Van Hanegem is er klaar mee: Nou, omdat je niet goed genoeg bent voor Oranje!

Van Hanegem is er klaar mee: "Nou, omdat je niet goed genoeg bent voor Oranje!"

zondag 19 november 2017 om 18:21

Willem van Hanegem is klaar met spelers die zich benadeeld voelen omdat ze niet worden opgeroepen voor het Nederlands elftal. Deze week zei Ruud Vormer dat hij de ergernis voorbij is.

Van Hanegem begrijpt er niets van. "Laten we nou ophouden over Vormer bij Oranje", zegt hij bij Ziggo Sport. "Ik was trainer bij Utrecht en hij zat geloof ik bij AZ, waar hij weg moest. Toen vroegen ze of ik hem wilde hebben bij Utrecht, maar ik vond hem niks bijzonders."

Bij Club Brugge is Vormer uitgegroeid tot één van de beste spelers én draagt hij de aanvoerdersband. "Dat hij het daar goed doet, is hartstikke leuk voor die jongen. Maar al die spelers die te pas en te onpas zeggen: waarom word ik niet geselecteerd? Nou, omdat je niet goed genoeg bent!"

Vormer houdt in Brugge landgenoot Jordy Clasie buiten de basis. Ook dat begrijpt Van Hanegem niet. "Ik vind Clasie een betere speler dan Vormer en dat zeg ik niet omdat ik Clasie goed ken. Dat heeft er niks mee te maken."

Poll

Moet Vormer opgeroepen worden?

(2024 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 19 november 2017 om 18:30
ik snap hem ook niet en spreekt zichzelf weer keurig tegen. eerst zeggen dat vormer niet wordt opgeroepen omdat hij niet goed genoeg is. om vervolgens te zeggen dat hij niet snapt waarom Clasie op de bank zit. Nou omdat Clasie ook niet goed genoeg is blijkbaar. Bijzonder figuur is dit toch.
Vind ik leuk
Jozef +22983
zondag 19 november 2017 om 18:36
Willem heeft een zwak voor Clasie, dat is bekend.
En Willem kent de kwaliteiten van beide heren, dus ik kan me voorstellen dat hij het een vreemde situatie vind... verder heeft hij gewoon gelijk. Vormer in Oranje... het moet niet gekker worden....
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1879
zondag 19 november 2017 om 18:54
Hoezo niet Jozef? Heel veel beter is het toch ook niet wat er nu in oranje loopt?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:22
Ik denk niet dat Vormer het heel goed zou doen bij Roma, United of Liverpool.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:01
Zeer beperkt spelertje die Ruud....
Vind ik leuk
Jozef +22983
zondag 19 november 2017 om 21:16
Dat mag jij vinden.
En ik vind dat niet.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:31
Willem was weer ouderwets op dreef samen met Sierd op Ziggo;)
Vind ik leuk
Utca030 +2467
zondag 19 november 2017 om 18:31
Laat vormer lekker Belg worden.
Vind ik leuk
kees ee +303
zondag 19 november 2017 om 19:30
dan speelt'ie volgens de nederlandse sportpers gelijk een divisie of twee a drie hoger !?
Vind ik leuk
Hyena +20626
zondag 19 november 2017 om 18:32
Uitstekend stuk en ik sluit mij er volledig bij aan dat het gejank eens afgelopen moet zijn, alleen het slot is dan toch weer een beetje jammer.

"Ik vind Clasie een betere speler dan Vormer en dat zeg ik niet omdat ik Clasie goed ken. Dat heeft er niks mee te maken."

