Ik ben geen Messi, maar het gaat om de afronding. Het hoeft niet altijd hard

"Ik ben geen Messi, maar het gaat om de afronding. Het hoeft niet altijd hard"

maandag 20 november 2017 om 08:14

Nasser El Khayati hielp ADO Den Haag zondagmiddag op weg naar een 4-1 overwinning op Heracles Almelo. De spelbepaler verraste doelman Bram Castro een kwartier voor tijd met een listig schotje in de korte hoek, dat tergend langzaam over de lijn rolde.

Volgens Heracles-trainer John Stegeman was het een gelukstreffer. "Hij werd volgens mij met 5 kilometer per uur geschoten. Die bal mag er gewoon niet in", liet hij weten aan het Algemeen Dagblad. ADO-collega Fons Groenendijk dacht daar anders over. "Het is geen geluk, want hij heeft het vaker gedaan. En ook op een manier dat niemand het meer begrijpt, maar dat-ie er toch in rolt. Dat is de kwaliteit van El Khayati.''

"Ik koos bewust voor de korte hoek en schoot snel uit de draai. Dan hoeft het niet hard", blikte El Khayati terug. De 28-jarige middenvelder heeft zich laten inspireren door zijn grote idool. "Lionel Messi heeft volgens mij wel vier- à vijfhonderd goals zacht gemaakt. Ik ben geen Messi, maar het gaat om de afronding. Het hoeft niet altijd hard. Dit was wel een lekkere.''

Lees ook: El Khayati speelt zich in kijker: 'Denk dat hij de Eredivisie heel nauw volgt'

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 08:18
Speelde een lekkere wedstrijd gisteren
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:37
Meerdere spelers speelden een goede wedstrijd en lex is de motor van dit team en El Kayati de regisseur-;)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:58
Dat heb je goed gezegd maat, lekke hoor :p
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 13:44
Héérlijk maat!:p
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:18
Rot op man, hahaha, dit was gewoon een enorme blunder van de keeper, elke normale keeper had deze gepakt
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:23
Zoals Derksen zou zeggen; “zelfs een darter had deze bal tegengehouden”
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:40
De keeper had de lange hoek verwacht dat zag je toch duidelijk aan zijn houding of niet? Gewoon heel slim de keeper op het verkeerde been gezet van El Kayati.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:42
Natuurlijk was het een bekeken schot. Maar dat wil niet zeggen dat een prof-keeper hem gewoon had moeten pakken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 08:49
Ok
Vind ik leuk
Korm +23127
maandag 20 november 2017 om 08:41
hij stond aan de grond genageld, overkomt de beste wel eens
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 08:41]
Vind ik leuk
allround +1055
maandag 20 november 2017 om 08:25
Die Kandegrote was zeker niet in het stadion. Ik zat er vlak voor en zag dat het een bewuste was. Geniaal gewoon. Maar hij kan wel excelleren omdat Danny Bakker en Lex Immers zich helemaal opofferen. Daarbij zie je aan de reactie van alle spelers dat niet alleen Nasser maar de hele groep goed met elkaar kan omgaan. Was onder die Petroniets totaal niet gelukt.
Vind ik leuk
darmianto +7888
maandag 20 november 2017 om 09:30
Die Stegeman, misschien moet hij gewoon zn mond houden als je 4-1 verliest
Vind ik leuk
FSCeara +2804
maandag 20 november 2017 om 09:45
Was goed afgerond.als je keeper op verkeerde been zet dan maakt niet uit hoe hard de bal is geschoten.en stegeman kan bij zijn naamgenoot beter worsten gaan verkopen.over het paard getilde trainer
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:43
Voetbal kan zo eenvoudig zijn. Als jij ( jouw team) er voor zorgt dat jij altijd meerdere mogelijkheden hebt om uit te kiezen dan is het voor de tegenstander moeilijker om jou te bespelen. Nu was de keuze: de lange hoek of de korte en de keeper koos voor de lange en de aanvaller voor de korte. Probeer dan als keeper nog maar te anticiperen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 11:58
Heel Den Haag is blij met Nasser El Khayati, wat een gigant is dat. Wat een lekkere speler om in je ploeg te hebben. Maar dankzij Immers en Bakker kan hij zijn spel spelen.

Haagse Trots!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ik ben geen Messi, maar het gaat om de afronding. Het hoeft niet altijd hard"