Ajax beticht van dopinggebruik: 'Denk je dat Cruijff en zijn kliek schoon waren?'

    Ajax beticht van dopinggebruik: 'Denk je dat Cruijff en zijn kliek schoon waren?'

    maandag 20 november 2017 om 16:15

    De successen die Ajax begin jaren zeventig vierde, heeft het mede te danken aan dopinggebruik. Dat is de overtuiging van Jean-François Larios, een voormalig Frans international. Hij schrijft dat in zijn biografie.

    Larios, die in de jaren zeventig en tachtig actief was voor onder meer AS Saint-Étienne en Olympique Lyon, geeft in gesprek met Le Parisien toe dat hij zelf jarenlang amfetamine gebruikte. "Ik kreeg niet voor elke wedstrijd doping. Alleen voor de grote duels. Dat was de enige manier om gelijk te zijn aan Nederland en Duitsland."

    Larios vindt het naïef om te denken dat het succesvolle Ajax uit de jaren zeventig geen doping gebruikte. "Denk je dat Johan Cruijff en zijn kliek schoon waren toen ze drie keer de Europa Cup I wonnen?" De Amsterdammers wonnen de belangrijkste Europese clubprijs in 1971, 1972 en 1973.

    Met een van die spelers uit de succesformatie van Ajax, Johnny Rep, speelde Larios eind jaren zeventig nog samen bij Bastia. De voormalig Oranje-international gaf jaren geleden al toe 'dat iedereen liep te slikken in die tijd'.

    Lees meer over:Ligue 1EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    baku +794
    maandag 20 november 2017 om 16:25
    Goed verhaal, lekker kort!
    Vind ik leuk
    kerel +1981
    maandag 20 november 2017 om 17:10
    Maar goed dat ajax geen gele trui had gewonnen.. want ook al zit iedereen aan de stuff, die pakken ze je zo af..
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    maandag 20 november 2017 om 17:21
    In die tijd mocht je gewoon doorrijden, je kreeg wat tijdsstraf.
    Vind ik leuk
    Quareck +7144
    maandag 20 november 2017 om 18:16
    Eddie Merckx is uit de giro gezet...
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    maandag 20 november 2017 om 18:21
    Ik dacht aan Zoetemelk, die kreeg een keer een tijdstraf.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:20
    Haha, ja. Joop is doop vond ik sindsdien. Eerst maar ontkennen... hij werd tweede in de Tour waarin hij betrapt werd (1979) en na zijn tijdstraf van 10 minuten die hij kreeg was hij nog steeds tweede...
    Het feit dat velen gebruikten wil trouwens niet zeggen dat iedereen dat deed....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32119
    maandag 20 november 2017 om 20:44
    Delgado.... Theunisse... de ene wat meer dan de ander zodat de ene de tour in ieder geval zou winnen....
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32119
    maandag 20 november 2017 om 20:43
    En inhoudelijk sterk!
    Vind ik leuk
    tannat +13713
    dinsdag 21 november 2017 om 00:00
    Dacht al dat er een luchtje aan zat.
    Vind ik leuk
    Gerro +6477
    dinsdag 21 november 2017 om 00:22
    Als iedereen slikte is het toch ook weer gelijk spel. Dat zou ook een typische Cruijff uitspraak kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    maandag 20 november 2017 om 16:26
    Huilie huilie.
    Vind ik leuk
    tannat +13713
    dinsdag 21 november 2017 om 00:02
    Lance Armstrong dacht ook lang dat hij 6 gele truien gewonnen had...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    dinsdag 21 november 2017 om 00:17
    Boeit verder niet, die gast denkt zijn fouten te downplayen door anderen betrekken. Of dat nou wel of niet waar is maakt ff geen ruk uit.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 20 november 2017 om 16:26
    Ach Locadia met amfetamine is nog geen Messi.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 18:02
    Hahaha Morris.

    Zo is het.
    Vind ik leuk
    tannat +13713
    dinsdag 21 november 2017 om 00:01
    Wel topscorer in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    dinsdag 21 november 2017 om 01:42
    Hulde, perfecte voorbeeld van zich aangevallen voelen
    Vind ik leuk
    Mari +8555
    maandag 20 november 2017 om 16:26
    Bedoelt Rep wat in dit artikel staat wat hij slikte?
    Daarom wil geen enkele club hem en daarom ziet hij er zo beroerd uit nu.
    http://dwtonline.com/laatste-nieuws/2017/11/20/pijpenbeestparty-is-onmaatschappelijk/
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 18:03
    Rep...

    tja.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1463
    maandag 20 november 2017 om 16:26
    Stelletje junks!
    Vind ik leuk
    tannat +13713
    dinsdag 21 november 2017 om 00:04
    Daar past aardig wat coke in ...
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:30
    Zo kan ik er nog wel een paar noemen. De regels zoals ze toen waren, zijn anders dan ze nu zijn. Niemand heeft geconstateerd dat ze in overtreding waren. Zo kunnen we het ook hebben over alle WK's en noem maar op.....

    pffffff vermoeiend
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    maandag 20 november 2017 om 16:31
    Doping gebruik loopt helaas als een rode draad door de Ajax geschiedenis. Evenals Ajax spelers met hartproblemen. Daarom zijn bekentenissen van oud speler zo belangrijk !
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 20 november 2017 om 16:40
    Goed punt, de lijst van Ajacieden met hartproblemen begon al met Nico Reijders. Hoop niet dat ook Nouri hierdoor problemen kreeg want je zal maar verantwoordelijk zijn voor zo'n beslissing, vreselijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 18:07
    Gewoon weer Staatsen in de bocht. Als ie aan Ajax denkt dan krijgt hij rode vlekken.

    Cookee, zou de dood van oud-Twentespeler Tioté misschien ook iets te maken hebben met zijn Twente tijd? Je weet wel, dat Twente dat in die tijd zo aan de weg timmerde en met Tioté kampioen werd.........

    Ik beweer niks, maar doe net zo dom als die Staatsen.
    Geen goed punt, Cookee...
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 20 november 2017 om 20:29
    Nee, maar denk jij af en toe ook niet... goh weer 1 van Ajax?
    Weet wel dat Ajax ook veel spelers voorbij ziet komen, maar toch.
    Nico Reinders was de eerste... laten we hopen dat het allemaal gewoon stom toeval is Jozef... het andere zou idioot zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:35
    Ik googelde een uurtje terug hartaanval en FC Twente...ook doping en Twente googelt leuk...

    Als je dit belicht, kun je bij heel veel clubs vragen stellen.
    Zolang er geen antwoorden zijn, is het beter om te zwijgen lijkt me.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 08:28]
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 20 november 2017 om 20:50
    Laten we het daar bij houden. de gedachte is vreselijk. Maar dat clubs er wel scherp op moeten zijn lijkt mij wel duidelijk, zulke jonge jongens dat is schrikken. Te bedenken dat ooit H'veen ook EPO gebruikte... sommigen gaan ver in de ambitie.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 08:24
    Is ook zo. Ik pleit zeker niet voor sport met doping, maar als ik ergens pijn van in mijn hoofd krijg, dan is het toch wel van mensen die zomaar wat beweren zonder onderbouwing en puur op basis van onderbuikgevoel en verdachtmakingen.

    Ik hou niet van Belgen, maar moet ik dan gaan beweren dat Eddy Merckx al zijn zeges met doping heeft binnen gehaald? Als ik dat zeg, dan moet ik dat bewijzen vind ik...
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    dinsdag 21 november 2017 om 11:49
    Kijk een mening vormen om een andere club verdacht te maken is fout.
    Maar laten we niet elke mening verwerpen die we niet graag horen. Er valt wel meer treurig hartfalen te noteren bij spelers die ook bij Ajax speelden dan bij andere clubs. Natuurlijk kan dat toeval zijn.

    Jij zegt bewijs moet men hebben. Dat is waar, het is te erg om zomaar te roepen. Maar statistisch bewijs is ook een teken dat er mogelijk iets mis is?
    Ik wil niks suggereren maar misschien gaan mensen eens wat beter lezen wat er op zo'n potje staat?

    Ik ben ook ape-trots op Dafne en ik hoop dat ze niks gebruikt... maar we weten hoe hoog de druk op zo'n meisje is... het hele land wil dat ze wint. En als ze 2e wordt dan zegt zo'n Studio-sport onbenul, HOE kan dit? Maak dan maar eens keuzes.

    Merckx daarvan hoop ik dat het dat supertalent was, want dat soort talent genieten we toch allemaal van? Maar achterdocht krijg je wel als je soms spieren ziet die ik niet heb. :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 12:42
    Ik ken de statistieken van Ajax niet op dit gebied. Die geven inderdaad een indicatie.
    Wie heeft die wel? Zijn die statistieken er wel, dan zijn we nog maar aanbeland bij gezonde achterdocht. Er zal data-analyse moeten plaatsvinden op een wetenschappelijk onderlegde manier. Pas daarna is het mogelijk om conclusies te trekken.

    Nou, kom maar op.

    NB. In deze tijd had Merckx zijn prijzenkast nooit kunnen vol rijden zoals toen. Hij is drie keer betrapt in een periode dat het aantal controles nog maar een fractie was vergeleken met nu. Ik wil niet tornen aan zijn prijzen. Je kunt de huidige tijdsgeest niet over die van toen leggen. Het is te lang geleden.

    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    woensdag 22 november 2017 om 17:05
    Ik heb die cijfers ook niet, maar een vermoeden kan ook helpen om even de medicijnkast door te lopen.

    Ajax: Evander Sno, Nico Reinders, Nouri. 3 is niet veel en toch ook weer wel. Laten we hopen dat het toeval is. (niet grappig bedoeld)

    We verbloemen ook wel veel, want we willen helden zien... in de tour werden Franse renners die ineens heel goed reden ook niet heel streng gevolgd.
    Wij willen helden.
    Als het wel puur natuur is, dan snap ik heel goed dat Dafne laaiend is.
    Zo kan je zien hoeveel schade zo'n Lance Armstrong doet he? Iemand die er alles voor doet wordt dan ook betwijfeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 17:05]
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 12:45
    Wat die achterdocht om spiermassa betreft: die heb ik al als ik in een willekeurige sportschool rondkijk...

    Zelf veel gesport vroeger, maar met groentes, bruin brood, pindakaas, vlees, melk en fruit krijg je in de regel geen enorme bovenwoning hoor....
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    woensdag 22 november 2017 om 18:04
    Mijn idee, ik doe elke morgen een half uur... nou er groeit bij mij niks. Collega had wondermiddel... roerend door de yoghurt --om niet dik te worden -- die kreeg spieren in een paar maanden.

    Klopt van die 'bovenwoning'... maar ik hoef dat gepronk voor de buitenwereld ook niet.
    Fit zijn das genoeg.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20780
    maandag 20 november 2017 om 16:59
    Ach dat waren bij Twente, Feyenoord en gerust nog wel een stel clubs, ook vookomende activiteiten

    https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/574655-doping-was-schering-en-inslag.html
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 16:59]
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 19:58
    Hartproblemen en rode draad?

    Zeggen de namen Epy Drost, René Notten, Ab Gritter en Tioté je iets, brave borst?

    Ik zeg verder niks, maar geef hiermee slechts aan hoe idioot je walgelijke insinuaties zijn.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    dinsdag 21 november 2017 om 08:24
    Maar omdat andere clubs in die tijd waarschijnlijk ook aan de dope zitten is het doping gebruik van Ajax niet erg ?
    De lijst met Ajax spelers en hart problemen is afschuwelijk lang. Lees alle onderzoeken en artikelen maar eens door.
    Echter het erger is dat waar andere clubs zijn gestopt en nieuwe tijden zijn in gegaan vielen bij Ajax nog steeds spelers om. Denk aan de wit, sno en heel recent nouri. En vaak met een training staf met een doping verleden ( frank de boer , stam , Davids) .
    En Ajax (en de KNVB) nemen niet eens de moeite voor een intern onderzoek. Al
    Is het maar om dingen uit te sluiten.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 08:44
    Van mijn dopingverleden is niks bekend.
    Ook zijn er geen verdachtmakingen. Hoe komt dat denk je?

    Als je in de schijnwerpers staat, dan wordt alles belicht. Hoogstwaarschijnlijk is de sport niet dopingvrij. Het is volstrekt krankzinnig om met de vinger naar één partij te wijzen in deze en veel te gemakkelijk om als buitenstaander kritisch te doen.
    Kom met bewijzen, dan trek ik al mijn woorden in.

    Vooralsnog wil ik richting jou afsluiten met een kleine waarheid:
    als je met een vinger naar een ander wijst, dan wijs je in de regel met drie vingers naar jezelf...
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    dinsdag 21 november 2017 om 09:24
    Er zijn toch heel veel
    Bewijzen ? Oud spelers die bekend hebben. Meerdere onderzoeken van onderzoeksjournalisten etc .etc.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 09:32
    Onderzoeksjournalisten etc. etc....

    Als er bewijzen zijn, dan kan er ook mee geprocedeerd worden.
    Welke oud-spelers, behalve aan lager wal en geraakte en uitgerangeerde lieden?

    Staatsen. Als er zoveel bewijzen zijn, dan lagen er al stapels met aanklachten lijkt me. Ik zou het niet over mijn kant laten gaan dat mijn zoon naar de kloten was gegaan wegens wanpraktijken die bewezen zijn. Nogmaals, er zal wel gebruikt zijn, maar de bronnen die je noemt zijn geen bewijzen. Daar gaat het mij om.

    Als iemand Eddy Merckx openbaar beticht van oneerlijk spel gedurende heel zijn carrière op basis van onderzoeksjournalisten en oud collega's, dan vermoed ik dat die persoon in kwestie een proces wegens eerroof en leugens aan zijn broek krijgt.

    Volledig terecht. Tenzij de bewijzen anders uitwijzen... Bewijzen meneertje, dat is telkens weer jouw makke in discussies. Je reageert met je onderbuik en daar pis ik op.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    dinsdag 21 november 2017 om 10:43
    En er zijn bewijzen te over. Hoe vervelend je dat ook vind. Van oud spelers tot oud club artsen ze geven allemaal toe. En ze kunnen ook niet anders met de waslijst aan spelers van Ajax die gezondheidsproblemen hebben gekregen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 11:18]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 20 november 2017 om 16:35
    Ik kan je met de hand op mijn hart verklaren dat dit laster is. Natuurlijk, je weet van anderen niet of hij gebruikt, maar dat weet Jean-Francois Larios over Cruyff ook niet. Wat Rep ook heeft beweerd, neem het met twee korreltjes zout, hij moest destijds al regelmatig aan de leugendetector met al zijn fantasie. Als hij werd betrapt dan kwam hij vaak weg met te zeggen dat hij iets voor de grap had gezegd. Wat een humor.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 16:36]
    Vind ik leuk
    Nuance +9056
    maandag 20 november 2017 om 17:50
    Hoe weet jij dat? Ken jij voetballers uit die tijd persoonlijk? Ken je Larios persoonlijk? Heb je Laseroms wel eens zien voetballen? Of Kraay senior? Tuurlijk gebruikten die gasten in die tijd, wisten zij veel. Alleen Coentje had het niet nodig en Cruijff ook niet. Maar voor Neeskens steek ik mijn handen niet in het vuur.
    Die Larios moet trouwens lekker zijn mond houden. Geen grotere slikkers dan de Fransen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 17:51]
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:01
    Rep zegt alles in ruil voor een flesje drank.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    maandag 20 november 2017 om 16:37
    Cruijff was zeker niet schoon, die stond stijf van de nicotine. Maar of je daar beter van gaat voetballen...
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 20 november 2017 om 16:37
    Weet toch iedereen dat er af en toe een potje stond? Veel clubs zoeken de grenzen op, onder Foppe de Haan gebruikte H'veen ook Epo. Van die Maarten de Jong zag je aan zijn kop wel dat ie niet op olijfolie liep.
    Maar waarom Ajax dat nodig zou hebben? Die liepen nou niet bepaald in hoog tempo.... die beheersten het temporiseren en versnellen, maar of ze nou echt moe werden vraag ik mij af.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12822
    maandag 20 november 2017 om 17:58
    Heeft ook met meer te maken dan allen moeheid. Je concentratievermogen gaat omhoog, je reactievermogen gaat omhoog , je luchtwegen gaan open staan, (spier)pijn voel je minder en je krijgt veel meer energie waardoor je het makkelijker vol kunt houden.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat je je op je gemak voelt op het veld terwijl je strak staat van de zooi. Je hart gaat als een gek tekeer, je loopt de kans dat je uitgedroogd en oververhit raakt vanwege het toegenome vochtverlies.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9691
    maandag 20 november 2017 om 20:21
    Dat kllnkt als een ervaringsdeskundige......
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12822
    maandag 20 november 2017 om 21:30
    Hahah, ach je leeft maar 1 keer ;-p
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9691
    maandag 20 november 2017 om 21:33
    Ik zal het niet verder vertellen.......
    Maar alles wat je stelde klopt als een Bus !
    ( oeps.....wat dom nou )
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12822
    maandag 20 november 2017 om 21:37
    Haha, owjee...
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 20 november 2017 om 20:26
    Ja, als je dat zo opnoemt dan schrik ik me al de p-pokke.
    Dat ga je als arts toch niet voorschrijven he?
    Maar er is altijd wel iemand die dan iets nieuws wil proberen.

    Ik zou geen rotzooi willen, misschien een bak koffie.
    Het laatste wat je wilt is opgefokt zijn in het veld.
    En dat kan ik me van de generatie JC niet herinneren.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12822
    maandag 20 november 2017 om 21:32
    Denk ook niet dat artsen dit voorschrijven hoor haha.
    Het is gewoon een harddrug en dus ook illegaal.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    dinsdag 21 november 2017 om 11:23
    Dit zijn sporters die op de top van hun kunnen presteren, die grens verder opdrijven is doodeng. Natuurlijk moet je ook die sporter niet laten meebeslissen want die is zo 1-dimensionaal dat hij dat nog wel wil slikken ook.
    Een dokter moet de wijste zijn.
    Uithoudingsvermogen kan helpen, maar verder geloof ik niet dat het helpt in het voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:56
    Dat verklaard een boel
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:25
    't' ....

    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4919
    maandag 20 november 2017 om 17:15
    Dat lijkt mij duidelijk. De cannabis hoofdstad van Europa . Is cafe de bulldog nog niet de hoofdsponsor ?
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    maandag 20 november 2017 om 17:16
    Zo maakt hij zijn eigen gebruik minder belachelijk, geven gewoon de ander de schuld. Dus over 30 jaar zeggen ze dit over het Real van nu.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:27
    Zou kunnen, maar ik hoop dat het dan onderbouwd is met feiten.

    Deze Fransoos is gewoon jaloers en zegt zomaar iets.
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 21 november 2017 om 12:44
    Hij zou eens over het Franse elftal van nu wat moeten zeggen dan, doen die waarschijnlijk het zelfde :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 12:48
    Nee hoor, die zijn geselecteerd op enorm atletisch vermogen en worden begeleid door een medische en technische staf die alles perfect uitkient en alle randvoorwaarden op 100% stellen.

    Deze shit hoor ik al mijn leven lang, maar we moeten het maar geloven denk ik. Verdacht maken is simpel, maar ik blijf in onschuld geloven totdat het tegendeel onomstotelijk is bewezen. Zoals het hoort volgens mij....;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 12:49]
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    dinsdag 21 november 2017 om 12:52
    Klopt, als dat niet meer kan dan kunnen ze wel stoppen, individueel zal er altijd wel iets zijn maar een heel elftal lijkt me ook moeilijk.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26291
    maandag 20 november 2017 om 17:18
    Wie? Een gefrustreerde oud-international van Frankrijk.. niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4919
    maandag 20 november 2017 om 17:19
    Dat was zelfs tot in Limburg bekend dit nieuws. In de jaren 90 werd ook gebruikt. Enkele voorbeelden: jari Wietmanen, Winston Blowgarde en Patrick Snuivert
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 08:20
    Helemaal tot in Limburg?

    Kan me niet herinneren dat er buiten Limburg nog in jullie codetaal werd gecommuniceerd: rooksignalen...
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4919
    dinsdag 21 november 2017 om 13:01
    Wauw zelf verzonnen. Jozef je krijgt een pluim.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 13:08
    Jaja, ik had er mijn brood mee kunnen verdienen.

    Deze was wel goed he?

    Zonder dollen: Er zal een hoop gebeurd zijn. Dat geloof ik vast. Het gebeurde waarschijnlijk overal... dat wel natuurlijk, maar zonder harde bewijzen klinkt het gewoon een beetje zielig of gefrustreerd of hoe je zoiets ook zou benoemen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4919
    dinsdag 21 november 2017 om 13:04
    Je ziet het verkeerd. Wij hebben sport Nederland op de kaart gezet. Denk maar aan bijv. Verstappen , Dumoulin en Lieke Martens. Zo zie je maar. Zonder Limburg stelde de sport in Nederland helemaal niks meer voor. Limburg heeft de beste jeugdopleiding van Nederland om maar in AJAX termen te praten
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 13:06
    Haha, een trotse Limbo... mooi hoor.

    Hopelijk willen jullie geen zelfbestuur...;-)
    Vind ik leuk
    Hyena +28773
    maandag 20 november 2017 om 17:31
    Een Fransman, daar is alles al mee gezegd.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8766
    maandag 20 november 2017 om 17:43
    Gelijk alle prijzen van Ajax sinds 1970 afpakken, uit de competitie halen die club en een stevige boete ;-D
    Vind ik leuk
    Nuance +9056
    maandag 20 november 2017 om 17:53
    Ssssst Ik zou het niet te hard roepen. Wij hadden ook een paar flinke rauwdouwers aan boord.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7664
    maandag 20 november 2017 om 18:09
    Daar zit wel iets in, kunnen ze die derde ster ook van het shirt verwijderen.

