Jong Ajax geeft het helemaal weg en is het even kwijt, Jong PSV wint wel

    Jong Ajax geeft het helemaal weg en is het even kwijt, Jong PSV wint wel

    maandag 20 november 2017 om 22:04

    Jong Ajax heeft zichzelf maandagavond geblameerd door een ruime 0-2 voorsprong in de slotfase weg te geven tegen Jong AZ. In Alkmaar werd het 4-2. Jong PSV won in eigen huis van de beloftenploeg van FC Utrecht.

    Jong AZ - Jong Ajax 4-2
    Er leek weinig aan de hand voor Jong Ajax, maar toch ging het flink mis voor de ploeg van Michael Reiziger. In het AFAS Stadion kwamen de bezoekers uit Amsterdam na veertig minuten spelen via een fraaie knal van afstand van Noussair El Mazraoui. In de tweede helft werd de score verdubbeld dankzij Mateo Cassierra. Daarna zakte Jong Ajax in en incasseerde de ploeg maar liefst vier treffers. Jeremy Helmer zorgde voor 1-2 en even later trok Tijjani Reijnders de stand gelijk. In de slotfase maakte Mats Seuntjens de comeback van Jong AZ compleet met de 3-2.

    De jarige Levi Garcia krulde in blessuretijd de 4-2 binnen. Dankzij de nederlaag heeft koploper NEC een voorsprong van vier punten op de Amsterdammers. Nummer drie Fortuna Sittard heeft met 23 punten drie punten minder dan de beloftenploeg van Ajax. NEC en Jong Ajax nemen het vrijdag tegen elkaar op.

    Jong PSV - Jong FC Utrecht 2-0
    Op vrij eenvoudige wijze heeft Jong PSV de punten op De Herdgang gehouden. De Eindhovenaren wonnen met 2-0 van Jong FC Utrecht. De eindstand stond na 45 minuten al op het scorebord. Sam Lammers opende na 21 minuten spelen de score. De voorsprong werd door Albert Gudmundsson nog voor de rust verdubbeld. Fraai detail: de IJslander heeft nu achttien competitiegoals op zijn naam staan in evenveel wedstrijden. Jong PSV stijgt door de overwinning naar de negende plek.

    Plaats een reactie

    maandag 20 november 2017 om 22:07
    lekker hoor die mitchel dijks.

    wat een nietsnut is dat. kan niet verdedigen en aanvallen kan hij nog slechter.
    misschien een keer op doel zetten want ook ablas zag er niet al te best uit vandaag.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2084
    maandag 20 november 2017 om 22:10
    Gaf Ajax het weg of is AZ knap terug gekomen?
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:11
    beide. domme fouten bij 3 goals.
    Vind ik leuk
    Woudo +8019
    maandag 20 november 2017 om 22:10
    Leuk om competitie vervalsing 1 van competitie vervalsing 2 te zien winnen.
    Vind ik leuk
    pos +8655
    maandag 20 november 2017 om 22:11
    Ze gaven niks weg, AZ was gewoon veel sterker. Vooral de 2e helft. Stomme kop weer.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 20 november 2017 om 22:17
    Ze gaven een 0-2 voorsprong weg en “veel sterker” gaat nergens over. Als Dijks niet van die blinde voorzetten had gegeven had Ajax de wedstrijd al lang moeten beslissen. :P

    Overigens apart dat Ajax prioriteit legt bij de internationale oefenwedstrijd van morgen. Spelers als Zeefuik en Johnsen zitten zelfs met de selectie.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8660
    maandag 20 november 2017 om 22:28
    Als jong Ajax met uitsluitend “jong” spelers had gespeeld, had Dijks niet eens meegedaan ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 20 november 2017 om 22:31
    Ik ben bang dat de speeltijd die hem gegund is een gevolg is van het feit dat hij bij Ajax moest blijven afgelopen zomer. Die arme jongen voegt echt niets toe aan dit Jong Ajax. Integendeel.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8660
    maandag 20 november 2017 om 22:47
    Best bizar hoe ze met hem omgaan. Tuurlijk is hij kwalitatief niet goed genoeg (en krijgt hij gewoon salaris) maar op deze manier draaien ze wel zijn carriere de nek om. Had hem dan lekker laten vertrekken. Overmars kan toch nog wel een jonkie uit de ballenbak plukken die daar kan spelen? Veel slechter kan die niet zijn.

    OT: Ik bedoelde meer dat ze vanuit de knvb heel snel eerlijke regels moeten gaan invoeren voor jong elftallen. Een maximale leeftijd, geen dispensatiespelers en alleen tijdens de transferperiodes kunnen ze hun elftal aanpassen met spelers die reeds gedebuteerd hebben in het eerste. Nu is het voor tegenstanders iedere week een verrassing welke spelers uit het eerste mee doen. Maar goed dat is een discussie die hier al vaker is gevoerd.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 20 november 2017 om 22:52
    Volgens mij is hij komende zomer transfervrij, dus hij zal naar alle tevredenheid een afspraak met Ajax gemaakt hebben. Er is hem nooit toegezegd dat hij eerste man zou blijven als iedereen fit is. Sterker nog, Ajax was op dat moment nog hard op zoek naar linksbenige verdediger. Uiteindelijk werd dat Wöber.

    Toch leek Dijks vrij tevreden over zn aanblijven.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8660
    maandag 20 november 2017 om 22:57
    Oh dacht te hebben gelezen dat hij juist wilde vertrekken maar dat Ajax hem aan zijn contract hield terwijl er concrete belangstelling was. Hopelijk voor hem kan hij straks weer bij een club als Willem II terecht.
    Vind ik leuk
    2cents +53771
    maandag 20 november 2017 om 23:01
    Dat klopt dat Ajax hem aan zn contract hield, maar dat ging getuige zn initiële tevredenheid wel in overleg.
    Vind ik leuk
    Gerro +6154
    maandag 20 november 2017 om 23:21
    Dat is wel zo'n beetje zijn niveau denk ik, maar hij zal spijt hebben dat hij niet in Engeland heeft getekend waar hij naar toe kon toen ie daar verhuurd werd en toen wilde ze hem wel laten gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:12
    Het failliet van de Jupiler League werd vanavond eens te meer uitdrukkelijk geïllustreerd met het onderlinge mini-programma van de appendixclubjes.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15297
    maandag 20 november 2017 om 22:15
    Daar had mijn oma ook last van kreeg ze vandaag bij de internist te horen...
    Vind ik leuk
    stratumseind +155384
    maandag 20 november 2017 om 23:29
    1 voordeel heeft het wel op de maandag avond : de verhemeling en zelfbevlekking is een stuk minder hier.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4200
    maandag 20 november 2017 om 22:13
    Ach Ajax zal zich erbij moeten neerleggen. Komende jaren alleen een kampioenschap bij de dames. Daar zitten pas echt de toptalenten .
    Vind ik leuk
    5697956 +3670
    maandag 20 november 2017 om 22:13
    De kop had ook als volgt kunnen luiden: "Jong AZ te sterk voor Jong Ajax."
    Het kan niet zo zijn dat Jong Ajax alles heeft weggegeven. Jong AZ heeft de overwinning zelf afgedwongen.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:14
    als je 2-0 voor staat en 4-2 verliest geef je het weg.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15297
    maandag 20 november 2017 om 22:16
    Als je 2-0 voorstaat en 4-2 verliest heb je 0 punten...
    Vind ik leuk
    5697956 +3670
    maandag 20 november 2017 om 22:16
    Nee, als je 0-2 voorstaat en je verliest met 4-2 dan is de tegenstander heel sterk teruggekomen. Dat je met 0-2 voorstaat wil nog niet zeggen dat dat zo blijft (dat zou ook tegen de verhouding in kunnen zijn). De kop doet afbreuk aan de prestaties van Jong AZ. Je zou ook kunnen zeggen dat Jong AZ een deel van de wedstrijd weggaf.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:19
    je kan ook zeggen dat door 3 individuele fouten van ajax az met mazzel terug kwam in de wedstrijd. want in de 1e helft speelde ajax veel beter.
    Vind ik leuk
    5697956 +3670
    maandag 20 november 2017 om 22:22
    Ach joh, het is 4-2 geworden. Knappe thuisoverwinning. Al die analyses doen er niet toe. Het gaat om het resultaat.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:23
    ja, wat zeur je dan over de kop?
    Vind ik leuk
    5697956 +3670
    maandag 20 november 2017 om 22:25
    Omdat die kop afbreuk doet aan de prestaties van Jong AZ en tevens een vertekend beeld geeft van het wedstrijdverloop.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:27
    die kop doet geen afbreuk aan de prestaties van jong az. nogmaals 3 individuele fouten en 3 goals betekent dat je het weggeeft.
