Oranjevrouwen willen meer geld zien van KNVB: 'Mes op tafel? Waarom niet'

Oranjevrouwen willen meer geld zien van KNVB: 'Mes op tafel? Waarom niet'

maandag 20 november 2017 om 20:34

Vivianne Miedema geeft aan dat de speelsters van het Nederlands elftal bereid zijn ver te gaan om een eerlijkere financiële beloning af te dwingen bij de KNVB. De spits van Arsenal vindt dat de vrouwen recht hebben op meer geld. 

FOX Sports confronteerde Miedema met haar uitspraken die ze deed in de Engelse krant The Guardian. De jonge spits vindt dat de financiële verdeling tussen de mannen en de vrouwen eerlijker moet. "De ontwikkeling die wij hebben doorgemaakt is heel mooi geweest. Je ziet dat alles groter wordt. Ons doel is dat we ons daar meer door ontwikkelen en dat het nóg groter wordt. Dat is een doel voor de toekomst. Dat er net zoveel mensen naar het vrouwenvoetbal gaan kijken als naar het mannenvoetbal."

Miedema wil ver gaan om het financiële doel te bewerkstelligen. "Het mes op tafel leggen? Als het moet, waarom niet? Maar dat is zeker niet onze insteek. We focussen ons op het voetbal. De prestaties moeten er niet onder gaan lijden. Voor ons is het belangrijk dat we twee keer winnen. Dat maakt ons alleen maar sterker." De vrouwen bereiden zich voor op twee WK-kwalificatiewedstrijden met Slowakije en Ierland.

Lees ook: Roep om Oranje-geld: 'Wij zijn kampioen, mannen hebben zich niet eens geplaatst'

Poll

Verdienen de Oranjevrouwen meer geld?

(1114 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 20:35
Zodra ze net zoveel geld binnen halen als de mannen, vind ik dit een goed idee.
Of krijgt Telstar ook evenveel TV geld als Ajax?
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 20:55
Telstar presteert noet beter dan Ajax, de voetbalvrouwen doen het wel beter dan de mannen. Ik heb geen idee wat de mannen en vrouwen op dit moment krijgen van de KNVB maar de kloof mag waarschijnlijk wel kleiner worden.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:06
In het vorige bericht stond, dat de vrouwen net zoveel willen verdienen als de mannen. Ik vind dat ze een beetje hard van stapel lopen na 1 goed toernooi.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 21:08
Ze moeten nog onderhandelen. Dus begint met zelfde als de mannen te eisen en vervolgens ga je akkoord met de helft. Gewoon een kwestie van hoog insteken.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:37
Ze verdienen zoveel als dat ze vanuit commercieel oogpunt waard zijn.

Messi en Ronaldo verdienen niet zo veel omdat ze alleen goed kunnen voetballen maar ook omdat er geld aan ze verdiend wordt omdat mensen deze spelers graag zien spelen en hun merchandise kopen. Dat zie ik ze bij een vrouwen team nog niet doen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 21:45
Ze verdienden wat ze voor de EK winst commercieel waard waren. De huidige prestaties maakt ze meer waard en dus zijn nieuwe onderhandelingen niet meer dan logisch. Ze snappen vast ook wel dat ze nog niet hetzelfde gaan krijgen als hun falende mannelijke collega’s maar het is een goed uitgangspunt. Je kunt altijd nog met minder genoegen nemen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:01
Klopt wel iets van wat je zegt maar vrouwenvoetbal is een hype en zal wel weer overwaaien. Ondanks hun goede prestaties denk ik dat er nog geen 5% tot 10% kijkt in vergelijking met mannenvoetbal. Daarbij is het alleen bij nationale wedstrijden.