    Daar zijn ze nog trots op dat drugsverslaafde clubje uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:32
    Drugs-, drank- of gokverslaafden...

    Nee, volstrekt onbekend fenomeen in Eindhoven (cynisme modus aan)
    Vind ik leuk
    Iggy +3689
    maandag 20 november 2017 om 20:39
    Oud wijf!
    Vind ik leuk
    Degraaf +16710
    maandag 20 november 2017 om 17:48
    Enige bewijs wat er is dat Juventus in de CL finale van 1996 tegen Ajax doping heeft gebruik:

    https://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/21/juventus-gebruikte-doping-voor-champions-league-finale-tegen-ajax-in-96-a1434575

    Jean-François Larios is nooit en de kleedkamer van Ajax geweest, maar weet het wel te vertellen, na een avond stappen met Johnnie Rep waar de drank weer rijkelijk vloeide.

    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 20 november 2017 om 17:51
    Dat wordt inleveren, die europacups.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1177
    maandag 20 november 2017 om 17:53
    Dat heb ik vroeger van een ex-voetballer uit dat team ook wel eens gehoord, al was die toen ook niet helemaal nuchter toen. Maar het is dacht ik algemeen bekend dat er bij alle topclubs amfetamine werd geslikt toen
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    dinsdag 21 november 2017 om 12:54
    Je dacht dat het algemeen bekend is... mede omdat je het ook wel eens hoorde van iemand die niet helemaal nuchter was toen.

    ja,ja...
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1177
    dinsdag 21 november 2017 om 20:59
    Het was Wim Suurbier, maar die heeft wel vaker grote verhalen. Maar er is de afgelopen jaren wel vaker over geschreven.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    maandag 20 november 2017 om 17:57
    Wat met doping wordt je balgevoel groter, en het overzicht?

    Wat mij betreft is dit net zo'n gevalletje als Lance Armstrong. In de tijd dat hij 7 keer de tour won, gebruikte het overgrote deel van het peleton, maar juist omdat iemand vaker won dan de andere wordt hij veroordeelt.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2284
    maandag 20 november 2017 om 18:09
    Triest natuurlijk.. Maar tegenwoordig gebruikt Ajax nog steeds wel eens doping.. Kijk maar naar Neres.. Je kan het aan zn kop aflezen :p
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 18:10
    en dat zegt de grote vriend van Michel Platini....
    Vind ik leuk
    deltiaan +1228
    maandag 20 november 2017 om 18:18
    wat denken jullie wat er tegenwoordig in het voetbal gebeurd niet alleen in het betaald voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 18:41
    Benieuwd wat Kieft hier van vind
    Vind ik leuk
    yuuup +9459
    maandag 20 november 2017 om 18:43
    Een rancuneus Fransoosje. Omdat hij het gebruikte en nog steeds niet aan dat niveau kon tippen moeten die anderen ook wel gebruikt hebben.
    Ik zal niet zeggen dat het uitgesloten is, maar dit zijn van die makkelijke aannames.
    Plus toen waren veel middelen ook gewoon toegestaan.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 18:48
    Larie(os) koek!
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 19:04
    ek dink die wereld gedraai het toen hy jonk was so hy kon raai wat johan ge se het vir hem dat hy baie liegt
    en ek weet hulle kan almal niet aan die dope gegaan het
    hy sal 1 die risico loope op hartkloppingen/stilstand/aanval
    2 enkel wit en swart in se oe het -.-
    dese man is baie dom
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 19:04]
    Vind ik leuk
    reggie +1637
    maandag 20 november 2017 om 19:18
    En wij maar denken dat vrouwen alleen slikken....
    Vind ik leuk
    Jozef +37031
    maandag 20 november 2017 om 20:14
    Kijk, Larios geeft toe dat hij niet clean was.

    Laat ik het eens voor PSV opnemen. Zijn St. Etienne won dus in ieder geval zeker met één gedrogeerde speler van PSV in de halve finale EC1 in 1976.
    De rest is weer van dat typisch jaloerse Franse gebral. Als je iets zegt, dan moet je het maar bewijzen vind ik.
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    maandag 20 november 2017 om 22:27
    Gewoon zo nu en dan je geest verruimen, lekker man.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1602
    maandag 20 november 2017 om 23:46
    Sodemieter op, als dat zo is kom je nu 40 jaar later daarmee? Dan had je dat eerder moeten roepen..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax beticht van dopinggebruik: 'Denk je dat Cruijff en zijn kliek schoon waren?'