'Bij PSV is hij meer op zijn gemak dan bij Oranje, Jasper toont meer bravoure'

    'Bij PSV is hij meer op zijn gemak dan bij Oranje, Jasper toont meer bravoure'

    vrijdag 17 november 2017 om 07:07

    Jeroen Zoet is bij PSV onomstreden, maar zit bij het Nederlands elftal op de bank. Hoewel de 26-jarige doelman daar onlangs zijn teleurstelling over uitsprak, hield bondscoach Dick Advocaat vast aan Jasper Cillessen.

    "Jeroen heeft qua talent en bagage genoeg in huis, daar twijfel ik niet aan", zegt Khalid Sinouh in het Eindhovens Dagblad. "Vorig jaar vond ik dat hij een iets mindere periode had, maar dat gold eigenlijk voor heel PSV. Daar heeft hij zich goed van hersteld en nu pakt hij in de competitie punten. Bij PSV is hij meer op zijn gemak dan bij Oranje, zo lijkt het."

    Hoe dat komt weet Sinouh niet. "Het is lastig te verklaren. PSV is een topclub en zeker niet provinciaal, maar toch heeft Zoet daar een andere uitstraling. Jasper toont net iets meer bravoure bij Oranje, waar de verschillen klein zijn."

    Poll

    Zoet of Cillessen onder de lat?

    (3422 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +166711
    vrijdag 17 november 2017 om 07:21
    Khalid kent het verschil niet tussen bravoure en zenuwen
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 november 2017 om 07:24
    En Khalid loopt al jaren bij Oranje mee dus als iemand zo'n constatering kan maken is hij het wel!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166711
    vrijdag 17 november 2017 om 08:08
    Dat zien we inderdaad in de wedstrijden terug..... not
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    vrijdag 17 november 2017 om 07:26
    In 1974 kostte de "bravoure" van meneer Cruijff oranje de wereldtitel.
    Vind ik leuk
    Nashua +6813
    vrijdag 17 november 2017 om 09:03
    Weet jij daar nou van ?
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    vrijdag 17 november 2017 om 11:21
    Voldoende om te weten dat dankzij meneertje Cruijff Neerlands beste keeper en topscorer allertijden niet meegingen naar Duitsland
    Vind ik leuk
    Nashua +6813
    vrijdag 17 november 2017 om 12:28
    Ach, Cruijff was inderdaad een nietsnut bij die twee vergeleken. Sterker nog als die twee meegedaan hadden (zonder meneertje Cruijff) dan hadden we het WK gewonnen.

    Bovendien hebben die twee ook véél meer betekend voor het Nederlandse voetbal dan meneertje Cruijff !!!
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    vrijdag 17 november 2017 om 14:17
    Die 2 kregen de kans niet omdat "teamspeler" meneertje Cruijff alleen zijn eigen vriendjes om zich heen wenste.
    Hoe een grote voetballer een klein mens kan zijn.
    Vind ik leuk
    Nashua +6813
    vrijdag 17 november 2017 om 14:37
    Die twee van jou hebben inderdaad het voetbal in Nederland op de kaart gezet.