Als Martens 2 ton bij Barca verdiend mag ze van geluk spreken dat ze dat willen betalen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 22:23
Kwestie van eerst zaaien, dan oogsten. Het vrouwen voetbsl zit de laatste jaren in de lift. Door nu te investeren valt het zowel voor de toeschouwer als de sponsor aantrekkelijker te maken. Bij andere sporten zoals tennis en schaatsen lukt het toch ook, waarom dan niet bij het voetbal?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:57
1. Dat is alleen in Nederland omdat we toevallig de vrouwelijke Messi hebben rondlopen.

2. Omdat voetbal een mannensport is. Heel dat vrouwenvoetbal mag mij en vele andere gestolen worden.
Vind ik leuk
Sargon +548
maandag 20 november 2017 om 22:27
De vrouwen presteren helemaal niet beter. Ze zouden heel dik verliezen van de mannen. Feit is dat vrouwenvoetbal commercieel (nog) minder aantrekkelijk is dan mannenvoetbal. Conform de markteconomie krijgen ze heel logisch dus ook minder geld.
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 22:30
Het is uit commercieel oogpunt logisch dat ze minder krijgen en uit commercieel en sportief oogpunt logisch dat ze na de EK winst van mening zijn dat ze recht hebben op een hogere beloning.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 11:17
Een bond heeft meer doelen dan alleen maar geld verdienen. Een bond heeft ook een maatschappelijke functie. Die spreekt de bond ook uit in hun visie.
Dus dat moet de KNVB nu dus ook waarmaken en de vrouwen even hoge premies geven als de mannen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:36
Ze willen elke week meer. Verleden week ook al.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:46
Op een gegeven moment groeit ie niet meer he....
Vind ik leuk
Feye1908 +6663
maandag 20 november 2017 om 20:59
Volgens sommige spamm emails moet dat wel kunnen hoor
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:15
Die mails krijg ik niet.... al zie ik het ook weleens voorbij komen op vakantiesites.... je weet wel.... sites waar je komt als je vrouw op vakantie is.....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:41
Weet niet hoe hoog de beloning nu is en hoe hoog ze willen dat hij moet zijn. Je moet het niet vergelijken met het mannenvoetbal.
Maar dat ze amateurstatus nog steeds hebben is belachelijk.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:44
Ik wil Miedema wel eens zien als hoofdspits bij PEC Zwolle. Ze kan er niet veel minder inschieten dan de concurrenten
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:46
Succes ermee dames....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:01
Paar maanden geleden werd je nog bijna achter een auto op de snelweg gehangen als je het waagde een vergelijk te trekken. Je moet het niet vergelijken want zus en zo.... Dan nu ook niet klagen he ;-)
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 20 november 2017 om 21:01
Ik vind het prima die winnen tenminste.
Vind ik leuk
Bizzy +8627
maandag 20 november 2017 om 21:08
Steek liever het geld in het opleiden van fatsoenlijke trainers. Nederlands voetbal verkeerd in terminale fase. Mutsen brigade moet maar even wachten.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:40
Welk geld moeten ze steken in het opleiden van trainers? Dat geld wat de vrouwen opleveren? Bedoel je dat geld?
Vind ik leuk
Bizzy +8627
maandag 20 november 2017 om 21:51
Ondere ja....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:43
En dat vind jij dan eerlijk?
Vind ik leuk
Ropa +9
maandag 20 november 2017 om 21:12
Ze hebben nog gelijk ook. Zij werken er tenminste nog keihard voor.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:13
Motiveer eerlijker. Percentage van de opbrengst voor de KNVB uit het vrouwenvoetbal gelijk aan dat van de mannen. Vraag me af of het dan genoeg voor de dames is.
Vind ik leuk
Kuip +3389
maandag 20 november 2017 om 21:15
Onzin, damesvoetbal in niet te vergelijken met mannenvoetbal. Nu even een hype. Maar het stelt geen reet voor. Het is al belachelijk dat die meiden er überhaupt geld voor krijgen. Ze krijgen een beetje kapsones.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:25
Als ze meer geld willen kunnen zo ook wat commercieler denken. Maak wat leuke kalendertjes of een kijkje in de kleedkamer. De sponsors zullen dan wel komen.
Vind ik leuk
FCU10 +465
maandag 20 november 2017 om 21:38
jank trutjes
Vind ik leuk
Balls +46
maandag 20 november 2017 om 21:50
ze zegt helemaal niets verkeerd hoor..
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:50
Ik snap de vergelijking met de mannen niet zo...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:51
Hiermee doel ik op een eerder gegeven interview
Vind ik leuk
Hupfean +1368
maandag 20 november 2017 om 21:50
Hou toch aub op, t was leuk dat ze het ek voor amateurs wonnen maar het zijn en blijven amateurs. Het plaatselijke bier 11tal wint nog van hun.
Vind ik leuk
Hupfean +1368
maandag 20 november 2017 om 21:51
Behalve als het douchen van de dames live is dan mag t.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:04
Promoot eerst nou eerst maar een paar jaar het vrouwenvoetbal. Dan kijken we wel waar ze op dat moment staan met de populariteit en animo.

