wedstrijd tegen een sterke tegenstander voor hem er niet meer in zit, maar een minuut of 20 als je achter staat en moet scoren....ik zie weinig middenvelders in de huidige selectie die dat kunnen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7128
    woensdag 15 november 2017 om 10:32
    De Mos heeft gelijk, Sneijder kan niet meer, ook niet op redelijk niveau in Nice. Gewoon een kracht middenveld in Oranje; Wijnaldum , Propper en van Ginkel. Kracht, snelhied en techniek, plus het scorend vermogen van Van Ginkel.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +193
    woensdag 15 november 2017 om 11:17
    Het valt mee dat Aad zichzelf niet als een kandidaat ziet als trainer of technisch directeur....
    Scheelt voor in de toekomst wel een afkoop-som.....
    Vind ik leuk
    DEWEE +2538
    woensdag 15 november 2017 om 12:24
    Frank de Boer? noem dan jezelf als een optie. Net zo belachelijk.

    Koeman is op dit moment de enige Nederlandse trainer die er voor in aanmerking komt of in ieder geval zou moeten komen. de rest is niet geschikt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws