'Scouts van 'half Europa' op de tribune voor 'nieuwe Eriksen' van Ajax'

'Scouts van 'half Europa' op de tribune voor 'nieuwe Eriksen' van Ajax'

zondag 19 november 2017 om 21:47

Volgens geruchtensite Calciomercato hebben AC Milan en AS Roma interesse in Donny van de Beek. De twintigjarige Ajacied wordt bovendien gevolgd door scouts van meerdere Europese clubs.

Calciomercato noemt Van de Beek 'de nieuwe Eriksen' en schrijft dat 'half Europa' voor de middenvelder op de tribune zit. Van de Beek zou bij de twee Italiaanse clubs passen onder andere vanwege zijn fysiek en grote uithoudingsvermogen. Hij maakte deze week zijn debuut bij het Nederlands elftal en werd enkele maanden geleden ook al in verband gebracht met Bayern München. Dit seizoen speelde Van de Beek twaalf competitieduels, waarvan hij er elf in de basis stond.

De twintigjarige Ajacied wordt binnen Ajax gezien als de natuurlijke vervanger van Davy Klaassen, die enkele maanden geleden naar Everton vertrok. Ook Klaassen werd gelinkt aan Milan en Roma. Van de Beek is sinds dit seizoen basisspeler bij Ajax en heeft nog een contract tot de zomer van 2020.

Plaats een reactie

zondag 19 november 2017 om 21:49
Hij doet t goed. Die 10 wedstrijden dat hij meegedaan heeft. Laat m aub ff naar Klaassen kijken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zondag 19 november 2017 om 21:54
Die z'n bankrekening lekker heeft gespekt.......het gaat om geld, veeeel geld.
Zo'n jongen komt in de ED en bij Ajax ( eeuwige tweede ) ook niet verder, gaat het proberen elders, strijkt z'n poen op en kan altijd weer terug naar de ED, niks mis mee, gewoon doen.......
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:59
Misschien ook wel ja.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zondag 19 november 2017 om 22:11
Het is een gekke voetbalwereld gewoon.......
Zo'n jongetje, met jeugdpuistjes maar een heerlijke voetballer
kan zo maar multimillionaire worden....! en waarom ? Omdat hij een handvol wedstrijden leuk voetbalt......het kan verkeren, zie Dolberg !
Pakken wat je pakken kan, dat aardige of heel goed voetballen verleer je echt niet, dat heb je al en je kan altijd weer terug naar een beetje minder.
Neem Bosz: altijd moeizaam in zijn carrière, speelt ( met Sanchez en Hakim .....) echt een handvol EL wedstrijden, slechts, hartstikke leuk en met het nodige geluk bereikt hij notabene de EL finale......( het is hem gegunt )
Resultaat 4 miljoen jaarsalaris garantie voor de komende jaren ongeacht het resultaat, zeg daar maar eens "nee" tegen.
Een onwerkelijke wereld, terwijl Oncoloog / clubarts Casper met de pet rond moet om levens te redden......lachwekkend als het niet zo triest was.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 22:42]
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:16
Laat deze tekst een jaar lang bovenaan de hoofdpagina staan van Voetbalprimeur. De spijker vol op zijn kop.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:56
Je hebt natuurlijk van die spelers die er liever snel met veel geld vandoor gaat en niet echt aan toekomstplanning doet of enkel rijk wil worden en voor de rest schijt heeft aan alles (Drenthe is een goed voorbeeld). Maar je hebt ook spelers voor wie het vooral om de sport gaat en hopen een mooie carriere te maken ipv ff cashen en dan terug naar de Eredivisie. Trouwens, Multimiljonairs worden ze natuurlijk niet bij Ajax maar je denkt toch niet dat een Van de Beek het met een 2000€ salarisje moet doen he? Nee, een Ferarri of Lambo kan ie zich denk ik nog niet permiteren maar dat is echt niet de doelstelling van de gemiddelde speler hoor.
En als je dan kijkt naar spelers als Suarez, Vertonghen, Klaassen die pas op hun 24e vertrokken dan snap ik eigenlijk niet echt hoe het komt dat er nog steeds mensen zijn die er automatisch gewoon vanuit gaan dat spelers het snelle geld willen en de rest onbelangrijk is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zondag 19 november 2017 om 23:24
Om te beginnen, we praten over professioneel voetbal een bedrijfstak welke vaart op geld en geld alleen: "sportief" gewin niet om het "sportief gewin" maar om "geld gewin", grote zakken vullen dus.