Er moet eerst wat opgebouwd worden. Zaaien en dan oogsten. Zoals al gezegd is komt er lang niet zoveel binnen, omdat te doen. Daarbij hebben niet eens alle eredivisieclubs een vrouwenteam. Gewoon omdat het niet uit kan en omdat zij zichzelf niet kunnen bedruipen. Dus harde woorden die op dit moment nergens op gebaseerd zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 22:05]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:31
En weer gaat geld iets moois stuk maken, zucht...
Vind ik leuk
maxx4 +348
maandag 20 november 2017 om 23:37
Ned. dames hebben een prima ek gespeeld en omdat het in eigen land was daardoor veel toeschouwers, tv kijkers getrokken. Echter in competitieverband is vrouwenvoetbal te vergelijken met amateurvoetbal qua toeschouwersaantallen en daardoor ook niet interessant voor sponsoren, tv enz. Meer geld is daarom niet reeel en eigenlijk een beetje schandalig als je in ogenschouw neemt dat er heel veel tijd en geld geinvesteerd is om het een beetje op de kaart te krijgen.
Vind ik leuk
JustH +862
dinsdag 21 november 2017 om 02:06
Denk dat ze wel blij zullen zijn met wat sommige (amateurs) verdienen/krijgen!
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 00:20
Als zij hiermee bedoelen dat de verdeling 50/50 moet dan ben ik het er mee oneens. Buiten dat het kwaliteit verschil groot is, gaat het om zoveel meer. Het geld moet ergens vandaan komen, sponsoren, sjeiks etc je zult het niet tegenkomen in het vrouwen voetbal. Uiteraard hebben zij wel sponsoren, maar vele malen minder dan bij de mannen, wat in zijn totaliteit een miljarden business is geworden. Ook het publiek is een belangrijke factor, waar over het algemeen in de ED mannen de stadions goed gevuld zijn, daar vindt je in de vrouwen ED niet. 10 tallen tot honderdtallen met een uitzondering van een aantal duizend hier en daar. Het vrouwen voetbal is en zal altijd veel kleiner blijven dan het mannen voetbal, en dat zie je dan weer terug in het financiële aspect.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:04
Iedereen heeft het recht om met zijn werkgever te discussiëren over de financiële vergoeding die staat, tegenover de werkzaamheden die verricht worden. De vraag is echter of ze niet te hoog in de boom gaan zitten, als gevolg van een goed WK.
Vind ik leuk
ajax1973 +1470
dinsdag 21 november 2017 om 09:49
dames verdienen het ook om meer te krijgen als ze nu kregen ze brengen nu ook meer geld op voor de KNVB maar interland voetbal voor heren en dames heeft nul waarde tijd om met die onzin te stopen het is gewoon niet meer van deze tijd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranjevrouwen willen meer geld zien van KNVB: 'Mes op tafel? Waarom niet'