    Foei meneertje Cruijff !!!
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    vrijdag 17 november 2017 om 16:01
    Idd. Dat heeft meneertje Cruijff vakkundig voorkomen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 november 2017 om 08:00
    Veel voetballers overschatten zichzelf. Iedere dag staan in deze rubriek spelers die denken mee te kunnen in de Nederlandse top of de sub-top van een grote competitie. Vrees dat Zoet hier ook last van heeft.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 17 november 2017 om 08:12
    Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Het is toch niet onlogisch dat Zoet vindt dat hij een kans verdient aangezien hij de enige is die überhaupt keept?
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 17 november 2017 om 08:37
    Ja, onze vriend Cillesen heeft zich bewezen bij Barcelona! Over overschatten gesproken.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13857
    vrijdag 17 november 2017 om 09:36
    De hier zo bewierrookte trainer Advocaat en ook zijn voorgangers kiezen voor Cillesen, daarbij speelt Zoet niet bij Barça, reden genoeg om aan te nemen dat Cillesen de betere is tussen deze 2. Een bankzitter van Barça is vele malen beter dan een basisspeler van Psv. Maar begrijp dat je dat als Psv supporter moeilijk kan verkroppen maar dat is toch echt je eigen probleem.
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 17 november 2017 om 20:08
    Wat een gelul is dit zeg! Jij bent echt niet serieus te nemen! Cillesen speelt ook niet bij Barcelona. Ze willen hem niet voor niets weer van de hand doen. Okay, hij mag dan wat beker wedstrijdjes tegen 3e liga teams spelen, maar verder niet. Verder heeft dit echt niets te maken met het feit dat ik PSV supporter ben. Ik heb vaker aangegeven dat Zoet ook geen topper is, maar hij is niet minder dan Cillesen. Zoet speelt wel, dus hoort hij ook op doel te staan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 17 november 2017 om 08:10
    Beetje raar dat Sinouh dat niet kan verklaren. Het is gewoon zo dat hij bij PSV het volledige vertrouwen geniet van zijn coach en bij oranje niet. Bij oranje hebben zowel Blind als Advocaat alle mogelijke moeite gedaan om te bewijzen dat hij daar het vertrouwen niet heeft. Daar wordt hij volledig afgeserveerd bij een fout, plus dat hij heel ongelukkig debuteerde (in de basis). Een heel belangrijke wedstrijd, Blind had hem dat niet moeten aandoen. Daarop volgde ook zijn zwakke periode bij PSV. Maar bij PSV mag hij een foutje maken zonder dat hem dat zijn plek kost. Keept natuurlijk wel een stuk relaxter.
    Overigens zie ik de bravoure ook niet zo bij Cillessen. Een aardappel heeft nog meer uitstraling dan die twee.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 november 2017 om 08:14]
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6404
    vrijdag 17 november 2017 om 08:28
    Ik snap het gezeur op Cilessen niet zo.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 17 november 2017 om 08:39
    Het gezeur op Cillessen komt oa omdat hij niet speelt. In mijn ogen teert hij nog steeds op die ene redding tegen Spanje. Hij vindt zichzelf zo ontzettend goed... Zelfs als hij een aantal fouten maakt zegt hij nog dat het best goed ging...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6404
    vrijdag 17 november 2017 om 08:43
    Ik vind dat hij jarenlang een goed niveau heeft gehaald bij Ajax. Is rustig, stoïcijns, en probeert inderdaad voor zijn kans te gaan bij Barça op dezelfde manier als hij dat bij Ajax deed.

    Volgend seizoen verder kijken. Er was al sprake dat die Ter Stegen zou vertrekken.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 17 november 2017 om 08:54
    Hij heeft redelijk gekeept bij Ajax ja. Maar hij komt ontzettend arrogant over. Ik kan me nog een uitspraak herinneren over die penalty van Australië in 2014. Hij had het advies van Hoek in de wind geslagen. Sindsdien ben ik geen fan van Cillessen. Hoe kun je nou zoiets doen als je nog nooit een penalty hebt gestopt?
    Overigens zijn er ook berichten dat ie voor een prikkie weg mag bij Barça
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6404
    vrijdag 17 november 2017 om 09:14
    Hij luisterde niet naar Frans Hoek bij een penalty? En ach het zal niet zo snel een vriend van me zijn, maar wat jij waarschijnlijk arrogant vind noem ik stoïcijns. Wat mij betreft een goede eigenschap voor een keeper.