In deze belachelijk omstandigheden kan je vandaag een "wereldgozer" zijn, als je een handvol wedstrijdjes leuk speelt, terwijl je morgen voor "teringlijder" wordt uitgemaakt als het even een paar weken niet lukt.
( een weekje de meest schandelijke bijdrage op VP volgen en je weet het )

In deze keiharde wereld zou IK dus "het ijzer smeden als het heet is" en mijn financiële toekomst eerst zeker stellen om vervolgens mijn stinkende best te doen het, in Spanje bijvoorbeeld, helemaal te maken, dit met de geruststellende gedacht dat ik altijd nog weer een stapje terug kan doen......

Dat zou IK doen....( simpel mijn opinie niks meer / niks minder ) maar als een voetballer niet voor het geld kiest maar lekker bij Heerenveen blijft zijn hele leven,
prima ! Geluk is een betrekkelijk en broos begrip.......
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 00:29
wees dan wat duidelijker dat je alleen bedoeld wat JIJ zou doen ;)
En ik wou niet zeggen dat een speler zijn hele leven bij Heerenveen moet blijven, en ook niet bij Ajax ofzo. Ik bedoel enkel en alleen dat een speler die aan zijn carriere denkt liever met een transfer wacht tot hij er echt klaar voor is ipv de dollartekens te zien.
Drenthe zag de dollartekens en wat heeft dat zijn voetbalcarriere opgeleverd?
Ik wil trouwens niet zeggen dat vroeg vertrekken per definitie slecht uit zal pakken maar in mijn optiek is het echt beter niet al te vroeg te vertrekken
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
maandag 20 november 2017 om 02:27
Maar dat is toch logisch Ab ?
Jij weerspiegelt jouw mening vanuit jouw invalshoek en ik vervolgens de mijne, "that's all".

Het zijn allemaal bepaalde keuzes van de meest uiteenlopende karakters, goed of fout is subjectief vaak.

Als jij Bananen niet lekker vindt en ik wel, is het een vrij overbodige verspilling van tijd als ik jou zou willen overtuigen.....("waarom, waarvoor in vredesnaam..? )
van mijn gelijk, dat niet bestaat in dat geval........

Als je mijn bijdrage leest als een citaat, dan interpreteer je die verkeerd.
Het is simpel een mening net zoals die van honderden andere op VP.

Iedereen moet leven zoals hij of zij dat goeddunkt,
iedereen heeft recht op "ervaren" dus.
Naar mening ( daar heb je em weer ) de meest effectieve manier om te leren, wel hard voor velen.

Wij allen leren ( althans dat hoop ik ), Royston doet dat ook.
Ik realiseer mij dat we geen invloed hebben waar en in welke omstandigheden je opgroeit, dat stemt mij milder..............

[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 02:30]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 06:42
Ik begrijp je standpunt heel goed. Maar keuzes alleen op basis van geld, zijn meestal foute keuzes.

Jonge spelers moeten spelen. En bij bijv AC Milaan is veel meer concurrentie. Spelers die niet spelen, zijn ontevreden. En willen na 2 jaar weer weg. Kijk ook naar Cillissen bijv. Maar t volgende stapje is altijd lager. En dan kom je uiteindelijk bij Telstar uit.

Als je voor t geld kiest. En bang bent om te werken. Dan moet je wegwezen hier zo.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 06:44]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
maandag 20 november 2017 om 07:28
Ik denk dat als je je financiële toekomst veilig kan stellen is dat een mooie optie op een jonge leeftijd.

Dat wil niet zeggen dat dat de enige overweging zou moeten zijn, dat is een zwart / wit theorie die ik niet aanhang.
Je kiest een club die bij je past, natuurlijk.

Cillessen en Klaassen, hebben iets geprobeerd, mag het als je jong bent ? Hebben lekker wat verdient, gaan wellicht terug naar Ajax niveau, misschien niet...
Wat hebben zu nu gemist in de tussentijd bij Ajax....? NIETS ! ( ja, geld )

Je probeert het, lukt het niet dan ga je een treedje
lager, maar je toekomst is financieel veilig gesteld. Niets mis mee, gewoon pakken, morgen schoppen ze je verrot of je bent niet zo goed als dat je dacht.......daar ga je met je sportieve insteek.
Waarom zou, dat stapje terug, nu perse Telstar moeten zijn.....ha ha, sommige Stormvogels zijn wel erg zwart wit.....:) Je kan wel met ze lachen hoor...

Ik weet dat werken hoog in het morele vaandel staat bij de Rotterdammers, of dat Feyenoord nu echt geholpen heeft financieel en of sportief de laatste 20 jaar, waag ik te betwijfelen.........
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:12
Het kwam op mij over alsof je wilde zeggen dat jonge spelers allemaal zo denken. Maar goed, verkeerd geinterpreteerd dus, kan gebeuren toch? ;).
Maar verder heb je wel gelijk hoor, iedereen moet zo leven als hij zelf wil. We kunnen als voetbalfan wel veel willen maar het is toch echt de speler zelf die bestemt wat ie doet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
maandag 20 november 2017 om 10:27
Inderdaad, iedereen vult zijn carrière weer anders in, sterk afhankelijk van de sociale achtergrond ,denk ik. De ene is een echte broodvoetballer uit Columbia bijvoorbeeld en komt "zo uit een sloppenwijk" bij wijze van spreken, moet de hele familie onderhouden en 5 "zaakwaarnemers" tevreden stellen....Tsja wat doe je dan.....?
De andere heet de Ligt, of Klaassen; keurige jongens, beschermd opgevoed en goed bijgestaan door verstandige betrouwbare lieden.
Ik hou wel van een risico nemen, een ander niet, prima, een leuk gezinsleven, lekker zeilen in Friesland is ook machtig mooi.
Vrijheid blijheid, en ....we zijn het zomaar eens !
Vind ik leuk
Mr. O +294
zondag 19 november 2017 om 23:42
Geen multimiljonair worden bij ajax? Makkelijk zelfs. Heeft ie maar 3 a 4 jaar voor nodig hoor.
Ik zou zeggen, na dit seizoen nog 1 en dan verkassen. Snel weg uit de zwakke eredivisie en bijleren met oudere en betere spelers om je heen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 00:20
Maar precies dat is het he, je moet wel 3-4 jaar wachten. Wat ik wil zeggen is dat als Donny besluit te vertrekken in de winterstop is ie in 1 klap multimiljonair en kan ie zich gelijk een Maserati ofzo kopen als ie dat wenst.
Wacht ie gewoon nog ff wordt ie ook wel multimiljonair en dat zonder dat geld zijn carriere kapot kan maken.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:26
Klaassen is nou echt totaal niet het juiste voorbeeld. Als hij naar Klaassen moet kijken moet ie ook naar Sneijder, Suarez, Huntelaar, Ibrahimovic, VdVaart, vPersie en al die andere spelers uit de Eredivisie kijken.
Of misschien ivm weinig succes van de laatste jaren Eriksen, Vertonghen, Alderweireld (of is je dat al te lang terug?) Sanchez, Milik, Dost en Depay (heeft ff geduurd maar Dost is toch echt goed bezig intussen en ook Depay draait nu wel lekker). En bij Depay was het enkel de mentaliteit dat hem dwars lag, dat zit bij Donny ook wel beter denk ik (hoop dat dat ook blijft).
Maar goed, je hebt natuurlijk eigenlijk helemaal gelijk he, 1 speler die (nog) niet geslaagd is is hét bewijs dat Eredivisiespelers lekker in de Eredivisie moeten blijven.

En nog een reden waarom Klaassen totaal geen goed voorbeeld is is de leeftijd. Of wou je zeggen dat Donny niet moet wachten tot zijn 24e maar gewoon zo snel mogelijk moet vertrekken?
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zondag 19 november 2017 om 22:31
Precies, dat laatste.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:58
En dan kijkt ie naar Drenthe en denkt "ow wacht, laat ik toch maar ff wachten"
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
zondag 19 november 2017 om 23:05
Ha ha Royston, lieve jongen, die wat heeft waar ik jaloers op ben; "de eeuwige jeugd".
Niet iedereen is het gegunt goed met geld om te kunnen gaan........maar, om die reden miljoenen te weigeren gaat mij te ver....ha ha
[Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 23:06]
Vind ik leuk
Maxx Jw +409
zondag 19 november 2017 om 22:38
Idd nu al vertrekken is echt veel te vroeg. Vind Van De Beek qua techniek en spelinzicht nu al beter dan Klaassen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 00:37
Donny blijft gewoon bij Ajax, geen zorgen om maken doe ik ook niet.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:51
Hij is gewoon de nieuwe Klaassen en gaat na zijn vertrek net zo hard floppen!
Vind ik leuk
SDMSIM +611
zondag 19 november 2017 om 21:52
Lekker boeien. Wel multimiljonair. Daarvoor werk je toch ;)
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:56
Vanuit die invalshoek is een bezoek aan dit soort websites, het kijken van wedstrijden en het supporten van je club behoorlijk ridicuul te noemen.
Vind ik leuk
Kuip +3389
zondag 19 november 2017 om 22:02
Niet waar Barry. Van de Beek is een veel betere voetballer dan de matige Klaassen. Van de Beek gaat het wel redden in het buitenland.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:05
Nu al?! En hij is of wordt bovendien echt geen wereldtopper zoals Eriksen...
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:17
Veel meer talent dan Klaassen. Deze jongen kan echt goed voetballen. Natuurlijk nu nog te jong voor de Serie A. En ook over pak hem beet 3 jaar blijft het een gok. Iedereen dacht dat Klaassen het wel zou gaan doen bij Everton. En kijk nu eens.. Garanties zijn er niet, maar vd Beek gaat wel een hele goede speler worden.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:49
Net als Clasie??
Vind ik leuk
North +2221
zondag 19 november 2017 om 21:51
Hou ajb op zeg... Die knul komt net kijken.
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
zondag 19 november 2017 om 21:52
Ja hoor, nieuwe Eriksen, ander type speler.. Als Ajax een 'nieuwe' Eriksen heeft is dat Frenkie, komt meer in de buurt qua speelstijl..
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:55
Eerder Ziyech.
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
zondag 19 november 2017 om 21:57
Ander type en wisselt genialiteit af met 'er naar de pet mee gooien', erger me er dood aan eerlijk gezegd..
Vind ik leuk
Jens1999 +4561
zondag 19 november 2017 om 21:54
Laat die aasgieren even snel opzouten.... gewoon blijven bij Ajax...
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:55
Flutspeler , verloor tegen Utrecht met 1-2 ! Labyad scoorde 2x , vd reek scoorde niet
Vind ik leuk
Pvdsluis +2418
zondag 19 november 2017 om 21:58
Aha, weten we dat ook weer.
Vind ik leuk
Niels92 +3087
zondag 19 november 2017 om 22:00
Ga je nou de hele dag het zelfde riedeltje herhalen?
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
zondag 19 november 2017 om 21:56
En weer worden er onzin geruchten over Ajax spelers de ether in gegooid.

Niemand gaat weg !!
Vind ik leuk
pinkelman +2910
zondag 19 november 2017 om 22:05
Ach, ach, gaat wel erg snel.
Laat hem eens een lekker seizoen maken en iets weten te winnen.
Vooralsnog vind ik hem er niet echt bovenuit springen dat ze daar weer tientallen miljoenen aan moeten spenderen. De Engelsen moeten nu toch wel beters weten wat de eredivisie voor stelt met al die mislukte spelers die bij hen aan komen waaien de laatste tijd en hier dan erg groots werden gepresenteerd: Clasie, Depay, Janssen, Berghuis, Klaassen.
Vind ik leuk
Richard020 +10236
zondag 19 november 2017 om 22:25
Tot er een talent van AZ gelinkt wordt en dan heeft pinkeltje een andere mening, zoals wel vaker het geval is geweest.

Was jij ook niet diegene die zeker wist hoe goed AZ spits Janssen was en 20 miljoen een koopje was omdat hij het niveau aan zou kunnen in Engeland ;-)
Vind ik leuk
pinkelman +2910
zondag 19 november 2017 om 23:54
Zeker niet.
Ik vind de eredivisie geen exeptioneel talent momenteel voor brengen voor het buitenland, dat blijkt ook wel dat ze allemaal mislukken.
Janssen vond ik, was zeker wel die 20 miljoen waard omdat een spits van ajax (Milik) die er beduidend minder in de eredivisie presteerde, daarvoor nog een hoger bedrag voor werd betaald.
Mij hoor je niet zeggen dat ze het eventjes in het buitenland zouden redden dat hebben immers Depay en consorten ook niet gedaan maar er werd wel gigantisch voor betaald dan mag je dat ook doen voor een speler die hier in de eredivisie de ene na de andere goal maakt, in Oranje speelt en bovenin de eredivisie mee doet er ook zoveel voor wordt betaald. Of moet ajax, psv en feijenoord soms dat alleen recht hebben!? Maar buiten dat heb ik nooit beweerd dat ze het zouden redden.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 00:00]
Vind ik leuk
Gerro +3685
maandag 20 november 2017 om 00:39
Dat ze niet slagen heeft alles te maken met dat ze te jong vertrekken en daardoor te jong op de bank belanden doordat ze te wisselvallig zijn. Zou beter zijn als voetballers tot hun 23/24 jaar blijven en jaartje of 5 bij de top 3 in het eerste hebben gestaan en dan met meer bagage bij een nieuwe club binnen komen.
Vind ik leuk
Mari +2240
zondag 19 november 2017 om 22:05
Ach de mannen willen een beetje reizen.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:28
@ rpaulr50 eeuwige 2e? Was dat nou nodig ff tussendoor? Volgens mij heeft Ajax bijna evenveel prijzen als Feyenoord en psv bij elkaar, of heb ik dat mis?
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:36
Vam De Beek is een goede voetballer maar wel een héél ander type dan Eriksen
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:39
Ik denk ook dat de Pogba s van deze wereld erg onder de indruk zullen zijn van het fysiek van van de beek...............................
Vind ik leuk
kees ee +303
zondag 19 november 2017 om 23:11
en zegt dat wat over de verstandelijke capaciteiten van die scouts of over de voetbalcapaciteiten van donny ? eventueel kunnen ze hem ook nog ruilen voor davy !, . . win win, noemen ze dat in het bedrijfsleven. en dan zie je ook goed hoe dom dat het allemaal in elkaar zit.
Vind ik leuk
Gerro +3685
maandag 20 november 2017 om 00:36
Toch gek vorige week schreef de media nog niet niet 1 woord over de interesse van half Europa voor Maradonny maar kijk hij heeft 3 goals gemaakt tegen Nac en de biedingen stromen zogenaamd binnen bij Ajax volgens medialand. Allemaal grote lariekoek denk ik zo.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 00:56
De klasse en fluwelen techniek van Eriksen heeft hij niet. Prima speler, maar hem met Eriksen vergelijken gaat hierbij echt niet op
Vind ik leuk