Guardiola kijkt Feyenoord-wedstrijden terug en complimenteert Rotterdammers

Guardiola kijkt Feyenoord-wedstrijden terug en complimenteert Rotterdammers

maandag 20 november 2017 om 14:02

Josep Guardiola geeft dinsdag tegen Feyenoord waarschijnlijk een aantal vaste basisspelers rust. Dat liet hij doorschemeren op de persconferentie in aanloop naar het Champions League-duel met de Rotterdammers.

"Of we met een B-ploeg gaan spelen? Ik begrijp de vraag, maar dat gaan we niet doen. We hebben namelijk geen B-team", begon Guardiola tegen de aanwezige pers. "Tegen Napoli speelden we met Gündogan en Danilo en zeiden mensen 'dat is een B-ploeg', maar daar ben ik het niet mee eens."

"Je speelt pas met een B-ploeg als je die spelers ook anders behandelt. Overal waar ik werk behandel ik alle spelers hetzelfde. Misschien spelen we met spelers die frisse benen hebben, maar geen B-ploeg." Op de vraag van de NOS of Kevin De Bruyne een van de spelers is die rust krijgt, antwoordde Pep ontwijkend. "Dat weet je morgen een uurtje voor de wedstrijd."

Dat Feyenoord in een vormcrisis verkeert, maakt voor Guardiola niet uit. "Je moet Feyenoord en Gio credits geven. Hoe lang zijn ze wel geen kampioen geworden? En in de Champions League hebben ze een heel moeilijke groep. Manchester City, Shakhtar en Napoli zijn echt topteams. En in de Nederlandse competitie heb je met Ajax en PSV ook altijd zware tegenstanders."

"Maar geloof me, zondag heb ik de laatste wedstrijden van Feyenoord teruggekeken en ze spelen beter dan de resultaten laten zien. Jörgensen is een goede speler, de buitenspelers hebben ook kwaliteiten. Ik heb de wedstrijd tegen Shakhtar gezien. Daar hebben ze echt goed gespeeld en scoorden ze ook, maar kregen ze een minuut daarna een goal tegen. Shakhtar had geloof ik twee schoten en scoorde ook twee keer. Maar de manier waarop Feyenoord speelde was goed. Ik heb veel respect voor ze."

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 14:07
Dat is heel netjes van Pep, maar gaat natuurlijk nergens over. Feyenoord speelt precies zoals de resultaten laten zien: allesbehalve overtuigend.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 14:08]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:44
Ja lief hè... Al hebben ze wel wat pech gehad dit weekend.
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
maandag 20 november 2017 om 14:07
Haha, netjes hoor Pep maar totaal niet geloofwaardig..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:33
Ach wat had ie dan moeten doen, Feyenoord nog meer de grond in trappen? Hij heeft gewoon een klein beetje medelijden dus probeert hij ze hiermee een beetje op te vrolijken.
Iedereen weet wel beter dus om dan nog een keer te herhalen dat Feyenoord geen ene fuck voorstelt in Europa is ook weer zo lullig, dat weten ze nu namelijk zelf ook wel.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
maandag 20 november 2017 om 14:07
Pff, deze wedstrijd komt niet op het juiste moment voor Feyenoord...
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 15:15
Bizar hoe dat inzakt daar... niet echt slechte spelers maar zo labiel.
Nu is Cocu weer de held en Gio weer de pineut.
Keizer vind het best lekker dat die 2 de focus krijgen denk ik.

We kunnen kijken naar trainers, maar de voetballers doen het.
Vind ik leuk
pico323 +3481
maandag 20 november 2017 om 14:08
Wat een heer, met respect naar de tegenstander maar hij weet wel beter.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 15:16
Zo doen ze dat in het buitenland... buiten Mourinho dan.
Vind ik leuk
Laliga +269
maandag 20 november 2017 om 14:09
Dat zou wel lekker zijn voor feyenoord als de bruyne rust krijgt.. snap dat ze alsnog verliezen uiteraard maar de bruyne in deze vorm maakt het verschil met 3 goals nog erger ben ik bang..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:10
Helemaal mee eens. Geen Nederlandse club kan in deze poule potten breken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:02
wat een onzin. ajax en psv hebben al laten zien dat er gewonnen kan worden van teams als shaktar of napoli. City is een brug te ver net als real en barca
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:34
Wint Ajax ook in huidige vorm van Napoli? En van Shakhtar? Nice verloor 4-0 over 2 wedstrijden van Napoli dus dat ze in het verleden konden winnen zegt helemaal niks. En je kan ook zeggen dat Shakhtar een veeeeeeel betere ploeg is dan Rosenborg of Osijek
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:11
Netjes Pep je oud ploeggenoot niet afvallen. Feijenoord is op de goede weg dat kon je zaterdag tegen VVV duidelijk zien. Toen scoorden ze ook 1x erg goed. Nac thuis was ook zo'n wedstrijd ging ongelukkig verloren maar was erg goed van Feijenoord.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:16
Feyenoord op de goede weg? Weet niet welke wedstrijd jij een zaterdagavond heb gezien maar dat moet haast wel een wedstrijd van vorig seizoen zijn geweest.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:35
Je bent 30 jaar zie ik, als je dan nog niet het verschil tussen werkelijk en cynisch door hebt, ben je net zo slecht (dom) als je cluppie.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:12
Pep is zich al vast aan het indekken.. Die voelt ook wel een dikke thuisnederlaag aankomen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:17
Hij is zich gewoon aan het indekken. City moet in de huidige situatie Feyenoord met minstens 5-0 oprollen.
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 20 november 2017 om 14:36
Laat ik nou net hebben ingezet op een 5-0 en een doelpunt van Jesus..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:17
Ze spelen beter dan de resultaten laten zien...
Vind ik leuk
Korm +23134
maandag 20 november 2017 om 14:17
hij kan moeilijk zeggen dat Feyenoord er niks van kan en wel ff makkelijk gaat winnen, daar vul je geen stadions mee ;)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:19
Is die pep verwekt door Jules de Korte want die beste man was ook blind. Jemig ik vrees een grote nederlaag. hoop het uiteraard van niet, maar ben er bang voor.
Vind ik leuk
poklane +3146
maandag 20 november 2017 om 14:24
Ik denk dat in de historie van het Nederlands voetbal nog nooit een Nederlandse club zo is weggespeeld als wij morgen weggespeeld gaan worden. Ik verwacht serieus dubbele cijfers. Ik zou er echt niet van op kijken als het bij de rust al 8-0 ofzo staat.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:28
Kijk, jij hebt er veel vertrouwen in zie ik hahah.
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
maandag 20 november 2017 om 14:25
Als ik Feyenoord was zou ik lekker op de aanval spelen.. Je ligt toch 99% zeker uit Europa en of het dan 3 of 7-0 wordt maakt ook niet meer uit..
Vind ik leuk
Rodapaus +2601
maandag 20 november 2017 om 14:26
Veel Feyenoord supporters zijn ook positief over pep, en testen daar ook positief op ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 14:26]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:27
Feyenoord is tot op het bot gemotiveerd om wraak te nemen voor de onterechte thuisnederlaag.
Vind ik leuk
Ares +2
maandag 20 november 2017 om 15:12
'Onterechte thuisnederlaag' HAHAHA
Vind ik leuk
Mari +2241
maandag 20 november 2017 om 14:27
Zie je, ik krijg gelijk op 2 punten. Geen B-team, maar een C-team schreef ik vanochtend. (haha) en van Bronckhorst is een goede trainer (heel goed zelf), maar heeft nu gewoon alle pech van de wereld.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:29
Kan me niet schelen hoe je ze noemt, als je maar niet de A-ploeg opstelt!
Vind ik leuk
dhrwobo +9759
maandag 20 november 2017 om 14:31
Die Guardiola is ook echt een kontenkruiper eerste klasse hè. Ik weet niet wat voor spelletje hij speelt, maar als je trainer van City bent dan moet je niet doen alsof je Feyenoord serieus kan nemen, want die bakken er dit seizoen (helaas) niks van.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:44
LOL... een leeuw die een lammetje aanprijst voor z'n zachte vacht en hem daarna op eet.... kom op mensen, hoe lang trappen we nog in deze psyscholische trucks?

Moet hij dan de waarheid zeggen?? We gaan Feyenoord totaal gek spelen en laten zijn hoe slecht ze zijn?
Vind ik leuk
Butsbal +4969
maandag 20 november 2017 om 15:51
Hoe ziet zo'n psyscholische vrachtwagen eruit ???
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 21:56
Mafklapper
Vind ik leuk
Mo +8852
maandag 20 november 2017 om 14:46
Het is echt te hopen voor Feyenoord dat hij de hele aanval en De Bruyne en Silva ernaast zet ander zou het zomaar is een monsterscore kunnen worden
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:02
Haha, chique van Pep maar o zo ongeloofwaardig.
Vind ik leuk
3Bier +2257
maandag 20 november 2017 om 15:08
Pep, als Cruijff adept, is natuurlijk Ajacied. Hij vindt dat Feyenoord gewoon goed bezig is zo!
Vind ik leuk
Butsbal +4969
maandag 20 november 2017 om 15:50
Ja en ze hebben ook zo'n fijne supportersschare. Pinokkio !
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 15:55
Feyenoord gaat winnen. Zo werkt t meestal. Geef een paar spelers rust ... En de rest neemt ook een rustdag. Guardiola zei t goed. Feyenoord speelt bangig, maar krijgt genoeg kansen. Tegen City is de ommekeer. Daar hoef je niet bang te zijn.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:33
feyenoord heeft niks te zoeken in Europa. In de CL is het simpelweg genant.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:09
Wordt toch een afstraffing
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:43
Ik denk dat binnen 8 minuten de eerste bal alweer in het netje ligt.
Feyenoord is dramatisch en zonder enig zelfvertrouwen. Kuytje had met een natte handdoek onder de douche staan te meppen op zijn teamgenoten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:59
Mooi praatje. Voetballers voelen zich nu weer wat beter en gaan vervolgens keihard onderuit.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:16
Erg aardig van hem, maar ik heb liever dat men gewoon eerlijk is en er zal toch zeker niemand zijn die zn complimenten serieus neemt mag ik hopen..
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
maandag 20 november 2017 om 20:33
Ook dat nog, complimenten van je tegenstander / Coach.........

Feyenoord kan nooit echt "af" gaan, het verschil in investering is zo groot dat de CL competitie feitelijk geen echte competitie meer is maar een onderonsje van een club of 5.
Het is ook niet slecht voor het Nederlands voetbal als Feyenoord er af gaat met 5-0 of meer, wat wil je, maar wel voor de CL competitie een bewijs dat het niet meer echt leuk is.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 13:31
Waar nog niet zo lang geleden de CL nog leuk was voor de Nederlandse clubs is het nu zwaar klote. Ik durf niet eens te kijken vanavond. Ik kan alleen hopen dat die jongens met opgeheven hoofd eraf kunnen. Je moet niet eens meer voor het geld mee willen doen. Een begroting van 600 miljoen tegen 65 miljoen. Alleen de Bruijne is al twee keer zoveel waard als de hele selectie van Feyenoord. Is het dan raar of met een nulletje of 7 te verliezen? Leuk hè die CL.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guardiola kijkt Feyenoord-wedstrijden terug en complimenteert Rotterdammers