Hier geloof ik namelijk erg weinig van, aangezien Willem altijd bezig is met het promoten van Jordy. Daar lijkt hij zich dan weer erg benadeeld in te voelen.
Vind ik leuk
GetRekt +432
zondag 19 november 2017 om 18:36
Zou er niet een reden achter zitten dat hij Clasie promoot, juist omdat hij van mening is dat het een goeie speler is. Een betere speler dan Vormer.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:23
Dat laatste zegt hij er denk ik bij omdat hij ook weet dat hij Clasie altijd promoot :p
Vind ik leuk
ihvmmdk +4199
zondag 19 november 2017 om 18:34
hahahaha Willempie neemt geen bald voor de mond en zegt wat wij allemaal denken.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:38
Op basis waarvan is Clasie beter ? Op wat hij 4 jaar geleden presteerde ? Vromer laat het nu al een paar jaar zien en Clasie al een paar jaar niet.
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 08:20
wat laat vormer zien?
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 11:28
Voldoendes
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 13:22
zo goed vind ik hem niet
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 13:27
Is ie ook niet, maar clasie al helemaal niet.
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 13:28
die heb ik tijden niet gezien dus daar kan ik niet op oordelen. hij wil toch terug naar feyenoord?
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 14:33
Dat wil die ja, of feyenoord dat wil is een tweede.
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 15:04
niet te hopen ;)
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 15:28
Zeg je dat als feyenoord supporter of als concurrent? :p
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 15:56
ik zeg dit als concurrent, en dat is niet dat ik bang ben dat hij goed is hoor, ik hoop gewoon op zo'n sterk mogelijke competitie en daar heb je goede teams bij nodig. Al dat haat heb ik dus ook niet
Vind ik leuk
Sanders +1766
maandag 20 november 2017 om 16:08
Sport liefhebber, daar houd ik van :)
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:38
De coach van Brugge zoet Clasie en Vormer dagelijks en kan dus beter een beslissing nemen dan deze meneer. Die al 5 (?) jaar geen actieve rol in de voetballerij heeft.
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 19 november 2017 om 18:48
Vormer en Clasie beiden niets
Vind ik leuk
pos +5029
zondag 19 november 2017 om 18:51
Spelers moeten niet janken als ze niet worden opgeroepen heeft hij gelijk in. Verder een lulverhaal van Willem. Vormer moest bijvoorbeeld helemaal niet weg bij AZ. En hoe hij over Clasie denkt weten we. Maar die is gewoon helemaal niet goed genoeg.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:00
Kan nooit een lul verhaal wezen, het is zijn mening en mensen verschillen van mening en dat kan gewoon. Ik vind Clasie in goede doen ook wel beter als Vormloos
Vind ik leuk
pos +5029
zondag 19 november 2017 om 19:06
Dat Vormer weg moest is gewoon een lulverhaal. En een mening is leuk maar als je iemand Vormloos noemt zegt dat ook wel gelijk veel zo niet alles. Clasie een tuinkabouter noemen is ook te gemakkelijk. Die jongen flopt niet voor niets overal.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:23
En wat zegt dat dan? en Clasie flopt niet overal hij heeft het tot Feyenoord gered en miljonair geworden met iets waarvan 80 procent van de jongens dromen. Dus noem jij het maar floppen dan.........
Vind ik leuk
pos +5029
zondag 19 november 2017 om 19:45
Nou eerst roepen dat mensen kunnen verschillen van mening en dat dat ook mag komt heel wijs over. Vervolgens noem je Vormer dan Vormloos en dat komt dan weer heel kinderlijk over. Je hebt hier meer van die mensen die Waterreus dan Waterkneus noemen. Ik weet niet zo goed wat dat zegt.

Clasie is inderdaad miljonair geworden vooralsnog met op de bank zitten. Ik noem dat voorlopig floppen. Zeker in het buitenland.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2966
zondag 19 november 2017 om 18:57
Pfff ja hoor Willem, je vind Ruud Vormer niet bijzonder en Clasie moet basis spelen volgens jou.

Pfff wat word ik toch moe van deze oude bevooroordeelde man, ik betwijfel of hij uberhaupt wel 1 wedstrijd van Vormer bij Brugge heeft gezien.