    Las inderdaad ook dat hij weg mag. In hetzelfde bericht ging het ook om het drukken van de salariskosten. Voor hem persoonlijk ook beter als hij weer gaat keepen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13857
    vrijdag 17 november 2017 om 09:37
    En Zoet teert op die ene wedstrijd tegen Atletico van lang geleden.
    Vind ik leuk
    Smash +3252
    vrijdag 17 november 2017 om 08:38
    Kijk, nu praat je wel weer zinnig.
    Vind ik leuk
    Morris +22360
    vrijdag 17 november 2017 om 08:17
    Sinouh geeft een mening over een niet Marokkaan.. zo zo

    of heeft Jeroen stiekem een 2e paspoort? ;-)
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    vrijdag 17 november 2017 om 08:40
    Twee niet - Marokkanen zelfs
    Vind ik leuk
    Nashua +6813
    vrijdag 17 november 2017 om 09:05
    Nee Morris, dit is "beperkte keepers onder elkaar"
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    vrijdag 17 november 2017 om 08:40
    Ergens een verkeerd signaal om iemand in het grote Oranje te laten spelen die vastgegroeid is aan de reservebank bij zijn ploeg. Toont weinig vertrouwen aan iemand die wekelijks goed keept bij een topploeg in eigen land. BIZAR!
    Vind ik leuk
    myrthewit +1603
    vrijdag 17 november 2017 om 08:54
    Er is een groot verschil tussen Barcelona en PSV. Daarbij keept Zoet solide, maar niet meer dan dat. Hij maakt regelmatig zijn fouten waardoor er nog steeds twijfel is. Elke wedstrijd die hij in Oranje keepte kon ik hem op fouten betrappen. Jasper maakt ook wel eens een foutje, maar stelt daar foutloze wedstrijden tegenover. De wedstrijd tegen Roemenië keepte Jasper foutloos.
    Vind ik leuk
    Castromann +6956
    vrijdag 17 november 2017 om 08:57
    Jasper ging niet vrijuit bij goal v Bulgarije .... en keept erg onzeker bijv ook tegen Schotland. En tegen Roemenië foutloos komt doordat Roemenië geen kut deed.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    vrijdag 17 november 2017 om 09:16
    Helemaal mee eens. Roemenie....dat ging om helemaal niksssssss......
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13857
    vrijdag 17 november 2017 om 09:38
    Zoet is 1 en al onzeker bij oranje. Trouwens gezien hoe makkelijk Twente ze van buiten de 16 binnen konden schieten? Sorry hoor maar Zoet mag blij zijn dattie überhaupt op de bank mag zitten bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 17 november 2017 om 09:20
    Zoet of cillissen zijn bij hele goede keepers die beide op dit moment niet de uitstraling van pakweg een van Breukelen of joop hielle hebben....Daar werd een spits ook bang van.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13857
    vrijdag 17 november 2017 om 09:39
    Wil je nou zeggen dat je bang wordt van Zoet? Haha serieus?
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    vrijdag 17 november 2017 om 18:40
    Nee juist niet...maar ook niet van Cillissen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    vrijdag 17 november 2017 om 09:26
    Goed dat Sinouh ook een mening heeft, maar waarom moet hij deze delen in de krant? Tegenwoordig wil iedereen in de krant.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25690
    vrijdag 17 november 2017 om 12:46
    Sinouh is ook echt een kneus. Mensen praten over Zoet vanwege z'n babyface, en hebben meer vertrouwen in de k*ttekop van Cillessen. Onzin. Ze moeten beoordeeld worden op prestaties. Zoet is in vorm, speelt veel en maakt de laatste maanden geen onzekere indruk. Precies het omgekeerde is bij Cillessen het geval. Opzouten met dat arrogant niet spelent k*tkeepertje... ben dr wel klaar mee dat mensen hem het hand boven het hoofd houden. Laat hem eerst maar weer eens iets presteren!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 november 2017 om 13:25
    Ik snap dat gepusht gedoe niet van Sinouh of het moet zijn de ene middelmatige keeper steunt de ander bij gebrek aan inzicht en kwaliteit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws