Bruggink kritisch op Feyenoorder: 'In het buitenland denken ze: wat kan hij goed?'

Bruggink kritisch op Feyenoorder: 'In het buitenland denken ze: wat kan hij goed?'

maandag 20 november 2017 om 16:30

Tonny Vilhena zal meer moeten brengen bij Feyenoord. Dat is de conclusie van Arnold Bruggink, die de 22-jarige middenvelder zaterdag in het duel met VVV-Venlo een dot van een kans zag missen.

Vilhena dook in de 69e minuut op voor de doelman van de Limburgers, maar faalde. "Dan zul je nooit acht goals gaan scoren per seizoen", reageert Bruggink bij FOX Sports. "Als je die bal laag in de hoek schiet is het altijd raak, maar nooit half hoog."

De analist mist momenteel een unique selling point bij de Oranje-international. "Vilhena zal zich moeten gaan onderscheiden in zijn spel, waardoor hij een volgende stap zou kunnen gaan maken. Je komt niet meer weg met een middenvelder die mee hobbelt. In het buitenland denken ze: wat kan hij dan heel goed?"

Ook doelman Brad Jones krijgt dit seizoen veel kritiek, maar dat vindt Gertjan Verbeek te makkelijk. De Australiër leek niet vrijuit te gaan bij de gelijkmaker van Damian van Bruggen. "Er staan zoveel mensen voor je neus. Hij moet op een heel laat moment reageren. Ik vind niet dat hij hier zo heel veel aan kan doen."

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 16:45
Die gast kun je beter hakkie takkie noemen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:46
Hakkie hier,hakkie daar.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:45
Tja, al valt het allemaal net wat lekkerder dan sta je gewoon top 3. PSV had vorig jaar ook de beste selectie, maar zat in dezelfde fase als Feyenoord, het scoren van goals lukt gewoon niet
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 16:45]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:46
Schei uit man, Ajax heeft en had de beste selectie dit jaar en vorig jaar.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:53
?????? Vind jij. PSV heeft veel meer een team net als Feyenoord vorig jaar. Ajax heeft leuke spelers die straks weer een paar wedstrijden minder spelen waardoor ze nog meer punten gaan verspelen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 17:10
Ajax heeft bleke talentjes, geen inhoud.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 17:37
Kom op man. Ajax heeft veel jeugdspelers (jullie noemen dat direct toptalenten) maar de balans was vorig seizoen en is ook dit seizoen zoek.

Te weinig ervaren spelers die wat toevoegen en de jeugd kunnen begeleiden. Te veel spelers die de ene week een 8 scoren en de volgende week een 4.

Als ze dat beter voor elkaar krijgen (en het team bij elkaar houden) dan hebben ze, met een goede aanvallend ingestelde trainer, over een jaar of 2 a 3 een team dat internationaal waarschijnlijk goed mee kan draaien. Maar ja, BV Ajax zal de beste spelers wel weer verkopen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:47
Onderschatte speler
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:49
Van Vilhena is ook niks meer over in vergelijking met het vorig seizoen. Waar het aan legd?......Weet ik veel!
Vind ik leuk
mcmodd +12087
maandag 20 november 2017 om 16:59
Je ziet bij elke club, als het niet lekker loopt, rare dingen ontstaan. Goede spelers hebben ‘het’ op een zeker moment niet meer, anderen hebben ineens een conditietekort, een volgende is de helft van de tijd geblesseerd, kortom, dat heet nu echt malaise. Aspirine helpt niet, je moet het gewoon uitzieken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 17:12
Alle clubs zijn labiel, de ene week nix en dan weer alles.
De competitie is een gekken-huis.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 17:38
Dat maakt de Eredivisie gelukkig nog enigszins leuk
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:19
Das waar, een seizoen waar 3 constant presteren is zo saai.
Hoe gek het nu nog klinkt... PSV kwam in het kampioensjaar van Fey ook nog heel dichtbij.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 17:31
Vilhena speelde vorig seizoen ook vaak bizar slecht hoor. Het viel niet zo op door zijn 200% inzet maar onze postbode bleef de bal continu brengen ipv spelen, raakte hem vaak kwijt, maakte domme overtredingen en heeft maar zelden een geniale pass afgeleverd. Van een jongen met zoveel jaar ervaring mag je toch echt wel meer verwachten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:46
Ik denk door zn haar, met die geblondeerde pruik op zn kop speelde die veel beter.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:55
Mindere periode, maar heeft ook een turbulent vorig seizoen gehad. Denk wel dan duitsland de juiste competitie is. Een club in het rechter rijtje.
Vind ik leuk
gerras +49
maandag 20 november 2017 om 16:59
Vilhena waardeloos ,iedere wedstrijd loop je met tien man te ballen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:33
Tegen Frankrijk vonden de analisten hem nog 1 van de betere bij Oranje. Iedereen lult maar wat.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 17:39
Je kunt ook stellen dat de andere 10 toen slechter waren...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:41
Ja zeker. Wint Ajax dan 0-8 omdat Ajax zo goed is?

Zo blijf je bezig.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:31
En die bal maakt een hele sterke curve. Hij lijkt makkelijk. Sommige spelers koppen zo'n bal ook wel eens mis.
Omdat je ogen een inschattingsfout maken. De bal draait steeds verder weg.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:38
Vilhena is uit vorm. Alleen zijn nivo zakt wel redelijk ver terug. Hij speelt sober, maar 90% speelt hij terug.
Hij speelt tussen een 6+ en een 4,5 in. En die 4,5 van nu, is veel te laag. Dat moet beter om verder te komen.
Vind ik leuk
Nuance +3169
maandag 20 november 2017 om 17:46
“Zoveel is er niet veranderd” Dan heb je er weinig verstand van. Met Elia en Kuyt leverde je 25 goals in. Daarnaast is je complete verdediging weg. En je spits anderhalve maand geblesseerd. Vilhena en Toornstra volledig uit vorm. Tja, dan krijg je het lastig.
Vind ik leuk
Kuip +3389
maandag 20 november 2017 om 18:05
Als je Karsdorp, Kongolo en Elia verkoopt en je haalt daarvoor mindere spelers (Diks, Haps en Boetius/Larsson) er voor terug. Je haalt Amrabat en je belangrijkste speler stopt. Dan wordt de gehele selectie er een stuk zwakker op. Met name het verlies van Kuyt wordt zwaar onderschat. Alles met elkaar zijn, net als bij PSV en Ajax, de beleidsbepalers schuldig voor het niet op peil brengen van de selecties in de zomerse transferperiode. Onze topclubs slagen er zelden in de selecties te versterken. De vervangers zijn meestal zwakker of men is te laat met het aantrekken van de juiste spelers. Het is ongelofelijk maar waar, van Geel, Brands en Overmars zijn koekenbakkers. Daarbij hebben ze ook alle drie hopeloze trainers aangesteld die niets extra's uit een elftal weten te halen. Zie hier de crisis in ons voetbal in een notendop.
Vind ik leuk
ihvmmdk +4200
maandag 20 november 2017 om 18:10
Die jongen loopt nog steeds te vaak en te lang met de bal. Geef hem gewoon af en dan heb je je taak volbracht.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:19
Gio moet nu zijn waarde bewijzen en zorgen dat hij deze speler beter maakt. Momenteel holt Vilhena achteruit. Dat hij tegenwoordig bij Oranje zit, heeft niets met zijn ontwikkeling te maken. Het heeft met het belabberde niveau van Oranje te maken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:40
De Vilhena's en ook de Boetiusjes maken Feyenoord niet beter. Die doen het goed als het elftal lekker draait. Absoluut geen kartrekkers. Mag je ook niet van ze verwachten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:45
Wat kan hij goed.... die Bruggink is duidelijk een ervaringsdeskundige!
Vind ik leuk
Ropa +9
maandag 20 november 2017 om 21:09
Quote: In het buitenland denken ze: wat kan hij dan heel goed?

In Nederland denken ze: maar wat kan hij dan wel goed?
Zijn haar verven. Sinds die kleuren eruit zijn is hij zijn kracht kwijt.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 21:09]
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
maandag 20 november 2017 om 21:29
idd Johan..die Bruggink is net een automaat waar je een muntje ingooit en brabbelen maar pffffff..Arnold ga aub een andere hobby uitvoeren.
Vind ik leuk
fr1963 +1223
maandag 20 november 2017 om 23:29
Punt voor Bruggink. Vilhena is nooit goed geweest. Een werkertje, zoals er bij de amateurs een paar honderd rondlopen. Hij kijkt en loopt als een vedette, maar speelt al jaren hetzelfde. Schiet zelden tussen de palen, verliest alle kopduels, vertraagt het spel, loopt met de bal, geeft nooit de splijtende pass, mag van mij gratis naar fc Dordrecht...
Vind ik leuk
wijze man +1466
dinsdag 21 november 2017 om 06:55

Arnold...houd je muil
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:02
Vilhena stelt wel echt enorm teleur dit seizoen. Ontzettend veel balverlies, vreemde acties... hij lijkt gewoon niet scherp te zijn.
Vind ik leuk
Rafael +519
dinsdag 21 november 2017 om 18:47
Als de zicht van Jones word geblokkeerd dan staat hij zelf verkeerd. Is het een schot in de 16 dan ala maar tussen de 30 a 40 meter?! Jones kon hier zeker wat tegen doen net zoals hij ook bij de wedstrijden van de afgelopen 2 maanden al wat kon tegen doen. In de periode na de blunder tegen NAC toen hij dacht om die gozer ff uit te kappen is Jones geen schim meer van het vorige seizoen. Maar dat zijn er meerdere bij Feyenoord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bruggink kritisch op Feyenoorder: 'In het buitenland denken ze: wat kan hij goed?'