Maar goed hij heeft ook recht op een mening ook al is die nergens op gebaseerd, Clasie heet helemaal nog niets (kunnen) laten zien afgelopen paar jaar, dus dat hij ipv Vormer zou moeten spelen vind ik echt onzin.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:02
Ik vind het onzin dat jij zolang dradig reageert op iemands mening die je niet deelt
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:12
Clasie of Vormer dat is net zoiets als Pitt of Schultenbrau.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:19
Skoll of Oranjeboom, van allebei kreeg ik pijn aan mn hasses.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:21
Oranjeboom is ook Hoofdpijnbier idd ja. Vind ik ook van Brand en Becks.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:37
Becks weinig last van.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:41
In Hongarije heb je dat veel als standaard bier maar vind het niks. Dan maar liever Soproni.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 19:41]
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:11
Peroni of Guinness, cheers.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:19
Haha gelukkig keus zat ja.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 19:17
Willem zegt bijna altijd logische dingen, ik ben geen feyenoord fan maar vind Willem een zeer goede analyticus en sympathiek persoon.
Vind ik leuk
Dezeun +634
zondag 19 november 2017 om 19:19
De bondscoach bepaald
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:50
Betalen jouw ouders nog steeds schoolgeld?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
zondag 19 november 2017 om 20:02
Je moet veel spelers de kans geven bij Oranje, zeker in deze fase. De prestaties echter bij "je club" is geen garantie voor succes bij Oranje, dat is wel gebleken......
We moeten "af" van gevestigde namen, maar kijken hoe spelers presteren bij Oranje, ongeacht "naam", carriere en image.
Dit is de ideale tijd, om te proberen, zoeken, passen en meten, gooi de boel open, niet dat benauwde en geef nieuwe namen de kans.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:03
Probleem is dat Clasie er ook geen pepernoot van kan.
Ik begrijp werkelijk niet wat van Hanegem ziet in Clasie.
Hij zit niet voor niets op de bank.
Vind ik leuk
Sytz +1144
zondag 19 november 2017 om 20:29
Clasie woonde om de hoek bij Willem, hij heeft een hele goede band met die jongen. Willem was heel belangrijk voor Clasie, hij hielp hem met heel veel bij het voetballen. Dan begrijp ik dat je iets ziet in hem.
Vind ik leuk
Nosje +1255
zondag 19 november 2017 om 20:09
Ik vind dat Willem niet gelijk heeft. Hoeveel koekebakkers hebben we niet al gehad in het Nederlands elftal? 2 leukewedstrijden in Ajax en je wordt opgeroepen. Waarom zou Vormer dan geen kans mogen krijgen.
( van mij hoeft hij er trouwens ook niet in hoor).
Vind ik leuk
Mari +2240
zondag 19 november 2017 om 20:11
Natuurlijk Willem.
We geloven je, maakt niet uit dat je Claasje heel goed kent.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 20:13]
Vind ik leuk
MOTM +493
zondag 19 november 2017 om 20:29
Als je bij Oranje wilt komen, dan moet je spelen voor Ajax, PSV of Feyenoord of daar een verleden hebben. Laten we elkaar niet voor de gek houden.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:39
wel beter als clasie
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 20:52
Het lijkt mij verstandig om het schoolgeld terug te vragen.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:07
Messi wordt altijd opgeroepen.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:14
Ik denk dat alleen Ruud Vormer, Ruud Vormer in oranje ziet spelen. Ik ga ervan uit dat we de bodem geraakt hebben met het NL-elftal. Maar als deze gast ooit in het oranje verschijnt - en dan op het veld en niet met zijn t-shirt en croky chips voor de tv - kan het toch nog erger.

Roept die Vormer dat eigenlijk serieus? Of heeft hij een keer een opmerking gemaakt en is dat wat aangedikt?!
Vind ik leuk
Sazzz +9005
zondag 19 november 2017 om 21:35
Natuurlijk zegt hij dat omdat hij Clasie goed kent...
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 08:29
ik ken beide niet goed maar in mij ogen lijkt Clasie ook beter dan Vormer
Vind ik leuk
pinkelman +2910
zondag 19 november 2017 om 22:12
Dat krijg je als je middelmatige spelers blijft oproepen zoals de Jong en Locadia. Kan me herinneren toen ramselaar een blauwe maandag bij PSV speelde hij ook meteen werd opgeroepen.
Het wordt gewoon tijd om ook eens naar andere elftallen te kijken of daar wat bij zit. Spelers die van zich doen laten spreken horen een kansje te krijgen en als Vormer het daar geweldig doet moet men op zijn minst hem goed bekijken inplaats van klakkeloos elke leuke speler van ajax, psv of feijenoord te selecteren zoals destijds Blind met de Ligt, die destijds nog maar 2 wedstrijden in het eerste had meegedaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 22:17]
Vind ik leuk
Korm +23093
maandag 20 november 2017 om 08:30
al moet ik zeggen dat ramselaar goed heeft gespeeld in Oranje ;)
Vind ik leuk
Rodajc +2164
zondag 19 november 2017 om 23:27
Er wordt wel erg respectloos over Vormer gepraat. Heeft dit seizoen alweer 11 assists op zijn naam in 15 wedstrijden, daar komt in Nederland alleen Ziyech nog een beetje bij in de buurt. Daarnaast ook 12 doelpunten sinds het begin van het vorige seizoen en behoort hij al een aantal jaren constant tot de top 5 middenvelders in België. Het niveau ontloopt vrijwel niks met Nederland. Waarom is het bij De Roon bv dat hij zich ontwikkeld heeft en bij Vormer niet? Hij is gewoon een betere speler dan Clasie geworden, dat is duidelijk.
Vind ik leuk
Andreh +1003
maandag 20 november 2017 om 07:23
Weet zeker als Vormer nog bij Feyenoord had gespeeld, dat Willem hem wel goed genoeg voor Oranje zou vinden, die gekleurde bril heeft hij altijd op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem is er klaar mee: "Nou, omdat je niet goed genoeg bent voor Oranje!"