    Vind ik leuk
    Stranger +4599
    maandag 20 november 2017 om 22:36
    3 individuele fouten wil zeggen kwaliteitsgebrek!
    Vind ik leuk
    Jur74 +8206
    dinsdag 21 november 2017 om 11:07
    De 2e goal was ook een individuele fout van Az, maar daar hoor ik je niet over.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8660
    maandag 20 november 2017 om 23:00
    Bij VP boeien alleen de clicks en Jong Ajax in de titel levert meer clicks op dan Jong AZ. Wanneer je ook nog wat negatiefs over (jong) Ajax in de titel zet klikken ook Feyenoord en PSV supporters veel meer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 23:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 07:55
    vallen de meeste goals niet door fouten bij de tegenstander?
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    dinsdag 21 november 2017 om 16:23
    dat ligt er maar aan VAN wie, . . en VOOR wie ??
    Vind ik leuk
    Jur74 +8206
    dinsdag 21 november 2017 om 11:06
    Oneens, als je 2-0 voorstaat en de 2e helft gewoon word weg getikt dan verlies je.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1926
    maandag 20 november 2017 om 22:21
    Jong AZ en PSV zijn niet te onderschatten, deze ploegen zijn misschien voor veel minder geld bij elkaar gekocht maar doen niets onder wat talent betreft:)
    Vind ik leuk
    AlbS +279
    maandag 20 november 2017 om 22:27
    Lekker bezig AZ. Hoop dat er niet te veel te oude spelers mee deden anders gaat het weer overspelen worden.
    Vind ik leuk
    John Noom +414
    maandag 20 november 2017 om 22:34
    EN WINNEN VAN AJAX BLINFT EEN FEEST IN ALKMAAR RETEKETET AZ
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 22:37
    Ik heb een misprint van het gevraagde shirt met sponsor-opdruk DTK. Collector's item.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22006
    maandag 20 november 2017 om 22:58
    Heb je toch nog wat van waarde in huis.... zelf ben je namelijk een waardeloos stuk stront.... en daar laat ik het maar verder bij....
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 23:14
    Pecunia Non Olet.
    Vind ik leuk
    Adamas +77
    maandag 20 november 2017 om 22:38
    Lekker elftalletje wel hoor, Jong Ajax. Paar heerlijke voetballertjes!
    Vind ik leuk
    stratumseind +155384
    maandag 20 november 2017 om 22:38
    Competitie vervalsing .
    Aanfluiting en minachting van de echte jl clubs
    Vind ik leuk
    Bizzy +20039
    maandag 20 november 2017 om 23:01
    Precies om die reden stoppen met Jong elftallen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5168
    maandag 20 november 2017 om 23:02
    Alleen maar goed dat degene die rechtstreeks promoveert ook daadwerkelijk kampioen is.
    Van mij hoeft geen enkele jong ploeg kampioen te worden, daarvoor zitten ze niet in de competitie.
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    dinsdag 21 november 2017 om 01:34
    Jong Ajax beter in de 1ste helft waarbij jong AZ de kaas van het brood laat eten, maar pas in d 40ste minuut de 0-1. 2de helft draait alles om. Jong AZ komt nog wel in de 50ste minuut op 0-2 maar AZ rechte heel goed de rug. Daarna werd Ajax weg gespeeld. Prachtige score.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 05:14
    "Als een jonge hond.
    Vind ik leuk
    Meester17 +139
    dinsdag 21 november 2017 om 07:45
    Lekker!
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 11:57
    Ach ja, we doen het maar met die Jong elftallen. In de stand denken we ze gewoon weg, maar je moet er niet teveel punten tegen verspelen. PSV uit tegen NEC zaten ook een paar spelers van het eerste in maar was wel een leuke wedstrijd. Ik verheug me ook op vrijdag NEC tegen Jong Ajax. Kunnen we tenminste een keer van Ajax winnen.Competitievervalsing is het zeker. Maar goed dat AZ er tegen Ajax ook een keer een Seuntjes in gooide. PSV Gudmonsson, Maher en zelfs Ritzmaier. Dat laatste gaat helemaal nergens over natuurlijk. Die is klaar en moet uitstromen/wegwezen. Dat die nog lachend over een veld kan lopen met zo'n carriere.
    Vind ik leuk
    kees ee +538
    dinsdag 21 november 2017 om 16:21
    wat waren ze goed he, vroeger !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jong Ajax geeft het helemaal weg en is het even kwijt, Jong PSV wint wel